Jump to content

18+ games kopen als 16 of 17 jarige


GYZIE

Recommended Posts

Maar hier in het noorden houden ze zich volgens mij niet zo erg aan dat PEGI gedoe, ik heb er letterlijk nog nooit last van gehad.

Hier in Delfzijl anders wel hoor :duh: . Was een keer bij de Intertoys met een vriend, wou hij een spel kopen voor 12+, dacht dat mens dat we nog maar elf waren :duh: . Dus na een lange discussie moesten we het spel terugleggen en 'wegwezen' :bonk: . Of een keer toen ik met m'n moeder GTA wou kopen, zei die vrouw van 'Is het spel voor hem?' 'Nee' zei m'n moeder, 'Ik geloof het niet, leg maar even terug.' zei die vrouw toen. Dus mijn moeder gaat heel pissig in discussie en uiteindelijk was ik weer een GTA rijker :bier: .

Dan mogen die mensen weer eens een gezellig praatje met Pegi maken, die hebben het systeem dan verkeerd begrepen.

Pan European Game Information (PEGI) is a European video game content rating system established to help European parents make informed decisions on buying computer games with logos on games boxes.

Bron

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 95
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NickOwnage

    11

  • GYZIE

    8

  • Dutchy3010

    6

  • Hayte

    5

Hier in Delfzijl anders wel hoor :duh: . Was een keer bij de Intertoys met een vriend, wou hij een spel kopen voor 12+, dacht dat mens dat we nog maar elf waren :duh: . Dus na een lange discussie moesten we het spel terugleggen en 'wegwezen' :bonk: . Of een keer toen ik met m'n moeder GTA wou kopen, zei die vrouw van 'Is het spel voor hem?' 'Nee' zei m'n moeder, 'Ik geloof het niet, leg maar even terug.' zei die vrouw toen. Dus mijn moeder gaat heel pissig in discussie en uiteindelijk was ik weer een GTA rijker :bier: .

Wat was dat dan voor een debiel? Waarom zou je moeder nog in hemelsnaam erom moeten liegen. Wat kan het de verkoopster nou schelen wat jij of je moeder er mee gaat doen. Je moeder is sowieso neem ik aan 18+ dus zou die verkoopster totaal niet moeilijk moeten doen. Je moeder moest gewoon zeggen dat het haar niets aan gaat. Vind het zelfs een beetje onbeschoft/asociaal om zoiets te vragen. Hoe dan ook, ik vind dat een erg slechte verkoopster is.

Link to comment
Delen op andere websites

[..]

Wat was dat dan voor een debiel? Waarom zou je moeder nog in hemelsnaam erom moeten liegen. Wat kan het de verkoopster nou schelen wat jij of je moeder er mee gaat doen. Je moeder is sowieso neem ik aan 18+ dus zou die verkoopster totaal niet moeilijk moeten doen. Je moeder moest gewoon zeggen dat het haar niets aan gaat. Vind het zelfs een beetje onbeschoft/asociaal om zoiets te vragen. Hoe dan ook, ik vind dat een erg slechte verkoopster is.

Ga er nooit vanuit tegenwoordig. :7

Maar ontopic, schandalig. PEGI moet mensen erop wijzen, het is geen regel. En trouwens, je maakt toch meer winst als verkoper als je games ook verkoopt aan kinderen?

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Maar ontopic, schandalig. PEGI moet mensen erop wijzen, het is geen regel. En trouwens, je maakt toch meer winst als verkoper als je games ook verkoopt aan kinderen?

Véél minder, ik heb net even gekeken bij het wat is je leeftijd topic en 40.75% is jonger dan 18 jaar! Dat betekend dus ongeveer 40% minder winst voor gamewinkels...

Link to comment
Delen op andere websites

Oh ja, natuurlijk, want de hele gamende groep van Nederland zit natuurlijk op GTAForum :7

Nee, maar dit is toch wel gemiddeld.. Want ik ga er vanuit dat alle leden hier gamers zijn..

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, maar niet alle mensen die spellen kopen zitten op GTAForum. Er zijn mensen met andere smaken en behoefte's op het internet dan jij, wist je dat? :puh:

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

ik had er nooit last van toen ik 8 was ging ik naar bartsmit en zij verkochten gewoon VC aan mij.En laatst ging ik Gta IV afhalen in intertoys geen probleem EFLC in game mania ook geen probleem.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wou laatst AC kopen, alleen was nog geen 16. Zeiden ze, is er een begeleider voor je in de stad? IK: euhh, nee. Komt er oppeens een totaal onbekende vrouw: Jawel, ik. Verkoop dat spel nou maar.. LOL :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

De leeftijd is gewoon te hoog, ze moeten het gewoon verlagen naar 14/15 jaar. Alleen wat ik wel vervelend vind is dat er dan kinderen met die piepstemmetjes door die headsets lopen te krijsen als ze worden gekilld in MW2. Dat zijn meestal kinderen van 8/9/10 jaar. Aan die doelgroep hoeven ze van mij niet te verkopen, want ik denk dat de politiek weer gaat zeiken dan omdat het dan weer te-ver gaat.

Bewerkt: door GekkieJ01
Link to comment
Delen op andere websites

Mij boeit pegi helemaal niets, ze adviseren maar. mijn keus veranderd daar echt niet door.

En als je mw2 pakt en gta iv, zijn allebei 18+ spellen, maar het zijn hele verschillende games.

maar mijn ouders vinden de meeste games wel goed. ze laten de keus aan mij over. maar ik ben 12 en ik kreeg gta 4 gewoon mee, volgens mij bij intertoys in groningen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

De leeftijd is gewoon te hoog, ze moeten het gewoon verlagen naar 14/15 jaar. Alleen wat ik wel vervelend vind is dat er dan kinderen met die piepstemmetjes door die headsets lopen te krijsen als ze worden gekilld in MW2. Dat zijn meestal kinderen van 8/9/10 jaar. Aan die doelgroep hoeven ze van mij niet te verkopen, want ik denk dat de politiek weer gaat zeiken dan omdat het dan weer te-ver gaat.

Dat had ik vandaag met RDR, ik kon wel gek worden :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had er vroeger ook problemen mee.

nu niet meer aangezien ik maar een Ps2 bezit en het arme ding heeft al een jaar geen nieuwe spel meer gezien.

nu komen er ook geen spellen voor dieouwe bak meer uit die over de leeftijd gaan van 16jaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn ouders kochten vroeger altijd 16+ games voor me.

Ging altijd volgens hetzelfde principe

Pa: Je weet dat het nep is, he?

Ik: ja

Pa: Goed, waar kon je het kopen

:engel:

@Folkert.

Had ik ook eens met deadmatch. Joch van 9/10 zit Justin bieber na te zingen

"I AM THE NEW JUSTIN BIEBER!!!"

Gelukkig was iedereen het ermee eens hem te kicken, dus daarna was het HEERLIJK rustig :puh:

Bewerkt: door viccard
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...