Jump to content

Emo's


moechy

Recommended Posts

Ik heb er niet echt veel tegen. Maar bij ons op school, Zitten er een stuk of 5 die echt te eng doen :puh:

Ze snijden zich voor onze neus !! En 1ntje wou zelfs in iemand anders arm snijden. 2 v.d 5 zijn al geschorst door ons ;) Maar de andere doen het nog steeds. Ik ind het gewoon smerig hoe ze zich snijden...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 329
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    87

  • Disturbed

    11

  • Sandra

    11

  • Amfetamientje

    10

Ik heb er niet echt veel tegen. Maar bij ons op school, Zitten er een stuk of 5 die echt te eng doen :puh:

Ze snijden zich voor onze neus !! En 1ntje wou zelfs in iemand anders arm snijden. 2 v.d 5 zijn al geschorst door ons ;) Maar de andere doen het nog steeds. Ik ind het gewoon smerig hoe ze zich snijden...

Zijn dat gewoon niet suicidisten die zwart dragen?

Link to comment
Delen op andere websites

Niet op te vallen? Je wil zeggen dat emo's zo min mogelijk aandacht willen? Waarom dan niet gewone kleding? Dan ben je pas anoniem.

Wat versta je onder normaal?

Spijkerbroek met t-shirt, bijvoorbeeld. Maar emo's dragen super opvallende kleding, terwijl ze niet willen opvallen. Die logica van moechy snap ik niet echt hoor.
De emo-cultuur wordt gekenmerkt door emotionele, soms zelfs impulsieve buien. Emo's worden door andere emo's en onderzoekers beschreven als verlegen, gevoelige, emotionele, teruggetrokken personen. Tieners en soms ouders zien ze vooral als Gothics, soms zelfs als 'zielige en eenzame mensen, die maar moeilijk contact kunnen leggen met anderen'. Net als vele jongeren worstelen ze met de wereld rondom hen en de soms zware maatschappelijke verwachtingen. Doordat de emo cultuur de laatste twee jaar sterk opgekomen is, zijn er ook veel voorkomende misverstanden. Zo is automutilatie wel degelijk een kenmerk van de emo-cultuur, zoals is aangetoond in een studie uit 2007 van de British Medical Journal. Dit onderzoek stelt dat 50% van de emo's doet aan automutilatie. Ter vergelijking: onder reguliere tieners is dit slechts 10%. Sommige personen die bij de emo-cultuur willen horen voeren dit uit. Emo's zijn niet slechts mensen met eenzelfde muziek- en kledingstijl, het gaat ook om de ideeën.

Zie hier.

Automutilatie onder 50% van de emo's. Ik denk dat zo het beeld komt van gefrustreerde jongeren die maar naar metal gaan luisteren en in zichzelf snijden, maar ik weet niet hoe ver dat 'beeld' van de werkelijkheid verschild...

En moechy, als je dit wikipedia verhaal onzin vindt, kan je me dan vertellen wat het wél inhoudt om emo te zijn? Wanneer ben je wel emo, en wanneer niet? En dan geen vergelijking met Tokio Hotel ofzo. Ik luister ook wel naar 'emo' muziek, maar ben het niet...

Link to comment
Delen op andere websites

Zie hier.

Automutilatie onder 50% van de emo's. Ik denk dat zo het beeld komt van gefrustreerde jongeren die maar naar metal gaan luisteren en in zichzelf snijden, maar ik weet niet hoe ver dat 'beeld' van de werkelijkheid verschild...

En moechy, als je dit wikipedia verhaal onzin vindt, kan je me dan vertellen wat het wél inhoudt om emo te zijn? Wanneer ben je wel emo, en wanneer niet? En dan geen vergelijking met Tokio Hotel ofzo. Ik luister ook wel naar 'emo' muziek, maar ben het niet...

Ik denk dan zelf dat er niet zo heel veel Emo's zijn.. de meeste waarvan je denkt dat ze emo's zijn zullen wel Gothic zijn, want ik geloof niet dat zoveel mensen gek zijn (ja als je jezelf verminkt vind ik je gestoord, en het zal trouwens wel wat er Wikipedia staat, toch vind ik het raar).

Link to comment
Delen op andere websites

Het grootste gedeelte van het geen dat op wikipedia klopt ja. Het kan me geen ene reet schelen wat iedereen van ons denkt.
Dat merk ik aan al je verdegende posts :schater:

Maar je hoeft je niet meteen aangevallen te voelen. Veel mensen begrijpen gewoon niet waarom emo's doen zoals ze doen, en zijn zoals ze zijn. Een heldere uitleg kan de stemming veranderen :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Het valt me inderdaad op net zoals TomHagen al zei. Dat je heel snel in de verdediging gaat en natuurlijk mag je dat doen. Maar het is ook wat makkelijker voor ''ons'' te begrijpen als je wat meer je posts onderbouwd, met hoe het dat precies gaat in jou ''emo'' wereldje, dan wat wij op wikipedia lezen of wat wij vaak horen over emo's.

Het grootste gedeelte van het geen dat op wikipedia klopt ja. Het kan me geen ene reet schelen wat iedereen van ons denkt.

Je moet wel begrijpen dat wikipedia hier geen mening schrijft. Maar bronnen uit bepaalde ''wetenschappelijke onderzoeken'' haalt en deze verwerkt in een informatief stukje over de algemeenheid van ''emo's''. Dus vind ik dit antoord van je wel erg makkelijk er onderuit komen... Althans daar lijkt het op hé

Link to comment
Delen op andere websites

*foto*

Leave Moechy alone!1!!1! :-(

HWAHWHAWHWH dit vond k toch nog wel een reactie waard hier :schater:.

maar goed moech, jij maakt hier een topic aan en vervolgens gaan zeggen dat je het niets intereseert?

nu je uit de emo-kast ben gekomen zijn je posts hier helemaal niet meer geloofwaardig om eerlijk te zijn en 100% subjectief.

Link to comment
Delen op andere websites

Moechy, even een serieuze vraag: Ben jij een meisje?

Edit: Die vraag is niet op basis van die foto's hierboven. Maar op een post van je op pagina 11, omdat je zegt dat je een Hartsvriendin hebt. :)

Edit2, Die laatste paar foto's: Die meisjes zijn niet lelijk hoor ^^, oog schaduw dinges mag wat minder. Maar voor de rest niks mis mee =D

Bewerkt: door .Whoopdidoo.
Link to comment
Delen op andere websites

Broeken die op de knieen hangen is inderdaad geen porum. Maar wat is er mis met een sixpack? :7

Disturbed. Nu zal ik je eens een ding uitleggen. En onthoud dat dan eens voor eens en altijd.

S1xP4ckJUHs zijn voor breezahs, superdudes en beachboys. Dat jij er eentje bent is niet onze schuld, maar val ons er niet mee lastig, begrepen? Immers, who need abs when you got traps?

Link to comment
Delen op andere websites

Broeken die op de knieen hangen is inderdaad geen porum. Maar wat is er mis met een sixpack? :7

Disturbed. Nu zal ik je eens een ding uitleggen. En onthoud dat dan eens voor eens en altijd.

S1xP4ckJUHs zijn voor breezahs, superdudes en beachboys. Dat jij er eentje bent is niet onze schuld, maar val ons er niet mee lastig, begrepen? Immers, who need abs when you got traps?

Ik snap em niet :?

Link to comment
Delen op andere websites

Moechy, even een serieuze vraag: Ben jij een meisje?

Edit: Die vraag is niet op basis van die foto's hierboven. Maar op een post van je op pagina 11, omdat je zegt dat je een Hartsvriendin hebt. :)

Edit2, Die laatste paar foto's: Die meisjes zijn niet lelijk hoor ^^, oog schaduw dinges mag wat minder. Maar voor de rest niks mis mee =D

Nee hoor ben geen meisje. Maar een jongen kan toch ook aller beste vriendinnen hebben niet?

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...