Jump to content

TUT: Hoe configureer ik mijn KPN router voor online gaming?


Jacky-2007

Recommended Posts

Ik zie hem voor het eerst, dus kan je helaas niet vertellen wat dit veroorzaakt. Misschien dat er voor de BitTorrent instellingen dezelfde poorten gebruikt worden, en blokkeert hij om die reden.

Je zou nog even kunnen kijken of er toevallig in de BitTorrent instellingen die je ingeschakeld hebt dezelfde poorten voorkomen, en die dan niet opnieuw in de Playstation Network configuratie zetten... Maar dat is echt het enige wat ik nu zo even nog kan bedenken.

Enne.. Graag gedaan. Ik gun het iedereen om probleemloos te kunnen gamen online, vandaar ook dit topic. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 303
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jacky-2007

    111

  • GekkieJ01

    29

  • Flokkert

    21

  • Hayte

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Beste Jacky,

Nee, helaas, BitTorrent gebruikt 6881 tot en met 6889, en die komen niet voor bij de playstation. Ga morgen verder het internet afspeuren op zoek naar de foutmelding, zal het hier posten als ik iets vind (om het bij de tut te voegen).

Razz

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

@ Jacky,

Misschien is het handig om bij de tut van de KPN Experia Box TG789vn neer te zetten om wel je UPnP open te zetten, hij stond bij mij vannochtend weer op strict. Toen heb ik de tut weer door genomen, toen deed hij het nog niet. Toen heb je de UPnP open gezet en toen zei hij niet dat ie nog op strict stond. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Goed punt. Heb het even toegevoegd, en dit ook nog even, want dit stond er ook nog niet bij:

[table=header]Let op! Het kan voorkomen bij de 789n dat je na een tijdje toch weer ervaart dat je geen open NAT hebt op je 360. Hiervoor hoef je niet opnieuw de tutorial te volgen; doorloop de volgende stappen:



  • Zet je 360 uit
  • Zet het router uit met de zwarte power-knop op de achterkant
  • Wacht 30 sec.
  • Zet het router weer aan
  • Zet je 360 weer aan
  • Test de verbinding met je 360, tabblad System settings > Network > Test xbox LIVE connection

Nu zijn alle poorten weer open en is het testresultaat positief (zonder foutmelding) Je kan er ook voor kiezen dit even standaard te doen voordat je gaat gamen, dat scheelt weer wat frustraties.[/table]

Link to comment
Delen op andere websites

? Voor laptops e.d. (althans, normaal internetgebruik) zit er geen blokkade op. Het enige wat ik kan bedenken is dat je per abuis het wireless kanaal hebt verzet naar een waarde die niet kan worden gezien door je laptop, of omdat je het herkennen van nieuwe apparaten hebt uitgeschakeld.

Dit kan je instellen bij Home > Thuisnetwerk > Interfaces > WLAN: ThomsonXxXx en dan op configureren klikken. Het kanaal kan je het beste instellen op een kanaal tussen 1 en 11, dat wordt door alle bekende laptop-fabrikanten ondersteund. Kanaal 12 en 13 slechts door enkelen.

Als je in datzelfde venster bij Beveiliging "Nieuwe apparaten toestaan" de waarde "Nieuwe stations zijn toegestaan (Automatisch)" instelt, dan zal ieder nieuw wireless apparaat je router zien, maar nog wel de WEP/WAP sleutel nodig hebben om via je router te verbinden. Het klinkt dus als een niet zo veilige keuze, maar dat is het wel. Tenslotte ben je zelf de enige die die sleutel heeft. (Staat op je router)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Ik zit nu met het volgende probleem. Elke dag als ik mn 360 aan doe staat mn NAT-Type op Strict. Ik zet dus nu elke keer mn Router aan, 30 seconden wachten en dan weer aan doen. Ik wordt hier langzamerhand wel een beetje ziek van. Zou hier ook een oplossing voor zijn?

Link to comment
Delen op andere websites

Helaas niet, ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik zit er nog over te peinzen of er een reset-interval in het router te configureren is, maar heb nog geen tij gehad om dat uit te zoeken. Dan zou de oplossing zijn om het router zelf iedere nacht zich te laten rebooten.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hoeft echt geen dertig seconden te wachten hoor, gewoon stekker er uit en er weer in duwen.

Voor de rest; tsja, nieuwe modem kopen is het enigste wat je er aan kan doen, lijkt mij. Anders zou er wel allang een bekende oplossing voor dit probleem zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hoeft echt geen dertig seconden te wachten hoor, gewoon stekker er uit en er weer in duwen.

Voor de rest; tsja, nieuwe modem kopen is het enigste wat je er aan kan doen, lijkt mij. Anders zou er wel allang een bekende oplossing voor dit probleem zijn.

Als je die 30 seconden niet aanhoud krijg je wel een langzamere internetverbinding.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...