Jump to content

WK Zuid-Afrika 2010


Kai-ShockWave

Recommended Posts

Even ter verduidelijking: ...

Even ter verduidelijking: dat bedoelt MP niet. Hij bedoelt dat GTT een onrealitische blik heeft op Brazilië - Nederland.

Daarbij ben ik het met MP eens: Nederland heeft nog altijd geen mooi noch goed voetbal getoond, in tegenstelling tot Brazilië. Nederland had als zwaarste tegenstander Japan, Brazilië had Portugal en Chili en nog lukt het hen om goed te spelen. Natuurlijk zouden jullie als NL-fans graag horen dat Nederland met zekerheid tegen Brazilië zou winnen, maar ik zeg je: dat zal niet gebeuren en is maar af te wachten.

Link to comment
Delen op andere websites

Even ter verduidelijking: ...

Even ter verduidelijking: dat bedoelt MP niet. Hij bedoelt dat GTT een onrealitische blik heeft op Brazilië - Nederland.

Daarbij ben ik het met MP eens: Nederland heeft nog altijd geen mooi noch goed voetbal getoond, in tegenstelling tot Brazilië. Nederland had als zwaarste tegenstander Japan, Brazilië had Portugal en Chili en nog lukt het hen om goed te spelen. Natuurlijk zouden jullie als NL-fans graag horen dat Nederland met zekerheid tegen Brazilië zou winnen, maar ik zeg je: dat zal niet gebeuren en is maar af te wachten.

En ik kan met zekerheid zeggen dat er niet met zekerheid gezegd kan worden dat Brazilië gaat winnen. Het is inderdaag nog afwachten, de tijd zal het waarmaken.

Link to comment
Delen op andere websites

MegaPilot, die punten van jou zijn allemaal leuk en aardig, maar ik wil graag argumenten zien. Die geef je totaal niet. Zoals ik al vaak heb gezegd, kijk eens naar Brazilië. Ze spelen totaal niet goed. Die verdediging van hen is misschien sterker, maar bij Nederland ligt er achter ook niet veel in hoor. Twee penalties. Tegen Brazilië zullen ze zich juist moeten bewijzen, en dat moeten ze doen door goed te gaan spelen. Keuze hebben ze niet, ze moeten wel.

Argumenten? Ach kom op zeg! Als ik zeg dat Oranje slecht speelt, welke voetballiefhebber legt dan niet de link naar de magere groepswedstrijden?

Over welke combinaties heb jij het?

In het spelletje genaamd voetbal zijn er combinaties, bijvoorbeeld persoon A die dieploopt, een voorzet geeft aan persoon B die binnenkopt. 1-2tje, nooit van gehoord?

Je kunt wel duidelijk merken dat jij een belg bent en totaal geen overzicht hebt van het Nederlands Elftal.

Is het 'jij-bent-belg' argument nou echt het enige wat Nederlanders kunnen verzinnen in discussies tegen Belgen? Ik voetbal, ik kijk voetbal, ik volg het voetbal. Wat wil je nog meer? Of ik nou Belg of Nederlander ben, dat maakt geen reet uit in deze discussie. Ik denk dat ik wel meer overzicht heb in het Nederlands elftal dan jij, want er is niemand die jouw stelling 'Brazilië maakt geen kans' steunt.

Ik vind dat Brazilië geen kans maakt tegen Nederland, aangezien ik denk dat Oranje ook erg terughoudend gaat spelen en dat word het weer zo'n wedstrijd als tegen Japan of Denemarken. Vervolgens slaan wij toe op de fouten van de Brazilianen en zo kunnen we minstens een paar doelpunten maken. Ze hebben wel enige kans van winnen maar dat zal dan wellicht door penalty's komen. Daar moet je dan ook maar net geluk mee hebben, natuurlijk zou het zonde zijn maar Brazilië heeft zo wel eens kans.

Het waren Japan en Denemarken die terughoudend speelden, aangezien ze bij normaal voetbal geen kans maakten tegen Oranje. En een ploeg als Brazilië maakt zeker geen domme fouten waaruit doelpunten voortkomen..Je hebt het over Brazilië, ja die goede ploeg, en niet die Japanners en Denen en al die andere flutploegjes die geen kans maakten tegen Oranje.

Slecht spelen tegelijk winnen lukt zeker wel, dat heb je tegen Japan, Denemarken en zelfs Slowakije gezien. Als je weet hoe de tegenstander(s) spelen kun je dit toch voorkomen door de juiste mensen op de juiste plaats te zetten? Oranje heeft de kennis over de andere ploegen en zal zich er van bewust zijn hoe ze dit gaan aanpakken.

Dude, vergelijk jij nou Slowakije en Japan met Brazilië? Je weet zelf dat de verdediging van Oranje niet goed is, dan is terughoudend spelen al zeker geen optie.

Oranje is wel degelijk van alle markten thuis, ze kunnen aanvallend spelen, terughoudend maar ook vooral neutraal.

Alle markten is aanval, middenveld, verdediging. Ik maak me zorgen over die verdediging. Het waren de Denen die terughoudend speelden, en niet de Nederlanders. Voor terughoudend voetbal heb je een goede verdediging nodig, want er komen sowieso wel eens vodden van. Oranje maakt het meeste kans als ze doen wat ze het beste kunnen: aanvallen, en hopen dat de verdediging de counter kan stoppen.

We hebben de juiste spelers en nogmaals een uitstekende trainer en dat kunt je niet echt bepaald zeggen van de andere landen. Veel spelers van Oranje kunnen van positie wisselen en dat is mooi meegenomen, dit heb je zeker nodig op een WK en komt goed van pas.

Alleen jammer van de verdediging..

Nederland heeft een fantastisch team biedt veel mogelijkheden, tot nu toe hebben ze de kalmte bewaard maar straks tegen Brazilië, Spanje halen ze alles eruit.

Ik mag het hopen, want Brazilië is niet een team waar je 'vanzelfsprekend' van wint.

Even ter verduidelijking: dat bedoelt MP niet. Hij bedoelt dat GTT een onrealitische blik heeft op Brazilië - Nederland.

Daarbij ben ik het met MP eens: Nederland heeft nog altijd geen mooi noch goed voetbal getoond, in tegenstelling tot Brazilië. Nederland had als zwaarste tegenstander Japan, Brazilië had Portugal en Chili en nog lukt het hen om goed te spelen. Natuurlijk zouden jullie als NL-fans graag horen dat Nederland met zekerheid tegen Brazilië zou winnen, maar ik zeg je: dat zal niet gebeuren en is maar af te wachten.

:Y

En ik kan met zekerheid zeggen dat er niet met zekerheid gezegd kan worden dat Brazilië gaat winnen. Het is inderdaag nog afwachten, de tijd zal het waarmaken.

Akkoord, maar met zekerheid zeggen dat Oranje wint is niet realistisch, net als zeggen dat Brazilië wint. Deze 2 zijn aan elkaar gewaagd.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Nederland wacht op een gat bij Brazilië en willen dan toeslaan. Ze wachten het wel af, want als ze gelijk aanvallend gaan spelen, en je raakt eenmaal de bal kwijt, kom je in grote problemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Nederland wacht op een gat bij Brazilië en willen dan toeslaan. Ze wachten het wel af, want als ze gelijk aanvallend gaan spelen, en je raakt eenmaal de bal kwijt, kom je in grote problemen.

Wachten op de fout van Brazilië dan dan op de counter spelen? Oranje kan gerust aanvallend spelen, ze zijn dan wel te pakken in de verdediging, maar de verdediging van Brazilië is nou ook niet het van het hoor. Ik blijf erbij dat Oranje best aanvallend speelt, want als ze terughoudend of neutraal spelen, gaat Brazilië met z'n fantastische aanval Oranje overrompelen. Vergeet niet dat ook Oranje fouten maakt en zoals Mania al zegt, iemand als Fabiano twijfelt niet om die af te straffen..

Link to comment
Delen op andere websites

Nederland wacht op een gat bij Brazilië en willen dan toeslaan. Ze wachten het wel af, want als ze gelijk aanvallend gaan spelen, en je raakt eenmaal de bal kwijt, kom je in grote problemen.

Wachten op de fout van Brazilië dan dan op de counter spelen? Oranje kan gerust aanvallend spelen, ze zijn dan wel te pakken in de verdediging, maar de verdediging van Brazilië is nou ook niet het van het hoor. Ik blijf erbij dat Oranje best aanvallend speelt, want als ze terughoudend of neutraal spelen, gaat Brazilië met z'n fantastische aanval Oranje overrompelen. Vergeet niet dat ook Oranje fouten maakt en zoals Mania al zegt, iemand als Fabiano twijfelt niet om die af te straffen..

Daarom zei ik ook dat als je de bal verspeeld, je grote problemen kan krijgen? Nederland moet gewoon met z'n allen eens wat meer inzet tonen. Overigens mag van Persie ook wel eens de bank in duiken, en laat Huntelaar maar eens spelen. Robin heeft kansen gehad, maar het lukt hem niet om ze te benutten.

Link to comment
Delen op andere websites

Daarom zei ik ook dat als je de bal verspeeld, je grote problemen kan krijgen? Nederland moet gewoon met z'n allen eens wat meer inzet tonen. Overigens mag van Persie ook wel eens de bank in duiken, en laat Huntelaar maar eens spelen. Robin heeft kansen gehad, maar het lukt hem niet om ze te benutten.

Vergeet niet dat Brazilië de bal ook kan kwijtspelen..Brazilië heeft dan wel Kaká en Fabiano, Oranje heeft Robben en een hele resem topaanvallers. Van Persie laat het soms afweten, maar Huntelaar heeft er toch wel een matig seizoen opzitten. Desalniettemin, Kaká heeft er ook een matig seizoen opzitten, maar is nu wel 1 van de uitblinkers van dit tornooi.

Link to comment
Delen op andere websites

Daarom zei ik ook dat als je de bal verspeeld, je grote problemen kan krijgen? Nederland moet gewoon met z'n allen eens wat meer inzet tonen. Overigens mag van Persie ook wel eens de bank in duiken, en laat Huntelaar maar eens spelen. Robin heeft kansen gehad, maar het lukt hem niet om ze te benutten.

Desalniettemin, Kaká heeft er ook een matig seizoen opzitten, maar is nu wel 1 van de uitblinkers van dit tornooi.

In de rijtje moet hij toch wel onderdoen dit toernooi voor Robben, Luis Fabiano en David Villa.

Link to comment
Delen op andere websites

Daarom zei ik ook dat als je de bal verspeeld, je grote problemen kan krijgen? Nederland moet gewoon met z'n allen eens wat meer inzet tonen. Overigens mag van Persie ook wel eens de bank in duiken, en laat Huntelaar maar eens spelen. Robin heeft kansen gehad, maar het lukt hem niet om ze te benutten.

Desalniettemin, Kaká heeft er ook een matig seizoen opzitten, maar is nu wel 1 van de uitblinkers van dit tornooi.

In de rijtje moet hij toch wel onderdoen dit toernooi voor Robben, Luis Fabiano en David Villa.

Robben heeft nog niet veel gedaan op dit WK, komt grotendeels doordat de trainer hem spaart. Fabiano is een goede spits, maar Kaká heeft al 2 assists gegeven hoor en 1maal gescoord. Kaká staat niet in de spits en die kun je dus moeilijk vergelijken met Robben en dergelijke. Maar zeggen dat Robben beter is dan Kaká op dit tornooi is nogal krom(zelfs al is het aanvallende middenvelder vergelijken met spits), Robben heeft 1 wedstrijd gespeeld en Kaká heeft dus al veel meer voor Brazilië gedaan dan Robben voor Nederland(op dit tornooi).

Link to comment
Delen op andere websites

@ MegaPilot: Wat is er mis met onze verdediging? Wij hebben een uitstekende achterhoede tot ons beschikking, iets wat Brazilië naar mijn weten niet echt heeft. Wij zijn op zoveel punten beter als de over gebleven landen, en dan spreek ik ook met name over de voorhoede.

Het hangt niet alleen van Robben af of we kampioen worden of niet, als het team er staat en ze behouden de kalmte kunnen we het zeker ver schoppen. Natuurlijk moet je rekening houden met het spel van Brazilië aangezien ze net als wij aanvallend maar ook terughoudend spelen. Ik weet zeker dat Bert daar iets op heeft gevonden zodat we genadeloos kunnen toeslaan.

En ik vergelijk Brazilië niet met Denemarken of Slowakije, ik wil er alleen mee zeggen dat we voor niemand bang hoeven te zijn. Zolang we maar sterk in ons schoenen staan en de opstelling in orde is. We hebben gewoon zo'n grote kans om wereld kampioen te worden, geen enkel land is 'echt' in topvorm. Nederland is fit en sterk en we hebben een uitstekende trainer. Nogmaals, we moeten niet bang zijn voor Fabiano of bijvoorbeeld Kaka, zolang we die spelers maar onder controle hebben kans ons niets gebeuren.

En dan, natuurlijk is het logisch dat Robben nog niet zoveel voor Oranje heeft kunnen doen. Hij is net hersteld van een zware blessure maar is zo snel mogelijk naar Zuid-Afrika gekomen, dan verdien je sowieso mijn respect. Tot nu toe heeft hij ons goed geholpen maar of hij al helemaal fit is, is nog maar de vraag. Verder heeft Stekelenburg zich goed bewezen tegen Slowakije, ben daarom ook blij dat Van Marwijk hem als 1e keeper heeft gezet en niet Vermeer. Die vind ik persoonlijk een stuk minder. Maar goed, we hebben goede spitsen, verdedigers die het slim aanpakken en tot slot een fantastische keeper op doel. Het kan niet beter hoe we er nu voor staan wat mij betreft.

Link to comment
Delen op andere websites

@ MegaPilot: Wat is er mis met onze verdediging? Wij hebben een uitstekende achterhoede tot ons beschikking, iets wat Brazilië naar mijn weten niet echt heeft. Wij zijn op zoveel punten beter als de over gebleven landen, en dan spreek ik ook met name over de voorhoede.

Echt niet joh, de keeper is het enige goede aan de Nederlandse verdediging..Brazilië heeft onder andere Dani Alves, Maicon, Lucio...Dat zjin toch namen die een belletje doen rinkelen. Hun keeper Julio Cesar is een ware topkeeper, dus Brazilië heeft op vlak van verdediging een enorme streep voor op Oranje. Je kan er niet omheen.

Het hangt niet alleen van Robben af of we kampioen worden of niet, als het team er staat en ze behouden de kalmte kunnen we het zeker ver schoppen. Natuurlijk moet je rekening houden met het spel van Brazilië aangezien ze net als wij aanvallend maar ook terughoudend spelen. Ik weet zeker dat Bert daar iets op heeft gevonden zodat we genadeloos kunnen toeslaan.

Nou, ik heb Oranje zien voetballen, als Robben er bij is of niet maakt een groot verschil. Hij is dan ook de pion die de trainer nog achter de hand heeft gehouden. Bert heeft Robben bijna een gans WK gespaard omdat hij in wedstrijden als deze nodig is(ook met z'n blessure enzo..). Volgens mij gaat Robben nog verrassen..

En ik vergelijk Brazilië niet met Denemarken of Slowakije, ik wil er alleen mee zeggen dat we voor niemand bang hoeven te zijn. Zolang we maar sterk in ons schoenen staan en de opstelling in orde is. We hebben gewoon zo'n grote kans om wereld kampioen te worden, geen enkel land is 'echt' in topvorm. Nederland is fit en sterk en we hebben een uitstekende trainer. Nogmaals, we moeten niet bang zijn voor Fabiano of bijvoorbeeld Kaka, zolang we die spelers maar onder controle hebben kans ons niets gebeuren.

Robben in de opstelling + het elftal staat er en Brazilië zal het heel moeilijk hebben, volkomen mee eens. Vergeet niet dat Brazilië Oranje zeker niet onderschat, er zitten te grote namen bij Oranje om Oranje te onderschatten. Ze zullen vast ook wel een plannetje hebben.

En dan, natuurlijk is het logisch dat Robben nog niet zoveel voor Oranje heeft kunnen doen. Hij is net hersteld van een zware blessure maar is zo snel mogelijk naar Zuid-Afrika gekomen, dan verdien je sowieso mijn respect. Tot nu toe heeft hij ons goed geholpen maar of hij al helemaal fit is, is nog maar de vraag. Verder heeft Stekelenburg zich goed bewezen tegen Slowakije, ben daarom ook blij dat Van Marwijk hem als 1e keeper heeft gezet en niet Vermeer. Die vind ik persoonlijk een stuk minder. Maar goed, we hebben goede spitsen, verdedigers die het slim aanpakken en tot slot een fantastische keeper op doel. Het kan niet beter hoe we er nu voor staan wat mij betreft.

De verdediging blijft de zwakste schakel van Oranje, je mag het draaien of keren hoe je het wilt. Iedereen zegt het, er zit geen enkele topper in de verdediging, behalve Stekelenburg. Zie mijn eerste zinnen in deze post.

+++ Oranje oefent op strafschoppen, fantastisch dat ze zich daarop voorbereiden. Penaltyblunders zijn al grotendeels uitgesloten. :) In de geschiedenis van Oranje zijn er belangrijke strafschoppen gemist btw..

+++ http://www.nieuwsbla...videoid=4931758 Brazilië is bang..(even wachten tot het filmpje begint!!)

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Het komt er gewoon op neer dat Nederland vandaag kei, Maar dan ook echt keihard gaat verliezen, En dan is het eindelijk weer voorbij met die onzin! :tu:

1278023889-140.jpg

Onnodig balverlies is Nederland super goed in, Dus dat gaat nog leuk worden! ^_^

1278023889-151.jpg

Als ze Robben makkelijk kunnen 'elimineren' dan is de rest een eitje. :cya: (Omdat veel mensen hier Robben de beste speler vinden)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...