Jump to content

TUT: Hoe configureer ik mijn KPN router voor online gaming?


Jacky-2007

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb de tutorials helelmaal gevolgd allebei, maar ik heb nog steeds NAT-type 3. Wanneer ik via de instellingen voor de internetverbinding alles instel op de PS3, geeft de PS3 aan dat UPnP beschikbaar is. Zodra dit is gebeurd en ik kijk bij de verbindingsstatus, geeft ie aan dat UPnP niet beschikbaar is. Dit zal ook wel de reden zijn dat het NAT-type nog op 3 staat, maar ik heb via de router toch wel aangegeven dat UPnP gebruikt mag worden. Weet iemand wat het probleem nog is en hoe dit kan worden opgelost?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 303
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jacky-2007

    111

  • GekkieJ01

    29

  • Flokkert

    21

  • Hayte

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Welkom op het forum, kiko1908! :dans: Alleen maar ruzie met je router, of ook wel genoeg geïnteresseerd in GTA?

Twee vraagjes:

  1. Heb je het IP wat aan je PS3 wordt toegekend statisch gemaakt?
  2. Heb je je PS3 direct op de router, of via een PC aangesloten?

Link to comment
Delen op andere websites

Hee,

Nou ik speel vooral veel fifa, maar ik kwam dit forum toevallig tegen en ik vond de uitleg duidelijk genoeg om maar eens te proberen om het NAT-type te veranderen. Maargoed, ik speel dus veel fifa en door het NAT-type 3 heb ik erg veel moeite om online tegenstanders te vinden. Ik heb het IP-adres statisch gemaakt en ik heb de PS3 direct op de router aangesloten!

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je de recentelijke update gehad van KPN? (ergens in de loop van het vierde kwartaal)

Zo niet, of je weet het niet zeker, bel dan even met de KPN helpdesk. Die kunnen je vertellen of je de meest recente firmware hebt staan en wanneer dit niet het geval is, deze voor je updaten. KPN heeft dit jaar namelijk een update vrijgegeven vanwege de vele NAT problemen die dit specifieke type router allemaal geeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik de recente firmware nummers kon vinden en zo aangeven welk firmware nummer hij naar moet zoeken wel, ja. Ik kan echter nergens de meeste recente verienummers vinden, en voor een leek is het dan niet simpel. Vandaar de tip om even te bellen. Bij KPN sta je trouwens nooit echt lang in de wacht, en ze zijn best behulpzaam als je de juiste vragen stelt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gebeld en het bleek dat ik de update inderdaad niet heb gehad. Ze hebben de update gelijk uitgevoerd net, waarna ik alles weer opnieuw heb ingesteld. Heb net de PS3 aangezet en verbinding gemaakt en er stond netjes NAT-type 2! Heel erg bedankt in ieder geval voor de tip, ben heel erg blij dat het nu gelukt is!

Link to comment
Delen op andere websites

Fijn om te horen dat je eruit gekomen bent! :klap:

Veel plezier met gamen, en hopelijk ga je dit kersverse account nog wat vaker gebruiken. Het is hier op het forum overal eigenlijk altijd best gezellig.

We hebben trouwens ook een algemeen Games forum, hij staat redelijk onderaan de index omdat we nu éénmaal een gtaforum zijn, maar nu je toch een account hebt.. Kan je er net zo goed even gaan kijken! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Als je dit firmwirenummer hebt: 8.4.2.U. , dan heb je de update binnen en in principe is de je NAT Type automatisch verandert in Moderate, oftewel Nat Type 2. Door je UpnP in je router aan te vinken, krijg je waarschijnlijk nat type 1 / Open ( met draad, dat wel ) knipoog.gif. Je moet dan wel een nieuwe verbindingstest doen. En zoals ik net heb bescheven is er een mogelijkheid dat je IP niet op statisch staat, dan krijg je waarschijnlijk dat je NAT Type steeds verandert van Strict naar moderate en Open. Bij Black Ops is het meestal zo dat je NAT type verandert van open > Strict

Link to comment
Delen op andere websites

Dit zou vanzelf moeten gaan, tenzij dit niet is geactiveerd. Als je het zeker wil weten, bel even met KPN om erachter te komen wat de nieuwste versie is en of hij bij jou staat geïnstalleerd. Zo te zien aan het serienummer niet. Als je even belt kunnen ze de update voor je klaarzetten en op afstand inschieten. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...