Jump to content

WK Zuid-Afrika 2010


Kai-ShockWave

Recommended Posts

Ik vind het hele WK dit jaar verder eigenlijk heel slecht...

  • Slechte scheidsrechters
  • Een bal waar een klein kind nog niet mee kan voetballen
  • Gigantische blunders
  • Slechte organisatie

Ik bedoel maar, Engeland was misschien door gegaan als de grensrechters op zouden letten, Blatter werkt ook weer tegen om dit alsnog niet goed te keuren, en nog veel meer dingen, danwel kleine dingen, maar er zijn genoeg dingen die veel maar dan ook heel veel beter hadden gekund.

En wat dacht je gewoon van het slechte spel?

Link to comment
Delen op andere websites

Het blijft jammer dat de FIFA niet aan camerabeelden wil beginnen... Want camerabeelden hadden deze wedstrijd kunnen redden. Ook al hadden 2 Nederlandse spelers een rode kaart gehad, dan hadden Iniesta & Puyol dat ook gehad. Met camerabeelden was er gewoon een corner gegeven in plaats van een achterbal en vele andere situaties waren opgelost met gerechtigheid.

En dat geldt ook voor heel veel andere situaties tijdens dit Wereldkampioenschap.

Link to comment
Delen op andere websites

Scheids was opzich wel goed maar hij doode het spel gewoon door al die gele kaarten.

Spanje speelde slim opzich als robben de bal heeft gaan ze er met zn drieen op.

En nederland tsja die speelde gewoon slecht en hard(kijk naar actie van bijv De jong).

Link to comment
Delen op andere websites

Het blijft jammer dat de FIFA niet aan camerabeelden wil beginnen... Want camerabeelden hadden deze wedstrijd kunnen redden. Ook al hadden 2 Nederlandse spelers een rode kaart gehad, dan hadden Iniesta & Puyol dat ook gehad. Met camerabeelden was er gewoon een corner gegeven in plaats van een achterbal en vele andere situaties waren opgelost met gerechtigheid.

En dat geldt ook voor heel veel andere situaties tijdens dit Wereldkampioenschap.

Toch lijkt me dat helemaal niets. :7 Dat alles zó onder controle gehouden wordt, bedoel ik. Waar zijn dan scheidsrechters voor nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Het blijft jammer dat de FIFA niet aan camerabeelden wil beginnen... Want camerabeelden hadden deze wedstrijd kunnen redden. Ook al hadden 2 Nederlandse spelers een rode kaart gehad, dan hadden Iniesta & Puyol dat ook gehad. Met camerabeelden was er gewoon een corner gegeven in plaats van een achterbal en vele andere situaties waren opgelost met gerechtigheid.

En dat geldt ook voor heel veel andere situaties tijdens dit Wereldkampioenschap.

Toch lijkt me dat helemaal niets. :7 Dat alles zó onder controle gehouden wordt, bedoel ik. Waar zijn dan scheidsrechters voor nodig.

Scheidsrechters kunnen in eerste instantie beslissen. Is er onduidelijkheid over een goal of niet, doorgebroken speler of niet, buitenspel of niet, dan kunnen er altijd camerabeelden via de 4e man worden gevraagd. Een beetje hetzelfde als met de Hawk-Eye van tennis. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Het blijft jammer dat de FIFA niet aan camerabeelden wil beginnen... Want camerabeelden hadden deze wedstrijd kunnen redden. Ook al hadden 2 Nederlandse spelers een rode kaart gehad, dan hadden Iniesta & Puyol dat ook gehad. Met camerabeelden was er gewoon een corner gegeven in plaats van een achterbal en vele andere situaties waren opgelost met gerechtigheid.

En dat geldt ook voor heel veel andere situaties tijdens dit Wereldkampioenschap.

Toch lijkt me dat helemaal niets. :7 Dat alles zó onder controle gehouden wordt, bedoel ik. Waar zijn dan scheidsrechters voor nodig.

Scheidsrechters kunnen in eerste instantie beslissen. Is er onduidelijkheid over een goal of niet, doorgebroken speler of niet, buitenspel of niet, dan kunnen er altijd camerabeelden via de 4e man worden gevraagd. Een beetje hetzelfde als met de Hawk-Eye van tennis. ;)

Eenderzijds is dat camera gedoe wel een goede optie maar als je dan 50 keer die wedstrijd moet gaan stil leggen voor die beelden te gaan bekijken... Tsja waar zijn we dan mee bezig.

Link to comment
Delen op andere websites

Eenderzijds is dat camera gedoe wel een goede optie maar als je dan 50 keer die wedstrijd moet gaan stil leggen voor die beelden te gaan bekijken... Tsja waar zijn we dan mee bezig.

Je hebt heus geen 50 twijfelgevallen tijdens een wedstrijd hoor..:bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt heus geen 50 twijfelgevallen tijdens een wedstrijd hoor..:bonk:

Die krijg je vanzelf wel als de mogelijkheden er zijn om die aan te kaarten.. ^^

Gebruik hetzelfde systeem als met tennis? Elk team heeft 3 mogelijkheden om het te gebruiken.

Alhoewel ik het nog wel lastig vindt klinken om het te gaan gebruiken als we er zo over discussiëren.

Link to comment
Delen op andere websites

Gebruik hetzelfde systeem als met tennis? Elk team heeft 3 mogelijkheden om het te gebruiken.

Alhoewel ik het nog wel lastig vindt klinken om het te gaan gebruiken als we er zo over discussiëren.

Ik ben niet direct tegenstander van het systeem, maar het is erg moeilijk om een systeem te ontwikkelen dat werkt. Als je het spel constant stil moet leggen om een video te bekijken is er geen hol meer aan. Oplossing voor dat probleem is een maximum stellen aan het opvragen van beelden. Maar dan heb je een bijkomend nadeel dat bij sommige wedstrijden er meer twijfelgevallen zijn dan het maximum aantal videobeelden, dan moet je uitkijken dat je het maximum niet te vroeg bereikt waardoor je dus twijfelgevallen niet op kan pakken en het systeem uiteindelijk dus alsnog niet werkt naar behoren. Om maar te zwijgen over het aanvragen van de beelden, met tennis is het een simpel 1vs.1 spelletje, maar bij voetbal lopen er 22 op het veld en zitten er ook nog een lading op de bank. Kan dan alleen de trainer de beelden opvragen, of de aanvoerder? Het spel wordt er imho hoe dan ook niet beter op. Je bent gefocust in de wedstrijd, wanneer je moet stoppen omdat er beelden bekeken moeten worden is die concentratie weg. Met het systeem kun je wel grove fouten opsporen die de hele wedstrijd of een hele competitie veranderen en die corrigeren zodat ze geen verdere gevolgen hebben voor de wedstrijd/competitie. Dan is de vraag wat belangrijker is, het spel of een 100% correct spelverloop...

Link to comment
Delen op andere websites

Gebruik hetzelfde systeem als met tennis? Elk team heeft 3 mogelijkheden om het te gebruiken.

Alhoewel ik het nog wel lastig vindt klinken om het te gaan gebruiken als we er zo over discussiëren.

Ik ben niet direct tegenstander van het systeem, maar het is erg moeilijk om een systeem te ontwikkelen dat werkt. Als je het spel constant stil moet leggen om een video te bekijken is er geen hol meer aan. Oplossing voor dat probleem is een maximum stellen aan het opvragen van beelden. Maar dan heb je een bijkomend nadeel dat bij sommige wedstrijden er meer twijfelgevallen zijn dan het maximum aantal videobeelden, dan moet je uitkijken dat je het maximum niet te vroeg bereikt waardoor je dus twijfelgevallen niet op kan pakken en het systeem uiteindelijk dus alsnog niet werkt naar behoren. Om maar te zwijgen over het aanvragen van de beelden, met tennis is het een simpel 1vs.1 spelletje, maar bij voetbal lopen er 22 op het veld en zitten er ook nog een lading op de bank. Kan dan alleen de trainer de beelden opvragen, of de aanvoerder? Het spel wordt er imho hoe dan ook niet beter op. Je bent gefocust in de wedstrijd, wanneer je moet stoppen omdat er beelden bekeken moeten worden is die concentratie weg. Met het systeem kun je wel grove fouten opsporen die de hele wedstrijd of een hele competitie veranderen en die corrigeren zodat ze geen verdere gevolgen hebben voor de wedstrijd/competitie. Dan is de vraag wat belangrijker is, het spel of een 100% correct spelverloop...

Ik ben het hier helemaal mee eens. In principe kan de 4e man ook gewoon een tv'tje bij zich hebben en daarop kijken naar buitenspelgevallen, of de bal over de lijn is, of het een overtreding is. Hij kan hier de scheidsrechter op aanspreken door de moderne oortjes die ze bij zich dragen en zo hoeft er niet veel tijd te worden verspilt en zullen er ook geen onderbrekingen tussenzitten.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hoeft het spel niet eens stil te leggen. Binnen 2 seconde staat de herhaling klaar voor de 4de man.. Geef die kerel gewoon zo'n tv waar hij mee kan terugspoelen en alle camera's kan inschakelen. Met een beetje oefening kan die 4de man binnen 5 seconde doorgeven aan de scheids wat er moet gebeuren, en dat duurt minder lang dan die spelers die de scheids aanvliegen.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar uiteindelijk is de FIFA er wel tegen, ze willen de commotie en al wat het voetbal met zich heen brengt behouden en die tv beelden zouden ze dus niet willen, alhoewel dat ze er nu over gingen debatteren. We zullen wel zien wat het opbrengt.

Link to comment
Delen op andere websites

Eerst wilde ik ook zo'n systeem als tennis, maar dat wil ik niet meer. Moet je nagaan dat elk doelpunt opnieuw bekeken wordt of er niets fout is, omdat dan gewoon elk doelpunt aangevraagd zal worden. Meestal krijg je toch niet meer dan 3 doelpunten om je oren in een wedstrijd.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...