Jump to content

Formule 1 Grand Prix 2009 Mededelingen & reactietopic


Miek

Recommended Posts

Dan ben ik verkeerd ingelicht :ch: , de commentaar van de studio op de GP van Spa

was trouwens ook niet zo vlot: ze maakten continue fouten van welke bocht en dergelijke,

vind ik best irritant, maar ja, ik ben een mierenneuker :7 .

Ligt het eigenlijk aan mij of is het lawaai aan de motors stiller dan vorige jaren?

18.000 toeren p/m i.p.v. 19.000 of hoger.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 368
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • De Stofzuiger

    85

  • Phoenyxar

    68

  • Miek

    50

  • Dago58x

    36

Top Posters In This Topic

Posted Images

KERS maakt de auto niet lichter of zwaarder. Je kan enkel die 40 kilo niet verdelen over de wagen, terwijl je zonder KERS bijvoorbeeld meer gewicht voorin de auto kan leggen, zodat die daar stabieler wordt.

Volgend jaar moeten de auto's minimaal 620 kg zwaar zijn, dus dat is dan minder nadeel voor KERS-gebruikers.

Link to comment
Delen op andere websites

Officieel: Fisichella maakt seizoen af bij Ferrari.

03 september 2009

Giancarlo Fisichella zal de laatste vijf races van het seizoen uitkomen voor Ferrari. Zo heeft de Italiaanse renstal donderdagmiddag bekendgemaakt. De Italiaan komt over van Force India, waarvoor hij afgelopen weekend nog een podiumplek behaalde in de Belgische Grand Prix, en volgt bij Ferrari Luca Badoer op.

"We hebben voor Fisichella gekozen, omdat we denken dat hij een waardevolle bijdrage aan het team kan leveren in het laatste deel van het seizoen", liet teambaas Stefano Domenicali weten. "Giancarlo heeft gedurende zijn lange carrière bewezen dat hij een zeer competitieve rijder is. Daarnaast maakt het ons erg trots om een Italiaanse coureur in de auto hebben tijdens onze thuisrace."

Badoer, die in Valencia en België reed als vervanger van de geblesseerde Felipe Massa, wordt bedankt voor zijn inzet. Domenicali: "We willen Luca enorm bedanken voor de teamgeest die hij heeft getoond. We vinden het erg jammer dat hij in de afgelopen twee races niet heeft kunnen laten zien wat hij werkelijk waard is. Hij reed onder omstandigheden waaronder iedereen het moeilijk zou hebben gehad."

Badoer werd gepromoveerd tot teamgenoot van Kimi Raikkonen, nadat Michael Schumacher niet fit genoeg bleek voor een rentree. De 38-jarige Italiaan finishte zijn beide races als laatste. Het is nog niet bekend wie Fisichella zal opvolgen bij Force India, maar naar alle waarschijnlijkheid gaat dit zitje naar Vitantonio Liuzzi, de testrijder van het Indiase team en voormalig coureur van Toro Rosso.

Bron: GPupdate.net

Zo zeg, tweede plaats al gelijk een zitje op Ferrari. Erg knap, alleen Sutil gaat het wel moeilijk krijgen zonder Fisichella maar door die punten zullen wel betere upgrades gekomen zijn.

Wat vinden jullie er van?

Link to comment
Delen op andere websites

Super!!!! Ik zat gewoon in het rond te springen terwijl het werd gezegt op het journaal!! Echt waar, de man gaat zijn carriere weer maken net zoals drie vier jaar geleden!! Man! Ik zal me niet kunnen concentreren op school van de exitement!! Ben echt zo blij!! Fisi for ever!

Wedden dat hij bij de eerste tien eindigt in het kampioenschap? Ik ben heel erg benieuwd of hij een zege zal scoren, elk circuit is anders.

Link to comment
Delen op andere websites

Wie zouder er volgend jaar rijden bij welk team? Ik denk:

*Vodafone McLaren Mercedes

-Lewis Hamilton

-Nico Rosberg

*Scuderia Ferrari

-Felipe Massa

-Fernando Alonso

*ING Renault F1 Team

-Heikki Kovalainen

-Romain Grosjean

*Panasonic Toyota Racing

-Timo Glock

-?

*Scuderia Toro Rosso

-Jaime Alguersuari

-Sébastien Buemi

*Red Bull Racing

-Sebastian Vettel

-Mark Webber

*AT&T Williams F1 Team

-Kazuki Nakajima

-?

*India Force India F1 team

-Adrian Sutil

-?

*Brawn GP

-Jenson Button

-Bruno Senna?

Link to comment
Delen op andere websites

volgens mij mis je een paar teams :7

naja, ik blijf het ongelofelijk vinden hoe iedereen sutil volgend jaar in de auto zet, jullie mogen mij vertellen hoeveel races hij foutloos heeft voltooid, en altijd weer het meest slappe excuus dat je kunt verzinnen als het weer niet goed gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

De Stofzuiger: Raikkönen ontbreekt nog ergens, kun je die aanvullen :7 .

Kwam er volgend jaar geen Amerikaans team? Of jaar daarna...

Nieuwe teams tel ik nog niet mee. En ik denk dat dit het laatste seizoen van Räikkönen is.

Link to comment
Delen op andere websites

Super!!!! Ik zat gewoon in het rond te springen terwijl het werd gezegt op het journaal!! Echt waar, de man gaat zijn carriere weer maken net zoals drie vier jaar geleden!! Man! Ik zal me niet kunnen concentreren op school van de exitement!! Ben echt zo blij!! Fisi for ever!

Wedden dat hij bij de eerste tien eindigt in het kampioenschap? Ik ben heel erg benieuwd of hij een zege zal scoren, elk circuit is anders.

Je zou kunnen zeggen dat je nu nog closer bent op Fisichella. :D Wordt wel fantastisch op Monza, ik weet zeker dat iedereen naar uitkijkt. En nou hoop ik dat Fisichella's bereik Force-India wat energie gaf en Sutil zijn eerste punten behaalt.

Maakt niet uit of hij er 1 scoort, dan ben ik al tevreden genoeg. Gewoon die punt. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Rossi: "Ik had in Italië voor Ferrari kunnen rijden"

05 september 2009

Valentino Rossi was naar eigen zeggen met Ferrari in gesprek om zijn Formule 1-debuut te maken tijdens de Italiaanse Grand Prix van volgende week. De Italiaan wilde echter niet afgeleid worden van de titelstrijd in het MotoGP-kampioenschap, en besloot de kans op een Formule 1-race te laten varen.

Luca Badoer zat de afgelopen twee races als vervanger van de geblesseerde Felipe Massa in de Ferrari-bolide, maar wist geen indruk te maken. Het Italiaanse team ging vervolgens op zoek naar een vervanger voor de testrijder, en dat is uiteindelijk Giancarlo Fisichella geworden, die Force India afgelopen weekend nog de eerste punten in de Formule 1 schonk.

Rossi vertelde over de mogelijkheden: "We hebben met Stefano Domenicali gesproken, maar er waren twee problemen. Ik wist niet of mijn nek het tot de finish zou huiden. Monza is misschien niet zo zwaar, maar je hebt toch een sterke nek nodig. Bovendien zijn we in een gevecht om de MotoGP-titel verwikkeld, en de race in Monza zou een erg grote afleiding zijn geweest."

Sinds dit jaar is er ook een testverbod in de Formule 1, nog een reden voor Rossi om de sprong naar de Formule 1 niet te wagen. "Dan is het helemaal niet leuk", zei de Yamaha-rijder. "Het is namelijk niet mogelijk om de auto in drie dagen te leren kennen en goed werk te verrichten."

Rossi testte in het verleden al enkele malen voor Ferrari.

Link naar bron.

Best jammer, het had geweldig kunnen zijn om Valentino Rossi in de F1 auto te kunnen zien, misschien had hij zelfs kunnen winnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Loop alstublieft niet te hard van stapel! Fisi is een goed rijder, maar moet wel weer helemaal wennen aan een andere auto. Met KERS en ander stuur, punten gaat hij wel halen dit weekend, maar niet denken dat hij direct 1ste word! En een toppiloot word Fisi echt niet hoor..!

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...