Jump to content

Het grote: PS3 topic.


Trax

Recommended Posts

DFC Intelligence blijft bij negatief standpunt

Nieuws | 19 juli 2006 - DFC Intelligence heeft in een verklaring aangegeven bij haar standpunt over Sony en de PlayStation 3 te blijven. Vorige maand liet het Amerikaanse bedrijf weten dat de positie van Sony als 'nummer 1' aan het wankelen was en dat ze met de PlayStation 3 weleens op de 'derde' plek terecht zouden kunnen komen.

Het bedrijf gaf in de nieuwe verklaring aan dat Sony een gouden kans aan de concurrentie geeft met de PS3. Ze doelen daarbij op de prijs van 600 dollar die zowel Sony als de gehele games industrie zou kunnen beschadigen. Enkele fragmenten uit het bericht:

''It's not just the launch price that DFC believes could hurt Sony. Sony CEO Ken Kutaragi has gone on record as saying that the PS3 is more like a computer than just a gaming console and could see upgrades such as a writable Blu-ray drive or improvement to the system's memory.''

DFC verwacht dus dat de PS3 meer een computer word en dat is ook zeker niet goed voor de prijzen.

"By fixing its hardware standard for several years, video game console systems have been able to significantly lower prices over time by not having to upgrade to the latest technology. We believe that under Kutaragi's techno-elite PlayStation 3 strategy, the PlayStation 3 could end up with a market share more resembling Apple products in the PC sector as opposed to the dominant PlayStation 2 market share."

Net zoals vorige maand benadrukte DFC de posities van de Nintendo Wii en de Xbox 360. Hoewel het bedrijf geen einde ziet aan de moeilijkheden in Japan voor de Xbox 360, groeit het apparaat in de Verenigde Staten. De Wii maakt echter het meeste kans op de koppositie in verband met de lage prijs en de mogelijkheid om het grote (niet gamenende) publiek aan te spreken.

Bron: InsideGamer

Link to comment
Delen op andere websites

Kutaragi opent voor Sony de TGS

Ken Kutaragi zal voor Sony de TGS (tokyo Game Show) openen. hij zal de dag voor aanvang een speech houden met de titel:

Next Generation Entertainment Made by the PS3.

Ook zal Square Enix president Yoichi Wada een speech houden op dit event. Hij zal het gaan hebben over de potentie van de gameindustrie en de problemen die dat met zich meebrengt.

De keynotes worden gehouden op 22 september de dag dat de TGS alleen voor de pers toegangelijk is. 23 en 24 September is de beurs het domein van de mensen waar het om gaat, de gamers.

Bron

NFS Carbon wordt ook een release titel !!!

Dan hebben we deze al;

-Stranglehold

-Call of Duty 3

-Full Auto 2

-Sonic

-NBA '07

-Resistance: Fall of Man

-Motorstorm

-Fatal Inertia

-Warhawk

-Genji 2

-My Singstar

-RidgeRacer 7

-The Eye of Judgement

-Need for Speed: Carbon

Maar Assasins Creed staat er niet bij ??? is die er dan niet bij de release ?

Bewerkt: door meetlat
Link to comment
Delen op andere websites

Oblivion toch naar de PS3?

We hoeven niemand uit te leggen dat Oblivion een geweldige RPG is. Jammer genoeg kunnen gamers die geen Xbox 360 of vette pc hebben, de game niet spelen.

Daar zou wel eens verandering in kunnen komen. Eerder doken al geruchten op dat Oblivion voor de PSP en PS3 uit zou komen, maar deze geruchten werden door ontwikkelaar Bethesda ontkracht. Nu duikt er toch weer informatie op die het gerucht versterkt.

Oblivion is namelijk opgenomen in de releaselijst van de Amerikaanse game-winkel GameStop. Volgens de website zal deze game 6 november dit jaar uitkomen voor de PS3! Bij andere games bleken dit soort winkelketens het ook bij het rechte eind te hebben en natuurlijk hopen we dat het waar is. Ons nederlandse contactpersoon van Take2 kon dit gerucht echter jammer genoeg niet bevestigen. Wij houden je op de hoogte.

Bron: GameZ

Link to comment
Delen op andere websites

YEAH dan kan ik 'm van me pc zwieren en iets anders opzetten :D

*dit gaat mssn wel mensen aanzetten een ps3 te kopen... als dit waar is is het zuper goed nieuws

Ik heb effie op google video liggen zoeken en heb iets interresants gevonden, ik denk niet dat er veel onder jullie zijn die het al gezien hebben ofzo, kijk zelf maar KLIK

Bewerkt: door meetlat
Link to comment
Delen op andere websites

Er waren hier toch al eens screens van geleaked ?

Ik vind dit echt een zeeer saaie Interface...

En Meetlat,

Dan is 't tog geweldig nieuws

Ik zeg dus ook niet dat het geen goed nieuws is maar een consument neigt waarschijnlijk alsnog naar het goedkopere (Xbox 360) alternatief. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ja dat wel, maar er zullen wel mensen zijn de dan voor de ps3 gaan door oblivion, en ik persoonlijk vind dat menu wel gaaf, 't is dan wel een psp menu :puh: maar bezie die icoontjes enzo, tevens zouden er HD trailers opstaan op de hd :D

Link to comment
Delen op andere websites

--------------------------------------------------

Resistance: Fall of Men met 40 spelers tegelijk online

Nieuws | 21 juli 2006 - Ontwikkelaar Insomniac Games heeft onlangs meer informatie vrijgegeven met betrekking tot hun nieuwste game: de first-person shooter Resistance: Fall of Men voor de PlayStation 3.

Opvallend is dat Insomniac vorige week aangaf dat Resistance: Fall of Men met 32 personen tegelijk online kon worden gespeeld. Nu heeft men zelfs aangegeven dat dit met 40 personen tegelijk kan. Verder kan er ook op een gedeeld scherm (split-screen) worden gespeeld, zowel coöperatief als competitief.

In moderne first-person shooters komt het nog wel eens voor dat als je een tegenstander neerschiet dat hij dan weg 'fade'. Ze lossen bijvoorbeeld op in de lucht, of zakken door de grond. In Resistance: Fall of Men is dit niet het geval, en blijven alle lijken gewoon op de grond liggen.

Alhoewel Insomniac heeft aangegeven de tiltsensor van de PlayStation 3 te gebruiken wil men nog steeds niet kwijt hoe men dit gaat gebruiken. Via de online mogelijkheden van de PlayStation 3 gaat men wel met microtransacties werken om downloadable content aan te bieden. Resistance: Fall of Men draait overigens op een maximale resolutie van 720p, met ondersteuning van Dolby Surround Sound 5.1.

Bron: InsideGamer

--------------------------------------------------

--------------------------------------------------

Fikse aanbetaling voor Britse pre-order

De website MCV schrijft dat Sony plannen heeft om in Groot-Brittannië een pre-order actie voor de PlayStation 3 op poten te zetten. Klanten moeten wel een flink bedrag als aanbetaling doen, 150 harde Ponden, oftewel zo'n €220,-. Dat is dus een aanbetaling ter waarde van een Nintendo Wii. Of die actie echt storm zal lopen moet nog blijken.

Sony denkt hier nog altijd over na, dus zeker is het niet. De gedachte achter deze actie, is om ervoor te kunnen zorgen dat klanten zich ondanks de krappe voorraad van een exemplaar kan verzekeren. Op deze manier wil Sony het 'ebay-fenomeen' ten tijde van de release van de Xbox 360 zien te voorkomen.

Met dat fenomeen wordt bedoeld dat destijds de prijzen voor een Xbox 360 op ebay tot soms bijna drie keer de nieuwwaarde opliepen. Onzin als je het mij vraagt, want Microsoft had een goede pre-order actie lopen, en desondanks kwam het 'ebay-fenomeen' voor. Sony verwacht blijkbaar dat voor er iedere PS3 een klant rondloopt die een aanbetaling van 220 euro gaat doen.

Goede actie of kansloze arrogantie?

Bron: GameZ

--------------------------------------------------

--------------------------------------------------

Resistance heeft alle regio's op één disc!

De shooter die vorig jaar nog onder de naam I-8 ging, behoorde tot een van de vettere titels destijds. Nu kennen we de game als Resistance: Fall Of Man, en zijn we flink wat kritischer geworden. Toch is dit een van de titels die de PS3 tijdens zijn geboorte gaan begeleiden, dus willen we wel weten waar het nou over gaat. Onderstaande details zijn afkomstie uit de Amerikaanse PSM.

  • Je kan met twee spelers zowel co-op als versus spelen via splitscreen.
  • Online zal je met maximaal 40 man tegelijk per server kunnen spelen. Eerder werd nog gesproken over 32. Welke uitspraak juist is moet nog blijken dus.
  • De framerate ligt zowel on- als offline op een niet variabele 30 frames per seconde.
  • Op de disc bevinden zich de versies voor alle regio's (!). We wisten al dat de PS3 regiovrij was, maar blijkbaar komen games ook helemaal tegelijk uit. Althans, deze game.
  • Tijdens het spelen zal je op een gegeven moment in de game de taal van de aliens ineens kunnen verstaan.
  • Gedode vijanden zullen niet in het niets verdwijnen, maar gewoon blijven liggen.
  • De 6-assen technologie van de PS3 controller zal op verschillende manieren gebruikt worden.
  • Downloadable content is gepland.
  • De hoogst ondersteunde resolutie is 720p. Geen 1080p dus. Het geluid zal in 5.1 zijn.
  • Resistance: Fall Of Man is een launchtitel, en komt op 17 november in de VS uit dus.

Bron: GameZ

--------------------------------------------------

Link to comment
Delen op andere websites

Ja dat wel, maar er zullen wel mensen zijn de dan voor de ps3 gaan door oblivion, en ik persoonlijk vind dat menu wel gaaf, 't is dan wel een psp menu :puh: maar bezie die icoontjes enzo, tevens zouden er HD trailers opstaan op de hd :D

Die PS3 menu is ook super overzichtelijk. _O_

Je kunt alles snel vinden :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Het menu oogt gewoon zeer saai vind ik.

Had wel iets meer van Sony verwacht, weten zij dan niet dat zwart geen kleur is.. :schater::puh:

Hallo, heb je ooit gehoord van achtergrond kleur veranderen of een eigen plaatje als achtergrond!!! :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Het menu oogt gewoon zeer saai vind ik.

Had wel iets meer van Sony verwacht, weten zij dan niet dat zwart geen kleur is.. :schater::puh:

Hallo, heb je ooit gehoord van achtergrond kleur veranderen of een eigen plaatje als achtergrond!!! :bonk:

Ja daar heb ik van gehoord, ik zit nu op een PC die dat ook kan weet je...

Dat neemt niet weg dat ik de PS3 interface minder saai vind met een eigen geinstalleerd background. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...