Jump to content

[PS3] Heavy Rain


Sentasi

Recommended Posts

*Heavy Rain*

OntwikkelaarQuantic Dream

UitgeverSony Computer Entertainment Europe

Genre Action/Adventure/Free Roam

Platforms PS3 Only

Aantal spelers 1

Release 26 februari

Demo Ja

Heavy Rain is een game die zich laat spelen als een interactieve film, een thriller met donkere film noir-invloeden. Als speler volg je de beslommeringen van vier verschillende personages, die elk een eigen leven leiden en dus een eigen verhaallijn volgen. Toch is er één persoon die Ethan Mars, Scott Shelby, Madison Paige en Norman Jayden verbindt: de Origami Killer. Deze seriemoordenaar loopt vrij rond in Heavy Rain en eist de nodige slachtoffers.

Als speler volg je de vier personages via diverse scènes. Tijdens deze scènes bepaal jij wat er gebeurt: welke vragen stel je? Hoe loop je door een kamer? Wat doe je als je eventjes de tijd moet doden? Door middel van het onderzoeken van locaties, het ondervragen van personages en het op het juiste moment indrukken van de op het beeld vertoonde toetsen tijdens de verschillende tussenfilmpjes beoefen je als speler diepgaande invloed uit op het verloop van het verhaal.

In rustige scènes heb je ruim de tijd om handelingen uit te voeren, maar tijdens actievolle momenten als gevechten heb je maar beperkt de tijd om de handelingen succesvol uit te voeren. Afhankelijk van hoe vaak je een commando mist, verandert het verloop van de scène en dit kan zelfs de dood van één van de vier personages tot gevolg hebben. In dat geval kun je het spel wel verder spelen met de overige drie hoofdpersonen, al mis je dan de verhaallijn van het gestorven personage.

Wat denken jullie van deze game?

Mij lijkt het zeker wel een topgame te worden, met een ijzersterkte storyline. Deze komt zeker op mijn wishlist.

Bewerkt: door Sentasi
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 95
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • End Of The Riot

    14

  • Sentasi

    12

  • Dieko

    5

  • .inferno.

    5

Die make-up aanbrengen :7

Ik weet het niet... :?

Dat is juist het mooie, alles is realistisch en interactief, en wat je doet of kiest, heeft gevolgen voor de storyline.

Doordat ze daar de make-up opdoet, valt ze in de aandacht van de 'Origami Killer' (de seriemoordenaar in het spel).

Had ze dat niet gedaan, had ze ook zijn aandacht waarschijnlijk niet gehad, en was het verhaal anders gelopen. :puh:

Dit is ook slechts een voorbeeld ervan, het is heus niet alleen maar vrouwen en make-up. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Die make-up aanbrengen :7

Ik weet het niet... :?

Dat is juist het mooie, alles is realistisch en interactief, en wat je doet of kiest, heeft gevolgen voor de storyline.

Doordat ze daar de make-up opdoet, valt ze in de aandacht van de 'Origami Killer' (de seriemoordenaar in het spel).

Had ze dat niet gedaan, had ze ook zijn aandacht waarschijnlijk niet gehad, en was het verhaal anders gelopen. :puh:

Dit is ook slechts een voorbeeld ervan, het is heus niet alleen maar vrouwen en make-up. :7

Maar deze game gaat alleen maar om het verhaal, er zit volgensmij niet echt gameplay in, ik denk dat je beter voor Uncharted 2 kunt gaan, het heeft ook een goed verhaal en goede grapics, en ook veel goede gameplay!

Link to comment
Delen op andere websites

Maar deze game gaat alleen maar om het verhaal, er zit volgensmij niet echt gameplay in, ik denk dat je beter voor Uncharted 2 kunt gaan, het heeft ook een goed verhaal en goede grapics, en ook veel goede gameplay!

Mwah ik weet niet, ik denk dat de gameplay ook niet tegen zal vallen.

En zelf ben ik sowieso fan van een goed en lang verhaal. En afgaand op de trailers en screenshots, verwacht ik bij deze game ook top graphics.

Link to comment
Delen op andere websites

De enigste gameplay is toch keuzes maken, dus je moet alleen maar kiezen uit driehoekje, vierkantje, rondje en kruisje, lijkt me echt saai...

'De speler zal een hoop morele keuzes voor zijn kiezen krijgen en deze zijn niet altijd even simpel als goed of kwaad in te delen'.

Ik denk niet dat het zomaar even wat kiezen is, en dat de keuzes ook niet altijd even makkelijk zullen zijn.

Maargoed, zoiets moet je natuurlijk wel aanspreken, en je moet er van houden.

Link to comment
Delen op andere websites

De enigste gameplay is toch keuzes maken, dus je moet alleen maar kiezen uit driehoekje, vierkantje, rondje en kruisje, lijkt me echt saai...

Dat zeg je nu, maar als je het speelt ga je helemaal verkocht zijn door het fantastische verhaal. ;)

En dat is ook nog het leuke je kan meerdere keren spelen, omdat je verschillende storylines kan hebbendoor die keuzen. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

wow die grafix zijn echt mooi!! :*D

mar kweenie of het wel echt is dat keuzes uitmaken voor het verhaal

want ik heb 2 filmpjes gezien allebei in hetzelfde level

eentje van gamespot en eentje van ing

maar als die neger met zijn pistool komt en ze gaan vechten enzo dat is in allebei de filmpjes precies hetzelfde

hier zijn de filmpjes voor als jullie ook willen kijken

die van gamespot moet je doorspoelen naar 3:25 ofzo want eerst praten zij alleen maar

en dan als die neger zijn pistool op zijn hoofd zet dan is het bij de 2 filmpjes precies hetzelfde

Link to comment
Delen op andere websites

zelfs de ontwikkelaar zegt, dat deze game een one experience ervaring is. dus dat betekent, het spel een keer spelen, en daarna nooit meer aanraken.

Nee, denk ik niet.

Ik denk, zoals EOTR zegt, dat door doe grote hoeveelheid keuzes, de storyline bij andere keuzes best is anders zou kunnen zijn.

En als die storyline echt goed en pakkend is, is het best interresant om het nog is te spelen, maar dan andere keuzes te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

zelfs de ontwikkelaar zegt, dat deze game een one experience ervaring is. dus dat betekent, het spel een keer spelen, en daarna nooit meer aanraken.

Nee, denk ik niet.

Ik denk, zoals EOTR zegt, dat door doe grote hoeveelheid keuzes, de storyline bij andere keuzes best is anders zou kunnen zijn.

En als die storyline echt goed en pakkend is, is het best interresant om het nog is te spelen, maar dan andere keuzes te maken.

En als je het dan 2 keer hebt gedaan, dan speel je het waarschijnlijk nooit meer. En bij Uncharted 2, waar ik denk dat het verhaal leuker is, in combinatie met de actie etc. en er zit ook nog een multiplayer bij, dus Uncharted 2 zul je denk ik langer spelen...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...