Jump to content

Grotere videokaart


Nyltje

Recommended Posts

Zal ik dan de 2gb of 4gb nemen? Ik speel op 1080p.

Om de kosten te drukken en aangezien je op 1080p gamed, de 2GB.

Meer VRAM is eigenlijk enkel beter op top-end hardware, niet zoals GT630 4GB.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 98
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Nyltje

    36

  • Sprunk

    15

  • Limbolander

    13

  • RustyRustler89

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zal ik dan de 2gb of 4gb nemen? Ik speel op 1080p.

Om de kosten te drukken en aangezien je op 1080p gamed, de 2GB.

Meer VRAM is eigenlijk enkel beter op top-end hardware, niet zoals GT630 4GB.

ja ik had het over de Asus Gtx 960.
Link to comment
Delen op andere websites

Als je naar de toekomst wil kijken, neem dan meteen een 4GB, nu zal je dat niet volledig gebruiken omdat de rest van je PC niet mee wil, maar wie weet wat je in de toekomst verandert

Ik heb nu zelf 2x2GB en merk dat bij sommige spellen het geheugen toch flink aan de max zit

Welke voeding heb je overigens?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een 450W voeding. Zou voldoende moeten zijn volgens Nvidia.

Is wel de meest basic voeding die je in ie PC hebt zitten waarschijnlijk, Nvidia gaat toch uit van de wat betere voedingen die op de markt zijn

Link to comment
Delen op andere websites

Het merk zegt mij niet heel veel, maar voor twee tientjes kan het nooit een goede voeding zijn.

Een goede voeding kost al snel tussen de 60 en 80 euro voor een 550 watt exemplaar (wat voor jou meer dan voldoende is). Nu is een GTX 960 behoorlijk zuinig, maar met een TDP van 120 watt vraagt die kaart nog altijd meer dan een GT 740 met een TDP van 75 watt. Zeker als je dan een wat minder goede voeding hebt, is het niet aan te raden om die voeding te blijven gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een 450W voeding. Zou voldoende moeten zijn volgens Nvidia.

Is wel de meest basic voeding die je in ie PC hebt zitten waarschijnlijk, Nvidia gaat toch uit van de wat betere voedingen die op de markt zijn

Het is deze: https://azerty.nl/2-...dr-voeding.html

Yikes, dan zou ik toch kijken naar een andere voeding

Zou zonde zijn als de voeding je GPU doorbrandt

Gewoon even hier kijken:

http://tweakers.net/...SsYWZuVJsbW0tAA

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik zo kijk naar jou voeding die al vrij slecht is, wat zijn dan de overige specs van je PC zoals ezra al eerder vroeg? Het lijkt er een beetje op dat het weinig zin heeft om te investeren in de PC die je nu hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

een gtx960 zal jou CPU al behoorlijk bottlenecken, je zou nog een gtx960 kunnen proberen met je huidige psu, met een beetje geluk trekt die dat nog net. Het is helaas allemaal niet optimaal, zou ook niet echt meer investeren in jou systeem, dan zit je na een jaar weer precies met hetzelfde probleem.

Link to comment
Delen op andere websites

Bespaar jezelf wat geld en ellende, en haal een MSI R9 270 (€180,-) en een CoolerMaster GM550M voeding (€50) en je bent voor ongeveer hetzelfde geld een stuk beter af. Je processor is niet heel slecht, maar zal wel snel verouderen en zal al snel een bottleneck gaan vormen voor een snelle grafische kaart.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...