Jump to content

Apple - iOS 11


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Van alle iPhone S-series (die ik doorgaans erg goed vind, ondanks het gebrek aan een nieuw uiterlijk), vind ik hem dit jaar wel het minst interessant als ik de geruchten mag geloven. Zie voor een iPhone 6 eigenaar geen enkele reden om over te stappen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    297

  • MegaPilot

    118

  • Davedavy

    88

  • GolfG60

    74

Van alle iPhone S-series (die ik doorgaans erg goed vind, ondanks het gebrek aan een nieuw uiterlijk), vind ik hem dit jaar wel het minst interessant als ik de geruchten mag geloven. Zie voor een iPhone 6 eigenaar geen enkele reden om over te stappen.

Pardon? De iPhone 6s-upgrade wordt juist de meest interessante ooit. Heb je de geruchten überhaupt wel allemaal gelezen? Ik zal even voor je opsommen wat de verwachtingen voor dit jaar zijn: triple-core A9-chip (14nm), 2 GB RAM, 12 megapixel-camera met RGBW-sensor van Sony voor veel detail in het donker, OIS in de standaard iPhone 6s, 4K-videocamera, 1080p FaceTime HD-camera, Force Touch (drukgevoelig scherm), 4G+ met snelheden tot 300 Mbit/s, 7000-serie aluminium dat 60% sterker is dan het aluminium van de iPhone 5s, 6 en 6 Plus, verbeterde vingerafdruksensor. En nu gaat ook nog eens het gerucht dat de geanimeerde wallpapers van de Apple Watch naar de iPhone 6s komen, wat mogelijk betekent dat het een OLED-scherm krijgt. Dit, omdat Apple's ontwerper (nu Chief Design Officer) een keer zei dat die wallpapers alleen tot hun recht komen op zo'n type scherm.

Er is nog nooit zo'n grote upgrade geweest. Zelfs het design wordt lichtjes aangepast, echter niet op zichtbaar vlak. Blijft alsnog bijzonder voor een 's'-toestel. Juist hierom ben ik van plan om te upgraden vanaf mijn iPhone 6. Als het een upgrade zou zijn als met de iPhone 5s, dan was ik zelf ook niet geïnteresseerd geweest. Dat je zelf niet zo'n interesse hebt in het toestel kan natuurlijk prima, zeker als je al een goed werkende iPhone 6 hebt. Maar om 'm 'het minst interessant' te noemen is als van het dak vallen en beweren dat je geen pijn hebt (I know, niet de beste vergelijking, maar je begrijpt hopelijk wel het punt dat ik probeer te maken).

Geloof me, dit is Apple's grootste hardware-upgrade ooit. Ik verwacht dan ook, dat de iPhone 7 alleen een nieuw design zal krijgen en verder geen zeer interessante hardware-upgrade (kort gezegd eigenlijk alleen een A10-chip, iets verbeterde camera en dat soort dingetjes). :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Pardon?

Tom, niks tegen jou. Maar dat je je hier al aangevallen/beledigd voelt geeft me niet een gevoel dat je reactie objectief is. Heel leuk die cijfertjes allemaal, maar in de praktijk zal ik bar weinig van merken. Mijn iPhone 6 is al snel genoeg, een betere camera heb ik niet nodig (deze is ook meer dan voldoende), sterker aluminium heb ik ook niet nodig, evenals een geupgrade front-cam die ik nooit gebruik. 4-K videos boeien me ook niet, heb geeneens een 4K scherm en het retina-scherm dat mijn iPhone 6 nu heeft vind ik meer dan prima.

Dus, wat voor reden blijft er voor een mij/ iPhone 6 eigenaar nog over om over te stappen? iOS 9 krijg ik net zo goed en een iPhone 7 krijgt tenminste nog een nieuw design. Nee, ik wacht wel mooi tot volgend jaar. iOS 9 vind ik vele malen interessanter dan die hele iPhone. Bijvoorbeeld App-thining is een uitkomst voor mijn 16GB(wat toch wat te weinig is geworden laatste jaar) iPhone. Duurt natuurlijk even voordat ontwikkelaars er mee aan de slag gaan, maar het is een begin.

--

Wat ik overigens wel interessant vind, is een mogelijke nieuwe Apple TV. Die is echt aan een upgrade toe :Y

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Hyped

Wacht, wat bedoel je eigenlijk met hyped? :7 Dat jij hyped bent of dat t overhyped is? :puh:

Dat ik zin heb in de 6s. Ik wil nu iOS en geen android. Dus ik twijfel tussen de 6/6s. Zou het extra geld het waard zijn? Want ik verwacht toch wel dat de 6 iets goedkoper word.

Link to comment
Delen op andere websites

iPhone 6 wordt inderdaad goedkoper, maar er is één belangrijk aspect waar je rekening mee moet houden. En dat is dat er geruchten de ronde doen dat Apple een iPhone 6c aan gaat kondigen die de iPhone 6 zal vervangen. Net zoals toen de iPhone 5 door de iPhone 5c vervangen werd. Niet dat dit een probleem is trouwens, maar ik kan me voorstellen dat je die 'premium' feeling wilt ervaren die je krijgt bij een gewone iPhone. En de 'c'-variant van zo'n toestel is van polycarbonaat, een wat betere term voor plastic. Er zullen mogelijk wel wat extraatjes bij komen. De iPhone 5c had een iets verbeterde accuduur, ondersteuning voor meer LTE-frequenties en een lichte upgrade aan de camera voorop.

Als je voor de iPhone 6/6c zou gaan, dan maakt het wat betreft de prestaties over het algemeen geen verschil. Want iOS 9 heeft een brede focus op prestaties, vooral voor de iPhone 5s, 6 en 6 Plus. Scrollen gaat sneller, animaties zijn vloeiender en de algehele prestaties zijn beter. En ik kan dat zelf bevestigen, want ik zit op de beta. Ook de accuduur gaat standaard met een uurtje omhoog, en schakel je de nieuwe energiebesparingsmodus in dan komt hier nog eens drie uur bij (o.a. door verlagen van de kloksnelheid, uitschakelen of minder gebruiken van netwerkfeatures etc.). Met andere woorden, de iPhone 6 zal nog enorm sneller en efficiënter werken dan nu met iOS 8 het geval is. :)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Helaas niet. Er zijn geruchten geweest, maar het ziet ernaar uit dat de line-up dit jaar hetzelfde wordt als met de iPhone 6. Dus 16, 64 en 128 GB. Juist omdat iOS 9 ook nog eens minder ruimte vereist, evenals apps die je via de App Store kunt downloaden. Zaken als 12 megapixel foto's en 4K-video gaan er natuurlijk voor zorgen dat je meer ruimte nodig hebt. Maar daar heb je weer iCloud Photo Library voor enzo. Dus 16 GB is op zich nog voldoende als instapmodel op dit moment. Dat is ongeveer 13 GB voor de gebruiker, meer dan welke Android-toestel met evenveel capaciteit biedt. En ik zeg al, iOS 9 gaat efficiënter met je opslagruimte om waardoor je uiteindelijk nog meer hebt.

Wel kan het zijn, dat als er een iPhone 6c komt, deze met 16 en 32 GB komt. Want 64 GB is teveel voor een oudere iPhone. Immers, Apple wil vanzelfsprekend de allernieuwste zo vaak mogelijk verkopen, dus komen alleen die met nog meer opslagruimte (64 en 128 GB). Maar goed, we horen het op 9 september. Apple kan soms enorm verassen, misschien nu ook weer. ;)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Oh geloof me, die verkopen prima, hoor. ;) Lang niet zo goed als de gewone iPhones natuurlijk, maar het is in feite gewoon een 'plastic' variant van de iPhone die het jaar ervoor is uitgebracht. Wil je dus bijvoorbeeld liever een iPhone 6 kopen zodra de 6s is aangekondigd, dan kan dat. Maar dan heb je er geen met een aluminium body (tenzij andere winkels de gewone iPhone 6 blijven aanbieden voor een tijdje). iPhone 6c is alleen op het gebied van design, de rest is hetzelfde of beter. Enige reden dat de iPhone 5c nu niet goed zal verkopen is omdat het met slechts 8 GB aan opslagruimte komt.

Ik heb trouwens zelf weleens een iPhone 5c in m'n handen gehad. En als ik heel eerlijk ben, voelt deze al fijner aan dan de iPhone 5/5s. De iPhone 5s is wel weer mooier, maar de 5c ligt véél fijner in je hand, en dat komt omdat het polycarbonaat dat gebruikt wordt van betere kwaliteit is dan bij de meeste Android-toestellen. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Vanwaar weer de vergelijking met Android? :7

Er werd mij zonet een iPhone 6 64GB aangeboden voor 600 eur (vriendenprijs). Nu twijfel ik weer enorm of ik 800 euro zou dokken voor de 6S, of gewoon de gewone 6 binnenhaal voor 200 euro minder.

Die vergelijking is mijn persoonlijke mening, die hoef je deze keer dus even niet als m'n fanboyism te zien. Is gewoon zoals ik het ervaren heb. :puh:

Voel me trouwens toch verplicht even een linkje te delen: iMore - Even the iPhone 5c's plastic is better - here's why

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is ongeveer 13 GB voor de gebruiker, meer dan welke Android-toestel met evenveel capaciteit biedt. En ik zeg al, iOS 9 gaat efficiënter met je opslagruimte om waardoor je uiteindelijk nog meer hebt.

Serieus? :puh:

400_zps1sw9xxvq.png

Zelfs al zou die 13 GB kloppen(op dit moment is daar geen bewijs van en nu heb je op een iPhone 6 Plus 11,8 GB vrij - bron-), dan nog is 400 MB verwaarloosbaar. (En neen, in die 12,6 zit niet het OS inbegrepen, er is wel degelijk 12,6 GB beschikbaar voor de gebruiker).

Er werd mij zonet een iPhone 6 64GB aangeboden voor 600 eur (vriendenprijs). Nu twijfel ik weer enorm of ik 800 euro zou dokken voor de 6S, of gewoon de gewone 6 binnenhaal voor 200 euro minder.

Ik zou voor die 64 GB gaan. Met 16 GB doe je echt niks. Ik gebruik m'n smartpone intensief en dan is 32 GB een must(en dan moet je zuinig zijn met het aantal video's dat je erop zet). Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...