Jump to content

18+ games kopen als 16 of 17 jarige


GYZIE

Recommended Posts

  • Reacties 95
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NickOwnage

    11

  • GYZIE

    8

  • Dutchy3010

    6

  • Hayte

    5

Dus nog een half jaar en ik mag legaal GTA kopen. :bier: Maar hier in het noorden houden ze zich volgens mij niet zo erg aan dat PEGI gedoe, ik heb er letterlijk nog nooit last van gehad.

Wel bij Intertoys en Bartsmit bij mij in de stad. Maar Game Mania en Free record shop niet. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Tip: Neem je mobiel mee. En vraag of je je moeder/vader mag bellen. En je belt ze en je geeft hun aan de telefoon, met toestemming. Of je belt je moeder/vader nep en zegt dat het mag. :puh: Heb ik ook een keer gedaan. :puh:

Wow dan ben je echt dom. :puh: Ik zou dan vragen of ik ze ook nog mag spreken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga altijd met één van mijn ouders. :Y De kassiers zeuren dan niet de hele tijd dat ik het spel niet mag kopen. :t Gewoon zonder enige problemen dus. :puh:

Nadeel: Ik ben vaak in de stad om bij Bart Smit/Intertoys/Game Mania/Free Recordshop te neuzen voor leuke spellen. Niet altijd ouders mee.

Tip: Neem je mobiel mee. En vraag of je je moeder/vader mag bellen. En je belt ze en je geeft hun aan de telefoon, met toestemming. Of je belt je moeder/vader nep en zegt dat het mag. :puh: Heb ik ook een keer gedaan. :puh:

Zat ik ook al een keer aan te denken, maar het probleem is dat mijn beltegoed snel op is... :7 En ik denk er nooit aan nieuwe te kopen. :N

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Tip: Neem je mobiel mee. En vraag of je je moeder/vader mag bellen. En je belt ze en je geeft hun aan de telefoon, met toestemming. Of je belt je moeder/vader nep en zegt dat het mag. :puh: Heb ik ook een keer gedaan. :puh:

Wow dan ben je echt dom. :puh: Ik zou dan vragen of ik ze ook nog mag spreken.

Die gasten die zijn al blij dat ze iets verkopen. Bij mij werken in de Free Record Shop alleen mensen van ongveer 18 - 21. Boeien dat niet zo heel veel. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Dus nog een half jaar en ik mag legaal GTA kopen. :bier: Maar hier in het noorden houden ze zich volgens mij niet zo erg aan dat PEGI gedoe, ik heb er letterlijk nog nooit last van gehad.

Wel bij Intertoys en Bartsmit bij mij in de stad. Maar Game Mania en Free record shop niet. :bier:

Bij Intertoys en Bartsmit heb ik het ook nog nooit gehad. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dus nog een half jaar en ik mag legaal GTA kopen. :bier: Maar hier in het noorden houden ze zich volgens mij niet zo erg aan dat PEGI gedoe, ik heb er letterlijk nog nooit last van gehad.

Wel bij Intertoys en Bartsmit bij mij in de stad. Maar Game Mania en Free record shop niet. :bier:

Bij Intertoys en Bartsmit heb ik het ook nog nooit gehad. :puh:

Raar, want dat zijn meestal wel de bedrijven waar ze toestemming vragen. :cab:

Link to comment
Delen op andere websites

Dus nog een half jaar en ik mag legaal GTA kopen. :bier: Maar hier in het noorden houden ze zich volgens mij niet zo erg aan dat PEGI gedoe, ik heb er letterlijk nog nooit last van gehad.

Wel bij Intertoys en Bartsmit bij mij in de stad. Maar Game Mania en Free record shop niet. :bier:

Bij Intertoys en Bartsmit heb ik het ook nog nooit gehad. :puh:

Raar, want dat zijn meestal wel de bedrijven waar ze toestemming vragen. :cab:

Juist niet, Bart smit is juist niet zo een serieuse game winkel dus ze vragen vaak niet naar je leeftijd( In Rotterdam nog nooit gebeurd dat er om mijn leeftijd werd gevraagd) en Gamemania is juist een serieuse gameshop waarze dan ook om je leeftijd vragen.

In de Rotterdamse Gamemania zijn ze er ERG streng in, als je met je ouders komt gaan ze eerst een lul verhaal vertellen over of u weet dat dit een 18+ spel is en dat het schadelijk voor mij kan zijn (Ik speel gta sinds mijn 6de ffs -_-) en dan als je ouders ja zegt gaan ze nog door van: weet u het heel zeker? -_-

Daarom vind ik Gamemania een k*tzaak :) .

Link to comment
Delen op andere websites

Dan is het waar ik woon juist andersom. Hier zegt Game Mania er niks van, terwijl je bij Bart Smit een chagrijnig mens wat met overgewicht kampt je boos aankijkt en nee zegt.

Ja, inderdaad. Maar bij Game Mania hebben mijn ouders in het begin gezegt van: "Spellen die hij hier koopt, hoeft ie geen toestemming van ons." krijgt ie anders toch wel van ons.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb ook wel eens gehad dat ik tegen gehouden werd bij de Dynabite. Dus ik: ok, dan ga ik naar de overkant, doei. Op terugweg liep ik voorbij dat raam, en heb ik even laten zien dat ik hem daar wel mee kreeg. Je had zijn gezicht moeten zien. :clown:

Dat was op de dag dat San Andreas uitkwam, ik was toen nog 15.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals je zelf al zei GYZIE is het voor de winkeliers volkomen legaal een spel met een 18+ rating. Zoals ook in de mail staat is die rating een advies, kortom de winkelier mag in dit geval ook zelf bepalen of hij het spel wel of niet verkoopt aan een persoon tussen de 16 en 18, op basis van dit advies, in dit geval is het dus volkomen legaal wat hij doet, je mag een product op basis van leeftijd weigeren te verkopen maar niet op basis van ras, uiterlijk etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...