Jump to content

Waarom drink jij bier?


Timske

Bier drinkers.  

128 leden hebben gestemd

  1. 1. Waarom drink jij bier?

    • Omdat ik erbij wil horen.
      5
    • Het is 'lekker'.
      73
    • Ik vind het vies.
      24
    • Ik heb het nog nooit geprobeert en hoef het niet.
      19


Recommended Posts

De mensen die hun eerste biertje dronken, kunnen het gewoon echt niet 'lekker' gevonden hebben, teminste .. Zo hoor ik het van andere mensen, maar ook ik vond mijn eerste biertje nooit lekker.

In het begin deed je het omdat het gezelliger leek, iedereen nam waardoor iedereen wel in de stemming kwam.

Als je echt niet lekker vond of je wou gewoon geen bier, dan kon je altijd nog een Dubbel Frisje nemen.

Tegenwoordig zie ik steeds vaker bij Feestjes of Borrels dat dat niet meer het geval is, neem nou als voorbeeld KermisBorrels, die je in mijn omgeving ( West-Friesland / Noord-Holland ) Altijd heb bij een kermis, niet ééntje maar meerdere.

Er staan zo ongeveer 20 kratten bier en daar moet je het mee doen, ben je geen Alcoholdrinker, dan heb je op dat moment gewoon pech, Hou je niet van bier etc. Dan heb je daar in mijn ogen dus niet veel te zoeken als je dorst hebt :).

ook bij Feestjes krijg je vaker een biertje in je hand, terwijl ik het altijd wel lekker vind om te beginnen met een lekker Frisje zoals een Cola.

Dan denk ik bij me zelf, ligt dat aan mij of ben ik de enige op dat moment ?

Om terug te komen op de stelling ' Waarom drink je bier ? '

Op een gegeven moment vond ik het echt niet vies meer en nu ik bijna zeventien ben gaat er in het weekend ( en nu al helemaal in de vakantie ) wel is een biertje in en ja .. Of meerdere.

Ik drink het omdat ik het na een tijdje gewoon lekker drinken begon te hebben, maar me vader zei al ' Bier drinken moet je leren, je vind het in het begin nooit lekker '

Ook is het gezellig als iemand eventjes snel een pilsje neemt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 144
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jowx

    8

  • Sa_bulldog

    8

  • PowerPats

    7

  • Gta-killer

    6

@ hierboven. Kijk en dat is dus precies een van de redenen dat ik schijt heb aan zulke uitspraken. Als je niet drink heb je pech en dan heb je daar niks te zoeken. Dat is gewoon pure bullshit. Dus ik MOET drinken anders hoor ik er niet bij. Heb het wel vaker meegemaakt dat mensen arrogant gaan doen als ik zeg dat ik niet drink. En het maakt me echt helemaal niks uit. Heel veel mensen die wel drinken doen het vaak als ze problemen hebben. Natuurlijk zijn er mensen die drinken om de gezelligheid, maar als de gezelligheid een keer goed weg valt gaan we met ze allen lekker bier drinken tot we erbij neervallen. Zeg niet dat iedereen dit doet, maar veel mensen wel.

Bier drinken moet je leren. Nah dat is aan iedereen zelf. Ik vind bier vies. En ik wil het ook niet leren drinken. Ranzig = Ranzig en daarmee is het in mijn ogen klaar. Geef mij maar een colatje en als mensen zich dan gaan aanstellen.. :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom ik bier drink? Omdat ik het lekker vind. Omdat ik het een goede dorstlesser vind. Omdat ik er losser van word. Niet dat ik dat nodig heb, maar toch helpt het wel :puh:. Bovendien vind ik bier een gezelligheidsdrank. Maar ik vind het onzin dat je bier moeten "leren" drinken. Niemand die het je verplicht. Ik drink het, omdat ik mijn eerste ook al lekker vond. Maar het leren drinken? Nee. Vind je het niet lekker, dat is dat zo. Je moet het niet drinken...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik mag het niet omdat ik aan de medicijnen zit. Methylfemidaat en Alcohol gaan niet goed samen.

Waarom weet ik niet maar het schijnt super slecht te zijn icm Ritalin

Link to comment
Delen op andere websites

Het is natuurlijk altijd aan jou om bier te drinken. Wil je dat niet? Dan doe je het niet. Bij de meeste gevallen is je eerste biertje vies. Je moet wennen aan de smaak, omdat het afwijkt van alle andere drank soorten, en je bent niet gewent aan het bitterige smaakje. Dat is normaal. Als je wilt, kun je het leren drinken en ga je het erg lekker vinden, maar dat is met alles wat je niet kent. Bijvoorbeeld met kaas, olijven, (woow, wat vond ik die smerig voor het eerst) koffie, (ook zonder suiker) en bijvoorbeeld drank soorten. Sterke drank drink je ook niet zomaar en vinden de meesten in het begin ook vies.

Kortom, het is aan jou bier te leren drinken en als je het niet wilt leren, doe het dan niet. :puh: Smaken verschillen natuurlijk, en ikzelf zou iets niet zomaar "vies" noemen. Ik kan het daarintegen wel vies vinden, omdat ik een andere smaak zou hebben.

Mijn eerste biertje vond ik ook niet lekker, maar het wende al aardig gauw en ik drink een biertje niet meer alleen voor de gezelligheid, maar ook omdat ik het erg lekker vind.

Zoals ik zei, niets vind je zomaar lekker. :puh: Hier een kort voorbeeldje:

Bewerkt: door frankyyguy
Link to comment
Delen op andere websites

Dit komt héél veel voor, niet alleen op schoolfeestjes. Dit heet festivalbier, en de meeste grotere brouwerijen maken dit speciaal op fust. Inderdaad is het percentage water hogerdan bij normaal bier.

Men doet dit, omdat op festivals e.d. grote aantallen mensen vaak "niet al te weinig" drinken.. En men denkt op deze manier te kunnen voorkomen dat mensen te snel dronken worden, en geweld gaan gebruiken.

Festivalbier is in ieder geval totaal niet lekker, doe mij maar gewoon een Corona'tje lime:

corona.jpg

Heerlijk fris! :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind bier lekker, maar ik drink niet teveel, en ik heb het ook niet nodig om het gezellig te maken ofzo. Natuurlijk kan het wel gezellig zijn als je met een groepje iets teveel op hebt, maar zonder alcohol kan ik het ook gezellig hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...