Jump to content

Kans op een derde wereldoorlog?


ikt

Recommended Posts

We hopen het natuurlijk allemaal niet maar het ziet er wel naar uit. Hoe de landen met elkaar omgaan is zeker niet goed te noemen. Vooral met dat kernwapens gedoe en al die conflicten tussen die landen. Maar een ding is zeker, als er een 3e wereldoorlog uitbreekt komt het nooit meer goed op de wereld. :(

Waarom niet?

Er zullen dan alltijd conflicten blijven ontstaan tussen de landen die oorlog willen voeren. In de 2e Wereld oorlog wilde alleen Adolf Hitler met z'n partij de wereld veroveren. Nu zit dat totaal anders in elkaar en heb je niet één machtige leider maar wel meerdere...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 142
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wesley

    10

  • Sa_bulldog

    7

  • Nissan

    7

  • Mocrosahbi

    7

...

...

Er zullen dan alltijd conflicten blijven ontstaan tussen de landen die oorlog willen voeren. In de 2e Wereld oorlog wilde alleen Adolf Hitler met z'n partij de wereld veroveren. Nu zit dat totaal anders in elkaar en heb je niet één machtige leider maar wel meerdere...

Dat er meerdere leiders zijn zorgt er juist voor dat een wereldwijd conflict niet (zo) snel komt.

Link to comment
Delen op andere websites

...

...

Er zullen dan alltijd conflicten blijven ontstaan tussen de landen die oorlog willen voeren. In de 2e Wereld oorlog wilde alleen Adolf Hitler met z'n partij de wereld veroveren. Nu zit dat totaal anders in elkaar en heb je niet één machtige leider maar wel meerdere...

Dat er meerdere leiders zijn zorgt er juist voor dat een wereldwijd conflict niet (zo) snel komt.

Of juist wel, want elke leider heeft zo z'n eigen idee over bepaalde conflicten. En zo kunnen ze het niet alltijd eens zijn met elkaar. Maargoed, zoals Wesley_GTA al zij, Obama is tegen oorlog en dus hoeven we ons lang niet zo druk te maken. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Er komt vast geen oorlog, ik denk dat de noord Koreaanen (goed geschreven hopelijk :V) >>>Nee, :N het moet helaas 'Noord - Koreanen' zijn.<<< ook wel weten dat de wereld dan naar de ****** gaat....
Bewerkt: door Cabyon
Link to comment
Delen op andere websites

Als er een nieuwe wereldoorlog komt, zal het zo goed als zeker de 3e zijn.

Ja heh, na twee komt drie. :duh:

Als er een derde wereldoorlog komt, zal Nederland ook weer mee te maken hebben. Waarmee weet ik niet, maar het zal vast wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet dat disscuseren over onderwerpen leuk kan zijn maar het is allemaal een kwestie van tijd

wanneer we de antwoorden krijgen.

Maar eigelijk is er al zoveel geweld op aarde dat je al kan zeggen dat er een 3e wereld oorlog is.

Link to comment
Delen op andere websites

@ PatrickW; Inkoppertje.

Tuurlijk hoop ik ook van niet, maar we hoeven echt niet raar zittne op te kijken hiervan, de mens voert al zijn hele bestaan oorlog, dus waarom zou het nu niet gaan gebeuren?

De spanningen lopen weer enorm op en voral met de (overdreven) dreiging van terrorisme kan de vonk maarzo in de pan slaan.

Er gebeuren weer ene hoop conflicten, vooral weer indirect Amerika vs Rusland.

Een paar voorbeelden,

In 2003 valt Amerika voor de 'veiligheid' Irak binnen en gaat daar een beetje oorlog voeren.

In Augustus 2008 valt Rusland Georgie binnen, Amerika doet verder niks uit angst voor de werel;d oorlog.

Nu dreigt N Korea met een oorlog tegen Amerika.

De hoge heren in de regering zullen wel iets weten wat wij niet weten, anders hadden wij al lang instructies gehad voor wat er gebeurt als je school word gebombardeerd of als er een atoombom in je land word gedropt.

Link to comment
Delen op andere websites

@ PatrickW; Inkoppertje.

Tuurlijk hoop ik ook van niet, maar we hoeven echt niet raar zittne op te kijken hiervan, de mens voert al zijn hele bestaan oorlog, dus waarom zou het nu niet gaan gebeuren?

De spanningen lopen weer enorm op en voral met de (overdreven) dreiging van terrorisme kan de vonk maarzo in de pan slaan.

Er gebeuren weer ene hoop conflicten, vooral weer indirect Amerika vs Rusland.

Een paar voorbeelden,

In 2003 valt Amerika voor de 'veiligheid' Irak binnen en gaat daar een beetje oorlog voeren.

In Augustus 2008 valt Rusland Georgie binnen, Amerika doet verder niks uit angst voor de werel;d oorlog.

Nu dreigt N Korea met een oorlog tegen Amerika.

De hoge heren in de regering zullen wel iets weten wat wij niet weten, anders hadden wij al lang instructies gehad voor wat er gebeurt als je school word gebombardeerd of als er een atoombom in je land word gedropt.

Ik denk niet dat als je school wordt gebombardeerd je het nog overleeft.:schater:

Ik hoop natuurlijk niet dat er nog een wereldoorlog komt, Barack Obama is een stuk beter dan Bush vind ik persoonlijk.. Obama is ook tegen oorlog, maar er zijn zoveel dingen waar de regering geheimen over houd. Volgens mij verteld de regering het volk alleen maar 30% van wat ze weten om geen chaos te creëren, ofzoiets.

Maar ik denk niet dat er snel een atoombom word gelanceerd, een atoombom in de V.S. en de V.S. gaat er gelijk op los bombarderen. Ik denk niet dat Noord-Korea daarop wacht, China en Rusland denk ik ook niet. Als ze echt slim zijn proberen ze dat te voorkomen door de atoombommen onklaar te maken. Noord-Korea is niet zo erg groot en als de V.S. daar een atoombom bombardeerd zal er vast niet zoveel van overblijven. Gezien de technologie van vandaag.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet dat disscuseren over onderwerpen leuk kan zijn maar het is allemaal een kwestie van tijd

wanneer we de antwoorden krijgen.

Maar eigelijk is er al zoveel geweld op aarde dat je al kan zeggen dat er een 3e wereld oorlog is.

Ja, er zijn aldoor kleine oorlogen, en daar zal wel het voorlopig wel bij blijven denk ik, want als westerse landen er zich ermee bemoeien dan kan het wel eens cruciaal uit de hand lopen als er bommen etc aan te pas komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Sinds er atoom bommen zijn is er kans op een 3e wereld oorlog, dus ja nu ook

Een andere visie is dat, sinds er atoombommen zijn, de kans op een wereldoorlog kleiner is geworden omdat die kernwapens allesvernietigend zijn en er geen overwinnaars zullen zijn.

Na de Tweede Wereldoorlog heeft de wereld vaak tegen een wereldoorlog aangezeten, denk aan de Koude Oorlog, het streven van het communisme naar een wereldheerschappij met de Cubacrisis als onderdeel daarvan waarbij Kennedy dreigde kernwapens in te zetten als de Sovjets hun geheime bases op Cuba niet zouden ontmantelen. De Sovjets zwichten toen voor die dreiging.

Ik ben geen voorstanders van kernwapens, maar ik denk wel dat de afschrikkende werking ervan ons tot op heden hebben behoed voor een Derde Wereldoorlog.

Met dat in het achterhoofd is het begrijpelijk, dat de grootmachten het huidige evenwicht in stand willen houden en willen voorkomen dat kleinere landen met extreme ideeën, zoals Iran en Noord-Korea, ook over die wapens gaan beschikken.

Volgens mij was Kennedy degene die de brief schreef aan Sovjets om het anders op te lossen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ik denk dat er niet zo snel een Wereld oorlog uitbreekt, Noord-Korea wil gewoon provoceren en ze durven toch niet zo snel iets af te vuren, want Japan heeft de marine ingeschakeld, als de raket boven Japan vliegt schieten ze hem uit de lucht :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...