Jump to content

Bin Laden is dood!


PrioX

Recommended Posts

NEW YORK - Al Qaida-leider Osama bin Laden is in een vuurgevecht met Amerikaanse militairen gedood. Dat heeft de Amerikaanse president Barack Obama zojuist bevestigd. Hij deed dit tijdens een plotseling ingelaste persconferentie.

Barack Obama Speech over Osama Bin Laden dood

Osama bin Laden Osama bin Laden Foto: AP

De meest beruchte terroristenleider Osama bin Laden kwam om het leven bij een actie in de Pakistaanse stad Abbotabad. Dat gebeurde niet bij een aanval met drownes, maar tijdens een militaire actie die door Amerikaanse soldaten op de grond is uitgevoerd.

Het is opmerkelijk dat de meeste gezochte terrorist ter wereld zich daar in een gewoon huis bevond. Algemeen werd aangenomen dat Bin Laden zich ergens in een grot in het grensgebied tussen Pakistan en Afghanistan zou hebben schuilgehouden.

In augustus kwamen de Amerikanen Bin Laden op het spoor, maar het duurde nog maanden voordat de inlichtingendiensten zeker wisten waar de terroristenleider zich bevond. Afgelopen week werd duidelijk dat dit spoor betrouwbaar was, waarop president Obama het groene licht gaf voor een militaire operatie om Bin Laden te arresteren. Een klein team van special forces drong zondag het gebouw nabij Islamabad binnen waar Bin Laden zich bevond. Hij kwam om bij een vuurgevecht dat daarna volgde. De Amerikaanse militairen hebben het lichaam van Bin Laden meegenomen Bij de operatie zijn geen Amerikanen omgekomen. Obama stelde dat de VS zijn geholpen door Pakistan bij de zoektocht naar Bin Laden.

"Geen oorlog met Islam"

President Obama benadrukte in zijn speech dat de VS niet in oorlog zijn met de Islam. Hij benadrukte dat Bin Laden een terrorist was die ook duizenden Islamitische doden op zijn geweten had. Volgens de president moet iedereen ongeacht zijn afkomst of geloof blij zijn dat de wereld bevrijd is van Bin Laden. „Het recht heeft gezegevierd”, zo zei de president.

Obama zwaaide de lof over het Amerikaanse leger en het militaire team dat Bin Laden uiteindelijk te pakken kreeg. Hij sprak ook de hoop uit dat de dood van Bin laden enige troost biedt aan de slachtoffers van 9/11 en de andere slachtoffers van de aanslagen, georganiseerd door Al Qaida.

Gisternacht stroomden enthousiaste Amerikanen al naar het Witte Huis om daar voor de hekken spontaan het volkslied in te zetten. De bevestiging van Obama dat Bin Laden is gedood, werd tien jaar na 9/11 met luid gejuich ontvangen.

Bron: Klik

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 346
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ferrigno

    56

  • Faenty.

    35

  • PowerPats

    18

  • Kenny-Petrovic

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dat heeft Bin Laden lang volgehouden, mooi dat hij eindelijk dood is, het scheelt weer 1 terroristenleider, langzaam aan word Al Qaida wel uitgeschakeld.

Het enige wat ik mij afvraag is waarom hij zolang in een gewone woonwijk, in een gewoon huis heeft kunnen leven, en niet in een grot.

Blij dat hij dood is

Link to comment
Delen op andere websites

Geweldig nieuws... als dit ook echt osama is. Die man Dat varken heeft veel mensen die op hem lijken en doen alsof ze osama zijn om mensen op een dwaalspoor te zetten.

Maar ik ga er nu even van uit dat het hem echt is. Dat zou een mooie klap in het gezicht van moslim terrorisme zijn. Echter zou er vast wel weer iemand voor in de plek komen. Echter verwacht ik de aankomende tijd geen dreiging meer uit die richting. Mooi tijd voor het Amerikaanse leger om achter de volgende terroristische organisatie aan te gaan: hamas.

Link to comment
Delen op andere websites

post-2849-1304320986,05.jpg

En dan een komisch gifje.

post-2849-1304320995,15.gif

:dans:

Een heerlijke ochtend om de dag mee te beginnen.

De war on terror zal hierdoor niet ineens stoppen, een zware domper is het wel voor Al Qaida.

Link to comment
Delen op andere websites

     :dans:

:dans: :dans:

En terecht. Hoewel ik mij afvraag of er nu niet gewoon weer een nieuwe idioot opstaat, die alle taken van Osama fijn overneemt... Evengoed wel zeer, zeer goed nieuws :D

Link to comment
Delen op andere websites

     :dans:

:dans: :dans:

En terecht. Hoewel ik mij afvraag of er nu niet gewoon weer een nieuwe idioot opstaat, die alle taken van Osama fijn overneemt... Evengoed wel zeer, zeer goed nieuws :D

Dat vraag ik mij ook af, en of ze niet een aanslag gaan plegen of iets dergelijks ter ere van het "varken". Gelukkig niet zijn zoons want die zijn ook gedood. :dans: (Dat ik ooit nog blij zou zijn om ander mans dood!)

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens Wikipedia zat hij in een zeer versterkte villa, zonder internet en telefoon dus niet te traceren via dat. Maar dat is Wikipedia... En bij AD spreken ze ook van een bunker

09:00 uur

Bin Laden hield zich schuil in een huis dat als een bunker lijkt te zijn gebouwd, met hoge dikke muren en twee veiligheidshekken rond het terrein.

http://www.ad.nl/ad/nl/3802/Osama-bin-Laden-gedood-in-Pakistan/article/detail/581575/2011/05/02/Liveblog-Zeemansgraf-voor-Bin-Laden.dhtml

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals op 3fm al gezegd werd:

"De wereldkampioen verstoppertje spelen", RIP staat in mijn ogen in dit geval voor rest in pieces.

Fijn dat hij EINDELIJK de pijp uit is, schijnt dat zijn lichaam een zeemansgraf heeft gekregen, hopelijk wel tussen de haaien?....

Link to comment
Delen op andere websites

Fijn dat hij EINDELIJK de pijp uit is, schijnt dat zijn lichaam een zeemansgraf heeft gekregen, hopelijk wel tussen de haaien?....

Ik vind het wel onzin dat ze zijn lichaam nog met respect volgens Islamitische traditie moeten bewaren, kijk wat hij heeft gedaan met al die duizenden mensen, en dan nog moet hij met respect bewaard worden? :? Ik vind dat hij idd gewoon tussen de haaien gegooid moet worden of ergens gewoon diep in de grond, nergens een bordje met "Hier ligt Osama bin Laden", nee gewoon diep in de grond zonder enige locatie bekent. Gewoon aan de schandpaal hangen, hoe barbaars het ook klinkt.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vraag me toch af waarom Bin Laden zich schuil hield in een stadje vlakbij een Pakistaanse legerbasis, en niet ergens in de bergen.

Al-Qaida zal nu wel moreel erg verzwakt zijn, maar er zal wel een nieuw iemand opstaan die hun gaat leiden. De 'War on Terror' is nog lang niet afgelopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Fijn dat hij EINDELIJK de pijp uit is, schijnt dat zijn lichaam een zeemansgraf heeft gekregen, hopelijk wel tussen de haaien?....

Ik vind het wel onzin dat ze zijn lichaam nog met respect volgens Islamitische traditie moeten bewaren, kijk wat hij heeft gedaan met al die duizenden mensen, en dan nog moet hij met respect bewaard worden? :? Ik vind dat hij idd gewoon tussen de haaien gegooid moet worden of ergens gewoon diep in de grond, nergens een bordje met "Hier ligt Osama bin Laden", nee gewoon diep in de grond zonder enige locatie bekent. Gewoon aan de schandpaal hangen, hoe barbaars het ook klinkt.

Kruisigen en tentoonstellen in Washington. Dan pak je 'm pas echt goed.

Bewerkt: door David22
Link to comment
Delen op andere websites

Fijn dat hij EINDELIJK de pijp uit is, schijnt dat zijn lichaam een zeemansgraf heeft gekregen, hopelijk wel tussen de haaien?....

Ik vind het wel onzin dat ze zijn lichaam nog met respect volgens Islamitische traditie moeten bewaren, kijk wat hij heeft gedaan met al die duizenden mensen, en dan nog moet hij met respect bewaard worden? :? Ik vind dat hij idd gewoon tussen de haaien gegooid moet worden of ergens gewoon diep in de grond, nergens een bordje met "Hier ligt Osama bin Laden", nee gewoon diep in de grond zonder enige locatie bekent. Gewoon aan de schandpaal hangen, hoe barbaars het ook klinkt.

Kruisigen en tentoonstellen in Washington. Dan pak je 'm pas echt goed.

Dat bedoel ik, en mocht het niet de echte zijn die dood is pak je de 'nog levende' ook goed :dans:
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...