Jump to content

18+ games kopen als 16 of 17 jarige


GYZIE

Recommended Posts

Ik zelf ga altijd naar het winkelcentrum alleen (nog niet eens 50 meter lopen en ik ben er al :puh:)

maar als ik naar de Bart Smit ga vragen ze altijd en bij de Intertoys ook maar als je bij de Toyx XL gaat zeggen ze: Doe dit thuis niet na ;) en dan zeg ik: Doe ik ook niet :puh:

EDIT: zelf speel ik het ook allang GTA

Bewerkt: door grandtheftauto...
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 95
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NickOwnage

    11

  • GYZIE

    8

  • Dutchy3010

    6

  • Hayte

    5

Ik vind dat het gewoon moet kunnen dat sommige games voor 18 aan minderjarigen verkocht worden..

Ik speel GTA al van toen ik acht of zo was, en nu vijf jaar later heb ik nog altijd niks gestolen, gedood, in brand gestoken etc.

Als je door Grand Theft Auto gaat moorden en die dingen, ben je wel een echte no lifer hoor :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

de meeste winkels verkopen toch games aan jongere

voorbeeld : vrijdag kreeg ik mafia 2 gewoon mee zonder dat ze naar mijn ID vroegen

en games zijn voor jongere

de leeftijd 18 is juist de leeftijd dat je minder gaat gamen of stopt met gamen

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga altijd met één van mijn ouders. :Y De kassiers zeuren dan niet de hele tijd dat ik het spel niet mag kopen. :t Gewoon zonder enige problemen dus. :puh:

Nadeel: Ik ben vaak in de stad om bij Bart Smit/Intertoys/Game Mania/Free Recordshop te neuzen voor leuke spellen. Niet altijd ouders mee.

Tip: Neem je mobiel mee. En vraag of je je moeder/vader mag bellen. En je belt ze en je geeft hun aan de telefoon, met toestemming. Of je belt je moeder/vader nep en zegt dat het mag. :puh: Heb ik ook een keer gedaan. :puh:

Als je het niet mee krijgt, kun je ook bij de feestwinkel ernaast een nepsnor kopen. Dan lijk je ouder :D . Overigens heb ik hier nooit problemen mee gehad! Hier doen ze niet zo moeilijk :7 .

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, laten we zeggen dat ik niet de grootste ben, maar ik was een jaar geleden net 14 en een vriend van me was net 13 geworden. Ondanks zijn leeftijd was hij alsnog een kop groter dan mij. En toen ik het probeerde bij de Intertoys of de FRS kreeg ik geen 16+/18+ spellen mee. Dus ik neem hem een keertje mee en stuur hem naar de FRS, en hij krijgt gewoon Saints Row 2, MW2, EfLC en nog meer shooters mee..

FRS hier @ Katwijk is er geen minimum leeftijdgrens, maar een minimum lengte. :$

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Het punt is dat ze dan goedkeuring van een oudere (en over het algemeen hoort dit dan een volwassene te zijn) hebben om de game te kopen, waardoor het mij lijkt dat er geen bezwaar is om het spel te kopen.

Een goedkeuring van een oudere? Je grote kameraad zou nooit zomaar even "Nee dat doe ik niet, want ik geef je daar geen toestemming voor/je hebt daar geen toestemming voor van je ouders" In andere woorden, helpt zo'n wet dan eigenlijk wel eens? In 9 van de 10 gevallen niet. Ik vind persoonlijk dat de overheid daar niet te moeilijk over moet doen. Maarja helaas, typisch Nederlands..

Als je kijkt in Amerika welke Leeftijden daar staan aangegeven. Maar Amerika is dat meer gewend. Schietpartijen en doden iedere dag.

Met films geldt overigens deze zelfde vreemde regel. Alle leeftijdsadviesen zijn adviesen. Als er dus 12+ op staat mag je deze als 10 jarige toch kopen. Alleen de 16+ regel staat vast. Alhoewel op de kijkwijzer staat dat een 16+ film in de bioscoop wel bezicht mag worden door een 14 of 15 jarige als er een ouder bij is.

Link to comment
Delen op andere websites

de meeste winkels verkopen toch games aan jongere

voorbeeld : vrijdag kreeg ik mafia 2 gewoon mee zonder dat ze naar mijn ID vroegen

en games zijn voor jongere

de leeftijd 18 is juist de leeftijd dat je minder gaat gamen of stopt met gamen

pardon ?

De gemiddelde leeftijd van een gamer is 35 jaar. De opbouw: 25% is jonger dan 18 jaar, 49% is tussen de 18 en 49 jaar en 26% is 50 jaar en ouder.

Er zijn zat mensen die in de Jaren 80 toen games net opkwamen, al helemaal bezig waren met games en er nu nog steeds mee bezig zijn. Zelf ken ik ook zat gamers van boven de 20 jaar en veel minder van onder de 18. Ikzelf ben ook 18 en game juist meer dan dat ik vroeger deed.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 years later...

Ik heb een probleempje. Ik ben door de week vaak lang op school en mijn ouders werken ook overdag heel lang.

Zijn pas om zes uur thuis of zo. Ik ben op dinsdag vaak vroeg vrij en ga wel eens langs, intertoys, bart smit, gamemania

om een game te halen voor mijn xbox en ze doen ongelofelijk moeilijk over dat 16+ gedoe.

Laatst heb ik een intertoys medewerker mijn vader laten bellen die 100 keer bevestigd heeft aan de telefoon dat

ik 16 ben (terwijl ik 15 ben).Kreeg het spel uiteindelijk wel mee. Een vriend van mij is een jaar jonger, lijkt op mijn, is net zo lang als mij

en krijgt 16+ games mee zonder problemen. In het weekend ben ik vaak studeren en mijn ouders vinden het niet altijd goed als ik een game koop.

Hoe kan ik nou 16+ games kopen zonder ouders erbij in de winkel en niet online bestellen. (serieuze suggesties)

Bewerkt: door 120134.rb
Link to comment
Delen op andere websites

Gewoon een jaartje wachten tot je zestien bent, is het enige advies wat ik je kan geven, want dan mag je dus 16plus games kopen.

Anders moet er echt iemand mee die 16 jaar of ouder is.

Bewerkt: door xoex23
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...