Jump to content

Formule 1 Grand Prix 2009 Mededelingen & reactietopic


Miek

Recommended Posts

Het is toch al even geleden dat er een Italiaan voor Ferrri reed, nu kan Fisichella voor al die Ferrari-fans

nog eens een Italiaanse toppiloot in een Italiaans team worden ^_^ .

Wat dacht je van Badoer :puh:?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 368
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • De Stofzuiger

    85

  • Phoenyxar

    68

  • Miek

    50

  • Dago58x

    36

Top Posters In This Topic

Posted Images

Het is toch al even geleden dat er een Italiaan voor Ferrri reed, nu kan Fisichella voor al die Ferrari-fans

nog eens een Italiaanse toppiloot in een Italiaans team worden ^_^ .

Wat dacht je van Badoer :puh:?

Kan je toch moeilijk een piloot noemen :7 , ja ik wist dat wel, maar ik vind dat hij voor 2 wedstrijden

te hebben zitten prullen je hem toch moelijk kunt meetellen? :7

Link to comment
Delen op andere websites

nicola larini in san marino 1994, waar hij toen een 2e palaats haalde

Inderdaad, vijftien jaar geleden. :tu: Dat is pas stoppen op je hoogtepunt. ^_^

Op het moment van schrijven staat Liuzzi bovenaan in derde vrije training, maar het gaat er pas echt om in de kwalificatie van straks. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

TWEEEDEEE POSITIE BITCHEEEESSSSS ...... YEAHHHH :dans: :dans: :dans: :dans: :dans: .... geweldig gewoon.

Ik ben nu echt zooo zooo zooo enthousiast...

Morgen komen hopelijk die punten binne... al moet dat niet verkeerd gaan.

Vandaag vind ik de beste kwalificatie van 2009. Niet dat Sutil 2de werd.

Ook dat er veel goeie waren op Q3. Raikkonen,Kovalainen,Hamilton,Button,Barichello,Alonso.

Link to comment
Delen op andere websites

Renault zet Briatore en Symonds op straat.

Renault heeft toegegeven dat Nelson Piquet vorig jaar in opdracht van het team is gecrasht tijdens de Grand Prix van Singapore en heeft teambaas Flavio Briatore en hoofdingenieur Pat Symonds ontslagen. Dankzij de safety car-periode die volgde op het incident, kon teamgenoot Fernando Alonso de race winnen.

In een verklaring laat het team van Renault weten: "We zullen de beschuldigingen van de FIA aangaande de Grand Prix van Singapore in 2008 niet aanvechten. Ook delen we hierbij mee dat algemeen directeur Flavio Briatore en uitvoerend directeur Pat Symonds het team hebben verlaten. Het team zal vóór de hoorzitting van de World Motor Sport Council van de FIA op 21 september geen mededelingen meer doen."

Briatore en Symonds zouden Piquet voor aanvang van de race in Singapore de opdracht hebben gegeven om tijdens de dertiende of de veertiende ronde te crashen in bocht zeventien van het stratencircuit. Renault zou die bocht hebben uitgekozen omdat daar geen kranen staan, waardoor een ongeval op die plek vrijwel zeker tot een safety car-periode zou leiden. Alonso, die tijdens de kwalificatie een probleem met de brandstoftoevoer had en daardoor de race van de vijftiende plaats moest beginnen, begon de race ondertussen met een zeer lichte tank en was de eerste die een pitstop maakte. Vlak na de pitstop van de Spanjaard veroorzaakte Piquet een crash die, zoals Renault had gehoopt, tot een neutralisatie leidde, waardoor de tweevoudig wereldkampioen later in de race aan de leiding kwam en won.

Renault moest vandaag (woensdag) een schriftelijke verdediging indienen bij de World Motor Sport Council van de FIA, maar heeft nu dus toegegeven dat het team een coureur met opzet heeft laten crashen. Op maandag 21 september zal het team nog gehoord worden, waarna de Franse fabrieksformatie een straf zal krijgen opgelegd. Wat voor straf dat zal zijn is nog niet bekend, maar FIA-president Max Mosley gaf onlangs nog te kennen dit vergrijp vele malen erger te vinden dan de spionagezaak uit 2007, waarvoor McLaren 100 miljoen dollar boete kreeg en uit het constructeurskampioenschap werd gezet, omdat zij data van Ferrari bezat.

Bron GPupdate.net

----------------------

Ik vind ze zo maf dat ze dat probeerden, niet te geloven.

Goeie keuze van Renault.

Link to comment
Delen op andere websites

Zal het een teken zijn voor wat er te komen valt?? Anders gebeurt dat niet zo maar volgens mij, maar goed. Hopelijk komt er nu iemand aan de leiding die er A: Wel verstand van heeft en B: Niet vals gaat spelen om te winnen(Briatore --> Benetton 1994, met hun illegale wagens). Ik denk iemand als Prost, hij is Frans, meervoudig wereldkampioen en heeft al ervaring als teambaas.

Al hoop ik voor Renault zelf dat de straf niet te erg is, want het zijn dan 3 personen die je er voor kan boeten: Briatore, Symonds en ook Piquet. En hopelijk zullen ze ook niet veel erger gestraft worden als Mclaren in 2007.

Laten we maar hopen op het beste voor ze, en dat ze het later in het seizoen nog 1x laten zien op een eerlijke manier. :dans:

Link to comment
Delen op andere websites

Zal het een teken zijn voor wat er te komen valt?? Anders gebeurt dat niet zo maar volgens mij, maar goed. Hopelijk komt er nu iemand aan de leiding die er A: Wel verstand van heeft en B: Niet vals gaat spelen om te winnen(Briatore --> Benetton 1994, met hun illegale wagens). Ik denk iemand als Prost, hij is Frans, meervoudig wereldkampioen en heeft al ervaring als teambaas.

Al hoop ik voor Renault zelf dat de straf niet te erg is, want het zijn dan 3 personen die je er voor kan boeten: Briatore, Symonds en ook Piquet. En hopelijk zullen ze ook niet veel erger gestraft worden als Mclaren in 2007.

Laten we maar hopen op het beste voor ze, en dat ze het later in het seizoen nog 1x laten zien op een eerlijke manier. :dans:

Als Alonso er van af wist verdient hij ook een straf, en volgens mij wist hij er van af. En Piquet heeft immuniteit van de FIA gekregen.

Link to comment
Delen op andere websites

Alonso gevraagd te verschijnen voor WMSC

Eén dag voor de bijeenkomst van de World Motor Sport Council inzake 'Crash-gate' is bekend geworden dat ook Fernando Alonso is gevraagd om in Parijs een verklaring af te leggen.

Onschuldig

Afgelopen weken werd door de FIA naar buiten gebracht dat zij geen bewijs hebben dat Alonso op de hoogte was van de competitievervalsing van Renault tijdens de Grand Prix van Singapore. De Spanjaard profiteerde maximaal van de crash van Piquet, maar volgens de autosportfederatie zijn er geen aanwijzingen dat hij op de hoogte was van het plan om zijn teamgenoot met opzet te laten crashen. De Britse media melden nu dat Alonso afgelopen vrijdag door de FIA is benaderd met het verzoek om toch te verschijnen voor de World Motor Sport Council.

Relatie

Volgens de Britse krant The Mirror wil de FIA Alonso ondervragen om meer te weten te komen over zijn relatie met Flavio Briatore. De Italiaan is manager van een aantal coureurs en de FIA wil onderzoeken of hij in zijn dubbelrol als teambaas en manager conflicterende belangen heeft. Volgens de krant is het uiteindelijk doel Briatore te verbannen uit de Formule 1 en eventueel te verbieden om in de toekomst op te treden als manager van Formule 1-coureurs.

Bron: RTLGP.nl

Is hij nu de klos denken jullie?

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...