Jump to content

Bin Laden is dood!


PrioX

Recommended Posts

Righton denkt niet dat Al Qaida hierdoor verzwakt zal zijn en de aanslagen zullen stoppen. Er wordt waarschijnlijk snel gekeken naar een nieuwe leider, de terreurorganisatie zal niet stuurloos zijn. 'Je kunt het vergelijken met de dood van de president van Amerika. De symbolische impact is enorm, maar het land zou nog wel kunnen worden geleid', zegt Righton.

Bron: Volkskrant

Heb hieraan eigenlijk weinig toe te voegen. Denk dat het vooral gaat om de symbolische impact, de werkelijke impact op de organisatie zal klein en van korte duur zijn.

Btw, als we spreken over een Al-Qaida leider welke niemand ooit meer ziet en wie iedereen wel kent:

252011233718.png

:clown:

Bewerkt: door David22
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 346
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ferrigno

    56

  • Faenty.

    35

  • PowerPats

    18

  • Kenny-Petrovic

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jongens iedereen snapt toch dat Bin Laden waarschijnlijk een hoger IQ had dan de 80% van leden van dit forum hier, inclusief mijzelf. Die man plande waarschijnlijk elke aanslag uit en was het brein achter de organisatie. Als zo iemand vermoord wordt, is het inderdaad een kwestie van een nieuwe leider aanspreken. Maar wie? Denk je niet dat al zijn volgelingen een stuk minder snugger zijn dan hij? Die willen dat wel graag allemaal. Daar raakt zo`n organisatie van in de war. Zo`n 4 vliegtuigen kapen en op dezelfde dag een gebouw in laten vliegen, zonder één enkel spoor achter te laten, dat lukt niet elke halve gare hoor, daar is zelfs bij die walgelijke personen maanden, zo niet jaren van planning in gaan zitten.

Daar komt bij, stel dat er wel al lang van te voren een vervanger was aangewezen, die zal nooit zo slim zijn als Bin Laden zelf. Iets zegt me dat elke wraakactie die nu nog gaat komen, ergens wel een fout heeft, waardoor de daders steeds makkelijker gepakt kunnen worden, of, als de daders tijdens de aanslag omkomen, die kans is groot, dan toch zeker een link geven naar nog levende volgelingen, waardoor 50% van Al Qaida opgerold kan worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Daar komt bij, stel dat er wel al lang van te voren een vervanger was aangewezen, die zal nooit zo slim zijn als Bin Laden zelf. Iets zegt me dat elke wraakactie die nu nog gaat komen, ergens wel een fout heeft, waardoor de daders steeds makkelijker gepakt kunnen worden, of, als de daders tijdens de aanslag omkomen, die kans is groot, dan toch zeker een link geven naar nog levende volgelingen, waardoor 50% van Al Qaida opgerold kan worden.

Klopt, en geloof mij maar dat de inlichtingsdiensten, leger, geheime dienst etc. de afgelopen jaren veel beter zijn geworden in het oppakken van dat soort fanatieke moslims (voornamelijk jongeren).

Overigens was Bin Laden de laatste jaren niet het brein achter Al-Qaida; er was een té groot netwerk over de hele wereld om door in persoon in de hand te gehouden te worden, dat redde hij niet. Ik denk dus nu dat er verschillende kopstukken zijn binnen Al-Qaida. Ik denk dus dat Bin Laden dus een bijna symbolische functie had.

Waarom reageren overigens de Arabische leiders niet?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof sowieso wel dat bin Laden nu echt dood is. Barack Obama is een heel slim man, waarom zou hij over de hele wereld verspreiden dat ze Osama bin Laden hebben vermoord, alleen om zijn positie voor de komende verkiezingen te verbeteren? Als hij liegt om zijn positie daadwerkelijk te verbeteren, dan kan je erop rekenen dat Osama bin Laden meteen met een video komt waarop hij verklaart nog te leven. Gevolg: Obama verliest al zijn aanhang, het vertrouwen in hem verdwijnt en hij zal nooit meer herkozen worden. Obama is te slim om op zo'n manier het risico te lopen alles te verliezen, en Obama lijkt mij ook echt geen persoon die op zo'n manier zijn positie probeert te verbeteren.

Ik ben het wel eens met vele anderen: ik ben bang dat de dood van Osama bin Laden niet heel veel gaat doen aan het terrorisme. Er staan tientallen mensen klaar die hem zo kunnen vervangen (en ik ga er van uit dat die ook slim genoeg zijn) en waarschijnlijk zal Al Qaida het hier niet bij laten, maar kunnen we wel een wraakactie verwachten, het is alleen nog wachten wanneer en op welke manier.

Link to comment
Delen op andere websites

Zucht :7 .......

AMSTERDAM - Twee mannen uit Kaatsheuvel en Waalwijk hebben dinsdag in Tilburg geprobeerd aangifte te doen van de moord op Osama bin Laden en enkele van zijn medestanders.

Volgens de Brabanders is de terroristenleider gedood in een vuurgevecht en gaat het dus om een liquidatie.

Bron: NU.nl

0_0

Link to comment
Delen op andere websites

Zucht :7 .......

AMSTERDAM - Twee mannen uit Kaatsheuvel en Waalwijk hebben dinsdag in Tilburg geprobeerd aangifte te doen van de moord op Osama bin Laden en enkele van zijn medestanders.

Volgens de Brabanders is de terroristenleider gedood in een vuurgevecht en gaat het dus om een liquidatie.

Bron: NU.nl

0_0

Ik las het ook. Het is een grap maar alsnog vind ik het best wel achterlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Een (waarschijnlijk nep) kiekje van een dode Osama..

osamadeathpicturemaybefake.jpg

Deze kwam ik ook tegen. Ik kwam er ook nog eentje tegen waarin er gewoon een deel van zn schedel miste en je zo zijn hersenen zag.

Bewerkt: door Djmaddox
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...