Jump to content

Grotere videokaart


Nyltje

Recommended Posts

@Sprunk Je bent in principe dus altijd even duur uit.

Inderdaad. Dus waarom zou je in een goedkope CPU investeren als je een betere voor dezelfde prijs kunt krijgen?

Nog iets over AMD en Intel: Mocht je een AMD CPU halen en je wilt gaan OC'en, bedenk wel dat je een veel betere koeler moet hebben dan voor een Intel CPU. Zelfde geld voor AMD GPU's. Enige voordeel is wel dat de laatste generatie AMD GPU's (R9 290x2) met Liquid Cooling komen, en dus makkelijk overclockbaar. :puh: Maar goed, ik stel voor nog even te wachten tot de Intel Skylane series uit is en de i3/5/7 een pricedrop heeft. Verwacht niet dat dat met AMD gebeurt, daarvan heb ik alleen de prijs zien stijgen (Vorig jaar was de FX-8350 €150,-, nu al €180,-). Zelfde geld voor de moederborden van AMD...

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 98
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Nyltje

    36

  • Sprunk

    15

  • Limbolander

    13

  • RustyRustler89

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wat zei ik nou tegen je

Nu heb ik deze video gevonden:

Ik weet nog steeds niet echt welke beter zou zijn? Als we naar Gta V kijken, welke zou dan het beste zijn?

@Sprunk Je bent in principe dus altijd even duur uit.

Begin eens met niet youtube filmpjes te zoeken maar bekende hardware sites met benchmarks en vergelijkingen op te zoeken. Met voorkeur vergelijkingen in meerdere games, dan kan je duidelijk zien waar de prestatieverschillen zitten bij bepaalde processoren.

Heb ik al eerder in dit topic tegen je gezegd Nylltje.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu op deze site's gekeken:

http://www.futuremar...8029.1430845982

http://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=2230&cmp[]=1780

In een code gezet anders deed hij het niet.

En beide zeggen ze dat de 8350 beter is dan de 4460.

Maar ik weet niet of die site's goed zijn. Op welke site's moet ik kijken?

Ik had ook op deze site's gekeken, maar daar begrijp ik het niet echt.

http://ark.intel.com...-up-to-3_40-GHz

http://products.amd....&f10=&f11=&f12=

EDIT: Ook dit topic doorgelezen en daar zeggen ze dus dat Intel betere prestaties heeft per core en wat beter zou zijn, omdat er vaak geen 8 cores worden gebruikt. Maar op die site's zeggen ze weer dat die AMD beter is, ik raak echt helemaal in de war :?http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1613186

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

AMD heeft 8 tragere cores, wat de CPU zo goedkoop maakt, maar Intel heeft een snellere core snelheid, maar minder cores. Het is natuurlijk ook een beetje fanboy mania daar, want de 1 vind AMD beter, en de ander weer Intel. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Nyltje, de FX8350 is te vergeleken met een i3-4130 ongeveer. De 8 cores van de FX zijn gewoon zo enorm traag en vreten tegelijkertijd een hoop energie.

Intel CPU's zijn duurder, dat is waar maar je krijgt wel waar voor je geld en een i5 kan een GTX Titan X makkelijk aan.

De i5-4460 is maar 12% langzamer dan de i5-4690K en al wel rond 70-80 euro goedkoper.

De FX9590, die vreet bijna evenveel energie als mijn GTX780 en dat is echt behoorlijk veel!

Goedkoop is duurkoop en uiteindelijk ga je meer aan energiekosten betalen doordat de AMD FX CPU's teveel energie slurpt.

En je moet echt waterkoeler hebben voor de FX9590, met lucht gaat het niet.

Wil je een juiste gebalanceerde systeem hebben, dan is een i5-4460, GTX960 en 8GB goed genoeg.

De FX8350 kan maar tot R9 270X en hoger kan ie niet aan, loop je veel FPS mis.

Link to comment
Delen op andere websites

AMD heeft 8 tragere cores, wat de CPU zo goedkoop maakt, maar Intel heeft een snellere core snelheid, maar minder cores. Het is natuurlijk ook een beetje fanboy mania daar, want de 1 vind AMD beter, en de ander weer Intel. :puh:

Snellere core snelheid oftewel hogere ghz wil ook niks zeggen, het hangt allemaal af van de processorstructuur. AMD is inderdaad de laatste paar jaar gegaan voor meer cores, dit werkt goed in desktop applicaties zoals winrar unzipping en 3D programma berekeningen en ga zo maar door, voor gaming zijn multi cores nog altijd niet 100% door ontwikkelt waardoor minder cores die beter presteren betere prestaties in games leveren.

Sites als anandtech, guru3d, hardware.info, tweakers.net, bit-tech, techpowerup, tomshardware etc zijn goede en bekende sites.

Ter aanvulling van de rest: Zo hebben i7 processoren met hyperthreading vrijwel geen meerwaarde bij de prestaties van games, een high-end i5 processor zoals de 4690k (top-model i5 op het moment) doet qua game performance totaal niet onder voor een i7, zelfs beter in sommige gevallen.

Bewerkt: door Limbolander
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor alle info, denk toch dat ik dan die Intel i5 4460 neem.

EDIT: Welke cpu cooler zal ik nemen? Ik ga niet overclocken, ik wil gewoon dat hij stil is.

En zit er heel veel verschil tussen de verschillende Gtx 960?

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor het linkje! Die 30 euro meer vind ik het niet waard voor die prestaties.

Ik heb nog 2 vraagjes:

Welke voeding is goed voor:

FnghW.jpg

Alleen de gpu zal ik overclocken.

(+1tb harde schijf en 8gb ram)

En red ik 2gb vram met Gta V en misschien wel zwaardere spellen in de toekomst? Of zal ik veel meer uit de kaart halen met een 4gb? Ik speel altijd 1080p.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Hoeveel wil je aan een voeding uitgeven? Heb je er een budget voor de voeding bedacht?Het beste is echt om nooit te bezuinigen op de voeding, nimmer want naast de moederbord is de voeding met alles verbonden.Doordat de GTX960 erg zuinig is en je al een prima CPU hebt, zou ik je de Cooler Master V450 aanraden.

Ik zou maar de 2GB versie pakken want zo een mid-end GPU kan niet echt goed alle 4GB gebruiken.

Zie mijn GTX780 met maar 3GB VRAM. Vanwege de 128bit komt de 960 echt goed tot zijn op tot 1080p en niet hoger.

Bewerkt: door Blue_V
Link to comment
Delen op andere websites

De FX8350 kan maar tot R9 270X en hoger kan ie niet aan, loop je veel FPS mis.

Dit is dan ook weer een beetje onzin, maarjah

Ik heb op m'n FX8120 twee maal een GTX 770 Lightning hangen, ik kan je verzekeren dat ik prima FPS heb, en niet onder doe voor de Intels, dan verschil met de Intel is bij mij zo'n 2 á 3 FPS :7

Toch als ik de keuze heb/had zou ik ook voor een Intel kiezen, ik zit er zo af en toe ook nog naar te kijken maar ik heb geen zin om weer een nieuw moederbord te kopen, dan wordt het weer een erg dure upgrade voor die paar voordelen

Enkel had ik bij mij al de CPU, vandaar dat ik geen Intel nam

Link to comment
Delen op andere websites

Hoeveel wil je aan een voeding uitgeven? Heb je er een budget voor de voeding bedacht?Het beste is echt om nooit te bezuinigen op de voeding, nimmer want naast de moederbord is de voeding met alles verbonden.Doordat de GTX960 erg zuinig is en je al een prima CPU hebt, zou ik je de Cooler Master V450 aanraden.

Ik zou maar de 2GB versie pakken want zo een mid-end GPU kan niet echt goed alle 4GB gebruiken.

Zie mijn GTX780 met maar 3GB VRAM. Vanwege de 128bit komt de 960 echt goed tot zijn op tot 1080p en niet hoger.

Bedankt voor het advies! Ik zat steeds te kijken naar 550W, maar 450W is blijkbaar al genoeg?

Ik had eerst deze: http://tweakers.net/...lc9550-v23.html

Die heeft 80+ Gold, heeft meer wattage en is goedkoper.

Dan neem ik toch de 2gb versie.

@RustyRustler89 Waarom had je toen liever voor Intel gekozen?

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...