Jump to content

Buitenlands Voetbal

Recommended Posts

Geplaatst:

Barcelona nu op een gedeelde eerste plaats met Atletico. Het zal overigens niet lang duren eer Atletico er gewoon overwipt aangezien het doelpuntenverschil maar 2 is, in het voordeel van Barcelona. Wat een teleurstellende week voor een Barça-supporter zeg.. Maar ach, ik heb liever dat ze nu in een dip zitten dan later in het seizoen.

• Reacties 468
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• MegaPilot

108

• TekaLoca

101

• Dutchy3010

32

• NandroDavids

24

Geplaatst:

Dat het zeer slecht gaat met Manchester United! Gisteren verloren van Newcastle met 1-0 thuis, ik vindt het ook een zeer.... slechte coach, ik verwacht tussen de winterstop en de zomer dat hij ontslagen wordt! :cya:

Geplaatst:

Als ik het me goed herinner, had ik ergens gelezen dat Sir Alex het ook niet best deed in z'n debuutjaar als coach van Manchester United. Correct me if I'm wrong maar ik denk dat ik juist zit. Ze moeten daar bij Man U gewoon wat geduld hebben, de resultaten komen wel.

Geplaatst:

Als ik het me goed herinner, had ik ergens gelezen dat Sir Alex het ook niet best deed in z'n debuutjaar als coach van Manchester United. Correct me if I'm wrong maar ik denk dat ik juist zit. Ze moeten daar bij Man U gewoon wat geduld hebben, de resultaten komen wel.

*even snel kijken* Je heb gelijk, hij werd bijna ontslagen las ik, maar ik denk dat Moyes het nog slechter gaat doen.
Geplaatst:

Ik las een gerucht dat Van Persie wel zou willen vertrekken bij Manchester, en dat Barcelona hem volgt. Dat zou nogal een aderlating zijn voor ManU, en persoonlijk denk ik dat een overstap naar Barcelona geen goed plan is voor Van Persie. In de competitie gaat het weliswaar niet zo best, maar in de CL gaat ManU gewoon door naar de volgende ronde. Bovendien denk ik dat het voor Van Persie, ook met het oog op het komende WK, van belang is dat hij een basisplaats heeft in een team dat hij kent. Ik denk dat hij bij Barca niet zomaar een basisplaats heeft.

Geplaatst:

Ik las een gerucht dat Van Persie wel zou willen vertrekken bij Manchester, en dat Barcelona hem volgt. Dat zou nogal een aderlating zijn voor ManU, en persoonlijk denk ik dat een overstap naar Barcelona geen goed plan is voor Van Persie. In de competitie gaat het weliswaar niet zo best, maar in de CL gaat ManU gewoon door naar de volgende ronde. Bovendien denk ik dat het voor Van Persie, ook met het oog op het komende WK, van belang is dat hij een basisplaats heeft in een team dat hij kent. Ik denk dat hij bij Barca niet zomaar een basisplaats heeft.

Niet? Ik denk dat Barça hem juist wel erg goed kan gebruiken, leert hij ook nog een beetje de speelstijl aan van het Nederlands elftal. Ik zou dan denken dat Barça ongeveer als dit speelt;

Neymar - van Persie - Messi

t.v.g. Nederland;

Elia/Depay/etc. - van Persie - Robben (of links)

Met 3 aanvallers en een echte spits zou dat wel degelijk goed voor Nederland uitkomen omdat hij zich dan misschien eens kan wennen aan dat systeem i.p.v. een systeempje waar alles van hem afhangt/naar hem toe moet.

Geplaatst:

Eerst zien, dan geloven, dat hij in de basis in de spits van Barcelona zou staan. :7 Het zou mooi zijn als het lukt, dat gun ik RvP ook van harte, maar ik geloof niet snel in sprookjes. :N

Geplaatst:

Eerst zien, dan geloven, dat hij in de basis in de spits van Barcelona zou staan. :7 Het zou mooi zijn als het lukt, dat gun ik RvP ook van harte, maar ik geloof niet snel in sprookjes. :N

Maar welke concurrenten heeft hij dan in de spits? Weinig... maar nu acht ik de kans naar Barcelona ook niet groot maar misschien wel naar een andere club. (Dortmund als vervanger van Lewandowski misschien?)

Geplaatst:

Tata gaat er Alexis momenteel niet uitgooien, geloof me. Barça's (basis-) aanval is gewoon Neymar - Messi - Alexis. Volgens de geruchten zoeken ze een echte spits die akkoord gaat met een plek om de bank om erin te komen als het wat moeilijker gaat. Succes met zoeken.

Geplaatst:

Er zullen genoeg voetballers zijn die op de bank van Barcelona zouden willen zitten. Maar of een grote spits met naam en faam dat ook wil, ik denk het niet.

Geplaatst:

Als we de geruchten mogen geloven zouden ze interesse hebben in Klose, Trezeguet, Lewandowski, Van Persie, and the list goes on.. Ik denk persoonlijk ook wel dat zo'n spits nodig is maar dan denk ik terug aan Ibrahimovic. Nuja, dat was ook wel door andere omstandigheden dat het niet zo ging met hem..

• 2 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)

Wat is Arsenal - Chelsea toch een doodsaaie wedstrijd. Ik heb een redelijk veilige BTS staan(beide teams scoren) in een combinatie, door hun slecht voetbal zie ik waarschijnlijk €14 door m'n neus geboord.. :duh:

Edit: En het is afgelopen...Rotwedstrijd!

Bewerkt: door MegaPilot
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Sorry voor de dubbelpost maar ik moest dit met de rest delen :puh:

Tiziano Crudeli, ik denk dat velen deze kerel al kennen. Hij liet zich de afgelopen weken weer gaan op geniale wijze :7 :

en nieuws rond Sandro Rosell (ex-president van FC Barcelona) die opgestapt is door bedreigingen richting hem en zijn familie. Ook was er al een aantal weken een gerucht aan de gang dat Barcelona 95.1 miljoen euro zouden hebben betaald voor Neymar in plaats van de 57.1 miljoen die ze in eerste instantie hadden gezegd.

Sandro Rosell treedt per direct af als voorzitter van Barcelona.

Dat maakte de club donderdagavond bekend. Aanleiding is de zaak rondom de transfer van Neymar.

Barça maakte bekend dat Neymar gekocht is voor een bedrag van 57 miljoen euro. Volgens het Spaans sportblad El Mundo Deportivo werd een bedrag van rond de 95 miljoen betaald. Het Spaanse ministerie van justitie onderzoekt de zaak momenteel. Er komt een hoorzitting waar de partijen alle bewijzen moeten laten zien. Justitie vindt het verdacht dat veertig miljoen euro is overgemaakt naar een maatschappij, waarvan de vader Neymar de eigenaar is.

Het aftreden van Rosell komt niet helemaal uit de lucht vallen. El Mundo Deportivo wist donderdagmiddag al dat Rosell zijn vertrek zou bekendmaken. Met zijn terugtreden wil hij verdere imagoschade voor de club voorkomen. Eerder was hij nog stellig. 'Ik zeg voor de zoveelste keer dat alles volgens de regels is gegaan. Ik wil het de rechter graag uitleggen.'

Rosell werd in 2010 verkozen tot voorzitter, als opvolger van Joan Laporta. Josep Maria Bartomeu, de vice-voorzitter, neemt Rosells taken over tot het einde van diens termijn in juni 2016.

bron: http://www.vi.nl/nie...n-barcelona.htm

Josep Maria Bartomeu (opvolger van Rosell), op een persconferentie vrijdagavond:

De nieuwe Barcelona-voorzitter Josep Maria Bartomeu heeft nogmaals benadrukt dat de club altijd eerlijk is geweest over de transfersom van Neymar. Dat vertelde hij op zijn allereerste persconferentie sinds hij het stokje overnam van de afgetreden Sandro Rosell.

'We hebben niet gelogen', vertelde hij over de Neymar-zaak. 'Voetbalwedstrijden worden gewonnen op het veld, niet achter gesloten deuren op kantoren. We hebben Di Stéfano verloren in een zaak, maar we gaan Neymar nu niet verliezen', verwees hij naar een eerdere zaak, in de jaren vijftig, toen Barcelona Alfredo di Stéfano verloor aan Real Madrid naar verluidt door toedoen van dictator Francisco Franco.

Bartomeu gaf verder aan dat de vader van Neymar toestemming heeft gegeven om de cijfers rondom de transfer vrij te geven. 'Neymar heeft Barcelona 57,1 miljoen euro gekost', bevestigde de voorzitter nogmaals. Daarvan ging 17,1 miljoen naar Santos en veertig miljoen naar de maatschappij van de vader van Neymar. Ook werd het precieze salaris van de speler openbaar gemaakt. Neymar verdient zo'n 11,3 miljoen euro per jaar.

Daarnaast gaf hij toe dat Barcelona goede doelen in Brazilië steunt, maar dat die los staan van het contract van de aanvaller. 'Dat er een rechtszaak komt, wil niet gelijk zeggen dat wij dingen fout hebben gedaan', bleef hij bij zijn standpunt.

Ook kwam hij terug op het aftreden van Sandro Rosell. 'Hij is niet alleen afgetreden vanwege de Neymar-zaak, ook vanwege andere redenen', vertelde hij, zonder daar verder op in te gaan. Bartomeu maakte bekend dat Jordi Mestre is benoemd tot nieuwe vice-voorzitter, de rol die Bartomeu voor het opstappen van Rosell bekleedde.

bron: http://www.vi.nl/nie...over-neymar.htm

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...