Jump to content

Pim Fortuyn

Recommended Posts

• Reacties 109
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• BiglifeRPG

33

• Wesley

17

• Tha-Ran

8

• Cheers.

8

Geplaatst:

Ja dat is mijn argument.

met veel meer kom je niet begrijp ik, aan je posts te zien denk ik dat je ''uitgelult'' Sorry dat ik me soms zo uit maar wat jij allemaal voor onzin eruit kraamt dat kan echt niet.

Geplaatst:

@BiglifeRPG: Wees even zo lief en haal volgende keer even de stukken eruit waarvan jij vind dat Wilders discrimineert, bespaart een hoop leeswerk. Anyhoe! Laten we even definitie van 'racisme' erbij pakken:

"ra·cis·me het; o 1 theorie die de superioriteit ve bep. ras verkondigt 2 discriminatie op grond van iems ras"

Gaan we even een stap verder, definitie van discriminatie:

"dis·cri·mi·na·tie de; v het maken van ongeoorloofd onderscheid: rassendiscriminatie"

Volgens mij zie ik nergens in jou verhaaltje iets over ongeoorloofd onderscheid maken.

Geplaatst:

Ja dat is mijn argument.

:N

Kijk op andere pagina. ;)

Een slap aftrekseltje van wikipedia als argument? :klap:

Geplaatst:

@Tha-Ran

Wikipedia of niet, er staan feiten op.

ja uit mijn kont komen ook feiten, wat bazel je nou voor shit uit?

Geplaatst:

Dat ging over Geert Wilders?

En ik maar denken dat dit topic over Pim Fortuyn gaat.

Liever over Wilders praten? Hier naartoe gaan dan.

Geplaatst:

@Tha-Ran

Wat jij wil joh,

Even terug op het basis onderwerp, jij vind dus iemand vermoord mag worden als iemand een negatieve gedachte heeft over de islam?

Geplaatst:

@Tha-Ran

ja uit mijn kont komen ook feiten, wat bazel je nou voor shit uit?

Shit? Nee hoor, wat ik heb gepost zijn feiten.

>>> Door Kloep: Laatste waarschuwing! Ontopic gaan, of via PB het uitvechten.<<<

Geplaatst:

Shit? Nee hoor, wat ik heb gepost zijn feiten.

Jammer van het feit dat je over mijn post heen leest.. 2e keer dat je voor iets pleit?

Geplaatst: (bewerkt)

@Wesley, daarmee bedoel ik. Dat België zowat het enigste land is zonder racisten in de regering.

Daarom dat de NVA de kop heeft van alle partijen, NVA staat voor Nieuwe Vlaamse Alliantie, een centrum rechtse partij. 2 jaar geleden hadden we Lijst Dedecker die met hun programma heerlijk subtiel een verheerlijkt veilig vlaanderen wilden dacht ik, ik had hun folder hier overlaatst nog zien liggen. Hun taal was niet van de poes. Een van hun programmapunten was bijvoorbeeld "tegen een eventuele Turkse toetreding tot de Europese Unie ". Je kan dat gerust racistisch opvatten, het is maar hoe je het ziet.

Verder Vlaams Belang, hiervoor hoef ik niet uit te wijden. De meest rechtse partij in Belgie. Hadden zelfs in 2006 een racismeklacht tegen hun gekregen. Vlaams Belang is erg vergelijkbaar met de PVV van dhr. Wilders. Het Vlaams Belang was na de Vlaamse parlementsverkiezingen van 2004 de grootste politieke fractie in het Vlaams Parlement, vóór de afzonderlijke fracties van CD&V en N-VA.

Immigratie: het Vlaams Belang pleit voor een volledige immigratiestop. De partij wil de deur voor niet-EU-migranten op slot houden en anderzijds ook de illegale immigratie streng aanpakken. Afgewezen asielzoekers en illegalen, alsook zij die zich schuldig maken aan een schijnhuwelijk, dienen zo snel mogelijk op een menswaardige manier gerepatrieerd te worden naar eigen land. Ook zogenaamde gezinsvorming moet onmogelijk gemaakt worden. Volgens het Vlaams Belang bemoeilijkt de instroom van steeds nieuwe vreemdelingen uit niet-EU-landen de integratie van de reeds hier verblijvende migranten uit deze landen.

Inburgering: het Vlaams Belang heeft steeds gehamerd op de verplichte inburgering van vreemdelingen. Dat wenst de partij in de eerste plaats af te dwingen met een verplichte burgerschapsproef en een loyaliteitsverklaring. Het Vlaams Belang maakt vooral van het stoppen van islamisering een groot punt.

Elk land heeft zijn Nationalistische partij, daarin moet je geen illusies maken, ook België is hier schuldig aan.

Doordat België een gastvrij land is (zal ik zo verwoorden) is het aantrekkelijk voor immigranten. Het werk is hier goed, de uitkeringen krijg je zonder te werken, de buitenlandse instroom van mensen is merkbaar aan het stijgen. Ik voel me als belg soms niet meer thuis in eigen land als ik door de stad wandel, omdat er zo'n diversiteit aan culturen aan het inwijken is, dat we een stukje eigen cultuur verliezen, en dat word direct té persoonlijk aangesproken bij immigranten en noemen dat dan racistisch ook al bedoelen we het zo niet. Soms is er respect ver te zoeken.

Racisme is iets moeilijk om over te debatteren. Ikzelf ben geen racist zolang er wederzijds respect is. Als immigrant word je verwacht in te burgeren en aan te passen aan de cultuur van het gastland, en niet tegen de stroom van het land in gaan druisen. Dat is soms moeilijk te begrijpen omdat de Belgische cultuur nu soms eenmaal anders ligt dan bijvoorbeeld een land in het Oostblok.

En dan krijgt met het bendevorming, een soort natie die zich vormt binnen een land van vluchtelingen die een samenhorigheid gevoel willen en niet willen aanpassen, vooral naïeve jongeren zijn hier een uithangbord van, hun eigen land ligt hen zogezegd erg nauw aan het hart, maar wonen bijvoorbeeld al van hun geboorte in België zeg maar. En verkondigen dat ze het bloed hebben van hun voorvaderen maar hebben de Belgische identiteit. Tja, wat wil je dan, vanaf je een paspoort krijgt met daarop nationaliteit: Belg pas je je aan aan de cultuur. Je bent op dat moment belg, en leeft en gedraagt je dan volgens de Belgische grondwet. Je leert de taal, de gewoontes en je gaat mee met de menigte. het is mogelijk, mijn vriendenkring bevat perfect ingeburgerde Tsjetsjenen , Koreanen en Marokkanen, die hun zelf schamen voor die jongeren die zich niet gedragen volgens wat er van hen verwacht word, in de vorm van criminaliteit meestal ge-uit..

Ahja racisme is hoe je het ziet. Verdraagzaamheid is een peiler waar je aan werkt, met positieve en negatieve ervaringen. Ik vind het jammer dat er een racisme bestaat. Het moet van twee kanten komen ook.

Bewerkt: door Ice Banana
Geplaatst: (bewerkt)

@Hierboven,

En waarom krijgen meer "illegale immigranten" papieren dan in Nederland?

Maar ik stop hier nu mee.

Bewerkt: door BiglifeRPG
Geplaatst:

@Hierboven,

En waarom krijgen meer "illegale immigranten" papieren dan in Nederland?

Jij hebt cijfers tot je beschikking, neem ik aan?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...