Jump to content

HoLeBi


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

On-topic: misschien moet je je ook eens afvragen of die homo's in elkaar geslagen worden omwille van hun homoseksualiteit, of dat het er in die bepaalde situatie niks toe deed en de 'tegenpartij' het zelfs niet wist.

Vaak is het wel omwille van hun homoseksualiteit, gewoon omdat ze samen even elkaar een afscheidszoen geven. Of hand in hand over het strand lopen, of samen zitten in de kroeg. Dat soort akkefietjes zijn dagelijks dingen die het voor een homoseksueel iemand moeilijk maken. De ene maakt er namelijk een gemene opmerkingen over, en die andere die ramt er bovenop. Realiseren jullie je dat ook wel? Dat het niet altijd alleen fysiek geweld is, maar dat je vaak gewoon helemaal kapot wordt gemaakt van binnen door sommige mensen?

ik volg het even niet meer :bier::bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 286
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    36

  • Grand Theft Auto TOM

    34

  • NickOwnage

    21

  • GolfG60

    15

Realiseren jullie je dat ook wel? Dat het niet altijd alleen fysiek geweld is, maar dat je vaak gewoon helemaal kapot wordt gemaakt van binnen door sommige mensen?

Dat is niet enkel eigen voor homoseksuelen hoor, dat is een dagelijks feit voor wellicht de meerderheid van de bevolking. Maar zo'n zaken worden vaak onderdrukt door die persoon zelf, dezelfde praktijken tegen homoseksuelen vallen alleen meer op en zijn specifieker wat het blijkbaar ernstiger maakt. Begrijp me niet verkeerd fiegel, ik praat het niet goed, maar toch even realiseren dat dit niet enkel bij homoseksueken voorkomt.

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, Hearv. Je zegt precies wat ik dacht toen ik net de post van Fiegel las. Allochtonen worden om die reden aangekeken, dikke mensen worden bevooroordeeld, gothics worden met de nek aangekeken, bij skinheads wordt met een boog om hen heen gelopen. Gehandicapte mensen worden 9 van de 10 keer niet eens geholpen, met mensen met een geestelijke gestoordheid wordt niet omgegaan. Mensen die ernstig ziek zijn worden in de steek gelaten. Met oude mensen wordt vaak respectloos omgegaan en wanneer je graag je schoolwerk af hebt ben je een rare nerd. Bijna iedereen wordt wel ergens op aangekeken, en dat doet minstens zoveel pijn als wanneer je aangekeken wordt op het homo zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, Hearv. Je zegt precies wat ik dacht toen ik net de post van Fiegel las. Allochtonen worden om die reden aangekeken, dikke mensen worden bevooroordeeld, gothics worden met de nek aangekeken, bij skinheads wordt met een boog om hen heen gelopen. Gehandicapte mensen worden 9 van de 10 keer niet eens geholpen, met mensen met een geestelijke gestoordheid wordt niet omgegaan. Mensen die ernstig ziek zijn worden in de steek gelaten. Met oude mensen wordt vaak respectloos omgegaan en wanneer je graag je schoolwerk af hebt ben je een rare nerd. Bijna iedereen wordt wel ergens op aangekeken, en dat doet minstens zoveel pijn als wanneer je aangekeken wordt op het homo zijn.

Dus? Alles wat je opnoemt is zonder meer waar. Het ergste is misschien nog wel je punt van hulp naar bejaarden. Maar doet het iets af aan homogeweld? Omdat er dus nog veel (non)verbaal geweld is naar bepaalde bevolkingsgroepen, scene's of religieuze groepen is homogeweld opeen niet meer erg? Dan "telt" het dus niet mee en is het niet écht belangrijk. Met andere woorden, we mogen we het wel even weg fuiven?

Link to comment
Delen op andere websites

Dus? Alles wat je opnoemt is zonder meer waar. Het ergste is misschien nog wel je punt van hulp naar bejaarden. Maar doet het iets af aan homogeweld? Omdat er dus nog veel (non)verbaal geweld is naar bepaalde bevolkingsgroepen, scene's of religieuze groepen is homogeweld opeen niet meer erg? Dan "telt" het dus niet mee en is het niet écht belangrijk. Met andere woorden, we mogen we het wel even weg fuiven?

Ik zeg nergens dat homogeweld niet erg is, dat zal je mij nooit horen zeggen. Ik ben tegen elke vorm van geweld, tegen welke groep dan ook, om wat voor reden dan ook. Fiegel zegt dat homo's zich niet vrij kunnen uiten omdat er verbaal geweld tegen homo's is, mijn reactie is dat homo's zeker niet de enige zijn die dat hebben. Ik zeg nergens dat ik dat goed vind, en het slaat ook nergens op om die conclusie te trekken.

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf heb ik totaal geen problemen met Bi's. Homo's ook niet, hetero's ook niet. Wat is het verschil tussen hen en mij? Als hier iemand tegen HoLeBi's is vraag je eens af als je beste vriend vriendin een holebi blijkt te zijn? Zou je hem dan haten?

Bi's FTW

Link to comment
Delen op andere websites

Toch ben ik bang dat je hem of haar anders gaat behandelen, of je dat nu wilt of niet. Ik zit op kamers met een huisgenote, en als die (les)bi blijkt te zijn veranderd dat toch wel iets. Dan heb je moeite met omkleden waar zij bij is, dan heb je moeite met aanrakingen, enzovoorts. Dat zou ik namelijk met een jongen ook niet snel doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Toch ben ik bang dat je hem of haar anders gaat behandelen, of je dat nu wilt of niet. Ik zit op kamers met een huisgenote, en als die (les)bi blijkt te zijn veranderd dat toch wel iets. Dan heb je moeite met omkleden waar zij bij is, dan heb je moeite met aanrakingen, enzovoorts. Dat zou ik namelijk met een jongen ook niet snel doen.

Maar dan haat je hem niet meteen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind van niet. Ik denk dat homo's het zelfs leuk vinden. Maar ik weet niet wat homo's vinden. Misschien vinden ze het wel heel schadelijk. Ik vind gewoon een feest speciaal voor homo's. Is dat geen eer?

Link to comment
Delen op andere websites

Maar dan haat je hem niet meteen.

Nee, zeker niet. Dat was het punt van mijn post niet; ik zei alleen dat ik hem/haar wel anders zou gaan behandelen.

Even iets anders: de Gayparade. Vinden jullie dat dat het imago schaadt van de homo's? Heb hier laatst een debat over moeten doen op school, maar ben wel benieuwd naar jullie meningen.

Ja, dat denk ik wel ja. Ze zonderen zich af en ze zetten het stereotype homo weg.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, beetje wel. Zo krijgt de wereld een visie voor hun als "Alle homo's in NL zijn zo." Terwijl er ook gewoon normale homo's zijn die niet verwijft lopen of praten, handelen etc.

In NL? De Gaypride was als ik het goed heb als eerst in San Fransisco, ik denk dat er wel meerdere landen zijn waar je er één hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...