Jump to content

Abortus


Jay;

Recommended Posts

Ik zou het er toch graag over hebben aangezien ik niet weet wat jij er niet aan snapt en ik zou ook graag je mening willen weten ondanks dat we sterk van elkaar verschillen over dit onderwerp. Maar post gerust, ieder heeft zijn eigen mening en als die wat hard overkomt maakt dat voor mij in ieder geval niet uit.

Goed ik zal het proberen. Naar mijn mening vind ik het gewoon eigenlijk ''vies'' een meisje wordt tegen haar wil in verkracht en is door omstandigheden er toch zwanger van geworden. Dan vind ik dat een abortus al helemaal mag! Waarom? Omdat je door een vreemde kerel (die nog crimineel is ook) verkracht ben. En wie zit daar nou op te wachten om daar een kind van te krijgen? Ten eerste zoals ik al eerder zei moet dat meisje een hele lange periode door staan van het verwerken van de verkrachtig alleen al, zei ziet het dan als een verschrikkelijke vent wat natuurlijk volkomen logies is. Wie weet durft dat meisje niet meer over straat of krijgt bepaalde fobieën. Stel ze word dan ook nog eens zwanger van hem dan zal ze dat (mocht abortus niet mogen) ook nog verwerken, nouja verwerken? Als ze het niet wil accepteren of niet kan verwerken is dat natuurlijk een hel voor haar! Ze zal er dan constant aan herinnerd worden en misschien zich zelf ook wel vies voelen (moet je maar eens proberen om je in zo'n meisje te verdiepen over hoe zal zei zich voelen?) Als ik daar al aan denk zal ik bijna een tijltje willen.... Daar naast zal ze altijd een kind hebben van een verkrachter en hoe denk jij dat ze dat dan aan haar zoon/dochter moet vertellen? Al helemaal als die volwassen gaat worden en in de puberteit komt, zo'n kind gaat zich van alles af vragen... Maar wie is mijn vader dan precies? Waar is hij dan? Waarom deed hij dat? enz enz.

In iedergeval meisjes die zo denken als jou zullen er mee kunnen leven (hoe vreemd ik het ook vind...) dat is dan hun keuze als hun dat op die manier overkomt, maar meisjes die zo denken als mijn verhaal vind ik dat je die zeker het recht moet geven om een abortus te mogen plegen!

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk wordt, maar denk ook hier bij dat wij sterk verschillen van onze mening :engel:

Bewerkt: door Global
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 197
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jay;

    28

  • gammie_

    24

  • Sandra

    16

  • Sa_bulldog

    8

"Waarom Abortus toegestaan moet blijven bij verkrachting"

Ik snap dat jij het vies vindt dat een kindje zo'n ranzige vader heeft en dat het voor de moeder al helemaal moeilijk is maar je moet begrijpen dat je niet iemand moet doden, alleen omdat zijn vader een vieze man is. Dat slaat nergens op. Bekijk het zo; alle kinderen vermoorden van wie de ouders verkrachters zijn. Dan ben je ook nog wel een hele hoop levens kwijt. Ik weet dat jij het geen 'dood' vind maar ik heb eerder al uitgelegd waarom ik het doden vindt, ik hoop dat je dat dan ook begrijpt. Je kan dus niet zomaar een streep door iemands zijn leven zetten alleen omdat zijn vader een verkrachter is, daar kan het kindje toch niets aan doen.

Dan over de omstandigheden van de moeder. Ik snap dat ze al in een moeilijke toestand verkeerd maar als ze de kracht heeft om het kind te verwerken, laat het kind dan ook komen. Ondanks dat zijn vader een crimineel is kan hij er niets aan doen. Als moeder heb je het zwaar en het is niet je eigen keuze om een kind te nemen maar je kan begrip hebben en iemand een leven gunnen. Als het eenmaal geboren is hoef je er helemaal niet voor te zorgen maar gun iemand een leven, ondanks dat je het zwaar hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik volg Globals mening volledig.

Stel je nu voor, je wordt als meisje op je 15de verkracht en je bent zwanger, uiteraard laat het meisje abortus plegen. Ik snap niet hoe je huier tegen kan zijn.

Jay, je gebruikt steeds het woord "moord", maar dat is het niet als je dat al redelijk vroeg doet (in Nederland voor 24 weken zwangerschap, in België voor 12 weken), want hetgene dat in jou zit is nog geen leven, en je kan niet iets vermoorden dat niet leeft.

Stel, abortus is verboden, en het meisje moet bevallen. De pijn van de bevalling zelf is natuurlijk niet leuk, maar alle pijnlijke herineringen aan de verkrachting komen terug, en ze kan daarvan trauma's oplopen.

Het meisje kan zo een afkeer krijgen van het kind dat ze het gewoon zelf laat sterven dan is er een moord), of slecht opvoed, of zelf mishandelt (omdat ze zo op een onrechtstreekse manier haar verkrachter pijn doet).

Is dat kind dan gelukkig? Had het er dan beter nooit geweest?

Stel dat de ouders niet meer van het meisje moeten hebben, nu ze een tienermoeder is. Ze heeft geen geld, en kan dus haar kind zelfs niet deftig opvoeden. Ook haar studies vallen terug tot 0, want daar heeft ze geen tijd voor, of kan ze het niet meer opbrengen om te gaan. 18 jaar ondertussen is ze nu neem nu aan, zonder diploma, zonder geld en met een kind waar ze nooit echt kan van gaan houden.

Wat op de moment dat het kind aan de moeder vraagt, "wie is m'n vader"?

Wat kan je dan antwoorden? Ja, een meneer die mij verkracht is en ik dus ongewenst zwanger geraakte van jou. Die vent zit dus ofwel in de gevangenis (kleine kans, als je kijkt naar hoe de politie werkt), maar dus een grotere kans is dat hij nog gewoon op straat rondloopt.

Het totaal aantal abortussen bedroeg in 2004 33.342. Dit is 0,5 procent (183) meer dan het aantal abortussen in 2003. Nederland kent een relatief laag percentage abortus

Het is dus goed dat abortus bestaat, want hoeveel moeders zouden er anders niet rondlopen die hun kind totaal niet hadden gewild?

Link to comment
Delen op andere websites

Volkomen mee eens demontventoux.

Maar Jay; jij bekijkt het iedere keer uit een perspektief van ''het kind''. Je doet nou net alsof er al een heel kind is wat dus absoluut nog niet in die paar weken ontwikkeld is. En je zegt zelf al hoe wetenschappelijk het ook bewezen is of medisch gezien is, jij gaat alleen op je eigen meing af. Tuurlijk mag je een mening hebben maar is dit niet een beetje achterdochtig? Verdiep jij je uberhoud wel in zo'n meisje?

Hier zeg je bijv dit:

Bekijk het zo; alle kinderen vermoorden van wie de ouders verkrachters zijn. Dan ben je ook nog wel een hele hoop levens kwijt.

Nou lijkt het net alsof alle ouders die een kind hebben dat die door de overheid even ''vermoord'' gaan worden. Als je het zo bekijkt is het natuurlijk klinklare onzin! Alleen kan ik jou er helaas niet van overtuigen (al haal ik nog zoveel woordenboeken uit de kast en medische termen of wetenschappelijke verhaaltjes). Daarom geef ik het een beetje op, dus ik hou het maar op mijn meing geven, het woord overtuigen heb ik al ver achter me gelaten.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar Jay; jij bekijkt het iedere keer uit een perspektief van ''het kind''. Je doet nou net alsof er al een heel kind is wat dus absoluut nog niet in die paar weken ontwikkeld is.

Ik bekijk het vooral vanuit het perspectief van het kind. Waarom? Omdat het kind als het ware wordt vermoord en niet de ouder. Je hebt gelijk, het kind heeft nog geen besef van deze wereld maar begrijp dat hij geen kans krijgt om te leven. Je zegt telkens wel in jouw posts dat het geen moord is en dat het maar enkele cellen zijn maar als je de cellen in hun waarde had gelaten zou er een mooi kind uit kunnen komen die van het leven kon genieten. Als je abortus pleegt blijft er niets meer van het kind over en is het dus weg. Bij abortus gaan ze geloof ik te werk met een naald, zie die naald als een pistool. Als je op straat een pistool op iemand richt en de trekker overhaalt gaat de persoon dood en leeft hij niet meer. Hetzelfde met abortus, je spuit de naald en het kind heeft nooit maar dan ook nooit meer een kans om te leven. Jullie kunnen dan wel met medische verklaringen komen en zeggen dat het maar cellen zijn maar niet alle medische wetenschappen kijken naar een verspild leven. Ik hoop dat je nu begrijpt dat ik het als moord zie en dat ook accepteert.

Tuurlijk mag je een mening hebben maar is dit niet een beetje achterdochtig? Verdiep jij je uberhoud wel in zo'n meisje?

Ik weet niet of je mijn tekst wel helemaal gelezen had maar ik heb me zeker verdiept in het meisje. In mijn tekst hierboven heb ik haar een alinea gegeven, een paar pagina's terug ook.

De alinea:

Dan over de omstandigheden van de moeder. Ik snap dat ze al in een moeilijke toestand verkeerd maar als ze de kracht heeft om het kind te verwerken, laat het kind dan ook komen. Ondanks dat zijn vader een crimineel is kan hij er niets aan doen. Als moeder heb je het zwaar en het is niet je eigen keuze om een kind te nemen maar je kan begrip hebben en iemand een leven gunnen. Als het eenmaal geboren is hoef je er helemaal niet voor te zorgen maar gun iemand een leven, ondanks dat je het zwaar hebt.
Hier zeg je bijv dit:
Bekijk het zo; alle kinderen vermoorden van wie de ouders verkrachters zijn. Dan ben je ook nog wel een hele hoop levens kwijt.

Nou lijkt het net alsof alle ouders die een kind hebben dat die door de overheid even ''vermoord'' gaan worden. Als je het zo bekijkt is het natuurlijk klinklare onzin! Alleen kan ik jou er helaas niet van overtuigen (al haal ik nog zoveel woordenboeken uit de kast en medische termen of wetenschappelijke verhaaltjes). Daarom geef ik het een beetje op, dus ik hou het maar op mijn meing geven, het woord overtuigen heb ik al ver achter me gelaten.

Je kan het best opgeven maar je bekijkt het alleen maar vanuit medisch inzicht. Ga eens van je hart uit, ondanks dat het maar een paar cellen zijn vernietig je een kind zonder goede reden. Voor elk probleem is een oplossing, in Nederland tenminste. Waarom niet al die hulp van instanties nemen en alleen maar eigenwijs een kind vermoorden. Ik vind het echt zonde van een leven. Je kan best zeggen dat ik niet van je woordenboek uitga maar ik bekijk het vanuit mijn perspectief en zie het als een verspilling van een kind. Je gunt iemand iets niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Jay; ik kijk echt wel vanuit mij hart en natuurlijk anders had ik nu toch geen mening? Zo denk ik er nou eenmaal over. Maar soms vind ik dat jij echt bizarre dingen erbij betrekt.... Moeten we nou in eens een abortus gaan vergelijken met iemand die op straat dood word geschoten? Sorry maar nu lijkt het wel als of jij niet helemaal door hebt wat het leven is. Vooral dit voorbeeld van jou, je haalt bewust en onbewust leven sterk door mekaar... Als een man doodgeschoten word is er een einde van zijn leven en bestaan, natuurlijk ook familie en vrienden die in verdriet achter worden gelaten. Een hoopje cellen wat niet ontwikkeld is weg halen doe je niemand kwaad mee alleen dat sommigen dat al als iets sterk ''bijzonders'' zien... Het enigen aparte eraan is dat een vrouw haar lichaam en de cellen van de man aan het delen zijn en dat het lichaam bepaalde stoffen vrij laat om het tot iets te laten ontwikkelen, als je dat vroeg tijdig stopt is er echt geen ramp aan de hand. Om nog een mening van mezelf eraan toe te voegen: Zolang je als cellen ''wezentje'' in de begin fase van niets bewust bent zal je ook niets missen in het leven. Het enigste wat ik uit je punt op maak is dat jij er erger mee zit dan die celletjes die weg worden gehaald. Ovrigens vind ik dat een vrouw nog altijd ''baas in eigen buik is''. De regeling van abortus nu is verder dan ook prima pas als het later dan de 24ste week gebeurd is het pas een marteling of iets om je echt zorgen over te maken.

Dat onze meingen sterk verschillen is nu wel duidelijk, jij vind het moord oké dan vind je dat zo maar ik blijf erbij dat het geen moord is. Heb jij wel demontventoux zijn verhaal gelezen? Of reageer je er gewoon niet op? Hij legt ook uit wat zo'n vrouw moet doorstaan en dat vooral het sogenaamde kind nog niet leeft en dus ook niet vermoord kan worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb jij wel demontventoux zijn verhaal gelezen? Of reageer je er gewoon niet op?

Die heb ik inderdaad gelezen maar ik had even geen tijd om twee hele posts te quoten. Nu ik tijd heb begin ik wel bij demontventoux.

Jay, je gebruikt steeds het woord "moord",

Ik snap wat moord is maar goed als ik op straat kijk en ik zie een kleine schattige baby die met plezier van zijn leven geniet en alsmaar ouder wordt begin je toch wel anders over abortus na te denken. Jullie hebben het wel de hele tijd over cellen maar besef nou eens een keertje dat als je cellen vernietigt je ook een schattige baby geen kans geeft om te leven. Zonde? Ja, want er zijn voldoende mensen die het opvoeden van je willen overnemen en je daarbij willen helpen.

Stel, abortus is verboden, en het meisje moet bevallen. De pijn van de bevalling zelf is natuurlijk niet leuk, maar alle pijnlijke herineringen aan de verkrachting komen terug, en ze kan daarvan trauma's oplopen.

Natuurlijk kan ze daar trauma's aan oplopen maar ik zei in een eerdere post al dat ik tegen abortus ben als de moeder of het kind in gevaar is. In het geval wat jij beschrijft is dat het geval maar er zijn ook moeders die het nog aankunnen om een kind te verwekken.

Het meisje kan zo een afkeer krijgen van het kind dat ze het gewoon zelf laat sterven dan is er een moord),

Waarom zou je afkeer krijgen van je eigen kind? Oké, het kind is weliswaar mede door een verkrachter gecreëerd maar als het kind eenmaal geboren is zijn er voldoende instanties die het van je willen overnemen en dan hoef je als je wil het kind nooit meer te zien. Het is beter dat het kind van een leven kan genieten dan dat hij wordt gedood. Ja gedood, je verstaat het goed. Als je wil weten wat ik daaronder versta, lees dan mijn eerste quote. ;)

Stel dat de ouders niet meer van het meisje moeten hebben, nu ze een tienermoeder is. Ze heeft geen geld, en kan dus haar kind zelfs niet deftig opvoeden. Ook haar studies vallen terug tot 0, want daar heeft ze geen tijd voor, of kan ze het niet meer opbrengen om te gaan. 18 jaar ondertussen is ze nu neem nu aan, zonder diploma, zonder geld en met een kind waar ze nooit echt kan van gaan houden.

Ooit van adoptie en andere instanties gehoord die het van je willen overnemen?

Wat op de moment dat het kind aan de moeder vraagt, "wie is m'n vader"?

Wat kan je dan antwoorden? Ja, een meneer die mij verkracht is en ik dus ongewenst zwanger geraakte van jou. Die vent zit dus ofwel in de gevangenis (kleine kans, als je kijkt naar hoe de politie werkt), maar dus een grotere kans is dat hij nog gewoon op straat rondloopt.

Dat hoef je heus niet te zeggen hoor. Oké, het kan zijn dat hij er op een of ander manier achterkomt. Maar ik heb ook pijn in mijn leven meegemaakt, erg veel pijn. Toch blijf ik tot de dag van vandaag van mening dat ik liever die pijn accepteer dan dat ik er niet meer ben.

Het is dus goed dat abortus bestaat, want hoeveel moeders zouden er anders niet rondlopen die hun kind totaal niet hadden gewild?

Nog een keer, instanties. En bovendien, als je sex hebt moet je de verantwoording dragen. En ja, ook als er achteraf 'problemen' ontstaan.

Moeten we nou in eens een abortus gaan vergelijken met iemand die op straat dood word geschoten?

Ja dat moeten we zeker doen. Als je op straat wordt doodgeschoten ben je er niet meer en met een injectienaald zie ik een baby ook niet zo snel meer met zijn lieve oogjes knipperen. Het zijn cellen maar je hebt in feite toch een pracht van een baby vermoord die oorspronkelijk ontstaan zou moeten zijn.

Zolang je als cellen ''wezentje'' in de begin fase van niets bewust bent zal je ook niets missen in het leven.

Niets van het leven missen? Wel als je geen injectienaald in de buik van de vrouw zou stoppen zou er een lief klein babytje ontstaan die misschien wel meer dan 90 jaar prachtig zou kunnen leven. Je mist dus behoorlijk veel.

Link to comment
Delen op andere websites

Jay; ik zal je eens zeggen, als mijn bloed eigen moeder door een verkrachter werd misbruikt en ik zou daar uit voort komen, had ik er niet mee gezeten dat ze abortus zou plegen. Waarom? Omdat als ik op een leeftijd als nu was 17 jaar. Denk ik dat ik zo had kunnen ontsporen dat ik die kerel wou opzoeken of weet ik veel voor wraak actie's had kunnen aangaan.

Niet alleen een moeder kan een afkeer van haar kind krijgen maar dat kind kan op latere leeftijd ook een afkeer van de biologische vader krijgen. Niet iedereen denkt zo als jou en voor diegene moet je gewoon nood oplossingen hebben als een abortus. En iedere keer die instanties erbij betrekken en denken nou het kind zal zo wel gelukkig zijn en moeder kan weer lekker verder leven verhaaltje is niet altijd zo hoor, er lopen hier genoeg vrouwen rond die zo'n hele zwangerschap alleen al niet aan kunnen wegens zo'n vereselijke verwekking ervan! (niet iedereen heeft er die kracht voor, om alleen de aandacht te hebben om het in te zien als een wondertje) Hoe los je dat dan op? i.p.v. abortus, zwangere (die niet willen) vrouwen in psychiatrische inrichtingen dumpen?....

En ja voor jou zal het raar klinken en nu ben je al een mens met een verstand om te denken, Oh wat zou dat erg zijn als ik er niet was. Maar stel het gebeurde so what? Dan wist je dit niet, dan wist je niet dat je bestond en dan wist je niet dat je die celletjes was. Dus wat zou je dan missen? Alleen andere mensen kunnen denk ''oh wet erg voor hem het had zo'n lieve baby kunnen zijn, met van die giganties leuke grote bollige oogjes :cab: ''.

Ja en dan nog? Ik zou er niks van geweten hebben.

En dat vind ik nou ook zo mooi aan de dood, als ik later dood ben/ga dan ben ik nergens meer van bewust dat was het dan dus zal ik ook niks missen. Ook met dit voorbeeld heb je alleen mensen die om je gegeven hebben in verdriet wat trouwens weer zieliger klinkt dan als je nog een paar celletjes was. Zo denk ik er gewoon over en blijf het vinden dat een vrouw zelf mag weten wat ze doet.

Hoe wil jij vrouwen dan tot die zwangerschap verplichten? En dan heb ik het niet over ''ze kunnen het kind afstaan dus zijn ze er weer mooi vanaf gekomen'' Dan heb ik het over vrouwen die zwanger zijn en dat absoluut niet willen baren (dus niet alleen die 9 maanden inc. Bevalling), hoe kun je die dan verplichten Jay; ? Dat gaat toch niet zo bij mensen of denk jij daar anders over?

Dan kun je nog zo vaak roepen ''Ha lekker puh dit is dan maar je straf je zult het moeten houden tot de bavalling'' Maar zo werkt het niet bij mensen, met een beetje mensen kennis moet je toch kunnen in zien dat sommigen vrouwen met zo'n antwoord hele idioote actie's gaan begaan om er maar van af zien te komen (o.a. mijn laatste stukje onderaan)

Nog even een ander stukje wat eigenlijk hier ook mee te maken heeft. Volg je het nieuws? Nou laatst had ik gehoord dat een vrouw zwanger was van een ''one night stand'' (dat is zeker fout maar toch) (dacht dat het van een militare toestand was maar goed) Die vrouw kreeg zo'n afkeer van die zwangerschap dat het kindje in haar buik voor haar niet bestond, toen het geboren was heeft ze het zelf gedood door middel van een vrieskist... Dit is natuurlijk een verschrikkelijk verhaal (had dan liever dat zo vroeg tijdig een abrotus had gepleegd, geloof me dat was echt minder erg omdat dat kindje nu al een bewust van bestaan had en echt leefde). Hier mee wil ik zeggen mensen zijn niet in te schatten wat ze wel niet allemaal kunnen doen of hoe geestelijk ze van de kaart kunnen raken, zie jij dan niet liever een abortus dan zulke verhalen?

@Jay; als je hier op wilt reageren gelieve op een hele alinea en niet kleine stukjes zinnen quoten als alleen inrichtingen of alleen de baby zelf. Zou namelijk dan liever meteen je mening willen weten over een heel stuk van mijn alinea. B.v.d. :)

Bewerkt: door Global
Link to comment
Delen op andere websites

@jay

Ik lees telkens van je dat zo'n baby dan van het leven ziet/kan genieten en een prachtig leven tegmoet kan gaan, dat kun je niet weten niemand weet hoe een baby denkt/voelt, anders wisten we wel wat we moesten doen bij het opvoeden. (al komen we in de buurt)

Kan zijn wat je zegt maar zo is het leven niet zeker niet voor de meeste, in mijn post had ik al wat dingen opgenoemd.

Een paar cellen of nog geen gevormde baby van enkele maanden weet nog niet eens van het besef van zijn bestaan af, en zal ook niks missen omdat ie nog niet leeft.

Het kan iets mankeren, verkeerde land/plaats, slechte ouder(s) etc.. zoveel verkeerde dingen als het geboren wordt, dus dat betekent echt niet zomaar genieten of leuk leven hebben hoor. En hoezo kan het lief worden!!! kan racist, dief etc.. worden of dergelijks.

Dat zijn al heel wat dingen en waarom niet weghalen er zijn al zat mensen, we hoeven er toch geen ''ongelukje''verkeerd persoon'' bij waardoor de aarde door al de mensen... je snapt vast wat ik wil zeggen en heen wil, anders moet je toch even nadenken.

Link to comment
Delen op andere websites

@Jay; als je hier op wilt reageren gelieve op een hele alinea en niet kleine stukjes zinnen quoten als alleen inrichtingen of alleen de baby zelf. Zou namelijk dan liever meteen je mening willen weten over een heel stuk van mijn alinea. B.v.d. :)

Ik vind het handiger om stukjes te quoten, dat maakt het ook veel makkelijker. Toch zal ik speciaal voor jouw alinea's quoten.

Jay; ik zal je eens zeggen, als mijn bloed eigen moeder door een verkrachter werd misbruikt en ik zou daar uit voort komen, had ik er niet mee gezeten dat ze abortus zou plegen. Waarom? Omdat als ik op een leeftijd als nu was 17 jaar. Denk ik dat ik zo had kunnen ontsporen dat ik die kerel wou opzoeken of weet ik veel voor wraak actie's had kunnen aangaan.

Ik denk niet dat iedereen zoals jouw denkt en het niet uitmaakt of je er was of niet. Veel mensen leven liever met een verkrachter als vader dan dat ze niet bestonden. Het gaat om het gunnen, gun ook iemand anders een leven. Oké je hebt gelijk, het kinds mist niets omdat hij nog niet weet wat het leven precies inhoudt maar besef wel dat je een mooi leven die voort zou kunnen komen meteen op stop zet en er een grote streep door zet zodat het toekomstige kindje nooit maar dan ook nooit adem kan halen in deze mooie wereld. Ik vind dat een gruwelijke daad want er zijn voldoende mensen die je willen helpen.

Niet alleen een moeder kan een afkeer van haar kind krijgen maar dat kind kan op latere leeftijd ook een afkeer van de biologische vader krijgen. Niet iedereen denkt zo als jou en voor diegene moet je gewoon nood oplossingen hebben als een abortus. En iedere keer die instanties erbij betrekken en denken nou het kind zal zo wel gelukkig zijn en moeder kan weer lekker verder leven verhaaltje is niet altijd zo hoor, er lopen hier genoeg vrouwen rond die zo'n hele zwangerschap alleen al niet aan kunnen wegens zo'n vereselijke verwekking ervan! (niet iedereen heeft er die kracht voor, om alleen de aandacht te hebben om het in te zien als een wondertje) Hoe los je dat dan op? i.p.v. abortus, zwangere (die niet willen) vrouwen in psychiatrische inrichtingen dumpen?....

Er zijn inderdaad vrouwen die het moeilijk hebben ondanks dat hun kind uiteindelijk in goede handen is maar ebsef wel dat je eigen schuld is dat je ook maar in een situatie als deze bent gekomen. Jij wil sex hebben, oké prima. Maar kom dan niet achteraf klagen dat je het kind niet wil en dan abortus laat plegen. Dat slaat toch nergens op. Je hebt sex om jezelf een plezier te doen en wanneer er iets fout gaat doden we het toekomstige kindje en gaan we weer lekker verder met ons leven. Sorry maar zo werkt het niet, nogmaals als je iets (leuks) doet moet je er verantwoording voor nemen.

En ja voor jou zal het raar klinken en nu ben je al een mens met een verstand om te denken, Oh wat zou dat erg zijn als ik er niet was. Maar stel het gebeurde so what? Dan wist je dit niet, dan wist je niet dat je bestond en dan wist je niet dat je die celletjes was. Dus wat zou je dan missen? Alleen andere mensen kunnen denk ''oh wet erg voor hem het had zo'n lieve baby kunnen zijn, met van die giganties leuke grote bollige oogjes :cab: ''.

Ja en dan nog? Ik zou er niks van geweten hebben.

En dat vind ik nou ook zo mooi aan de dood, als ik later dood ben/ga dan ben ik nergens meer van bewust dat was het dan dus zal ik ook niks missen. Ook met dit voorbeeld heb je alleen mensen die om je gegeven hebben in verdriet wat trouwens weer zieliger klinkt dan als je nog een paar celletjes was. Zo denk ik er gewoon over en blijf het vinden dat een vrouw zelf mag weten wat ze doet.

Zoals ik eerder al zei herinner je weliswaar niks en weet je niet dat er leven bestaat maar uiteindelijk had je een kans om een mooi leven te lijden en dan wordt je gewoon met een naald gedood. Ja, je weet het misschien niet maar het is toch gruwelijk als een kindje geen leven kan lijden omdat jij zo nodig sex moest hebben en het foutje hebt gecorrigeerd met een naald.

Hoe wil jij vrouwen dan tot die zwangerschap verplichten? En dan heb ik het niet over ''ze kunnen het kind afstaan dus zijn ze er weer mooi vanaf gekomen'' Dan heb ik het over vrouwen die zwanger zijn en dat absoluut niet willen baren (dus niet alleen die 9 maanden inc. Bevalling), hoe kun je die dan verplichten Jay; ? Dat gaat toch niet zo bij mensen of denk jij daar anders over?

Dan kun je nog zo vaak roepen ''Ha lekker puh dit is dan maar je straf je zult het moeten houden tot de bavalling'' Maar zo werkt het niet bij mensen, met een beetje mensen kennis moet je toch kunnen in zien dat sommigen vrouwen met zo'n antwoord hele idioote actie's gaan begaan om er maar van af zien te komen (o.a. mijn laatste stukje onderaan)

Nog even een ander stukje wat eigenlijk hier ook mee te maken heeft. Volg je het nieuws? Nou laatst had ik gehoord dat een vrouw zwanger was van een ''one night stand'' (dat is zeker fout maar toch) (dacht dat het van een militare toestand was maar goed) Die vrouw kreeg zo'n afkeer van die zwangerschap dat het kindje in haar buik voor haar niet bestond, toen het geboren was heeft ze het zelf gedood door middel van een vrieskist... Dit is natuurlijk een verschrikkelijk verhaal (had dan liever dat zo vroeg tijdig een abrotus had gepleegd, geloof me dat was echt minder erg omdat dat kindje nu al een bewust van bestaan had en echt leefde). Hier mee wil ik zeggen mensen zijn niet in te schatten wat ze wel niet allemaal kunnen doen of hoe geestelijk ze van de kaart kunnen raken, zie jij dan niet liever een abortus dan zulke verhalen?

Goed dan, over de idiote acties die sommige mensen begaan. Allereerst wil ik je vertellen dat je nu behoorlijk overdrijft. Je ziet één krantenbericht over iemand die een kind op gruwelijke wijze dood en je doet alsof iedereen zo gruwelijk is als ze geen abortus plegen. Dit is dus volkomen onjuist en het ging hier om één zieke vrouw. Er zijn genoeg andere mensen die geen abortus hebben gepleegd en later prima zijn terecht gekomen en waarbij het kind het plezier van zijn leven heeft. Tja, jammer dat sommige mensen zo ziek zijn. Maar ga jij maar is de straat op en vraag aan mensen die geen abortus hebben gepleegd of ze in goede handen zijn gekomen. Hoe jong ze ook zijn, de meesten zullen je vertellen dat ze dolblij zijn met hun kind en dat ze zielsveel van het kind houden en het nooit iets aan zou doen. Zo kun je met alles een krantenbericht pakken. Bijvoorbeeld: Er is iemand in Amsterdam die van een balkon afspringt, wat doen we dan volgens jouw: Alle balkons verbieden in de wereld. Snap je wat ik bedoel, je maakt van een mug of olifant. Op straat zijn er miljoenen mensen die blij zijn met een kind. Wacht maar tot de dag dat jij een kind krijgt, dan ga je heel anders denken over abortus.

@jay

Ik lees telkens van je dat zo'n baby dan van het leven ziet/kan genieten en een prachtig leven tegmoet kan gaan, dat kun je niet weten niemand weet hoe een baby denkt/voelt, anders wisten we wel wat we moesten doen bij het opvoeden. (al komen we in de buurt)

Kan zijn wat je zegt maar zo is het leven niet zeker niet voor de meeste, in mijn post had ik al wat dingen opgenoemd.

Een paar cellen of nog geen gevormde baby van enkele maanden weet nog niet eens van het besef van zijn bestaan af, en zal ook niks missen omdat ie nog niet leeft.

Lees mijn andere zinnen in deze post hierboven.

Het kan iets mankeren, verkeerde land/plaats, slechte ouder(s) etc.. zoveel verkeerde dingen als het geboren wordt, dus dat betekent echt niet zomaar genieten of leuk leven hebben hoor. En hoezo kan het lief worden!!! kan racist, dief etc.. worden of dergelijks.

Hier moet ik om lachen, jouw reden om abortus toe te staan is omdat er anders misschien wel een dief wordt geboren. Lees de zin van je post nog maar eens hardop en bedenk het alsjeblieft twee keer. Iedereen moet een kans hebben om een leven te lijden, ja misschien wordt het een dief maar misschien ook niet. Dus omdat het misschien, heel misschien een dief kan worden, laten we hem dan maar geen kans geven om te leven. Alsjeblieft zeg.

Dat zijn al heel wat dingen en waarom niet weghalen er zijn al zat mensen, we hoeven er toch geen ''ongelukje''verkeerd persoon'' bij waardoor de aarde door al de mensen... je snapt vast wat ik wil zeggen en heen wil, anders moet je toch even nadenken.

Ik snap dit stukje van je post niet zo goed. Misschien dat je dat stukje even nader uit wilt leggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Veel mensen leven liever met een verkrachter als vader dan dat ze niet bestonden. Het gaat om het gunnen, gun ook iemand anders een leven.

Het gaat helemaal niet om "iemand een leven gunnen". Op die manier kun je wel door blijven gaan met kinderen maken, want zo verwek je telkens nieuwe levens. Als iemand ervoor kiest om nooit zwanger te willen worden en dus geen kinderen wilt hebben, noem je haar dan een egoïst? Zo werkt dat nou eenmaal niet.

maar je moet begrijpen dat je niet iemand moet doden, alleen omdat zijn vader een vieze man is. Dat slaat nergens op. Bekijk het zo; alle kinderen vermoorden van wie de ouders verkrachters zijn.

Er wordt niemand vermoord, bij abortus voorkomt men alleen dat een kind ontstaat. Wanneer een vrouw zwanger is, wil dat niet zeggen dat er een kindje geboren gaat worden. Er heeft bevruchting plaatsgevonden, maar er is nog geen kind. Er kan nog van alles gebeuren.

Wanneer je bij verkrachting ingrijpt, voorkom je de bevruchting en zo de kans op de geboorte van een kind. Is dat ook moord?

Uit alle respect voor je mening, hoor. Ik heb alleen het idee dat je veel dingen omtrent de zwangerschap een beetje op een verkeerde manier bekijkt. Bij zwangerschap is er kans op het ontstaan van een nieuw leven, maar er is nog geen baby.

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat helemaal niet om "iemand een leven gunnen". Op die manier kun je wel door blijven gaan met kinderen maken, want zo verwek je telkens nieuwe levens. Als iemand ervoor kiest om nooit zwanger te willen worden en dus geen kinderen wilt hebben, noem je haar dan een egoïst? Zo werkt dat nou eenmaal niet.

Het gaat wel om het gunnen. En ja, ik vind het behoorlijk egoïstisch om sex te hebben omdat jij dat leuk vindt en op het moment dat de moeder merkt dat er in haar buik een kind aan het groeien is vermoord je hem maar. Dit slaat totaal nergens op. Oké, ik kan begrijpen dat sommige mensen geen kinderen willen, maar waarom zo egoïstisch doen en het kind geen kans geven om te leven. Je hebt het kind in feite zelf de mogelijkheid gegeven om te groeien in je buik maar opvoeden, ho maar. Als je in een land als Nederland abortus pleegt vind ik je behoorlijk wreed omdat er voldoende instanties, mensen en familie zijn die je willen helpen

Er wordt niemand vermoord, bij abortus voorkomt men alleen dat een kind ontstaat. Wanneer een vrouw zwanger is, wil dat niet zeggen dat er een kindje geboren gaat worden. Er heeft bevruchting plaatsgevonden, maar er is nog geen kind. Er kan nog van alles gebeuren.

Klopt, het kind is er nog niet en heeft in feite nog niet echt een leven maar besef wel dat als je het toekomstige kind in zijn waarde laat er later een schattige baby uit zou komen. Ik vind het dus wel moord omdat je zelf weet dat er een baby uitkomt en met die gedachte abortus pleegt.

Wanneer je bij verkrachting ingrijpt, voorkom je de bevruchting en zo de kans op de geboorte van een kind. Is dat ook moord?

Lees mijn antwoord op je vorige quote maar, dan kan je zien waarom ik het in alle gevallen moord vindt.

Uit alle respect voor je mening, hoor. Ik heb alleen het idee dat je veel dingen omtrent de zwangerschap een beetje op een verkeerde manier bekijkt. Bij zwangerschap is er kans op het ontstaan van een nieuw leven, maar er is nog geen baby.

Er is inderdaad kans, een grote kans zelfs dat er zo meteen een kind ontstaat als je het toekomstige kindje gewoon in zijn waarde laat. Maar nogmaals, elke vrouw weet dat daar zo meteen een schattige baby uit zou kunnen komen, en met die gedachte laat je die toekomstige schattige baby sterven en geef je hem geen kans om te leven terwijl er voldoende oplossingen zijn als het kind eenmaal op de wereld wordt gezet.

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat wel om het gunnen. En ja, ik vind het behoorlijk egoïstisch om sex te hebben omdat jij dat leuk vindt en op het moment dat de moeder merkt dat er in haar buik een kind aan het groeien is vermoord je hem maar. Dit slaat totaal nergens op.

Op die manier lijkt het net alsof je alleen seks mag hebben wanneer je daarmee nieuwe levens wilt wekken (kinderen krijgen) en het verder geen functie kan hebben. Dat is onzin. Zwangerschap kan een gevolg zijn van seks, maar hoeft zeker niet de reden te zijn.

Als je per ongeluk de verkeerde trein hebt genomen, denk je toch ook niet: "Oh, nou ja, dan ga ik wel naar Brussel, in plaats van Gouda."

Oké, ik kan begrijpen dat sommige mensen geen kinderen willen, maar waarom zo egoïstisch doen en het kind geen kans geven om te leven.

Nogmaals: op die manier kun je bezig blijven. Je zou het bij wijze van spreken met de buurvrouw kunnen doen, omdat dat ene kind anders ook niet geboren zou worden. De kinderen die er niet zijn bestaan gewoonweg niet, dus kun je er ook niet over praten.

Je hebt het kind in feite zelf de mogelijkheid gegeven om te groeien in je buik maar opvoeden, ho maar.

Nee, dat voorkom je met abortus juist. Je voorkomt dat een vruchtbare cel uitgroeit tot een kind. Er is dus nog geen sprake van een kind en het groeien daarvan.

Als je in een land als Nederland abortus pleegt vind ik je behoorlijk wreed omdat er voldoende instanties, mensen en familie zijn die je willen helpen

Misschien, maar op die manier scheer je wel alle Nederlanders over één kam. Niet iedereen kan hulp krijgen van familie, vrienden, etc. Ik vind dat je alleen een kind moet nemen als je daar bewust voor gekozen hebt en bereid bent deze zelf op te voeden en met liefde te behandelen.

Klopt, het kind is er nog niet en heeft in feite nog niet echt een leven maar besef wel dat als je het toekomstige kind in zijn waarde laat er later een schattige baby uit zou komen. Ik vind het dus wel moord omdat je zelf weet dat er een baby uitkomt en met die gedachte abortus pleegt.

Als extra motivatie om geen abortus te plegen, geef je nu aan dat je in feite een "schatige baby" vermoord. Een baby is een mens, net zoals jij, en die twee dingen moet je niet apart zien. Een baby schattig vinden is namelijk een mening, en het maakt niet uit hoeveel mensen het daarmee eens zijn.

Maar buiten dat geeft Wikipedia ook nuttige informatie over zwangerschap.

Wanneer je bij verkrachting ingrijpt, voorkom je de bevruchting en zo de kans op de geboorte van een kind. Is dat ook moord?

Lees mijn antwoord op je vorige quote maar, dan kan je zien waarom ik het in alle gevallen moord vindt.

Je begrijpt mijn stelling verkeerd. Wanneer een vrouw verkracht wordt en een getuige grijpt net op tijd in, dan wordt bevruchting en dus de kans op de geboorte van een kind voorkomen. Ook hierbij kan die ene schattige baby niet geboren worden.

Er is inderdaad kans, een grote kans zelfs dat er zo meteen een kind ontstaat als je het toekomstige kindje gewoon in zijn waarde laat. Maar nogmaals, elke vrouw weet dat daar zo meteen een schattige baby uit zou kunnen komen, en met die gedachte laat je die toekomstige schattige baby sterven en geef je hem geen kans om te leven terwijl er voldoende oplossingen zijn als het kind eenmaal op de wereld wordt gezet.

In je hele leven maak je altijd keuzes met een reden. Als dit uiteindelijk anders uitpakt en er bestaat een manier om dat terug te draaien, dan doe je dat meestal. Dat is je eigen keuze.

P.S. Dit was voorlopig mijn laatste reactie, want ik denk niet dat we hier uit kunnen komen. ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Wat plantenbak zegt: Daarmee bedoelt ie dus de sperma cellen, (en die hebben ook geen bewustzijn) maar dat is niet te vergelijken dacht ik zo.

@jay

Ik ga niet m'n post weer uitleggen want dan kunnen door blijven gaan, bovendien wat ik bedoel hebben andere al een paar keer gezegd over de aarde en de mensen.

Maar je houdt blijkbaar van baby's je vind ze leuk/lief, maar je hebt er een of ander idee over dat het zo is of moet zijn, je bent nog jong dan moet je nog veel leren over de wereld, ik zou zeggen ga op onderzoek uit en lees wat meer erover. ;)

We kunnen door gaan hier mee maar het lijkt me dat bijna iedereen elkaar niet begrijpt of jay niet als ik het zo lees, of jay wil t niet en gelooft het dat het zo is, het is vast z'n mening. Of hij houdt van baby's.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...