Jump to content

Buitenlands Voetbal


Cabyon

Recommended Posts

  • Reacties 468
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    108

  • TekaLoca

    101

  • Dutchy3010

    32

  • NandroDavids

    24

Mensen die zeggen dat Neymar arrogant is, hebben hem niet echt gevolg het laatste half jaar, en praten gewoon een beetje de media na. Hij is bij Santos nu een beetje de spelmaker geworden, en daarom denk ik dat hij ook goed bij Barça zal zijn.

Pardon? Wie ben jij om te oordelen over mijn mening? Laat hem zich eerst maar in de Spaanse competitie bewijzen voordat hij arrogant gaat lopen doen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Nog Arsenal-supporters die zich op zitten te vreten over het feit dat Wenger nog steeds geen nieuwe namen heeft aangetrokken? Aan het begin van de zomerstop verklaarde hij nog dat hij dit seizoen serieus mee wilde gaan doen om de prijzen. Dat gaat hem met de huidige selectie echt niet lukken. Er loopt ontzettend veel jong talent rond daar, maar het ontbreekt aan ervaren topspelers. Tottenham haalt ondertussen de ene na de andere speler binnen. :cry:

Link to comment
Delen op andere websites

Pittig. Arsenal is al lange tijd mijn favoriete buitenlandse club, werd fan rond de tijd dat Henry, Pires, Bergkamp, Viera etcetera daar de sterren van de hemel speelde, maar het team van dit moment kan je er niet mee vergelijken. Ik ben wel fan van Wenger als trainer, maar hij is erg eigenwijs qua transfers. Hij wil zoals Henry en Van Persie een speler opleiden tot superster, ze niet kopen. Maar deze periode is Suarez mislukt, Luiz Gustavo gaat nu zelfs naar Wolfsburg, Fabregas hadden ze niet eens hoeven proberen... Wenger zegt dat de tijd niet dringt, maar hij moet erg snel zich gaan opwinden, want ik betwijfel of ze met dit team weer CL kunnen halen, vorig jaar was het toch ook al een verrassing dat de Spurs het niet haalde.

Link to comment
Delen op andere websites

Wenger's filosofie werkt in zekere mate wel, kijk maar naar Walcott en Wilshere. Het probleem is dat er maar een heel klein percentage van al die jonge spelers dat niveau bereikt. De rest zul je moeten aanvullen met aankopen, en dat doet Wenger ook wel, maar hij gaat altijd voor de last minute budgetspelers. Daarmee haal je geen kampioenschap binnen. Kijk naar wat clubs als Tottenham en Chelsea doen. Daar loopt ook genoeg eigen kweek rond, maar aangevuld met goede aankopen, die best wat mogen kosten.

Link to comment
Delen op andere websites

Dubbelpost, maar, even serieus, Arsenal verliest de openingswedstrijd met 1-3 van Aston Villa. :erm:

Ze kwamen zo mooi op voorsprong, zo vroeg al, maar door een paar domme verdedigende acties en twijfelachtige beslissingen van de scheidsrechter geven ze het gewoon uit handen. Gibbs nu ook nog geblesseerd, met Jenkinson als vervanger. C'mon, Jenkinson, dat is geen rechtsback voor de top van Engeland. Facebookpagina wordt overspoeld met boze posts van fans, die Wenger het liefst vandaag nog zien vertrekken. Dat laatste hoeft van mij niet per sé, Wenger is een goede trainer, maar hij is veel te koppig en standvastig. Higuain zou komen, Jovetic zou komen, Rooney zou komen, Fellaini zou komen, allen niet officieel aangekondigd, maar wel wijds gesuggereerd. Maar ondertussen is er nog geen zak gebeurd. :{

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, we hebben het er net over, maar dit had ik niet verwacht...

Ik word wel lichtelijk moe van Wenger. Arsenal speelde eigenlijk helemaal geen slechte wedstrijd, maar om na een 1-3 verlies tegen Villa te zeggen dat je je helemaal geen zorgen maakt en het een goede wedstrijd vond om op te bouwen... Wenger moet gewoon actie gaan ondernemen, want als het zo doorgaat wordt Arsenal 6e, 7e en moeten ze hopen op Europa League. Er was nog (begrijpelijke) twijfel over de strafschop, maar Villa dwingt ze uiteindelijk toch allebij af en Koscielny was ook niet lekker bezig. Mertesacker vind ik ook geen goede speler, maar de Fransman heeft toch ook af en toe momenten die je tot denken brengt. En inderdaad, spelers zoals Jenkinson vind ik ook geen spelers voor clubs zoals Arsenal. Met zoals de linksback Santos van vorig jaar, die nu naar Brazilië is vertrokken. Beiden zijn middelmatige backs die beter bij een club zoals Stoke horen denk ik dan.

Link to comment
Delen op andere websites

Santos hoorde al helemaal niet thuis bij Arsenal. Begrijp ook niet waarom ze hem haalden, want hij was al over de 30 en juist aan het afbouwen. Sagna zullen ze langzamerhand ook minder moeten gaan brengen, want de tijd dat 'ie bij de beste rechtsbacks van de wereld hoorde ligt allang achter ons. Voor de toekomst zie ik ze graag Lucas Digne (Lille) of Faouzi Ghoulam (Saint-Etienne) aantrekken. Mertesacker is een goede speler, maar faalt tegen clubs met snelle frontlinies. Hij is gewoon niet erg snel.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat kan je wel zeggen ja. :7 Bij dode spelmomenten is Mertesacker natuurlijk wel een groot voordeel, maar als de tegenpartij countert ben je met hem zo goed als kansloos. Persoonlijk vind ik dat Sagna nooit bij de beste rechtsbacks van de wereld heeft gehoord, maar hij wordt inderdaad steeds minder. Arsenal moet het in de toekomst hebben van Walcott, de Ox en Wilshere. Ook Giroud speelt goed, maakt z'n doelpuntjes en heeft techniek. Dat bleek toch een goede vervanging voor Van Persie. En over Van Persie gesproken, zo he, dat eerste doelpunt van hem tegen Swansea zat er toch heerlijk in. :D De tweede was ook niet verkeerd. Verwacht toch wel dat hij dit jaar weer topscorer wordt, eigenaardig hoe hij zo goed kan zijn bij zijn club en zo veel minder bij het Nederlands elftal. Ook Bony nog een eregoal gemaakt, ben benieuwd of een oud-topscorer van de Eredivisie het net zoals Suarez en Huntelaar kan maken in het buitenland.

Link to comment
Delen op andere websites

De druk op Wenger is nu zeer groot ik ben benieuwd of hij eindelijk actie zal ondernemen op de transfermarkt, want qua budget hebben ze geen problemen. Spijtig dat ze Aubameyang niet hebben geprobeerd was niet zo extreem duur en heeft toch een sterke debuutmatch bij Dortmund gespeeld. Trouwens Digne is van Lille naar PSG overgestapt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Bump

Arsenal heeft vandaag de Noord Londen derby met het kleinste verschil gewonnen thuis, geweldige opsteker voor de ploeg en de fans. Ik had eigenlijk op een vernedering gerekend dus dit resultaat is echt geweldig. Toch hoop ik op nog een transfer morgen is de deadline voor Wenger.

Link to comment
Delen op andere websites

Het blijkt dat het bod op Özil echt serieus wordt genomen door Real. Als die transfer lukt ziet het er een stuk beter uit voor Arsenal. Met hem en Wilshere heeft Arsenal een erg goed middenveld, Giroud blijft maar presteren en ook Walcott is goed bezig, geweldig dat hij is gebleven. Eigenlijk moet Arsenal alleen nog iets aan de verdediging doen, ik ben niet onder de indruk van Mertesacker, Koscielny en Sagna.

Toch mooi dat ze de derby winnen van de Spurs die zo ongeveer 100 miljoen meer hebben uitgegeven aan transfers. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

En toen zat de transferperiode erop! Althans, voor de meeste landen... :7

Mooiste transfer van de laatste dag is wat mij betreft die van Özil naar Arsenal. Naar mijn idee is hij absoluut die 50 miljoen euro waard, en past hij ook uitstekend bij het spel van The Gunners. Hopelijk heeft hij ook 'gewoon' een basisplaats daar, want het was werkelijk belachelijk hoe vaak hij bij Real Madrid op de bank zat.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is de directie van Real dom zeg... Betaal je 100 miljoen voor Bale en verkoop je voor de helft de motor van het elftal die vorig jaar meer assists dan Xavi en Iniesta bij elkaar had.

Maar als Arsenal fan vind ik dit natuurlijk helemaal geen probleem. :D De gehele transferperiode komt niemand met echte status naar Londen, maar op de laatste dag slaan ze toch hun slag. :) Het middenveld van Arsenal ziet er erg goed uit met Cazorla, Wilshere, Ramsey en nu ook Özil. Hij kan ook rechtsbuiten spelen, maar het lijkt me dat Arsenal het beste in 4-4-2 de komende tijd kan spelen aangezien Podolski pas in 2014 terugkomt. Giroud is dit seizoen fantastisch begonnen als diepe spits en Walcott kan daar prima naast spelen om de voorzetten te geven aan hem, maar ook doorkomende middenvelders. Nu Viviano gehaald is zijn ze hopelijk eindelijk van het keepersprobleem af en gaat de verdediging dit jaar presteren. Ik ben geen groot van van bijvoorbeeld Mertesacker, ik zie liever Vermaelen-Koscielny.

In de Premier League is dit seizoen toch wel het meeste gebeurd, in andere landen nog bij bepaalde clubs zoals Napoli en PSG, maar Engeland overtreft iedereen toch weer. Everton heeft ook erg goed ingekocht: Barry, Lukaku en McCarthy die wordt herenigd met zijn oud-trainer. Chelsea was natuurlijk al een lange tijd bezig, City heeft ook meerdere spelers aangetrokken waaronder Navas, maar ik vind het niet erg dat United alleen Fellaini heeft weten te halen. Dat middenveld is toch het minst van de top 5.

Ik hoop dat er weer eens een club kampioen wordt in Engeland die vorig jaar niet in de top 3 eindigde, dus geen City, United en Chelsea, maar Liverpool, Spurs of Arsenal.

Link to comment
Delen op andere websites

In de Premier League is dit seizoen toch wel het meeste gebeurd, in andere landen nog bij bepaalde clubs zoals Napoli en PSG, maar Engeland overtreft iedereen toch weer.

En niet bepaald positief. Dit stond gister nog op nu.nl newsfeed:

Als Arsenal erin slaagt om Özil te contracteren, hebben ALLE Premier League-clubs een negatieve transferbalans.

Het is toch te zot voor woorden? De premier league heeft ongeveer evenveel uitgegeven als de Serie A en de Primera Division bij elkaar!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...