Jump to content

Kans op een derde wereldoorlog?


ikt

Recommended Posts

Jep, en daarom: Nuke. Serieus, Noord-Korea is echt erg. En dat van die familieleden klopt ook. En die grenswachters denken degelijk wel dat het slechter is in de rest van de wereld. Als iedereen weet hoe het in de buitenwereld is zouden er al snel protesten zijn geweest. En denk je echt dat een leger een hele bevolking kan tegenhouden? Ammunitie raakt ooit op, niemand schiet 1 kogel per kill, en dan nog is alleen de voorhoede dood, maar dan wordt het leger omvergelopen (letterlijk) door mensen. Maar dan moet wel iedereen meedoen. :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 142
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wesley

    10

  • Sa_bulldog

    7

  • Nissan

    7

  • Mocrosahbi

    7

Noord-Korea heeft toch 1 van de grootste legers ter wereld?

Ze kunnen zich echt wel verdedigen tegen een opstand van de bevolking, moet daarom niet perse met gewone geweren zijn.

Ze droppen, net als vorige week in Zuid-Amerika, 1st een paar bommen in de massa, mensen vluchten uiteen en dan schiet je ze neer met scherp.

Link to comment
Delen op andere websites

Noord-Korea heeft toch 1 van de grootste legers ter wereld?

Ja dat klopt, Noord-Korea telt ongeveer 1.106.000 actieve militairen. En staat daarmee op de 5e plaats van werelds grootste legers.

Maar wat hier nou wel even vergeten wordt dat er een grote samenwerking is tussen een aantal westerse-landen, die samenwerking heet NAVO. Dan heb je sowieso al 1.419.683 militairen van de Amerikanen en 187,970 militairen van de Britten en 284.000 militairen van de Duitsers. In iedergeval de NAVO is in de meerderheid.

Tevens gaat het niet alleen om grootte, maar ook om uitrusting en hoe de militairen getrained worden. Wat ook erg belangrijk is, is dat hoge officieren goed strategisch te werk moeten gaan. Pas dan kun je echt goed een oorlog winnen.

Voor liefhebbers, Nederland staat op de 68ste plek van grootste legers ter wereld, we hebben 63.000 duizend ACTIEVE militairen en totaal hebben we 88.630 militairen (waaronder ook reservisten e.d.).

Tevens staat China op 1e plek met 2.255.000 actieve militairen. Totaal hebben zij 7.024.000 militairen in dienst.

Link to comment
Delen op andere websites

Noord-Korea heeft toch 1 van de grootste legers ter wereld?

Ja dat klopt, Noord-Korea telt ongeveer 1.106.000 actieve militairen. En staat daarmee op de 5e plaats van werelds grootste legers.

Maar wat hier nou wel even vergeten wordt dat er een grote samenwerking is tussen een aantal westerse-landen, die samenwerking heet NAVO. Dan heb je sowieso al 1.419.683 militairen van de Amerikanen en 187,970 militairen van de Britten en 284.000 militairen van de Duitsers. In iedergeval de NAVO is in de meerderheid.

Tevens gaat het niet alleen om grootte, maar ook om uitrusting en hoe de militairen getrained worden. Wat ook erg belangrijk is, is dat hoge officieren goed strategisch te werk moeten gaan. Pas dan kun je echt goed een oorlog winnen.

Voor liefhebbers, Nederland staat op de 68ste plek van grootste legers ter wereld, we hebben 63.000 duizend ACTIEVE militairen en totaal hebben we 88.630 militairen (waaronder ook reservisten e.d.).

Tevens staat China op 1e plek met 2.255.000 actieve militairen. Totaal hebben zij 7.024.000 militairen in dienst.

Ik hoop dat China ook in de NAVO zit? Dan zitten we in elk geval gebakken. En als er een nieuwe wereldoorlog komt neem ik niet aan N-korea hiermee begint. Op de wereldhandelsmarkt zijn ze een hele kleine nutteloze speler, dus zodra ze oorlog voeren zullen ze in elk geval economisch gezien hele zware tijden krijgen. Verder: wat willen ze aanvallen? zodra ze met kernbommen gaan strooien strooid Amerika terug, en ook qua legers kunnen ze de NAVO niet aan. Ik zou een stuk meer zorgen maaken als China dergelijke bedrijgingen uitten, zij kunnen het tenminste nog waarmaken.

Link to comment
Delen op andere websites

China is niet lid van de NAVO, maar sowieso is de NAVO in de meerderheid:

Amerika: 1.419.683

Verenigd Koninkrijk: 187.970

Duitsland: 284.000

Italië: 230.000

Spanje: 177.950

Turkije: 514.850

Griekenland: 177.600

Nederland: 63.130

Hiermee zitten we al op ACTIEVE 3055183 militairen, alleen al van de NAVO, heb ik nog geen reservisten e.d. meegerekend. Dus mja het is gewoon maar te hopen dat China niet aan de kant van Noord-Korea aansluit maar gewoon neutraal blijft. Tevens zijn er meer NAVO landen met grote legers. Maargoed zoals ik ook al zei het gaat niet perse alleen om het aantal troepen, het gaat er ook om hoe het leger getrained is en wat voor technologie ze gebruiken. Allemaal kleine dingetjes die meespelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt ook nog landen als Engeland en Canada die gelijk bijspringen als er wat gebeurt (kijk Irak etc.) dus dat zou inderdaad geen probleem worden, Grote legers (zoals die van Rusland) hebben geloof ik ook niet zulke beste technologieën dan dat de legers die wat kleiner zijn, maar daar kan ik me in vergissen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik zou niet zo bang zijn voor een 3e wereldoorlog. Ik verwacht er geen, maar als er ooit een komt, ben ik bereid terug te vechten en zeker niet bang... ^_^

Het zou wel erg gevaarlijk zijn, aangezien er steeds gevaarlijkere kernbommen komen en zo. Vooral Terroristen zouden gevaarlijk zijn tegenwoordig.

Link to comment
Delen op andere websites

Er bestaat nooit een eerlijke oorlog , nu hebben ze wel kruisraketten en kernbommen en al die wapens.

Zonder die dingen kan je gewoon geen oorlog voeren.

Als zij een oorlog voerden met hun handen zou ik het nog grappig vinden ook.

Als je 1 kernbom op nederland frankrijk en belgie richt zijn bijna voor de helft helemaal verwoest.

Dat ze die kernbommen in hun broek steken en dan afvuren,je zal zien smaken van genot .

Link to comment
Delen op andere websites

De kans op een WOIII is er, op dit moment zijn er overal ter wereld al kleine problemen waaruit kleine oorlogen ontstaan, deze oorlogen kunnen alsmaar groter worden.

Toch is er ook een groot probleem met de duurzame bron Water.

Wij hier in Nederland doen de kraan open en er komt drinkbaar water uit, maar bedenk wel dat zeker niet alle landen schoon drinkwater door de kranen krijgen.

Zo kan je in Amerika al geen schoon drinkwater krijgen aangezien er Chloor in zit, Hun moeten hun drinkwater kopen in kannen en flessen in de plaatselijke supermarkt.

Water is een basisbehoefte voor ons maar voor sommige mensen een luxe.

Er kan dus oorlog ontstaan door water op een gegeven moment.

Landen kunnen de rivieren om laten lopen of bouwen een Dam om Elektriciteit te wekken, dit gaat ten koste van de

buurtlanden, waardoor er minder water stroomt door de buurtlanden, hieruit kan oorlog ontstaan.

Vooral in Turkije met de buurtlanden zoals Irak is dit het geval, Turkije krijgt minder water hun land binnen aangezien de buurtlanden Dammen bouwen om elektriciteit te wekken.

Tegenwoordig hebben we een 'Waterrechter' die tevens in Amsterdam staat, Deze rechter bepaalt of het land de Dam mag bouwen, maar Bepaalde landen zoals Irak en Saudi Arabie zijn tegen de waterrechten waardoor ze alsnog verder bouwen, hierdoor kan op een gegeven moment een oorlog ontstaan.

Water raakt nooit op, het water op aarde blijft altijd gelijk, het enige is dat de natuur het water oneerlijk heeft verdeeld.

één voorbeeld van een incident waar een grote oorlog uit kan ontstaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Wesley_GTA je vergeet Rusland en Frankrijk. Die zitten toch ook bij de Navo :puh:?

Er zijn nog meer NAVO landen dan de landen wat ik opnoemde, denk aan België/Griekenland/Turkije e.d. Hier kun je alles vinden over de NAVO. En zoals Jesperkaj al zei, Rusland is geen lid van de NAVO, maar tegenwoordig zijn ze wel bezig met grote samenwerkingen op militair gebied. Dus dat is sowieso geen bedreiging meer voor de NAVO.

Er bestaat nooit een eerlijke oorlog , nu hebben ze wel kruisraketten en kernbommen en al die wapens.

Alles gaat om macht.

En vergeet ook niet Japan dat waarschijnlijk de kant van de NAVO gaat kiezen.

Mocht er echt oorlog komen tussen Noord-Korea en de NAVO landen dan zullen de Zuid-Koreanen, Japanners en de Australiërs sowieso wel aan onze kant staan.

Niks om je zorgen te maken :)

Link to comment
Delen op andere websites

De kans op een WOIII is er, op dit moment zijn er overal ter wereld al kleine problemen waaruit kleine oorlogen ontstaan, deze oorlogen kunnen alsmaar groter worden.

Toch is er ook een groot probleem met de duurzame bron Water.

Wij hier in Nederland doen de kraan open en er komt drinkbaar water uit, maar bedenk wel dat zeker niet alle landen schoon drinkwater door de kranen krijgen.

Zo kan je in Amerika al geen schoon drinkwater krijgen aangezien er Chloor in zit, Hun moeten hun drinkwater kopen in kannen en flessen in de plaatselijke supermarkt.

Water is een basisbehoefte voor ons maar voor sommige mensen een luxe.

Er kan dus oorlog ontstaan door water op een gegeven moment.

Landen kunnen de rivieren om laten lopen of bouwen een Dam om Elektriciteit te wekken, dit gaat ten koste van de

buurtlanden, waardoor er minder water stroomt door de buurtlanden, hieruit kan oorlog ontstaan.

Vooral in Turkije met de buurtlanden zoals Irak is dit het geval, Turkije krijgt minder water hun land binnen aangezien de buurtlanden Dammen bouwen om elektriciteit te wekken.

Tegenwoordig hebben we een 'Waterrechter' die tevens in Amsterdam staat, Deze rechter bepaalt of het land de Dam mag bouwen, maar Bepaalde landen zoals Irak en Saudi Arabie zijn tegen de waterrechten waardoor ze alsnog verder bouwen, hierdoor kan op een gegeven moment een oorlog ontstaan.

Water raakt nooit op, het water op aarde blijft altijd gelijk, het enige is dat de natuur het water oneerlijk heeft verdeeld.

één voorbeeld van een incident waar een grote oorlog uit kan ontstaan.

Je eerste zin volg ik nog als het over het topic gaat, maar dan begin je over water? hoezo begin je over water dat snap ik even niet. Oorlog betekend natuurlijk voor veel landen water en hongersnood, maar dit is niet altijd het geval.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...