Jump to content

TUT: Hoe configureer ik mijn KPN router voor online gaming?


Jacky-2007

Recommended Posts

  • Reacties 303
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jacky-2007

    111

  • GekkieJ01

    29

  • Flokkert

    21

  • Hayte

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Man, heb maandag gebeld en ik heb 10 minuten gewacht en toen heb ik hem neergelegd. Hetzelfde was dinsdag en woensdag ook, en als ik langer dan 10 minuten moet wachten leg ik hem gewoon neer hoor ;) Wat is een goed tijdstip om te bellen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb vandaag niet gebeld, misschien dat ik morgen bel. knipoog.gif

Ik zou het als ik jouw was is een keer op een door de weekse dag bellen rond een uur of 10/11.

Ik bel woensdag wel even, dan ben ik het eerste uur toch vrij. Ze zijn er vast wel om een uur of 8 toch?

Edit;

Ik logde net even in mn router, en zag even welke software versie ik had en nu stond er:

Softwareversie: 8.4.2.U

Ik heb nog niet gekeken of hij op mn Xbox open stond. Dus dat ga ik zo ff doen.

Bewerkt: door folkerthoog
Link to comment
Delen op andere websites

Deze tut werkt helemaal niet bij mij.. :X

Ik zit al 2 jaar op de PS3 met NAT Type 3, ik ben er echt de dupe van.

Stomme KPN Gigaset SX552..

Ik probeerde al heel veel..

De poorten..

uPnP geprobeerd inteschakelen.

Firewall uitgezet.

Router gereset.

Modem ontkoppeld voor 30 minuten.

KPN gebeld.

Sony Helpdesk gevraagd.

Media Markt helpdesk.

Lokale computer bedrijf.

Helemaal niets werkt.

Kabel/draadloos, geen verschil.

Nog een leuk verhaal:

Ik bel KPN voor hulp: Het ligt aan de apparaat, bel de Sony helpdesk of de Playstation Helpdesk.

Ik bel dan Sony/Playstation: U moet contact nemen met uw routerbedrijf.

Daar schiet ik echt mee op.

Kan iemand de Consumenten Bond inschakelen? rofl

>>> Door Jacky-2007: Aanzetten tot fraude verwijderd. Zie je PB inbox.<<<

EDIT: Naja, wat ik het dan het enigste kan zeggen is:

Als je Siemens Gigaset heb, dan moet je het opgeven als de UPnP niet goed werkt.

Bewerkt: door Jockie
Link to comment
Delen op andere websites

Dit moet gewoon vermeld staan in de papieren die je van je provider hebt ontvangen bij het aanschaffen van het internet abonnement. Vraag het anders je ouders. Mocht je deze paperassen kwijt zijn, kan je eventueel telefonisch de gegevens opvragen bij je provider, of het wachtwoord laten resetten.

HOE KOM JE IN DE SETUP VAN JE EXPIRIABOX UITLEG

1 ip adres in tikken in adres balk

2 scherm expiriabox: user :KPN wachtwoord : (deze leeglaten!!!!!)

3 druk nu op enter!

4 dan zie je drie vakjes voor je wachtwoorden , het eerste vakje laat je leeg , het 2 en 3 vakje vul je je wachtwoord in dat je zelf kan verzinnen bv. welcome12

5 druk nu op enter en je komt in de setup van je expiriabox

Link to comment
Delen op andere websites

Dit verschilt helaas per type Experiabox, Kees. Deze methode werkt bij de Siemens, bij de overige routers is het invoeren van het IP in de adresbalk voldoende. Vandaar ook dat in de tutorial staat: "Dit moet gewoon vermeld staan in de papieren die je van je provider hebt ontvangen bij het aanschaffen van het internet abonnement. Vraag het anders je ouders. Mocht je deze paperassen kwijt zijn, kan je eventueel telefonisch de gegevens opvragen bij je provider, of het wachtwoord laten resetten."

[table=border]Informatief[/table]

Ik beschik inmidddels zelf ook over het type Thomson TG789vn hier thuis. Binnenkort zal ik de eerste post van dit topic aanpassen zodat er voor dit type ook een wat duidelijkere omschrijving staat.

Ik heb dit router namelijk zonder problemen kunnen configureren voor online gaming, mijn NAT type is OPEN voor de 360. Kanttekening: Dit is bij firmware versie 8.4.2.U. Mocht je dus een oudere versie (kleiner getal) aantreffen in je firmware, bel dan met KPN dat je graag een update wil.

Binnenkort zal ik de tutorial bijwerken en kan iedereen met een Thomson TG789vn straks zijn router succesvol instellen. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

HULDE! worshippy.gif Eerst was mijn nat type 3 en uPnP niet beschikbaar maar nu is mijn nat type 2 en uPnP is beschikbaar, heel erg bedankt Jacky. worshippy.gif

Eigenlijk heb je nu gewoon nat type 1, alleen PS3 herkent het nog steeds als nat type 2. smile3.gif Wat ook raar is is dat mijn IP statisch is maar mijn NAT type veranderd vaak van Open naar Strict. irri.gif

Edit: Jacky, moet ik misschien nog foto's maken van de schermpjes van de TG789VN ( dat je in de router zit ). Wellicht kan ik ook nog wel foto's maken van het verhaal met de PS3, bijv UpnP inschakelen als foto. :)

Bewerkt: door GekkieJ01
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...