Jump to content

Buitenlands Voetbal


Cabyon

Recommended Posts

ik hoop dat hij er van leert

Wat moet hij er van leren?

Dat een dergelijke actie niet slim is. Inmiddels is duidelijk dat hij dat jong niet heeft geraakt, maar iedereen zag hem de afgelopen dagen als een schopper, en een dergelijke stempel verlies je minder snel dan je 'm (onterecht weliswaar) opgedrukt krijgt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 468
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    108

  • TekaLoca

    101

  • Dutchy3010

    32

  • NandroDavids

    24

Dat een dergelijke actie niet slim is. Inmiddels is duidelijk dat hij dat jong niet heeft geraakt, maar iedereen zag hem de afgelopen dagen als een schopper, en een dergelijke stempel verlies je minder snel dan je 'm (onterecht weliswaar) opgedrukt krijgt.

Dus het is Hazard z'n schuld dat de media 1 grote bende klootzakken zijn die de waarheid verdraaien?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat een dergelijke actie niet slim is. Inmiddels is duidelijk dat hij dat jong niet heeft geraakt, maar iedereen zag hem de afgelopen dagen als een schopper, en een dergelijke stempel verlies je minder snel dan je 'm (onterecht weliswaar) opgedrukt krijgt.

Dus het is Hazard z'n schuld dat de media 1 grote bende klootzakken zijn die de waarheid verdraaien?

Nee als je voor tientallen camera's en duizenden supporters speelt kun je niet verwachten dat de schijn wordt gewekt dat je dat jochie raakt :7

Link to comment
Delen op andere websites

Zo werkt de media nou eenmaal. Profvoetballers moeten weten dat de media alles registreert, maar ook dat iets verkeerd uitgelegd kan worden. Daarom moeten ze zich zo gedragen dat ook eventuele schijn vermeden kan worden. Dus nooit een schoppende beweging maken richting iemand, zowel op als buiten het veld.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo werkt de media nou eenmaal. Profvoetballers moeten weten dat de media alles registreert, maar ook dat iets verkeerd uitgelegd kan worden. Daarom moeten ze zich zo gedragen dat ook eventuele schijn vermeden kan worden. Dus nooit een schoppende beweging maken richting iemand, zowel op als buiten het veld.

Persoonlijk denk ik dat voetballers aan wat anders denken tijdens een match. Dit op Hazard afschuiven vind ik er ietsje over.

Link to comment
Delen op andere websites

Met welk aspect heb ik volgens jou geen rekening gehouden?

Dit soort incidenten maken de sport kapot.

Om nu te zeggen dat een ballenjongen vier weken het ziekenhuis ingeslagen mag worden voor dit, is bijzonder primitief. Natuurlijk was het niet oké en wat mij betreft hoeft hij nooit meer ballenjongen te spelen, maar zó schandalig was het nu ook weer niet. En de eerste camerabeelden gaven nu eenmaal een verkeerde indruk, de meeste media hebben nadien ook nog bericht over de tweets van de jongen en dat Hazard hem niet echt raakte. Dus ik snap niet waarom je je zo opwindt. Genoeg zaken om de media te verwijten, maar dit.. Nah.

Ben benieuwd of je ook zo gereageerd had moest het over een speler met een andere nationaliteit gaan trouwens.

Bewerkt: door pokearno
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Real Madrid zou zich moeten schamen.

Met een penalty op voorsprong gekomen, helaas kreeg Barcelona niet de meer dan terechte penalty. Aanval van Barcelona, Real schiet de bal onachtzaam de bal naar voor die met veel geluk bij een teamspeler terecht komt, Puyol glijdt uit, bal komt bij Ronaldo, 0-2, wedstrijd gespeeld.

Oh, kut, nu 3-0. Barcelona verdedigde echt zwak op die corner..

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

En waarom zou Real zich precies moeten schamen? Ik heb de wedstrijd niet gezien hoor, maar waarom moeten ze zich schamen als ze met 3-1 winnen van aartsrivaal Barcelona?

Omdat het betonvoetbal speelde en een aanvallend Barcelona steeds minstens 8/9 Real spelers voor zich had?

Link to comment
Delen op andere websites

Als je het zo hoort moeten alle ploegen die Barcelona verslaan zich 'schamen'.

Iedereen weet dat goed verdedigen en counteren één van de weinige, misschien zelfs wel de enige manier is om Barcelona te verslaan.

En als je erin slaagt om Barcelona te verslaan dan moet men niet beginnen zeiken over het spel, uiteindelijk is het enkel het resultaat dat telt.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom moet je je daarvoor schamen? Blijkbaar hebben ze de beste tactiek van de twee gehad... Misschien niet leuk om te kijken, maar het is blijkbaar wel effectief. Althans, deze wedstrijd.

Gewoon omdat ik betonvoetbal een beschamend iets vind? Dacht dat dat alleen voorkwam in minderwaardige competities zoals die hier in België.

Als je het zo hoort moeten alle ploegen die Barcelona verslaan zich 'schamen'.

Iedereen weet dat goed verdedigen en counteren één van de weinige, misschien zelfs wel de enige manier is om Barcelona te verslaan.

En als je erin slaagt om Barcelona te verslaan dan moet men niet beginnen zeiken over het spel, uiteindelijk is het enkel het resultaat dat telt.

Definieer "goed verdedigen". De bal werd bij de tweede goal blind naar voren getrapt en kwam met ongelofelijk veel geluk bij Di Maria. Deze zette wel een mooie dribbel in en verschalke Puyol(die uitsleerde of zich liet vangen aan zijn bewegingen), Ronaldo maakt het uiteindelijk af.

De bal blind naar voren trappen definieer ik niet als "goed verdedigen", dat verdedigen kom je tegen in de provinciale competitie van België.

Nu even serieus, jullie kunnen toch beide wel raden dat betonvoetbal niet in dank wordt afgenomen, waarom dan altijd die verbazing als er daar kritiek op komt?

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Blijkbaar heeft Barcelona toch 3 grote steken laten vallen. :7

Kijk, ik snap prima dat je "betonvoetbal" niet leuk vindt om te kijken. Maar ik zie absoluut niet in hoe je kunt zeggen dat een team zich daarvoor moet schamen? Ze hebben Barcelona met 3-1 verslagen, lijkt me juist iets om trots op te zijn. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het juist wel mooi als een dergelijke tactiek ook blijkt te werken. Natuurlijk, als Barça of Spanje 70% balbezit heeft, in hoog tempo speelt en veel kansen creëert is dat fantastisch om te zien. Maar, het gebeurt naar mijn idee veel te vaak dat dat balbezit er wel is maar dat ze verder niets klaarspelen. Dan vind ik het mooi als dat de verdienste is van de tegenstander die er wél doorheen weet te komen.

Overigens alle posts verplaatst naar het juiste topic. Europees Voetbal is voor de Europese Supercup, de Europa League en de Champions Leage. Buitenlands Voetbal is voor de nationale (beker)competities.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...