Jump to content

Buitenlands Voetbal


Cabyon

Recommended Posts

Ik vind het juist wel mooi als een dergelijke tactiek ook blijkt te werken. Natuurlijk, als Barça of Spanje 70% balbezit heeft, in hoog tempo speelt en veel kansen creëert is dat fantastisch om te zien. Maar, het gebeurt naar mijn idee veel te vaak dat dat balbezit er wel is maar dat ze verder niets klaarspelen. Dan vind ik het mooi als dat de verdienste is van de tegenstander die er wél doorheen weet te komen.

Alsof het makkelijk is om door een muur van 8/9 verdedigers te komen..:7 Zo kan je amper kansen creëren.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 468
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    108

  • TekaLoca

    101

  • Dutchy3010

    32

  • NandroDavids

    24

  • 2 maanden later...

Ik ga voor het eerst in m'n leven een voetbalwedstrijd uit de Belgische competitie helemaal live kijken...wie kijkt er ook? :puh:

Anderlecht - Zulte Waregem is het, de kampioenswedstrijd. Zulte moet winnen, Anderlecht heeft genoeg aan een gelijkspel. Ik gun het Van den Brom, De Zeeuw en Nuytinck wel, maar hoop dat het in ieder geval lang spannend blijft :D

Link to comment
Delen op andere websites

Drie speeldagen terug kon iedereen nog winnen. Vijf eerste ploegen stonden op 1 punt van mekaar. Ik hoop nu voor Zulte-Waregem. Niet omdat ik het Anderlecht niet zou gunnen (het zou Club beter uitkomen trouwens) maar omdat het geweldig zou zijn om Zulte kampioen te zien worden, dat was 8 jaar terug nog een amateurclubje met gewone werkmensen als spelers.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond Zulte Waregem op een veel constanter niveau spelen dit seizoen en het is bovendien ongelooflijk wat ze klaarspelen met zo'n kleine club. Daarom gun ik ze de titel. Daarbij komt Anderlecht me zeer arrogant over, ze gaan er al een half seizoen van uit dat die titel in hun broekzak zit.

Spijtig dat die gelijkmaker er kwam, maar Anderlecht heeft net een rode kaart gekregen. Misschien is er nog iets mogelijk in de laatste 10 minuten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moest het doen met een brakke Portugese stream, maar de spanning was er niet minder om. Zo'n laatste vrije bal moet dan net even goed vallen natuurlijk, maar helaas voor Zulte Waregem was de bal nét even te diep. Mooi voor de Nederlanders bij Anderlecht, en om eerlijk te zijn denk ik dat die club ook wel wat meer te zoeken heeft in de Champions League :)

Link to comment
Delen op andere websites

Zonder play-offs was Anderlecht al kampioen, niet meer dan eerlijk dat ze kampioen zijn. Schaf die onzin af, een ploeg die zowat een gans seizoen de leiding had was bijna kampioen-af, dat zou niet mogen zijn. We zijn een reteslecht voetballand en dan gaan wij het voetbal heruitvinden, waar zitten de hoge pieten met hun verstand..

Zwakke en saaie wedstrijd overigens. Het is dat Zulte 1,5 minuten voorstond, verder was er geen bal aan. Deschacht verdiende rood trouwens. Gewoon verkopen, die speler is echt niet meer in de hand te houden. Tegen Lokeren veroorzaakte hij op een zeer domme manier een strafschop.

Ik vond Zulte Waregem op een veel constanter niveau spelen dit seizoen en het is bovendien ongelooflijk wat ze klaarspelen met zo'n kleine club. Daarom gun ik ze de titel.

Anderlecht stond langer aan de leiding dan Zulte, dus zij speelden constanter naar mijn mening.

Daarbij komt Anderlecht me zeer arrogant over, ze gaan er al een half seizoen van uit dat die titel in hun broekzak zit.

Ze staan dan ook al meer dan een half seizoen op nr 1, weliswaar niet onafgebroken. Wie heeft er in 10 jaar tijd 6 titels gewonnen? Inderdaad, niks arrogantie, Anderlecht is gewoon beter dan de rest.

Spijtig dat die gelijkmaker er kwam, maar Anderlecht heeft net een rode kaart gekregen. Misschien is er nog iets mogelijk in de laatste 10 minuten.

Op een bepaald moment had Anderlecht 4 fouten gemaakt en Zulte 18. Om maar even het idee dat Zulte het 'verdient' een knauw te geven.

Editz: Aan de leiding = nr 1 in het klassement welteverstaan.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond Zulte Waregem op een veel constanter niveau spelen dit seizoen en het is bovendien ongelooflijk wat ze klaarspelen met zo'n kleine club. Daarom gun ik ze de titel.

Anderlecht stond langer aan de leiding dan Zulte, dus zij speelden constanter naar mijn mening.

Dat misschien wel, maar Zulte heeft ook een tijd aan de leiding gestaan en hebben daarna amper toegegeven op Anderlecht. Als er al eens een paar punten achterstand kwamen, werd dit altijd weer gereduceerd. Bovendien zijn zij goed begonnen aan de play-offs, wat van Anderlecht niet gezegd kan worden. Zulte heeft voor mij dus de meest constante resultaten geleverd.

Daarbij komt Anderlecht me zeer arrogant over, ze gaan er al een half seizoen van uit dat die titel in hun broekzak zit.

Ze staan dan ook al meer dan een half seizoen op nr 1, weliswaar niet onafgebroken. Wie heeft er in 10 jaar tijd 6 titels gewonnen? Inderdaad, niks arrogantie, Anderlecht is gewoon beter dan de rest.

Misschien hebben ze wel veel gewonnen, maar dat is nog altijd geen reden om arrogant en neerkijkend te doen.

Spijtig dat die gelijkmaker er kwam, maar Anderlecht heeft net een rode kaart gekregen. Misschien is er nog iets mogelijk in de laatste 10 minuten.

Op een bepaald moment had Anderlecht 4 fouten gemaakt en Zulte 18. Om maar even het idee dat Zulte het 'verdient' een knauw te geven.

Iets 'verdienen' heeft niets te maken met het aantal fouten. Soms is het gewoon beter om een kleine fout te maken dan een gevaarlijke actie te incasseren. Dat kan je als 'geen fair play' zien, maar je kan het ook zien als tactisch. De kunst is echter geen te grote fout te maken en de fout ook te maken voordat hij ernstige gevolgen zou kunnen hebben (bv. maak de fout voordat de aanvaller op vol tempo naar het doel loopt, niet tijdens). Als je echter een te grote fout maakt, is het niet meer dan eerlijk dat je een rode kaart krijgt, wat hier het geval was.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat misschien wel, maar Zulte heeft ook een tijd aan de leiding gestaan en hebben daarna amper toegegeven op Anderlecht. Als er al eens een paar punten achterstand kwamen, werd dit altijd weer gereduceerd. Bovendien zijn zij goed begonnen aan de play-offs, wat van Anderlecht niet gezegd kan worden. Zulte heeft voor mij dus de meest constante resultaten geleverd.

Laten we niet vergeten hoe het komt dat Anderlecht zo'n slechte play-offs kon spelen én kampioen spelen: een gigantische voorsprong creëren die zelfs na halvering groot was.

Misschien hebben ze wel veel gewonnen, maar dat is nog altijd geen reden om arrogant en neerkijkend te doen.

Ik vind al die veralgemening persoonlijk erg vervelend. Je kan ook gewoon zeggen dat je Anderlecht haat hoor. Als je de beste bent, moet je in mijn ogen niet onterecht zeggen dat iemand anders beter is. Blijkbaar had jij dat liever gewild.

Iets 'verdienen' heeft niets te maken met het aantal fouten. Soms is het gewoon beter om een kleine fout te maken dan een gevaarlijke actie te incasseren. Dat kan je als 'geen fair play' zien, maar je kan het ook zien als tactisch. De kunst is echter geen te grote fout te maken en de fout ook te maken voordat hij ernstige gevolgen zou kunnen hebben (bv. maak de fout voordat de aanvaller op vol tempo naar het doel loopt, niet tijdens). Als je echter een te grote fout maakt, is het niet meer dan eerlijk dat je een rode kaart krijgt, wat hier het geval was.

Iets verdienen begint met fair play. Als je 18 fouten maakt, ben je in mijn ogen allesbehalve aan fair play bezig en verdien je het gewoonweg totaal niet om te winnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond Zulte Waregem op een veel constanter niveau spelen dit seizoen en het is bovendien ongelooflijk wat ze klaarspelen met zo'n kleine club. Daarom gun ik ze de titel.

Anderlecht stond langer aan de leiding dan Zulte, dus zij speelden constanter naar mijn mening.

Dat misschien wel, maar Zulte heeft ook een tijd aan de leiding gestaan en hebben daarna amper toegegeven op Anderlecht. Als er al eens een paar punten achterstand kwamen, werd dit altijd weer gereduceerd. Bovendien zijn zij goed begonnen aan de play-offs, wat van Anderlecht niet gezegd kan worden. Zulte heeft voor mij dus de meest constante resultaten geleverd.

Zonder het belachelijke halveren van de punten was Anderlecht al lang kampioen geweest. "...een paar punten achterstand..."? Kom op, dat gat was geslagen, ware het niet dat die play-offs dus kwamen met het halveren van de punten. Als je ondanks dat halveren toch nog bovenaan eindigt, dan ben je 100% de verdiende kampioen. Ja, Anderlecht startte zwak in de play-offs, maar over het hele seizoen gezien waren ze gewoon de betere.

Link to comment
Delen op andere websites

Een gigantische voorsprong? Als ik goed ben, bedroeg de voorsprong 4 punten. Waren er geen play-offs geweest en had Anderlecht even slecht gepresteerd als de eerste paar wedstrijden in de play-offs, dan hadden we in een zelfde situatie kunnen komen als vandaag.

Ik zeg trouwens niet dat Anderlecht moet zeggen dat Zulte Waregem beter is, dat is ook helemaal niet waar en dat weet ik best. Ik zeg enkel dat ze niet arrogant moeten doen door een half seizoen op voorhand uit deuren en ramen te schreeuwen dat ze kampioen zijn voor de komende paar seizoenen.

Voetbal is trouwens nooit helemaal fairplay, overtredingen kan je nooit uitsluiten. In het woord 'fout' zit trouwens ook geen gradering, we weten niet of het 18 zware overtredingen waren of 18 lichte, net zoals we niet weten of die van Anderlecht zwaar waren (zeker eentje, gezien de rode kaart).

Ik zeg trouwens ook nergens dat Anderlecht onverdiend kampioen is geworden, ik zeg dat Zulte Waregem over het algemeen constanter gepresteerd heeft in mijn mening en dat dat voor mij al een reden is dat ik ze graag kampioen zag spelen.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

http://www.voetbalbe...le.php?id=62551

De enige ploeg die dichtbij Anderlecht zat was Zulte, 4 punten is overigens een voorsprong die je in minimaal 2 wedstrijden teniet doet, dus zeker groot te noemen(na halvering niets meer waard natuurlijk). Op de rest is de voorsprong na halvering nog steeds gigantisch.

Iets anders;

http://www.nieuwsbla...ampaign=seeding

KNET-TER-GEK

Pak je koffers maar, Torres, deze jongen weet wat scoren in de PL is!

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Goed nieuws:

fbcdb394-9560-448a-8911-12da1c73b462_barca397.jpg

De tenues van FC Barcelona voor komend seizoen. Die lelijke shirts met gradient-effect zijn dus weg, alleen op de mouwtjes zit nog iets wat niet helemaal hoort vind ik. Maar dit is een héél grote stap in de goede richting :)

Bron: VI.nl

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...