Jump to content

All Points Bulletin


dutchkiller

Recommended Posts

  • Reacties 172
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • frankyyguy

    24

  • Sprayboy

    21

  • Hayte

    19

  • Nick_Kerkwijk

    10

Mij lijkt het een cool spel!

Maar komt hij echt? Want er was ook zo'n ander Massive Multiplayer spel wat te gek leek, maar nooit uitkwam of zal komen.

Het spel zou in 2008 uitkomen, maar David jones (Maker van de game) zegt dat het hun nog niet gelukt is het spel dit jaar af te hebben, en heeft het uitgesteld naar 2009.

Het spel is nog niet 100% af ze zijn er nog mee bezig. Mij lijkt het stug dat ze het hele spel cancelen op het laatste moment, terwijl ze er al sinds 2001 mee bezig zijn :puh:

Maarja, dat het lang duurd kan ik me voorstellen als het zich afspeeld in duizende steden geinspirieerd op steden uit de hele wereld. ^_^

Een officiele release date kon david jones nog niet geven, maar hij zegt dat je kunt rekenen op 2009.

Altijd hopen dat ze het niet evengoed cancelen je weet maar nooit :puh:

Bewerkt: door frankyyguy
Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...

Di 2 juni 2009

Na lang wachten laat APB (all Points Bulletin) eindelijk weer wat van zich horen! De officieele website is geupdate met meer videos, screenshots en meer.

Officieele website

Voor de genen die het spel nog niet kennen:

Impressie | 26 februari 2008 - De Grand Theft Auto-delen op de PlayStation 2 en de Xbox waren fantastisch, maar er was ook kritiek. Er zou te weinig vernieuwing in zitten en vooral het ontbreken van de multiplayer-modus werd vaak als nadeel genoemd. Gelukkig komt er in de vierde Grand Theft Auto wel een multiplayer-functie, maar voor wie dat niet ver genoeg gaat en eigenlijk gewoon een MMO-GTA wil hebben, komt er APB (All Points Bulletin).

APB is een game die gemaakt wordt door Dave Jones. Deze meneer was ooit verantwoordelijk voor de eerste Grand Theft Auto en Lemmings. Games van vroegah, maar recentelijk boekte hij succes met Crackdown en liet hij zien het kunstje nog te kunnen flikken. Naast de visuele stijl was het vooral tof dat Crackdown een coöperatieve onlinemodus had. Dit zou je het begin kunnen noemen. APB gaat verder. Stel je een grote open wereld voor, die jij met een aantal vrienden betreedt om vervolgens te doen wat je wilt.

1203950476.jpg

APB biedt vrijheid, blijheid, maar heeft ook een aantal doelen. Voordat de speler zich daarmee bezig gaat houden moet hij echter een aantal keuzes maken. De eerste keuze die hij krijgt is voor welke zijde hij wil gaan spelen: Gangs of Enforcement. De Gangs zullen in de game proberen zich te verrijken met het plegen van misdaden, terwijl de spelers van de Enforcement dat proberen te voorkomen. Kort door de bocht is APB een virtuele versie van ‘politie en boef’.

Nadat je de keuze voor één van deze zijdes hebt gemaakt, mag je jouw alter ego gaan vormgeven. De mogelijkheden daarvan zijn zeer uitgebreid. Tijdens de GDC-presentatie liet Jones virtuele versies van Miyamoto en Richard Garriott zien, maar als jij een badass motherfucker wilt maken, dan kan dat natuurlijk ook. Tattoo’s, haarstijl, oogkleur, lichaams- en gezichtsopbouw, je kunt het allemaal aanpassen en het gaat een stuk dieper dan de MMORPG’s waar we vandaag de dag mee te maken hebben.

Vervolgens kom je met je unieke personage als n00b in de wereld terecht. Met een wit T-shirt, zonder accessoires of andere stoere uiterlijke kenmerken weet de speler dat hij niks voorstelt. Tijd om daar wat aan te gaan doen en dus ga je op zoek naar klusjes. In ‘gewone’ MMO-games zal de speler dan op zoek gaan naar een opdrachtgever (vaak aangegeven met een uitroepteken op een mini-map), waarna je tien bepaalde monsters mag verslaan en je jouw geld kunt ophalen. Jones vindt dat helemaal niks. In APB ga je zelf op zoek naar missiemogelijkheden. Tijdens de GDC ging een groepje criminelen bijvoorbeeld op zoek naar een geldtransportwagen om hem te overvallen.

1203950584.jpg

Na de overval wordt de Enforcement gewaarschuwd en zullen zij de achtervolging inzetten. Het voelt aan als een Counter-Strike-achtige game in een Crackdown-achtige wereld. Twee teams die het dankzij tegenstrijdige doelen voortdurend tegen elkaar moeten opnemen en that’s it. Er is dus minder PVE-gedoe (PVE is het vechten tegen computergestuurde vijanden) in APB. Gewoon op zoek gaan naar iets dat je leuk lijkt en er voor zorgen dat de vijand je daarbij niet in de weg zit. Mocht je succesvol zijn in de opdracht, dan scoor je daarmee kledingstukken of mogelijkheden om jouw personage te pimpen. Ook vrij nieuw is dat je niet in levels omhooggaat en je statistieken niet kunt verbeteren.

Overigens hoef je niet bang te zijn dat de game voor nieuwelingen moeilijk is. Bij alles wat je doet zullen er via een matchmaking-systeem ongeveer even sterke tegenstanders aan je gekoppeld worden.Het is bijvoorbeeld mogelijk dat als je met twee sterke gangsters een bank overvalt, er acht zwakke Enforcement-spelers achter je aankomen. Zolang er maar balans is.

APB zit op papier dus vol met heerlijke vernieuwingen. Het lijkt erop dat de speler kan gaan en staan waar hij wil en kan doen waar hij zin in heeft. Maar wanneer dat kan is nog niet helemaal duidelijk: het spel staat dan wel gepland voor 2008, een release in 2009 lijkt logischer.

Bron

Oudere teaser trailer

Edit:

APB (All points bulletin) is een aankomende MMO game voor de pc en hoogwaarschijnlijk voor de Xbox 360 en/of Playstation 3. De game is 100% Gefocussed op online gameplay en speelt zich af in honderden steden wereldwijd. In de meeste Mmo's is het de bedoeling skills te verhogen en beter te worden. In APB is dit niet de bedoeling. Hier zul je een grotere naam moeten krijgen. Als misdadiger zul je beginnen met kleine opdrachtjes, zoals het stelen van spullen of inbreken in huizen. Uiteindelijk is geld verdienen makkelijker aan het worden. Je beroofd bijvoorbeeld een bank! Langzamerhand word je steeds rijker. Tenminste.. Als je tactisch te werk gaat! Geld is belangrijk. Je kunt namelijk auto's kopen, tunen kleding kopen. (misschien ook wapens) Hoe rijker je word. Hoe uitgebreider je je character kunt kleden, en hoe meer auto's je kunt kopen, Enzovoort. Creeer je eigen Gang en neem het op tegen de hele wereld. APB heeft een enorm grote customization optie, waardoor iedere online speler een uniek uiterlijk heeft. Iedere speler kan zijn eigen stijl aanpassen, waaronder muziek!

Misdaden plegen doe je niet zomaar. Zodra je een misdaad pleegt krijgt de politie (andere online spelers) de opdracht jou uit te schakelen of te arresteren, dus je zult op moeten passen. Ondertussen moet je ook je wijken beschermen tegen andere online spelers, en is iedereen op hetzelfde uit en proberen allemaal hun imperium op te bouwen in een viritueele wereld.

Ik hoop dat dit duidelijk is :puh:

Bewerkt: door frankyyguy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik krijg een zeer sterk gevoel van een GTA SA/Saints Row (2) copy. Am I right? Ik denk niet echt dat dit een topper gaat worden. Meer een fun spel.

T'is totaal anders. Dit is een MMO.

ja maar ik vind de omgeving lijken op die van GTA 4

Link to comment
Delen op andere websites

Beetje respect, je hebt het hier wel over een spel van dave jones de "god of gta" _O_ x'D. Maar ik denk dat ze het of totaal verknallen, of het slaat aan het het word een topper... ben benieuwd, blijf het zeker volgen.

Link to comment
Delen op andere websites

In APB krijg je toegang tot honderden steden. Geinspireert op bestaande plaatsen. 1 er van is New York.

Je kunt bepalen wat je bent. Een misdadiger of van de politie.

Dit spel lijkt me echt top. Je kunt online wijken veroveren van andere spelers en je eigen tags brengen op de muren van jouw wijk! Deze tag kun je zelf customizen. Er is een heleboel te beleven beloofd Dave Jones. (Ontwikkelaar van de originele GTA)

PS:

Ik heb het topic even bewerkt voor de genen die het spel amper/niet kennen of niet weten wat een MMO is.

Zie de uitleg onderaan ^_^

Bewerkt: door frankyyguy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik hebt 1 ? over de steden: komt er nou echt veel bestaande steden in het spel. Of dat het 1 heel groter stad wordt?(sinds 2004 waren ze begonnen ontwikkelen met dit spel :Y ). Daarom moet er wel hele goeie game gaan worden. Als jullie dat weten, hoor ik het. Gr :cya::D^_^

Bewerkt: door Sprayboy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik hebt 1 ? over de steden: komt er nou echt veel bestaande steden in het spel. Of dat het 1 heel groter stad wordt?(sinds 2004 waren ze begonnen ontwikkelen met dit spel :Y ). Daarom moet er wel hele goeie game gaan worden. Als jullie dat weten, hoor ik het. Gr :cya::D^_^

Ja, dat vraag ik me af, honderden steden? Hoe willen ze dat op een cdtje persen?

Dan moeten ze het of low poly maken, of dlc achtig, of bv meerdere cd's of de X360 achter laten omdat die niet zo'n hele grote capaciteit op de cdtjes heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hebt 1 ? over de steden: komt er nou echt veel bestaande steden in het spel. Of dat het 1 heel groter stad wordt?(sinds 2004 waren ze begonnen ontwikkelen met dit spel :Y ). Daarom moet er wel hele goeie game gaan worden. Als jullie dat weten, hoor ik het. Gr :cya::D^_^

Ja, dat vraag ik me af, honderden steden? Hoe willen ze dat op een cdtje persen?

Dan moeten ze het of low poly maken, of dlc achtig, of bv meerdere cd's of de X360 achter laten omdat die niet zo'n hele grote capaciteit op de cdtjes heeft.

Dat vind ik ook een raadsel. Ik dacht eerst dat iedere server misschien een eigen stad had. In de oudste teaser trailer staat er dat er honderden steden zijn. Nu hoor ik er niets meer over. Op de officieele website hebben ze het over een een grote levendige stad.

Bewerkt: door frankyyguy
Link to comment
Delen op andere websites

Even andere ?: weten jullie wanneer info vrij komt welke voer,vaar en vliegtuigen in dat spel komt? En dat het ook mogelijk is dat je je eigen voertuig in dit spel kunt zetten? (via internet halen) Gr :cya::D^_^

Bewerkt: door Sprayboy
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...