Jump to content

Formule 1 Grand Prix 2009 Mededelingen & reactietopic


Miek

Recommended Posts

Wat een lange race! De Grand Prix duurde zelfs zo lang dat de zenders geen zendtijd meer hadden voor de persconferentie. Het was soms echt lastig, de race duurde twee uren en dan keek ik ook nog naar de inleiding op BBC. Maar goed, even over de race: die 2de positie doet me denken aan de 2de positie van Fisichella in Spa. Ik ben heel blij voor Toyota dat hun werk wordt beloond.

Hamilton deed het weer goed, hun wagen kreeg een aërodinamica pakket en het blijkt resultaat te hebben voor Singapore. Wat ook jammer is is dat Webber geen wereldkampioen meer kan worden omdat hij deze race te weinig punten heeft gesprokkeld om zijn achterstand nog in te halen. Ik baal echt als titelstrijders moeten opgeven.

Vettel verraste ook! Eerst ging Rosberg op het podium scoren, maar dan kreeg hij een drive-through penalty, en werd het Vettel. Vettel kreeg dan hetzelfde wegens de snelheid in de pitlane te overtreden en daarna hebben Glock en Alonso hun plek ingenomen. Heel bizar allemaal.

Ik ben tevreden met de 6de plaats van Barrichello, maar ik baal er echt van dat Button voor hem was (1 pos.) en daardoor toch weer een punt voorsprong heeft. Maar gelukkig maakt hij nog veel kans op de titel. Ook de constructeurstitel lijkt al binnen te zijn.

Ik heb het niet voor dit nachtelijke stratencircuit. Geef mij maar een circuit in het midden van de dag, met wat wolkjes aan de lucht, een paar chicanes en rechte stukken, kerbs, gras aan de kanten en een grintbak, zoals Silverstone of Spa. Dat noem ik nou eens echte F1-circuits.

Beter dan dat kan ik het niet beschrijven. Maar lees dan het nieuwe verslag! :tu:

Bewerkt: door Miek
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 368
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • De Stofzuiger

    85

  • Phoenyxar

    68

  • Miek

    50

  • Dago58x

    36

Top Posters In This Topic

Posted Images

Leukerace, altijd om te kijken, maar toch valt het wat stil aan sensatie.

Toch dom dat Sutil te snel op zijn gas ging staan :N .

Ja inderdaad. Hij kreeg nog ook 25.000 dollar boete voor wat hij heeft gedaan tegen Heidfeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Leukerace, altijd om te kijken, maar toch valt het wat stil aan sensatie.

Toch dom dat Sutil te snel op zijn gas ging staan :N .

Ja inderdaad. Hij kreeg nog ook 25.000 dollar boete voor wat hij heeft gedaan tegen Heidfeld.

Ik denk niet dat hij daar veel aan kon doen, hij gaf te veel gas en ook net iets te lang waardoor hij tegen Heidfeld botste.

Link to comment
Delen op andere websites

'Ferrari bevestigt Alonso op donderdag.'

Donderdag zal Fernando Alonso eindelijk worden gepresenteerd als Ferrari-coureur voor 2010. Zo meldt het Spaanse radiostation Cadena Ser. Het zou om een vijfjarige deal gaan, wat betekent dat de Spanjaard tot en met 2014 voor Ferrari zal rijden.

Alonso zou daarmee de teamgenoot worden van Felipe Massa, die momenteel in Brazilië herstelt van een hoofdwond die hij opliep in Hongarije. Het contract van Kimi Raikkonen, die eerder al was bevestigd voor 2010, zal waarschijnlijk worden afgekocht. Naar verluidt kan de Fin na dit jaar terugkeren naar het team van McLaren.

Alonso zou bij Ferrari 25 miljoen euro per seizoen kunnen gaan verdienen.

BRON: GPUPDATE

Muaaaa, ik vind het niet zo een goed beslissing, althans dit is gewoon puur mijn mening.

Lekker met Raikkonen 2 jaartjes, dit jaar nog oké maar door die aerodynamica stuffs zijn de rollen gewoon omgedraaid.

Ik zie beter weer Massa en Raikkonen in 2010. Maar ja, goed mijn mening.

Wat vinden jullie ervan?

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi voor Alonso, die moet gewoon weer in een topteam zitten. Met Massa nemen ze een risico, maar als Raikkonen naar McLaren gaat, zit ik er niet mee. Het belooft dan een prachtig jaar te worden met minstens vier titelkandidaten. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi voor Alonso, die moet gewoon weer in een topteam zitten. Met Massa nemen ze een risico, maar als Raikkonen naar McLaren gaat, zit ik er niet mee. Het belooft dan een prachtig jaar te worden met minstens vier titelkandidaten. ^_^

Massa risico? Misschien omdat hij terug moet komen en zijn zicht niet helemaal hetzelfde is als ooit was.

Raikkönen zou zich mogelijk ook richten op WRC in plaats van op de F1, wat eigenlijk heel onlogisch zou zijn :7 .

Link to comment
Delen op andere websites

Massa risico? Misschien omdat hij terug moet komen en zijn zicht niet helemaal hetzelfde is als ooit was.

Raikkönen zou zich mogelijk ook richten op WRC in plaats van op de F1, wat eigenlijk heel onlogisch zou zijn :7 .

Waarom zou dat onlogisch zijn? Als hij graag rally wil rijden moet hij dat gewoon doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Massa risico? Misschien omdat hij terug moet komen en zijn zicht niet helemaal hetzelfde is als ooit was.

Raikkönen zou zich mogelijk ook richten op WRC in plaats van op de F1, wat eigenlijk heel onlogisch zou zijn :7 .

Waarom zou dat onlogisch zijn? Als hij graag rally wil rijden moet hij dat gewoon doen.

Ach, hij komt uit F1 en is nog niet zo oud, dus lijkt het niet echt logisch, maar je hebt wel gelijk ergens hoor ;) .

Link to comment
Delen op andere websites

zie raikkonen eerder naar rally gaan, daar had hij overduidelijk meer plezier in, en hij deed het verre van slecht.

Dat zo ook heel goed kunnen. Zijn doel in de F1 was om wereldkampioen te worden, en dat is hem in 2007 al gelukt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop van niet, en hij is een betere rijder als sommige coureurs, en Mclaren zocht nog een teammaatje voor Lewis..

Misschien Nico Rosberg, kan Barrichello nog een jaartje bij Brawn GP blijven.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop van niet, en hij is een betere rijder als sommige coureurs, en Mclaren zocht nog een teammaatje voor Lewis..

waarom niet? het is behoorlijk duidelijk dat hij er weinig zin nog in heeft, anders ga je er toch ook niet mee akkoord je contract te ontbinden?

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...