Jump to content

Grotere videokaart


Nyltje

Recommended Posts

Bedankt voor het advies! Ik zat steeds te kijken naar 550W, maar 450W is blijkbaar al genoeg?

Ik had eerst deze: http://tweakers.net/...lc9550-v23.html

Die heeft 80+ Gold, heeft meer wattage en is goedkoper.

Dan neem ik toch de 2gb versie.

@RustyRustler89 Waarom had je toen liever voor Intel gekozen?

Ik zou zelf gaan voor een modulaire voeding, ikzelf vind dat mooier en makkelijker

Nu heb je zo'n hele kabelboom die uit de voeding komt, met modulair plug je gewoon de kabels in die je gaat gebruiken, de overige poorten hou je lekker leeg

Ik had toen liever voor Intel gekozen omdat die niet zo verschrikkelijk warm worden en niet zoveel stroom vreten, in mijn PC heb ik nu een Corsair RM850 voeding, 850 freaking watts! :{

Voor de rest zijn die AMD FX CPU's wel 'bang for bucks', want doordat AMD niet echt een concurrent is voor Intel houden ze bij Intel de prijzen kunstmatig hoog

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 98
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Nyltje

    36

  • Sprunk

    15

  • Limbolander

    13

  • RustyRustler89

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

2gb red je het niet mee hoor. Een vriend van mij heeft ook een 2gb kaart en hij kan zn textures niet hoog zetten omdat hij te weinig gb heeft. Ik zou toch eerder voor een 3/4gb kaart gaan

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor het advies! Ik zat steeds te kijken naar 550W, maar 450W is blijkbaar al genoeg?

Ik had eerst deze: http://tweakers.net/...lc9550-v23.html

Die heeft 80+ Gold, heeft meer wattage en is goedkoper.

Dan neem ik toch de 2gb versie.

@RustyRustler89 Waarom had je toen liever voor Intel gekozen?

Ik zou zelf gaan voor een modulaire voeding, ikzelf vind dat mooier en makkelijker

Nu heb je zo'n hele kabelboom die uit de voeding komt, met modulair plug je gewoon de kabels in die je gaat gebruiken, de overige poorten hou je lekker leeg

Ik had toen liever voor Intel gekozen omdat die niet zo verschrikkelijk warm worden en niet zoveel stroom vreten, in mijn PC heb ik nu een Corsair RM850 voeding, 850 freaking watts! :{

Voor de rest zijn die AMD FX CPU's wel 'bang for bucks', want doordat AMD niet echt een concurrent is voor Intel houden ze bij Intel de prijzen kunstmatig hoog

Hmm, dan denk ik hier nog even over na. Mij lijkt het niet heel vervelend om zo'n bonk kabels te hebben.

850W?! xD :7

2gb red je het niet mee hoor. Een vriend van mij heeft ook een 2gb kaart en hij kan zn textures niet hoog zetten omdat hij te weinig gb heeft. Ik zou toch eerder voor een 3/4gb kaart gaan

Een Gtx960 of vergelijkbare kaart?
Link to comment
Delen op andere websites

De FX8350 kan maar tot R9 270X en hoger kan ie niet aan, loop je veel FPS mis.
Dit is dan ook weer een beetje onzin, maarjah Ik heb op m'n FX8120 twee maal een GTX 770 Lightning hangen, ik kan je verzekeren dat ik prima FPS heb, en niet onder doe voor de Intels, dan verschil met de Intel is bij mij zo'n 2 á 3 FPS :7 Toch als ik de keuze heb/had zou ik ook voor een Intel kiezen, ik zit er zo af en toe ook nog naar te kijken maar ik heb geen zin om weer een nieuw moederbord te kopen, dan wordt het weer een erg dure upgrade voor die paar voordelen Enkel had ik bij mij al de CPU, vandaar dat ik geen Intel nam
Ja je hebt prima FPS, maar je processor bottleneckt jou SLI gtx770 zwaar, dat merk jij misschien niet maar dat komt omdat je wss ook niet beter weet. Een FX8120 is maar een budget AMD processor, die kan al dat grafisch geweld verre van bijhouden.
2gb red je het niet mee hoor. Een vriend van mij heeft ook een 2gb kaart en hij kan zn textures niet hoog zetten omdat hij te weinig gb heeft. Ik zou toch eerder voor een 3/4gb kaart gaan

Ga maar weer bij je oma op de koffie en begin dan eens met dit volledige topic vanaf de eerste post door te lezen, dan weet je dat je post totaal geen toegevoegde waarde heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

De FX8350 kan maar tot R9 270X en hoger kan ie niet aan, loop je veel FPS mis.
Dit is dan ook weer een beetje onzin, maarjah Ik heb op m'n FX8120 twee maal een GTX 770 Lightning hangen, ik kan je verzekeren dat ik prima FPS heb, en niet onder doe voor de Intels, dan verschil met de Intel is bij mij zo'n 2 á 3 FPS :7 Toch als ik de keuze heb/had zou ik ook voor een Intel kiezen, ik zit er zo af en toe ook nog naar te kijken maar ik heb geen zin om weer een nieuw moederbord te kopen, dan wordt het weer een erg dure upgrade voor die paar voordelen Enkel had ik bij mij al de CPU, vandaar dat ik geen Intel nam
Ja je hebt prima FPS, maar je processor bottleneckt jou SLI gtx770 zwaar, dat merk jij misschien niet maar dat komt omdat je wss ook niet beter weet. Een FX8120 is maar een budget AMD processor, die kan al dat grafisch geweld verre van bijhouden.
2gb red je het niet mee hoor. Een vriend van mij heeft ook een 2gb kaart en hij kan zn textures niet hoog zetten omdat hij te weinig gb heeft. Ik zou toch eerder voor een 3/4gb kaart gaan

Ga maar weer bij je oma op de koffie en begin dan eens met dit volledige topic vanaf de eerste post door te lezen, dan weet je dat je post totaal geen toegevoegde waarde heeft.

Ik volg dit topic al dagen. Ik zeg ook maar wat hoor. pfff.

Zeg maar vervolgens niks meer. heeft toch geen nut.

Het is niet mijn geld hoor. laat hem maar lekker een 2gb kaartje kopen.

Bewerkt: door dionkoffie
Link to comment
Delen op andere websites

GTX 960 met high textures gaat prima op een 2GB kaart! 4GB heeft geen zin om door een 128bit bus de persen, dus je zal daar geen betere prestaties van merken.

gta V is dan ook de enigste game die moeilijk doet over het aantal VRAM van een videokaart..

Overigens negeer ik die max VRAM altijd en speel ik prima 30-100fps speelbaar gta V 1920x1080 alles op very high. (i5 4670k@4.4ghz, gtx660 2gb) ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ja je hebt prima FPS, maar je processor bottleneckt jou SLI gtx770 zwaar, dat merk jij misschien niet maar dat komt omdat je wss ook niet beter weet. Een FX8120 is maar een budget AMD processor, die kan al dat grafisch geweld verre van bijhouden.

Dat zeg ik dus, we hebben het zelf geprobeerd en konden amper FPS verschil zien

Natuurlijk is de Intel CPU beter, dat zal ik ook zeker niet anders beweren, maar jullie overdrijven wel

Overigens was de PC waarin we de kaarten hadden getest met deze CPU en dit moederbord

Maargoed, genoeg offtopic lijkt me

Link to comment
Delen op andere websites

4gb is dus echt meer voor de mensen met een hogere resolutie dan 1080p?

Hierboven: Ik vind het interessant om te lezen, dus geen nutteloze post. En het begon met: Past de videokaart in m'n kast. :puh:

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

4gb is dus echt meer voor de mensen met een hogere resolutie dan 1080p? Hierboven: Ik vind het interessant om te lezen, dus geen nutteloze post. En het begon met: Past de videokaart in m'n kast. :puh:

4GB heeft alleen nut bij een R9 290(X) en niet bij een nVidia GT630.

Zoals eerder uitgelegd, vanwege de crippled 128bit van de GTX960, heeft ie niet voldoende kracht om 4GB VRAM te persen.

Hoger dan 1080p op een 128bit lijkt net of je een drol ter grootte van een tractorwiel zit te persen.

nVidia heeft het zelf ook aangegeven: 1080p and 60FPS.

Bewerkt: door Blue_V
Link to comment
Delen op andere websites

En ze hebben het nóg uitvoeriger onderzocht:

http://nl.hardware.info/reviews/6089/amd-fx-6300-vs-intel-core-i3-revisited

Hierbij moet de discussie eindelijk eens klaar zijn met AMD vs Intel. (Niet dat het hier zo intensief gebeurt maar je snapt me wel :puh: )

Link to comment
Delen op andere websites

Deze twee artikelen waren erg interessant en handig om te lezen, bedankt voor het posten, ik weet nu wat ik moet gaan nemen!

Heb je overigens wel eens nagedacht over 2e hands componenten? Kan aanzienlijk schelen in prijs waardoor je dat weer kunt investeren in andere onderdelen ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...