Jump to content

Apple - iOS 11


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

In dat geval zou ik inderdaad even niet switchen. Het lijkt me slimmer om te wachten op de volgende iPhone. Die krijgt wellicht meer werkgeheugen; dat de iPad Air 2 het eerste iOS-apparaat is met 2 GB RAM is een mogelijk bewijs hiervoor. En de processor en camera krijgen vast en zeker ook wel een upgrade.

Ik ben in ieder geval dik tevreden met mijn iPhone 6. Voorheen was ik eigenlijk nooit zo'n voorstander van grotere schermen, 4 inch leek me al zat. En ik zou het dan ook prima hebben gevonden als Apple een iPhone 6 met 4-inch display had uitgebracht. Maar sinds ik de iPhone 6 heb (met 4,7-inch display dus) kan ik die woorden terugnemen. Het grotere scherm is gewoon heerlijk in het dagelijks gebruik. Niet te groot, laat staan te klein. Perfect dus! En de prestaties en de camera zijn eveneens super. Sowieso vergeleken met de iPhone 4S.

Kortom, het is echt een prachtdingetje! :)

Dit dus!

Ik heb voor vanavond een iPad kabel van mijn broer geleend, dus ik ga er zometeen achter komen hoe snel die gaat laden.

Wat me trouwens opviel is dat de iPhone 6 (vorige modellen tot 4 kan ik geen oordeel over vellen) heel erg goed geluid opneemt. Ik was met oudjaar op een technofeest en heb flink wat gefilmd. De bass is geen gekraak en vrij helder. Nog iets waar ik dus super blij mee ben! Het enige is het volume verschil wat ik hoor vanaf 12 seconde. Waarschijnlijk is dit omdat er geen bass was voor een paar secondes.

Kreeg trouwens op Facebook een linkje gestuurd met dingetjes die de meeste mensen niet weten. Ik wist 13 vd 15 tips.

http://vir93-92.diply.com/viral-vines/15-things-you-never-knew-your-iphone-could-do/75309

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    297

  • MegaPilot

    118

  • Davedavy

    88

  • GolfG60

    74

Ik vond het nu toch wel een mooi moment om een update te geven, aangezien Apple de resultaten voor het eerste kwartaal van 2015 bekend heeft gemaakt. Hieronder heb ik de belangrijke dingen even opgesomd:

  • 74,5 miljoen iPhones verkocht, dit waren er vorig jaar in hetzelfde kwartaal 51 miljoen
  • 21,4 miljoen iPads verkocht
  • Totaal van 1 miljard iOS-apparaten (alle iPhones, iPads en iPod touches samen)
  • 5,5 miljoen Macs verkocht
  • Omzet van $74,6 miljard dollar, waarvan $51,2 miljard dollar dankzij de iPhone
  • Nettowinst van $18 miljard dollar
  • $3,06 dollar per aandeel
  • Brutomarge van 39,9%
  • $178 miljard dollar aan cash in totaal
  • Apple Watch wordt in april uitgebracht (nog onbekend of dit ook voor o.a. Nederland geldt)
  • Grootste deel van kopers kochten voor het eerst een iPhone (zoals Android-switchers), een relatief klein deel deed een upgrade naar een nieuwer toestel

Nog wat ander nieuws, Apple bracht ook iOS 8.1.3. Dankzij deze nieuwe versie zullen toekomstige updates niet meer zoveel opslagruimte vereisen als normaal. Verder zijn er nog wat problemen opgelost.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Normaal neem ik niet echt de tijd om hier wat informatie te plaatsen over nieuwe iOS beta's, maar deze keer is toch een uitzondering. Ik ben blij te mogen vertellen dat spraakassistent Siri binnenkort eindelijk Nederlands zal spreken. In iOS 8.3 beta 2, welke vanavond uitgebracht werd aan ontwikkelaars, zijn er nieuwe talen toegevoegd waaronder Nederlands, Deens, Russisch, Zweeds en Turks.

Screenshots als bewijs:

B-jnPk0IAAAySSj.jpgB-jaQ4_IIAAHz6W.jpg

iOS 8.3 wordt ergens later dit jaar verwacht, eerst volgt echter nog iOS 8.2. En deze wordt naar verluidt in maart uitgebracht.

----

UPDATE 5-3-2015:

Apple heeft iOS 8.2 uitgebracht. De changelog:

Apple Watch-ondersteuning

  • Nieuwe Apple Watch-app om de Apple Watch te koppelen en te synchroniseren met de iPhone en de instellingen ervan aan te passen

  • Nieuwe Activiteit-app (zichtbaar na het koppelen van een Apple Watch) om conditiegegevens en trainingsresultaten van de Apple Watch te bekijken

  • Beschikbaar op de iPhone 5 en nieuwere modellen

Verbeteringen in de app Gezondheid

  • Instelbare maateenheid voor afstand, lichaamstemperatuur, lengte, gewicht en bloedsuikerspiegel

  • Verbeterde stabiliteit bij het verwerken van grote hoeveelheden gegevens

  • Mogelijkheid om work-outsessies uit apps van derden toe te voegen en te visualiseren

  • Oplossing voor een probleem dat het toevoegen van een foto aan de medische ID kon verhinderen

  • Correctie van eenheden voor vitamines en mineralen

  • Oplossing voor een probleem waarbij gegevens in Gezondheid niet werden ververst als de volgorde van de gegevensbronnen werd gewijzigd

  • Oplossing voor een probleem waardoor in sommige grafieken de gegevenswaarden niet zichtbaar waren

  • Nieuwe privacy-instelling om het bijhouden van stappen, afstand en beklommen trappen uit te schakelen

Verbeterde stabiliteit

  • De stabiliteit van Mail is vergroot

  • Flyover in Kaarten is stabieler geworden

  • Verbeterde stabiliteit van Muziek

  • Verbeterde betrouwbaarheid van VoiceOver

  • Verbeterde verbindingen met ‘Made for iPhone’-gehoorapparaten

Verholpen problemen

  • In Kaarten was het niet mogelijk om naar sommige favoriete locaties te navigeren

  • Het laatste woord in een snel antwoordbericht werd niet automatisch gecorrigeerd

  • Gegevens terugzetten vanaf iCloud kon mogelijk niet worden voltooid als iTunes-aankopen dubbel aanwezig waren

  • Sommige muziek of afspeellijsten werden niet van iTunes naar de Muziek-app gesynchroniseerd

  • Verwijderde audioboeken bleven soms aanwezig op het apparaat

  • Het geluid van telefoongesprekken werd mogelijk niet naar de luidsprekers in de auto geleid bij het gebruik van Siri Eyes Free

  • Bij bellen via Bluetooth was geen geluid hoorbaar totdat er werd opgenomen

  • De tijdzone van activiteiten in Agenda werd mogelijk ingesteld op GMT

  • Bepaalde activiteiten in vergaderingen met aangepaste herhaling vielen weg in Exchange-agenda’s

  • Door een certificaatfout kon een Exchange-account achter een gateway van derden niet worden geconfigureerd

  • De aantekeningen van de organisator van een Exchange-vergadering werden mogelijk overschreven

  • Sommige activiteiten in Agenda kregen niet automatisch de status ‘Bezig’ na het accepteren van een uitnodiging

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

En iOS 8.3 is inmiddels ook uitgebracht! Changelog te vinden in de spoiler hieronder:

Deze versie bevat verbeterde prestaties, opgeloste problemen en een vernieuwd Emoji-toetsenbord. De volgende wijzigingen zijn inbegrepen:

Verbeterde snelheid en werking:

  • Apps starten

  • Reactiesnelheid van apps

  • Berichten

  • Wi-Fi

  • Bedieningspaneel

  • Safari-tabbladen

  • Toetsenborden van derden

  • Trefwoorden

  • Toetsenbord voor Vereenvoudigd Chinees

Verholpen problemen met Wi-Fi en Bluetooth:

  • Een probleem waardoor mogelijk continu om inloggegevens werd gevraagd

  • Een probleem waardoor op sommige apparaten de Wi-Fi-verbinding periodiek werd verbroken

  • Een probleem waardoor de verbinding tijdens handsfree telefoongesprekken kon worden verbroken

  • Een probleem waardoor audio niet langer werd afgespeeld op sommige Bluetooth-luidsprekers

  • Verholpen problemen met de richting en rotatie

  • Een probleem waardoor het scherm soms niet terugdraaide naar de staande weergave na rotatie naar de liggende weergave

  • Problemen met de prestaties en stabiliteit als de staande en liggende weergave werden afgewisseld

  • Een probleem waarbij het scherm ondersteboven werd weergegeven als de iPhone 6 Plus uit de zak werd gehaald

  • Een probleem waardoor apps soms niet in de goede weergaverichting draaiden nadat van app was gewisseld via de appkiezer

Verholpen problemen met Berichten:

  • Problemen waardoor groepsberichten soms werden opgesplitst

  • Een probleem waardoor afzonderlijke berichten soms niet konden worden doorgestuurd of verwijderd

  • Een probleem waardoor soms geen voorvertoning werd weergegeven bij het maken van een foto in Berichten

  • Ongewenste reclame kan nu direct vanuit de Berichten-app worden gerapporteerd

  • Nieuwe functie om iMessages die niet door uw contacten zijn verstuurd, in een aparte lijst te filteren

Verholpen problemen met ‘Delen met gezin’

  • Een probleem waarbij bepaalde apps niet konden worden geopend of bijgewerkt op apparaten van gezinsleden

  • Een probleem waardoor gezinsleden bepaalde gratis apps niet konden downloaden

  • Verbeterde betrouwbaarheid voor ‘Vraag om te kopen’-berichtgeving

  • Verholpen problemen met CarPlay

  • Een probleem waardoor mogelijk een zwart scherm voor Kaarten werd weergegeven

  • Een probleem waardoor de interface mogelijk onjuist werd geroteerd

  • Een probleem waardoor het toetsenbord op het verkeerde moment op het CarPlay-scherm kon verschijnen

  • Verholpen problemen met zakelijke functies

  • Verbeterde betrouwbaarheid bij het installeren en bijwerken van bedrijfsapps

  • Correctie van de tijdzone voor agenda-activiteiten die zijn aangemaakt in IBM Notes

  • Een probleem waardoor symbolen van webfragmenten na opnieuw opstarten soms veranderden in algemene symbolen

  • Verbeterde betrouwbaarheid bij het bewaren van een wachtwoord voor een webproxy

  • Exchange-afwezigheidsberichten kunnen nu afzonderlijk worden bewerkt voor antwoord naar externe e-mailadressen

  • Verbeterd herstel van Exchange-accounts na tijdelijke verbindingsproblemen

  • Verbeterde compatibiliteit van VPN- en webproxy-oplossingen

  • Het is nu mogelijk om met een fysiek toetsenbord in te loggen via Safari-webvensters, bijvoorbeeld om verbinding te maken met een openbaar Wi-Fi-netwerk

  • Een probleem waardoor Exchange-afspraken met lange notities werden afgekapt

Verholpen problemen met ‘Toegankelijkheid':

  • Een probleem waardoor VoiceOver-gebaren niet meer reageerden bij gebruik van de terugbladerknop in Safari

  • Een probleem waardoor de VoiceOver-focus onbetrouwbaar werd in conceptberichten in Mail

  • Een probleem waardoor het niet mogelijk was om via brailleleesregelinvoer tekst te typen in formulieren op webpagina’s

  • Een probleem waardoor bij het in- en uitschakelen van snelnavigatie op een brailleleesregel werd gemeld dat snelnavigatie is uitgeschakeld

  • Een probleem waardoor appsymbolen op het beginscherm niet konden worden verplaatst als VoiceOver was ingeschakeld

  • Een probleem met ‘Spreek scherm uit’ waardoor spraak niet werd hervat na een pauze

Andere verbeteringen en verholpen problemen

  • Een geheel vernieuwd Emoji-toetsenbord met meer dan 300 nieuwe tekens

  • ‘iCloud-fotobibliotheek’ is geoptimaliseerd voor gebruik met het nieuwe programma Foto’s in OS X 10.10.3 en is niet langer een bètaversie

  • Verbeterde uitspraak van straatnamen bij stapsgewijze navigatie-instructies in Kaarten

  • Ondersteuning voor de Baum VarioUltra 20- en VarioUltra 40-brailleleesregel

  • Verbeterde weergave van Spotlight-resultaten als ‘Maak minder doorzichtig’ is ingeschakeld

  • Opties voor cursieve en onderstreepte tekst zijn toegevoegd aan het liggende toetsenbord op de iPhone 6 Plus

  • Bezorg- en factuuradressen die worden gebruikt met Apple Pay kunnen nu worden verwijderd

  • Siri ondersteunt nieuwe talen en landen: Nederlands (Nederland), Braziliaans Portugees (Brazilië), Deens (Denemarken), Engels (India, Nieuw-Zeeland), Russisch (Rusland), Thai (Thailand), Turks (Turkije), Zweeds (Zweden)

  • Meer talen voor dicteren: Arabisch (Saoedi-Arabië, Verenigde Arabische Emiraten) en Hebreeuws (Israël)

  • Verbeterde stabiliteit voor Telefoon, Mail, Bluetooth-verbindingen, Foto’s, Safari-tabbladen, Instellingen, Weer en Genius-afspeellijsten in Muziek

  • Een probleem waarbij ‘schuif om te ontgrendelen’ mogelijk niet werkte op bepaalde apparaten

  • Een probleem waardoor het soms niet mogelijk was om door middel van vegen een inkomend telefoongesprek aan te nemen vanaf het toegangsscherm

  • Een probleem waardoor koppelingen in Safari-pdf’s niet konden worden geopend

  • Een probleem waardoor met ‘Wis geschiedenis en websitedata’ in de Safari-instellingen niet alle gegevens werden gewist

  • Een probleem waardoor in het Engels “FYI” niet automatisch werd gecorrigeerd

  • Een probleem waardoor contextuele woordsuggesties niet werden weergeven in een snel antwoord

  • Een probleem waardoor in Kaarten de nachtmodus niet werd geactiveerd vanuit de hybride weergavemodus

  • Een probleem waardoor het niet mogelijk was om FaceTime-gesprekken te starten vanuit een browser of apps van derden via FaceTime-URL’s

  • Oplossing voor een probleem waardoor foto’s soms niet goed werden geëxporteerd naar mappen voor digitale foto’s in Windows

  • Oplossing voor een probleem waardoor het maken van een iPad-reservekopie in iTunes soms niet werd voltooid

  • Oplossing voor een probleem dat ertoe kon leiden dat podcastdownloads werden onderbroken bij het overschakelen van Wi-Fi naar een mobiel netwerk

  • Oplossing voor een probleem waardoor de resterende tijd van een timer soms incorrect werd weergegeven als 00:00 op het toegangsscherm

  • Oplossing voor een probleem waardoor het belvolume soms niet kon worden aangepast

  • Oplossing voor een probleem waardoor de statusbalk soms op het verkeerde moment zichtbaar werd

Informatie over de beveiligingsaspecten van deze update vindt u op deze webpagina:

http://support.apple.com/kb/HT1222?viewlocale=nl_NL

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

En Apple heeft alweer de eerste update voor de Apple Watch uitgebracht, Watch OS 1.0.1!

Changelog:

Verbeterde functionaliteit

  • Siri
  • Meten van staanactiviteit
  • Berekenen van calorieverbruik voor binnen fietsen en roeien
  • Bepalen van afstand en tempo tijdens buiten wandelen en hardlopen
  • Toegankelijkheid
  • Apps van derden

Ondersteuning voor de weergave van nieuwe emojitekens

Ondersteuning voor nieuwe talen

  • Nederlands
  • Braziliaans Portugees
  • Deens
  • Russisch
  • Thai
  • Turks
  • Zweeds

Screenshots:

9jqf4z.png

14awjuu.png

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Apple stapt naar alle waarschijnlijkheid af van het 16 GB model.

_O_

En de iPhone 4S krijgt wellicht nog ondersteuning voor iOS 9. En dat voor een iPhone uit 2011! :puh:

Zoveel nieuws over de volgende iPhone en iOS 9 de laatste tijd, en dat blijft nog wel even zo. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Apple stapt naar alle waarschijnlijkheid af van het 16 GB model.

_O_

Dat gerucht ging anders in oktober al rond :puh: Was ook wel een beetje af te lezen doordat ze het 32gb model oversloegen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik wil binnenkort een iPhone kopen vanwege mijn abonnement dat binnenkort (8 augustus) afloopt, ik heb alleen nog twee vraagjes die jullie wellicht kunnen beantwoorden:

1) Is het slim om de iPhone 6 te kopen of zou ik even wachten, aangezien er geruchten gaan dat de iPhone 6S/7 in augustus gepresenteerd wordt en hiermee de iPhone 6 goedkoper wordt.

2) Heeft een iPhone extra voordelen wanneer hij verbonden is met een mac of iPad?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil binnenkort een iPhone kopen vanwege mijn abonnement dat binnenkort (8 augustus) afloopt, ik heb alleen nog twee vraagjes die jullie wellicht kunnen beantwoorden:

1) Is het slim om de iPhone 6 te kopen of zou ik even wachten, aangezien er geruchten gaan dat de iPhone 6S/7 in augustus gepresenteerd wordt en hiermee de iPhone 6 goedkoper wordt.

2) Heeft een iPhone extra voordelen wanneer hij verbonden is met een mac of iPad?

1) Je zou inderdaad kunnen wachten op de introductie van de volgende iPhone, want dan wordt de iPhone 6 (hoogstwaarschijnlijk) €100 goedkoper. Althans, als los toestel. Wat providers er dan voor gaan vragen zal dan nog moeten blijken. Echter, houd er wel rekening mee dat de volgende iPhone waarschijnlijk pas eind augustus wordt aangekondigd en dan ergens begin september in de winkels ligt. Dat hij in augustus 'al' gepresenteerd gaat worden volgens geruchten wil namelijk niet zeggen dat dat aan het begin van die maand zal zijn. Belangrijk om te onthouden, gezien de aflooptermijn van je abonnement.

2) Zeker! Met iOS 8 op de iPhone en iPad, en OS X Yosemite op de Mac werken deze apparaten nauwer dan ooit met elkaar samen. Dit, dankzij een feature genaamd Continuity (continuïteit). Dit bestaat weer uit verschillende 'kleine' functies.

Handoff bijvoorbeeld. Stel, je bent op je Mac bezig met het typen van een mail, maar je moet eigenlijk weg. Normaal zou je het bericht dan als concept op kunnen slaan en op je iPhone/iPad verder gaan. Handoff maakt het hele proces eenvoudiger; zodra je begint met typen op je Mac en je gaat naar het toegangsscherm van je iPhone/iPad verschijnt er een icoontje van de Mail-app (of welke andere app dan ook met ondersteuning voor Handoff). Sleep deze omhoog (en log in indien nodig), en je kunt meteen verder met waarmee je bezig was.

Ook kun je telefoontjes aannemen op je iPad en Mac en zelfs sms'jes ontvangen en beantwoorden op deze apparaten. Dit werkt dan via de iPhone. Die stuurt het telefoontje of zo'n sms'je door naar je iPad/Mac, waarop je dan kun reageren. Verder kun je, als je bijvoorbeeld in de trein zit en je wilt de 4G-verbinding van je iPhone gebruiken op je Mac of iPad, dit automatisch laten doen voor je. In plaats van dat je de instellingen moet gaan doorzoeken hiervoor. Werkt gewoon met persoonlijke hotspot, maar dan geautomatiseerd. Mits je dit wilt natuurlijk.

Een laatste feature die ik wil noemen, is AirDrop. Dat je tussen je iPhone en iPad AirDrop kunt gebruiken is al zo sinds iOS 7. Maar met OS X Yosemite kan dit ook met bepaalde Macs. Dit houdt in dat je foto's, notities, documenten, websites en meer kunt delen tussen deze apparaten zonder gebruik van bijvoorbeeld iCloud. Principe is te vergelijken met Bluetooth, maar dan veiliger en bovenal sneller.

Natuurlijk moeten je apparaten Continuity ook ondersteunen. De iPhone 5 en nieuwer, iPad 4 en nieuwer en de iPad mini (eerste generatie) en nieuwer bieden de mogelijkheid in ieder geval. Op de Mac is het wat anders.

Meer informatie over Continuity is hier te vinden: Apple - iOS 8 - Continuïteit.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil binnenkort een iPhone kopen vanwege mijn abonnement dat binnenkort (8 augustus) afloopt, ik heb alleen nog twee vraagjes die jullie wellicht kunnen beantwoorden:

1) Is het slim om de iPhone 6 te kopen of zou ik even wachten, aangezien er geruchten gaan dat de iPhone 6S/7 in augustus gepresenteerd wordt en hiermee de iPhone 6 goedkoper wordt.

2) Heeft een iPhone extra voordelen wanneer hij verbonden is met een mac of iPad?

1) Je zou inderdaad kunnen wachten op de introductie van de volgende iPhone, want dan wordt de iPhone 6 (hoogstwaarschijnlijk) €100 goedkoper. Althans, als los toestel. Wat providers er dan voor gaan vragen zal dan nog moeten blijken. Echter, houd er wel rekening mee dat de volgende iPhone waarschijnlijk pas eind augustus wordt aangekondigd en dan ergens begin september in de winkels ligt. Dat hij in augustus 'al' gepresenteerd gaat worden volgens geruchten wil namelijk niet zeggen dat dat aan het begin van die maand zal zijn. Belangrijk om te onthouden, gezien de aflooptermijn van je abonnement.

2) Zeker! Met iOS 8 op de iPhone en iPad, en OS X Yosemite op de Mac werken deze apparaten nauwer dan ooit met elkaar samen. Dit, dankzij een feature genaamd Continuity (continuïteit). Dit bestaat weer uit verschillende 'kleine' functies.

Handoff bijvoorbeeld. Stel, je bent op je Mac bezig met het typen van een mail, maar je moet eigenlijk weg. Normaal zou je het bericht dan als concept op kunnen slaan en op je iPhone/iPad verder gaan. Handoff maakt het hele proces eenvoudiger; zodra je begint met typen op je Mac en je gaat naar het toegangsscherm van je iPhone/iPad verschijnt er een icoontje van de Mail-app (of welke andere app dan ook met ondersteuning voor Handoff). Sleep deze omhoog (en log in indien nodig), en je kunt meteen verder met waarmee je bezig was.

Ook kun je telefoontjes aannemen op je iPad en Mac en zelfs sms'jes ontvangen en beantwoorden op deze apparaten. Dit werkt dan via de iPhone. Die stuurt het telefoontje of zo'n sms'je door naar je iPad/Mac, waarop je dan kun reageren. Verder kun je, als je bijvoorbeeld in de trein zit en je wilt de 4G-verbinding van je iPhone gebruiken op je Mac of iPad, dit automatisch laten doen voor je. In plaats van dat je de instellingen moet gaan doorzoeken hiervoor. Werkt gewoon met persoonlijke hotspot, maar dan geautomatiseerd. Mits je dit wilt natuurlijk.

Een laatste feature die ik wil noemen, is AirDrop. Dat je tussen je iPhone en iPad AirDrop kunt gebruiken is al zo sinds iOS 7. Maar met OS X Yosemite kan dit ook met bepaalde Macs. Dit houdt in dat je foto's, notities, documenten, websites en meer kunt delen tussen deze apparaten zonder gebruik van bijvoorbeeld iCloud. Principe is te vergelijken met Bluetooth, maar dan veiliger en bovenal sneller.

Natuurlijk moeten je apparaten Continuity ook ondersteunen. De iPhone 5 en nieuwer, iPad 4 en nieuwer en de iPad mini (eerste generatie) en nieuwer bieden de mogelijkheid in ieder geval. Op de Mac is het wat anders.

Meer informatie over Continuity is hier te vinden: Apple - iOS 8 - Continuïteit.

Bedankt voor de informatie!

Helaas bleek er een fout te zijn in mijn abonnement waardoor de datum is verplaatst naar februari 2016, dan weet ik zeker dat de iPhone 6 een stuk goedkoper zal zijn :).

Verder dat met die Continuïteit wist ik nog niet, erg handig dat ik dan ook met mijn iPad (4) telefoontjes kan beantwoorden, ik neem aan dat dat gaat via hetzelfde Wifi netwerk of Airdrop?

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor de informatie!

Helaas bleek er een fout te zijn in mijn abonnement waardoor de datum is verplaatst naar februari 2016, dan weet ik zeker dat de iPhone 6 een stuk goedkoper zal zijn :).

Verder dat met die Continuïteit wist ik nog niet, erg handig dat ik dan ook met mijn iPad (4) telefoontjes kan beantwoorden, ik neem aan dat dat gaat via hetzelfde Wifi netwerk of Airdrop?

Continuïteit werkt via Bluetooth LE, beter bekend als Bluetooth 4.0. Behalve AirDrop, dit maakt namelijk gebruik van de 5 GHz band van je iPhone/iPad, dat weer gebruik maakt van Wi-Fi Direct (daarom is het ook alleen te gebruiken op iOS-apparaten die dit hebben). Wel is het zo dat AirDrop gebruik maakt van Bluetooth om de apparaten te vinden. Maar het verzenden en ontvangen van bestanden gaat via de 5 GHz band, omdat dit sneller en veiliger is.

Het idee is in elk geval dat je wel in de buurt moet zijn van je apparaten. In principe is het geen probleem als je beneden met je iPad bezig bent, terwijl je iPhone boven ligt. Ontvang je een telefoontje die je wilt beantwoorden op dat moment, dan zou dit in de meeste gevallen moeten werken. Ik heb geen iPhone én iPad, maar wel een iPhone en Apple Watch. Deze beschikt ook over een aantal features van Continuïteit, inclusief Handoff en de mogelijkheid om sms'jes en telefoontjes op je Apple Watch te beantwoorden. Heb zelf ervaren dat ik met de iPhone op mijn kamer een groot deel van mijn huis door kan lopen terwijl de apparaten met elkaar in verbinding blijven. Zal met de iPhone <> iPad net zo zijn. Plus, ik heb volgens mij ergens gelezen dat als je toch net buiten bereik bent ofzo, er toch gebruik maakt van wifi. Maar daar durf ik geen zekerheid over te bieden.

Belangrijk om te onthouden, naast dat Bluetooth ingeschakeld moet zijn, is dat je ook controleert of de optie 'Handoff' ingeschakeld is (zie Instellingen > Algemeen > Handoff en voorgestelde apps). Sommigen weten dat niet en denken dan gelijk dat hun apparaten het niet ondersteunen, dus ik zeg het maar even. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Reken wel eerst effe uit wat een iPhone los je zal kosten met een abonnement zonder toestel, vaak zijn abonnementen mét toestel veel duurder dan abonnementen zonder(natuurlijk zijn ze duurder, maar ik bedoel natuurlijk in vergelijking met los toestel + los abonnement over de tijdspanne van je abonnement mét toestel).

Houd er overigens rekening mee dat je zonder iTunes zowat niks met een iPhone kan aanvangen, je zit echt vast aan dat programma.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Reken wel eerst effe uit wat een iPhone los je zal kosten met een abonnement zonder toestel, vaak zijn abonnementen mét toestel veel duurder dan abonnementen zonder(natuurlijk zijn ze duurder, maar ik bedoel natuurlijk in vergelijking met los toestel + los abonnement over de tijdspanne van je abonnement mét toestel).

Houd er overigens rekening mee dat je zonder iTunes zowat niks met een iPhone kan aanvangen, je zit echt vast aan dat programma.

Nee, hoor. Wel als je bijvoorbeeld illegaal muziek erop wilt zetten, maar tegenwoordig gaat het meeste via iCloud, of dus met andere iOS-apparaten / Mac OS X. Reserverkopie maken en terugzetten gaat via iCloud, bestanden up-to-date houden op alle apparaten gaat via iCloud, instellen van een iOS-apparaat gaat sowieso op het toestel zelf en zo kan ik nog wel even blijven doorgaan. Men denkt vaak dat je echt vast zit aan iTunes, maar dat is onzin. Sterker nog, ik gebruik iTunes tegenwoordig alleen nog om muziek te luisteren en om bèta's van iOS te installeren. Rest gaat allemaal zonder tussenkomst van iTunes.

Neemt overigens niet weg dat ik helemaal van iTunes zou willen afstappen. Er is niets mis met dit programma. Sure, het duurt weleens even voor het opgestart is. Maar sinds iTunes 12 zijn de meeste issues verholpen. Werkt nu beter dan ooit tevoren. ;)

--

By the way, als je echt denkt dat je vast zit aan iTunes, moet je sowieso geen iOS 9 gaan installeren. Want als de geruchten kloppen, gaat Apple in deze major-update de beveiliging verder opschroeven. Zo wordt er gesuggereerd dat je zelfs als eigenaar van een iPhone/iPad absoluut geen toegang meer zult hebben tot de files. Nu kun je nog third-party programma's gebruiken voor het maken van een backup, het wijzigen van app bestanden (heb ik ook weleens gedaan in het verleden), dit zal met iOS 9 niet meer mogelijk worden. Net als jailbreaking.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Muziek die niet van iTunes is, is niet perse illegaal hoor. Als ik een MP3 van Beatport op een Apple-apparaat wil zetten, zal dat toch via iTunes moeten verlopen en niet via iCloud. Correct me if I'm wrong.

Ik ben verkeerd, maar jij ook. Met iTunes Match maakt het geen drol uit of het aangekocht is in iTunes of niet, hij synchroniseert ze alsnog(tot 25k nummers). Niet slecht. :Y

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...