Jump to content

Het grote: PS3 topic.

Recommended Posts

Geplaatst:

ik zou niet al gelijk dat zeggen dat de ps3 gaat winnen, want de ps3 heeft een grote achterstand, vanwege dat deze console als allerlaatste over de hele wereld te koop was. ook de prijs van de krachtpatser van sony is een groot struikelblok voor de mensen, en zullen zo sneller overwegen een Xbox 360 te kopen.

dus sony, kom op met die prijsverlaging voor de mensen die het te duur is, ik kan nu zeggen dat ik al een ps3 heb, en het bevalt met super!!

Geplaatst:

VG-chartz :7

Die site is misschien nog wel minder betrouwbaar dan het o zo geweldige nexgenwars.com. Beide sites baseren hun cijfers op schattingen, dus voor de échte cijfers moet je niet bij hun zijn. In de Game On van deze week staat trouwens ook een item over verkoopcijfers, maar dan met een echte bron 8)

Er zijn nog heel veel mensen met een old-gen console, vooral veel mensen met een ps2 (veel xbox 1 bezitters hebben 360 gekocht en veel gamecube bezitters een wii), omdat de ps2 bezitters bijna allemaal tevreden zijn met een playstation zullen ze ook wel een ps3 kopen (tenminste groot deel, zeker veel jappaners wat 25 miljoen consoles oplevert).

Daar vertrouw ik niet op. Vergeet niet dat het leeuwendeel van de PS2-userbase allemaal casualgamers zijn en die gaan geen 600 euro voor een console neertellen. Niemand weet precies wanneer die userbase precies over zal stappen op een next-genconsole, maar in de huidige situatie zal maar een klein deel voor de te dure PS3 kiezen. Op dit moment zouden deze eerder kiezen voor de goedkopere Xbox 360, maar voornamelijk de Wii. De Wii heeft namelijk een hoop aspecten die casual-gamers aan zullen spreken, met games als Wii Sports en dergelijke games waarin plezier zichtbaar centraal staat. Ik zie de massa in ieder geval nog niet zo gauw een PS3 kopen. Misschien kan Sony deze doelgroep nog binnenhalen door er een flinke prijsverlaging tegenaan te gooien.

Volgens mij wachten ook veel mensen op wat goede ps3 games voordat ze hem gaan kopen.

De 7 jaar oude ps2 is nog steeds goed en mensen kunnen er dus nog even op blijven tot er echt geen games meer op komen en de games naar de ps3 gaan, dan denk ik dat de ps3 erg veel verkocht wordt.

Dat klopt wel, maar welke grote games komen er exclusief naar de PS3? Gran Turismo, Final Fantasy, Metal Gear Solid zijn de grote franchises voor de PS3. Daarvan is Gran Turismo al lang niet meer dé koning op racegebied met tegenhangers als Project Gotham Racing en Forza Motorsport. Van MGS gaan de geruchten dat 'ie ook naar de Xbox 360 komt, dus die is ook niet zeker meer. Hoeveel blijft er dan nog over wat de Xbox 360 niet heeft?

Ik lees ook vaak op sites dat analisten voorspellen dat de ps3 rond 2009 de 360 heeft verslagen en rond 2011 de wii (zoals hier).

Door analisten is inmiddels ook zo'n beetje alles gezegd. Wat zij zeggen is al lang niet echt betrouwbaar meer.

Veel mensen zullen niet alleen op goede games wachten maar ook op de prijsverlaging, als deze komt (waarschijnlijk met kerst) zullen er veel verkocht worden denk ik.

Allicht, maar tegen die tijd zal de PS3 een enorme achterstand hebben opgebouwd. Bovendien heeft de concurrentie tegen die tijd ook een hele hoop systemsellers en misschien een prijsverlaginkje hier en daar. Halo 3, Super Smash Bros. Brawl, Super Mario Galaxy en Metroid Prime 3 zullen voor enorme verkoopboosts aan de andere kant zorgen.

Ook het Blu-ray formaat wat aan het winnen is (in amerika iets minder, rest van wereld wel) zal in de toekomst als alle films op Blu-ray uitkomen (als het wint) zeker positief zijn voor aantal ps3 sales.

Daar heeft de PS3 inderdaad een voordeel mee, maar tegen de tijd dat Blu-Ray ingeburgerd is zullen standalone-Blu-Rayspelers ook een stuk goedkoper zijn. Dan is het dus ook niet zo lonend meer om in plaats van een losse Blu-Rayspeler een PS3 te kopen.

Ook dat de ps3 langer mee gaat als andere consoles spreekt veel (vooral ps2 bezitters denk ik) aan. Zo verkoopt de ps2 na 7 nog steeds erg goed, terwijl de xbox 5 a 6 jaar na de release al helemaal vergeten was.

De 360 is ook veel minder op de toekomst gebouwd en over paar jaar is nieuwe console misschien al nodig.

Op dit moment zijn de vooruitzichten qua levensduur niet erg gunstig voor de PS3. Bovendien raakt die vergelijking met de last-gen kant noch wal, want toen lagen de verhoudingen heel anders. Er was een enorm verschil tussen de verkopen van de PS2 en de Xbox, een verschil wat er deze generatie niet zal zijn van zulke grootte. Vind je het dan gek dat de PS2 zo lang mee gaat; 110 miljoen users negeer je niet zomaar. Levensduur ligt dus eerder aan de userbase dan aan het merk.

Ik kan nog wel meer redenen bedenken maar ik heb geen zin om het allemaal te typen, gewoon afwachten wat het wordt en over een paar jaar zul je zien dat ps3 gaat winnen :Y (waarschijnlijk).

We zullen zien. Ik gooi het op dit moment op een voorsprong voor de Wii, aan het eind van het jaar heeft de Wii de Xbox 360 voorbij gestreeft qua verkoopcijfers, waardoor er vervolgens veel grote games voor verschijnen. Op de tweede plaats de Xbox 360, die door toppers als Halo 3 en GTA 4 een grote verkoopboost zullen krijgen. GTA 4 en Assassin's Creed zullen voornamelijk systemsellers zijn voor de 360, omdat veel mensen de PS3 niet voor één game gaan kopen, zeker het GTA-publiek niet. Dat is tenminste hoe ik het bekijk, maar wie ben ik.

Geplaatst:

het leuke aan de ps3 vind ik die Controller hij is zonder draad erg lekker , en als jij naar rechts buigt doet ie ook wat in het spel , alleen hij is te duur vind ik :duh:

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zal wel niet alle argumenten van Piet-Herr te weerleggen, want zo kunnen we lang bezig blijven (zo lang tot de console war is beslist) en dan wordt de post na tijdje te lang. Ik heb wel 2 dingen aan te merken.

- exclusives ik zal wel ff een lijstje geven met ps3 exclusives: (groot deel moet nog uitkomen)

Resistance: Fall of Man

Motorstorm

Formula One: Championship Edition

Genji: Days of the Blade

Ridge Racer 7

Gundam: Target in Sight

Full Auto 2: Battlelines

Tekken: Dark Resurrection (Store)

Lemmings (Store)

Go! Sudoku (Store)

Go! Puzzle (Store)

Blast Factor (Store)

flOw (Store)

Super Rub-O-Dub (Store)

Gripshift (Store)

LocoRoco (Store)

2Xtreme (Store)

Calling All Cars (Store)

Untold legends: Dark Kingdom

Lair

Railfan

Myst of Chaos

Singstar

Miyazato Sega Golf Club

Heavenly Sword

The Eye of Judgement

Folks Souls: Ushinawareta Denshô

GrimSquad: Endless Warfare

Eight Days

Afrika

Everybody's Golf 5

Ni-Oh

Warhawk

Mahjong Kakutou Club

Major League Baseball 07: The Show

Gundam Musou

The Getaway

Uncharted: Drake’s Fortune

Metal Gear Solid 4

War Devil

Unknown Realms

Red Tribe PS3 game (titel onbekend)

Forbidden Siren

WipeOut

Killzone 3

Ninja Gaiden Sigma

Zone of the Enders 3

Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Red Dead Revolver 2

Little Big Planet (Store)

Final Fantasy XIII

Tekken 6

Gran Turismo 5

Final Fantasy XIII Versus

Ghostbusters

God of War 3

Het zijn dan wel niet allemaal grote games maar er zitten toch een aantal goede bij.

Ook wil ik nog zeggen dat de zwakke start van de ps3 geen rede op verliezen hoeft te zijn, de ps3 heeft zelfs een betere start als de ps2.

Bewerkt: door Gta-killer
Geplaatst:

ja mooi lijstje :D en iedereen die zegt het is te duur, het is ook een hele smak geld om in 1 keer uit te geven, 600 euro is niet niks natuurlijk, behalve voor die verwende krengen die alles maar zo even krijgen.

want ik heb er elke euro voor betaald, en het is ook elke euro waard al zeg ik het zelf, maar ja, je kan ook gewoon een hekel hebben aan playstation, dan is het gewoon veel te duur :duh:

maar ik vind dat de ps3 elke euro waard is, de spellen lopen nog maar op 20% van de totale kracht van de ps3, en de spellen zijn nu al best mooi, dus dat word zeker nog heel vet over een jaar en later...

Geplaatst:

Heeft iemand enig idee of GTA vice city en san andreas voor de ps2 op de ps3 te spelen zijn???

Geplaatst:

Die zijn zeker weten op de Playstation 3 speelbaar,

Alleen je kan niet verwachten dat Playstation 3 games speelbaar zijn op de Playstation 2.

Geplaatst:
Heeft iemand enig idee of GTA vice city en san andreas voor de ps2 op de ps3 te spelen zijn???

Op google kan je een site vinden met spelen die wel werken. VC en SA zijn inderdaad speelbaar, alleen de multiplayer werkt niet.

Geplaatst:

Ik heb gisteren een ps3 gekocht, en omdat ik nog geen lcd TV heb speel ik op me oude crt TV.

Ik heb er nog geen spellen bij, maar de demo's die ik heb gespeeld vind ik er al mooi op een crt TV uitzien.

Ik vroeg me dus af of er veel verschil is tussen crt en lcd tv (720p).

Verder vind ik het echt top apparaat, ik ga ook nog een usb toetsenbord kopen zodat ik ook op internet via playstation op gtaforum en hotmail beter posts kan typen.

Geplaatst:

Ik ga ook een PS3 nemen op 10 Juli (jarig :dans: ). In ieder geval heb ik altijd nog wat vragen voordat ik iets aanschaf ^_^

- Speelt Blu-Ray ook nog gewone DVD's en CD's af?

- Hoelang kan je spelen met de controller voordat je weer kan gaan opladen *zucht*?

- Wat voor een spel zou ik er bij nemen, of zou ik eerst wat demo's bekijken? Ik hoef niet al te veel monsters :7 en een langdurige vermaak en online functie is wel gewenst.

Alvast bedankt en greetz, WG.

Geplaatst:
Ik ga ook een PS3 nemen op 10 Juli (jarig :dans: ). In ieder geval heb ik altijd nog wat vragen voordat ik iets aanschaf ^_^

- Hoelang kan je spelen met de controller voordat je weer kan gaan opladen *zucht*?

- Wat voor een spel zou ik er bij nemen, of zou ik eerst wat demo's bekijken? Ik hoef niet al te veel monsters :7 en een langdurige vermaak en online functie is wel gewenst.

Wat dacht je van F1 Championship, Moterstorm. Dit zijn 2 racegames. Erg leuk.

Geplaatst:

- Ja, hij speelt ook DVD's en CD's af (hoe dacht je andes PS en PS2 spellen er op te doen?)

- Maximaal 30 uur (reken maar op iets van 25)

- Als ik jou was zou ik eerst wat demo's bekijken

Batterij is idd erg goed, ik heb de ps3 sinds donderdag en al erg veel op gespeeld (ookal heb ik geen spellen) en batterij is pas 1kwart lager. Je kan ook 2 controllers nemen, als je de een oplaad speel je met de ander. Je kan net als ik op begin alleen demo's spelen (ik heb nu 18 game demo's), en van de leukste demo koop je het spel.

Geplaatst:

Weer een vraag :7 Kan je de PS3 ook aansluiten op een 50/60 Hz tv? Die van mij is geloof ik 60 Hz gaat dat lukken, of moet ik maar een nieuwe tv aanschaffen :-(

Greetz, WG.

Weer een vraag :7 Kan je de PS3 ook aansluiten op een 50/60 Hz tv? Die van mij is geloof ik 60 Hz gaat dat lukken, of moet ik maar een nieuwe tv aanschaffen :-(

Greetz, WG.

Op mijn oude 50hz tv dee de ps3 het prima, 60hz zal dan denk ik ook wel werken.

Maar voor de beste graphics heb je wel een hd-tv nodig, of een computerscherm met dvi aansluiting, zodat je hdmi --> dvi kabel kunt gebruiken.

En volgens mij is jouw tv gewoon 50hz (kijk anders even op achterkant) want volgens mij zijn alleen amerikaanse en japanse tv 60hz dit weet ik niet helemaal zeker.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...