Jump to content

The Blacklist


Dutchy3010

Recommended Posts

blacklist.jpg

Sinds afgelopen maandag is er een nieuwe serie op RTL 4, "The Blacklist". Uiteraard reeds in het buitenland uitgezonden, maar voor het eerst op de Nederlandse buis. Het gaat om een topcrimineel (Raymond Reddington) die zichzelf aangaf. Hij gaat helpen andere topcriminelen op te pakken, maar wil alleen communiceren via één FBI agente: Elizabeth Keen.

De eerste twee afleveringen vond ik helemaal top. Veel actie, maar ook leuke verhaallijnen. Waarom wil die Raymond Reddington slechts communiceren via Elizabeth Keen? Wat is er met de echtgenoot van Elizabeth Keen? Waarom wilt Raymond nu ineens mensen gaan aangeven?

De nodige humor en spanning...wat wil je nog meer? Hebben jullie de eerste afleveringen van deze serie gezien (of wellicht het gehele eerste seizoen al :puh:)? En wat vinden jullie ervan? :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 101
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Guardian1980

    32

  • Dutchy3010

    22

  • 3L1077

    12

  • MegaPilot

    10

Ik heb de eerste twee afleveringen ook gekeken en ik was positief verrast. Met James Spader als Reddington kon het bijna niet slecht zijn, wat een geweldige acteur vind ik dat. :puh: Heb overigens wel een aantal keer m'n ogen dicht moeten doen. Wat een geweld dat ze dan ook gewoon volop in beeld laten zien, bah, net niet tegen het niveau 'horror' aan voor mij. Hetgeen dat me nog het meest interesseert is de achtergrond van de vriend/man van Elizabeth Keen en waarom Reddington zoveel over haar weet. Zou hij haar vader zijn (die volgens mij was 'overleden' toen ze zes was o.i.d.)?

Maar goed, ik ga de komende afleveringen ook zeker kijken, alleen al vanwege de actrice die Elizabeth Keen speelt. Zij is toch wel een lust voor het oog. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Yes, nog mensen die kijken! Hier in België is het al sinds november of december te volgen, vreemd dat jullie het later krijgen. Vanavond zal ik aflevering 9 uitgezien hebben.

Reddington speelt zijn rol ongelofelijk goed, vind ik. En het is ook gewoo een awesome character, zijn persoonlijkheid, zijn mysterieusheid, zijn connecties.

Liz vind ik iets minder geschikt voor de rol van een politieagente, maar het is wel een ongelofelijk knappe vrouw, dus er is geen probleem. :clown:

Waar zitten jullie nu in Nederland?

Indien jullie Reddington graag bezig zien, zullen jullie misschien ook van Patrick Jane uit The Mentalist houden. Qua karakter hebben ze wel een beetje dezelfde stijl.

Bewerkt: door 3L1077
Link to comment
Delen op andere websites

Waar zitten jullie nu in Nederland?

We hebben net de eerste twee afleveringen gezien, maandag het vervolg.

Hetgeen dat me nog het meest interesseert is de achtergrond van de vriend/man van Elizabeth Keen en waarom Reddington zoveel over haar weet. Zou hij haar vader zijn (die volgens mij was 'overleden' toen ze zes was o.i.d.)?

Dat zijn dan ook de twee grootste openstaande punten op dit moment. Had ook het vermoeden dat hij haar vader was, of wellicht dat hij goed contact had met haar vader (immers ook een crimineel).

Oproep aan alle Belgen om vooral de spoilers voor je te houden. :puh: Jullie lopen 7 afleveringen (dus bijna heel seizoen :7) voor.

Link to comment
Delen op andere websites

Waar zitten jullie nu in Nederland?
We hebben net de eerste twee afleveringen gezien, maandag het vervolg.
Hetgeen dat me nog het meest interesseert is de achtergrond van de vriend/man van Elizabeth Keen en waarom Reddington zoveel over haar weet. Zou hij haar vader zijn (die volgens mij was 'overleden' toen ze zes was o.i.d.)?
Dat zijn dan ook de twee grootste openstaande punten op dit moment. Had ook het vermoeden dat hij haar vader was, of wellicht dat hij goed contact had met haar vader (immers ook een crimineel). Oproep aan alle Belgen om vooral de spoilers voor je te houden. :puh: Jullie lopen 7 afleveringen (dus bijna heel seizoen :7) voor.

Jaja, we passen zeker op, maar om eerlijk te zijn, weten we eigenlijk nog altijd bijna net zo weinig als jullie. Zeker blijven voortkijken dus! :D

Link to comment
Delen op andere websites

Indien jullie Reddington graag bezig zien, zullen jullie misschien ook van Patrick Jane uit The Mentalist houden. Qua karakter hebben ze wel een beetje dezelfde stijl.

Haha, leuk dat je dat zegt. Ik volg The Mentalist al sinds de allereerste aflevering en ik vind Patrick Jane inderdaad een geweldig personage. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Indien jullie Reddington graag bezig zien, zullen jullie misschien ook van Patrick Jane uit The Mentalist houden. Qua karakter hebben ze wel een beetje dezelfde stijl.
Haha, leuk dat je dat zegt. Ik volg The Mentalist al sinds de allereerste aflevering en ik vind Patrick Jane inderdaad een geweldig personage. :puh:

So I'm not alone! En Sherlock Holmes uit Elementary, de moderne Sherlock Holmes, ook fantastisch!

Maar om niet off-topic te gaan zal ik zometeen wel even een topic maken voor de desbetreffende series. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is er met de echtgenoot van Elizabeth Keen?

Ik vermoed dat hij ook op de lijst staat, ergens tegen het einde. Dat zou nogal een climax opleveren. Verder een uitstekende serie, prima acteurs en een goed spannend verhaal met onverwachte wendingen. Verder had ik wel een heel sterk "Silence of the Lambs"-gevoel; voor wat, hoort wat.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn gok blijft zelf ook nog dat Red de vader – of in ieder geval toch een verwante – is van Liz. Dit is uiteraard géén spoiler, aangezien we het hier zelf nog niet weten. :)

Het is in elk geval plausibel. Ik las hier dat Liz' vader overleden was, maar dat kan ik me niet echt herinneren. Stel dat het waar is, is dit zeker niet onmogelijk, dat Red zichzelf in de criminele wereld gewerkt had, en er daarom ook aan Liz werd verteld dat hij overleden was.

Bewerkt: door 3L1077
Link to comment
Delen op andere websites

Verzoek om eventuele spoilers in een spoiler te zetten. Blijkbaar loopt men in België voor met deze serie, en ik kan het me voorstellen dat niet alle Nederlanders al willen weten hoe het verloop gaat.

Ik ben ook wel benieuwd naar de appel-etende man, die nu in het huis van Liz kan kijken. Zou hij de vader zijn? En het feit dat het vuurwapen van haar man is gebruikt bij iets wat onder staatsgeheim valt, versterkt het vermoeden dat die zeker op de Blacklist staat.

Link to comment
Delen op andere websites

Goh, dat er een topic over is.. Had ik eerder moeten zien :puh:

Sowieso is RTL 4 er sinds begin dit jaar keihard op vooruitgegaan qua series, met The Blacklist en Broadchurch. The Blacklist vind ik echt een stuk origineler dan alle andere crimeseries op het moment. Iedereen lijkt NCIS/CSI na te willen apen door een paar vreemde twists aan de karakters te willen toevoegen, maar zij gooien 't meteen over een totaal andere boeg, en dat is wel interessant :)

Reddington vind ik echt top ingespeeld, kan echt genieten van z'n scènes en z'n cynische kijk. Ik vermoed net als een groot aantal anderen hier dat hij een dichte band met Keen heeft (en ik sluit ook niet uit dat hij d'r vader is). Ben daarnaast ook heel erg benieuwd naar wat haar vriendje allemaal uitspookt, maar weet nog niet echt wat ik daarvan kan verwachten.. Al met al een leuke serie, hoop dat ze de spanning een beetje vast kunnen houden en het niet te veel op elkaar gaat lijken. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Het weekend mag wel opschieten, ben erg benieuwd naar de volgende aflevering. Ik vraag me af van wie de paspoorten zullen zijn. Het zou me namelijk niks verbazen als hij ze heeft laten aanpassen en dat ze nu ineens op haar naam staan.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...