Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 4 juni 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 4 juni 2014 (bewerkt) iOS 8 krijg wel redelijk interessante nieuwe features. Ik kijk er in ieder geval naar uit Ik ook! De nieuwe SDK voor ontwikkelaars gaat ook een hoop voordelen bieden voor de eindgebruiker. Apple heeft bijvoorbeeld aangekondigd dat apps dadelijk veel beter dan ooit met elkaar kunnen communiceren, er komen widgets in het berichtencentrum, er kunnen interactieve meldingen worden toegepast, delen naar totaal andere diensten dan de huidige tot en met iOS 7 zal mogelijk zijn (denk aan delen naar Pinterest vanuit Safari) enzovoort. En als je een Mac hebt met OSX Yosemite of meer dan één iOS-apparaat dan is er zoiets als 'continuïteit': dit maakt communicatie tussen de apparaten nog beter en makkelijker. Met andere woorden, Apple slaat met iOS 8 een compleet nieuwe richting in, zoals met iOS 7 het geval was. Alleen dan voor de consument én ontwikkelaar. --- Hoofdpost is bijgewerkt met informatie over iOS 8. Bewerkt: 4 juni 2014 door Grand Theft Auto TOM Reageren
ERRWINS Geplaatst: 4 juni 2014 Rapport Geplaatst: 4 juni 2014 Wat mij ook heel handig lijkt, is de dubbel-tik op de home button waarmee je nu ook je recente contacten ziet, het antwoorden van Whatsapp via de melding en de mail functie waarmee je nog even info kunt halen uit anders mails. Dit miste ik echt! Reageren
Sublime Geplaatst: 4 juni 2014 Rapport Geplaatst: 4 juni 2014 Ik dacht dat er nu al een soort Intent systeem in zat, maar dat was dus alleen voor bepaalde apps als facebook enzo? Of was dit nu niet het geval? Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 4 juni 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 4 juni 2014 Ik dacht dat er nu al een soort Intent systeem in zat, maar dat was dus alleen voor bepaalde apps als facebook enzo? Of was dit nu niet het geval? Alleen Apple had voorheen de bevoegdheid voor veel mogelijkheden. De optie om bijvoorbeeld direct foto's op Twitter of Facebook te plaatsen zat al standaard ingebakken sinds een paar versies terug. Met iOS 8 wordt dit gedeelte wat meer opengesteld, zonder dat het ten koste gaat van het veilige ecosysteem van iOS. Tijdens de presentatie afgelopen maandag werd het eigenlijk heel simpel getoond op deze manier: Voor Na Voor wie wil weten wat alle vernieuwingen voor ontwikkelaars zijn: Apple - iOS 8 for developers. Reageren
Davedavy Geplaatst: 30 juni 2014 Rapport Geplaatst: 30 juni 2014 Als ik nu de developers preview installeer ben ik dan alle files en instellingen kwijt? Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 30 juni 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juni 2014 Hoeft niet. Hangt ervan af of je het goed doet. Het is niet 'even een kwestie van de bèta installeren'. Je moet een losse software-bestand downloaden en deze via iTunes op je iPhone of iPad installeren. Als niet-ontwikkelaar kun je via Google deze bestanden vinden. Zorg ook dat je UDID geregistreerd is bij Apple. Normaal gebeurt dat als je een betaald ontwikkelaarsaccount hebt, maar het kan ook tegen betaling bij anderen. Daarvoor verwijs ik je graag door naar Google. --- Apple heeft vanavond iOS 7.1.2 beschikbaar gesteld met diverse verbeteringen: Verbetert connectiviteit en stabiliteit iBeacon Lost een bug op met gegevensverkeer van sommige third-party accessoires, waaronder barcode scanners Corrigeert een probleem met beschermingsklasse gegevens van bijlagen in Mail Updaten naar iOS 7.1.2 is zeer eenvoudig: ga op je iPhone, iPad of iPod touch naar Instellingen > Algemeen > Software-update en tik op 'Download en installeer'. Updaten kan ook vanaf iTunes en is zelfs slimmer als je geen ruimte wilt verliezen. Je doet dit door je iOS-apparaat aan je Mac of pc te koppelen, iTunes op te starten waarna je als het goed is een melding krijgt over de update. Volg de instructies in iTunes om iOS 7.1.2 te downloaden en installeren. De volgende apparaten worden ondersteund: iPhone 4 en later iPad 2 en later iPad mini en later iPod touch van de vijfde generatie Later dit jaar komt iOS 8 beschikbaar voor het publiek. Dit gebeurt meestal ergens midden of eind september. Mocht iemand echter toch al vragen hebben over een functie in de nieuwe versie, vraag het mij dan gerust. Ik draai op dit moment iOS 8 bèta 2 op mijn iPhone 4s, dus ik kan je daarmee helpen. Reageren
Limbolander Geplaatst: 30 juni 2014 Rapport Geplaatst: 30 juni 2014 Zou de DP van ios 8 nog niet installeren, whatsapp blijkt er nogal vaak onder te crashen. Heb zelf een developer udid maar toch nog niet de update gewaagd. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 1 juli 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 1 juli 2014 Zou de DP van ios 8 nog niet installeren, whatsapp blijkt er nogal vaak onder te crashen. Heb zelf een developer udid maar toch nog niet de update gewaagd. WhatsApp crasht hier inderdaad met enige regelmaat, maar vrijwel alleen bij groepschats en soms plotseling bij een willekeurige chat. Maar omdat ik niet leef van WhatsApp neem ik genoegen met deze probleempjes. Wat men normaal als tip meegeeft betreffende het installeren van een iOS bèta is dat je dit het beste op een toestel kunt doen die je niet privé gebruikt. Vorig jaar met iOS 7 gebruikte ik mijn iPod touch. Ik had op dat moment ook nog een iPhone 4 en ik hoorde al dat dat toestel vrijwel onbruikbaar was met de bèta. En helaas bij de release ook, maar goed... Toen iOS 8 bèta werd uitgebracht wachtte ik eerst op ervaringen van andere gebruikers met dezelfde iPhone als die ik heb: de 4s. En ondanks de vele crashes hoorde ik dat hij verder prima werkt. En dat bleek na het installeren ook. Bij de tweede bèta zijn enkele crashes uit de wereld geholpen, dus dat scheelde ook weer. Er wordt vandaag (dinsdag) een nieuwe bèta verwacht óf deze komt volgende week pas. Wanneer het ook zal zijn, er zullen vanzelfsprekend een hoop bugs en andere problemen worden opgelost. Vaak zijn er ook vernieuwingen aangebracht. En ik vind het altijd leuk om die dingen te ontdekken. Reageren
Limbolander Geplaatst: 1 juli 2014 Rapport Geplaatst: 1 juli 2014 Zou de DP van ios 8 nog niet installeren, whatsapp blijkt er nogal vaak onder te crashen. Heb zelf een developer udid maar toch nog niet de update gewaagd. WhatsApp crasht hier inderdaad met enige regelmaat, maar vrijwel alleen bij groepschats en soms plotseling bij een willekeurige chat. Maar omdat ik niet leef van WhatsApp neem ik genoegen met deze probleempjes. Wat men normaal als tip meegeeft betreffende het installeren van een iOS bèta is dat je dit het beste op een toestel kunt doen die je niet privé gebruikt. Vorig jaar met iOS 7 gebruikte ik mijn iPod touch. Ik had op dat moment ook nog een iPhone 4 en ik hoorde al dat dat toestel vrijwel onbruikbaar was met de bèta. En helaas bij de release ook, maar goed... Toen iOS 8 bèta werd uitgebracht wachtte ik eerst op ervaringen van andere gebruikers met dezelfde iPhone als die ik heb: de 4s. En ondanks de vele crashes hoorde ik dat hij verder prima werkt. En dat bleek na het installeren ook. Bij de tweede bèta zijn enkele crashes uit de wereld geholpen, dus dat scheelde ook weer. Er wordt vandaag (dinsdag) een nieuwe bèta verwacht óf deze komt volgende week pas. Wanneer het ook zal zijn, er zullen vanzelfsprekend een hoop bugs en andere problemen worden opgelost. Vaak zijn er ook vernieuwingen aangebracht. En ik vind het altijd leuk om die dingen te ontdekken. Klopt zeker, maar de luxe van 2 iPhones heb ik niet dus dan blijft er maar een keus over, heb een 5s 32gb. bij ios 7 moest ik zeggen dat de beta eigenlijk al meteen goed te draaien was voor dagelijks gebruik, maar whatsapp is me toch iets te belangrijk dus ios 8 moet nog even wachten. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 1 juli 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 1 juli 2014 Huh? De iPhone 5s werd standaard met iOS 7 geleverd. Er is voor dat toestel geen bèta geweest. Of bedoel je die van iOS 7.1? Dat die meteen goed draait komt én door het feit dat de iPhone 5s het allernieuwste toestel is én omdat iOS 7.1 een update is voor iOS 7. Op mijn iPhone 4s draaide iOS 7.1 bèta namelijk ook prima. Reageren
Limbolander Geplaatst: 1 juli 2014 Rapport Geplaatst: 1 juli 2014 Huh? De iPhone 5s werd standaard met iOS 7 geleverd. Er is voor dat toestel geen bèta geweest. Of bedoel je die van iOS 7.1? Dat die meteen goed draait komt én door het feit dat de iPhone 5s het allernieuwste toestel is én omdat iOS 7.1 een update is voor iOS 7. Op mijn iPhone 4s draaide iOS 7.1 bèta namelijk ook prima. Nee was nog voor de iphone 5 haha, die werd wel nog geleverd met ios 6. Koop elk jaar de nieuwste iphone. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 1 juli 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 1 juli 2014 Oh, haha. Kan ook. Dan nog.. De iPhone 5 was op het moment dat iOS 7 aangekondigd werd het meest recente toestel. Dus dat die iOS 7 bèta erg goed aan kon snap ik wel. iOS 8 is ook stabieler dan iOS 7 hoor ik hier en daar. En zelf merk ik ook zeker wel, want voor een inmiddels bijna vier jaar oude iPhone doet de mijne het nog goed. Alleen heel soms wat haperingen en natuurlijk een hoop crashes, maar meestal is dat met de vierde of vijfde bèta helemaal opgelost. Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 1 juli 2014 Rapport Geplaatst: 1 juli 2014 iOS 8 vind ik niet zo een grote toevoeging. QuickType is handig, maar overbodig. De enige reden waarom ik iOS 8 op mijn telefoon zou installeren is de optie dat je jezelf kunt verwijderen uit iMessage groepen. Waarom deze functie niet eerder erbij is gekomen vraag ik me af. Reageren
ERRWINS Geplaatst: 1 juli 2014 Rapport Geplaatst: 1 juli 2014 iOS 8 heeft ook een nieuwe mail feature en een favorieten lijstje tussen de open apps. Dat vind ik super handig. Ook de snelle werking van whats app zoals antwoorden in de notificatie is reuze handig. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 1 juli 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 1 juli 2014 iOS 8 vind ik niet zo een grote toevoeging. QuickType is handig, maar overbodig. De enige reden waarom ik iOS 8 op mijn telefoon zou installeren is de optie dat je jezelf kunt verwijderen uit iMessage groepen. Waarom deze functie niet eerder erbij is gekomen vraag ik me af. QuickType is voor ons Nederlanders sowieso niet erg nuttig, omdat de functie voorlopig een beperkt aantal talen zal ondersteunen. Ik heb het alvast kunnen testen en het werkt vooralsnog wel erg goed, moet ik zeggen. De optie om jezelf uit iMessage-groepen te verwijderen vind ik dan weer niet zo handig, maar dat komt wellicht omdat de meesten toch WhatsApp gebruiken. Wat ik persoonlijk één van de nuttigste vernieuwingen vind is de interactieve meldingen, zodat je gelijk op een bericht kunt reageren. Ontwikkelaars kunnen dit ook voor hun eigen apps toepassen, dus in in principe zal het uiteindelijk mogelijk zijn om bijvoorbeeld een bericht op Facebook te 'liken' en natuurlijk kun je dan direct reageren. iOS 8 heeft ook een nieuwe mail feature en een favorieten lijstje tussen de open apps. Dat vind ik super handig. Ook de snelle werking van whats app zoals antwoorden in de notificatie is reuze handig. Allemaal handige vernieuwingen, daar zijn die grote iOS-updates ook voor. Er zit bijna altijd wel iets bij dat voor iemand dé reden is om te updaten. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.