Jump to content

Buitenlands Voetbal

Recommended Posts

• Reacties 468
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• MegaPilot

108

• TekaLoca

101

• Dutchy3010

32

• NandroDavids

24

Geplaatst:

Dat de 100 miljoen voor Bale serieus is, kan ik nog steeds niet geloven. Voor mij de meest overroepen speler van het moment.

Sure, goede speler, maar 100 miljoen? Nooit.

Geplaatst:

't Is me wat.. Ik vraag me dan wel af wat mannen als Messi en Ronaldo dan waard zijn. Deze kerels hebben alles gewonnen wat te winnen viel, behalve de Wereldbeker, maar daar hebben ze nog de kansen voor.

Geplaatst:

't Is me wat.. Ik vraag me dan wel af wat mannen als Messi en Ronaldo dan waard zijn. Deze kerels hebben alles gewonnen wat te winnen viel, behalve de Wereldbeker, maar daar hebben ze nog de kansen voor.

Messi 100+ miljoen, puur op basis van de cijfers(doelpunten + assists). Ronaldo is z'n 94 miljoen wel waard.

Geplaatst:

Als Bale 100 mio waard is, dan is Ronaldo ook meer waard dan 94 mio...

En statistieken zijn leuk, maar zeggen eigenlijk weinig. Het gaat ook om het team waar je in speelt. Je maakt meer goals en geeft meer assists in een beter team.

Geplaatst:

Giggs is ook zo'n speler; met Manchester United alles gewonnen wat er te winnen viel, maar omdat hij uitkomt voor Wales, nooit meegedaan aan een EK of WK. Eeuwig zonde, maar het is niet anders.

Geplaatst:
Messi 100+ miljoen, puur op basis van de cijfers(doelpunten + assists). Ronaldo is z'n 94 miljoen wel waard.

Het laatste cijfer dat ik heb gehoord voor Messi, dus met alle prijzen die hij al heeft binnengehengeld (Gouden Bal, CL, La Liga, etc.) zou die 400 miljoen waard zijn. Ik zal dat artikel opzoeken als ik op mijn computer ben.

Als Bale 100 mio waard is, dan is Ronaldo ook meer waard dan 94 mio... En statistieken zijn leuk, maar zeggen eigenlijk weinig. Het gaat ook om het team waar je in speelt. Je maakt meer goals en geeft meer assists in een beter team.

ik vind het belachelijk dat er meer betaald werd voor Bale dan voor Ronaldo. Ronaldo had bij zijn transfer een aantal goede/perfecte jaren bij MU, waar die ook alles won, waaronder de Gouden Bal en CL. Bale daarentegen heeft niks gewonnen in zijn tijd bij de Spurs. Ok hij scoort veel, en dat waren meestal ook mooie goals. Maar 100 miljoen voor 1 goed seizoen.. Meh :N

Geplaatst:

Als Bale 100 mio waard is, dan is Ronaldo ook meer waard dan 94 mio...

My thoughts exactly, maar Bale is z'n 100 miljoen dan ook niet waard als je het vergelijkt met de 94 miljoen van Ronaldo. Ronaldo is veel waardevoller voor Real dan Bale.

En statistieken zijn leuk, maar zeggen eigenlijk weinig. Het gaat ook om het team waar je in speelt. Je maakt meer goals en geeft meer assists in een beter team.

Disagree, cijfers zeggen in mijn ogen alles. Er zijn zoveel spelers die in een goed team spelen, ik zie echter geen enkele speler met vergelijkbare statistieken zoals die van Messi.

Geplaatst:

Dus jij vindt een doelpunt dat helemaal opgezet is door het team waardoor een speler voor een leeg doel vrij wordt gespeeld met een perfecte pass, van hetzelfde kaliber (gezien vanuit de doelpuntenmaker) als iemand die een geweldige rush maakt over het veld, 4 verdedigers passeert en dan op magnifieke wijze scoort? Want cijfers maken hierin geen onderscheid.

Geplaatst: (bewerkt)

Dus jij vindt een doelpunt dat helemaal opgezet is door het team waardoor een speler voor een leeg doel vrij wordt gespeeld met een perfecte pass, van hetzelfde kaliber (gezien vanuit de doelpuntenmaker) als iemand die een geweldige rush maakt over het veld, 4 verdedigers passeert en dan op magnifieke wijze scoort? Want cijfers maken hierin geen onderscheid.

Nee, maar dat maakt de cijfers niet minder geloofwaardig imo.

PS: Ik vind zoiets mooier dan een egotripper. Voetbal is een teamsport.

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

Nee, maar dat maakt de cijfers niet minder geloofwaardig imo.

Cijfers zeggen hier niets over. Als je een perfect team hebt en je scoort 30 keer, is dat een stuk minder goed dan een slecht team waarbij je 30 keer scoort. Dat tweede zegt immers meer over de kwaliteit van degene die scoort. Cijfers zeggen mij dus niet zoveel. Als het allemaal ballen zijn waarbij een tikje genoeg is, dan is het heel anders dan wanneer iemand zelf aanval opzet, zelf goed/slim vrijloopt, zelf die bal perfect in de kruising schiet... Hetzelfde geldt met voorzetten. Als iemand een voorzet geeft en hij komt achter degene die scoort terecht maar die weet hem op een of andere manier toch in het doel te krijgen, getuigd die voorzet van mindere klasse dan wanneer hij perfect uitkomt voor degene die scoort en hij alleen zijn hoofd ertegenaan hoeft te zetten om te scoren. Hoe vaak een voorzet een doelpunt wordt hangt immers voor een groot deel af van je teamgenoten: een slecht team (of een slechte medespeler) kan je ook een perfecte pass geven en dat die hem nog naast het doel werkt.

Ik wil niet de klasse van een Messi of een Ronaldo ontkennen. De statistieken zijn inderdaad indrukwekkend. Maar vooral omdat ik weet dat deze heren op het veld niet alleen het laatste zetje geven en vaak het team bij de hand nemen door met individuele klasse scoren, vind ik het super goede spelers. Niet vanwege de statistieken.

PS: Ik vind zoiets mooier dan een egotripper. Voetbal is een teamsport.

Dat is helemaal van het onderwerp af. Dat vind ik ook veel mooier. Het enige punt dat ik maak is dat een doelpunt die zelfs ik zou kunnen maken, uitgespeeld door de rest van het team, minder zegt over de waarde van de doelpuntenmaker (aangezien jij het had over de waarde van een individuele speler en niet een team), dan iemand die een briljant doelpunt scoort waarbij veel kwaliteit van de speler zelf uitgaat.

Iemand die Chelsea - West Ham aan het volgen is? Ik krijg echt het schijt van West Ham, hoe moet je nu in hemelsnaam scoren als ze met 10 man voor je staan? :7 Betonvoetbal...

Edit: Zoals de commentator het al zei: betonvoetbal loont! Chelsea had 70+% balbezit, 18 schoten waarvan 9 op doel. Maar tegen een 9-1 opstelling kan je niet veel doen, helaas..

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

Chelsea verdienen niet beter (CL 2011-2012).

De wedstrijd van Barcelona is afgelopen. Het werd 5-1 in Camp Nou met doelpunten van Adriano, 2x Alexis, Puyol en Fabregas. Vyntra opende wel de score voor Levante. De vorige wedstrijd eindigde op 1-4 voor Barcelona wat ons op een totaal brengt van 9-2 over de twee wedstrijden. Niet mis :D

Ook Atletico is door naar de volgende ronde waar Real Madrid hun volgende tegenstander zal zijn. Ik ben hier iig heel blij om.

Barça speelt tegen Real Sociedad dus die finale zit in the pocket, lijkt me :)

Geplaatst:

Chelsea verdienen niet beter (CL 2011-2012).

Dat is dan ook weer waar. Het jammere is dat ik voor de gein 1 euro op 7 wedstrijden had gegooid, en elk twijfelgeval had ik juist, maar dan gaat Chelsea me alsnog naaien. 1 euro kon er 89 zijn geworden..:7

De wedstrijd van Barcelona is afgelopen. Het werd 5-1 in Camp Nou met doelpunten van Adriano, 2x Alexis, Puyol en Fabregas. Vyntra opende wel de score voor Levante. De vorige wedstrijd eindigde op 1-4 voor Barcelona wat ons op een totaal brengt van 9-2 over de twee wedstrijden. Niet mis :D

Ook Atletico is door naar de volgende ronde waar Real Madrid hun volgende tegenstander zal zijn. Ik ben hier iig heel blij om.

Barça speelt tegen Real Sociedad dus die finale zit in the pocket, lijkt me :)

Barcelona maakt er tegenwoordig een zaak van om op achterstand te komen om de tegenstander dan he-le-maal te vernederen. :puh:

Barcelona maakt er tegenwoordig een zaak van om op achterstand te komen om de tegenstander dan he-le-maal te vernederen. :puh:

Jammer eigenlijk. Ook las ik dat 7 van de laatste 8 tegendoelpunten kwamen op stilstaande fases. Ze hebben hiermee toch wel een heel groot probleem, en 't is al jaren zo :(

EDIT 21u26: Ik had de terugwedstrijd tussen Racing Santander en Real Sociedad over het hoofd gezien. Ik dacht dat ze al hadden gespeeld. MAAARRR:

Spelers Santander boycotten kwartfinale Spaanse beker

Een bizar tafereel speelde zich af in de kwartfinale van de Copa Del Rey. De wedstrijd tussen Racing Santander en Real Sociedad is gestaakt. De spelers van Racing Santander eisten dat het bestuur opstapte voor 21 uur, zo niet zouden ze de kwartfinale van de Copa Del Rey niet spelen.

Maandag maakten de spelers van Santander volgens Sky Sports al een duidelijk statement. Ze zouden niet spelen, tenzij voorzitter Angel Lavin en zijn medewerkers hun ontslag indienen. Volgens kapitein Mario Fernandez werden ze al vier maanden niet meer betaald.

Het hoofd van de Spaanse voetballersfederatie Rubiales vertelde op een persconferentie het volgende “Als het bestuur om 21 uur nog steeds hetzelfde is, dan weigert Santander te voetballen.” Je moet het team van Racing Santander wel aangeven dat ze mannen zijn van hun woord. Ze boycotten de wedstrijd en er werd dus niet meer gespeeld. De heenwedstrijd eindigde op 3-1 in het voordeel van Sociedad. Real Sociedad gaat dus door en neemt het in de volgende ronde op tegen FC Barcelona.

http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2014-01-30/spelers-santander-boycotten-kwartfinale-spaanse-beker

-------

Ik moest lachen toen ik het zag :7

Bewerkt: door TekaLoca

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...