Jump to content

Grotere videokaart


Nyltje

Recommended Posts

Bespaar jezelf wat geld en ellende, en haal een MSI R9 270 (€180,-) en een CoolerMaster GM550M voeding (€50) en je bent voor ongeveer hetzelfde geld een stuk beter af. Je processor is niet heel slecht, maar zal wel snel verouderen en zal al snel een bottleneck gaan vormen voor een snelle grafische kaart.

Ik zie op video's dat die videokaart een stuk minder aan kan dan de Gtx 960. En de Msi versie van die videokaart past niet.

Pro tip: een power supply kost altijd (minstens) een tiende van het beloofde wattage. Voor een 500 Watt voeding tel je dus bijvoorbeeld ongeveer € 50 neer. Als het lager is dan dat is het vrijwel altijd brol. Ook dit lijstje raadplegen: http://i.imgur.com/tgrbCnr.jpg

Dat is een goede tip! Zal ik ook uitkijken naar een voeding die de 80+ gold sticker heeft? Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 98
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Nyltje

    36

  • Sprunk

    15

  • Limbolander

    13

  • RustyRustler89

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Het verschil tussen een R9 270 of GTX 960 zal jij niet echt gaan merken. Het is al vaker tegen je gezegd, maar je processor is daarvoor niet snel genoeg en zal een bottleneck gaan vormen.

Op welke settings wil je überhaupt gaan spelen? En hoeveel wil je maximaal uitgeven? Een nieuwe voeding kom je sowieso niet onder uit, dus vandaar de vraag wat nu je budget is.

Link to comment
Delen op andere websites

Precies wat Sprunk zegt, geen idee waar het vanaf komt maar de gemiddelde leek denkt altijd dat de videokaart alleen maar belangrijk is, jammer genoeg is in de realiteit de processor net zo belangrijk of zelfs nog wel belangrijker om fatsoenlijke prestaties te creëren, nu is dit wel redelijk spel afhankelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Precies, de CPU is net zo belangrijk als de videokaart. De GTX960 is eigenlijk te krachtig voor je huidige CPU en daarbij loop je heel wat FPS mis.

De R9 270 is de maximaal wat je CPU aankan. En bovendien is MSI niet de enige, je kan ook kijken naar een Asus R9 270 of andere merken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik dacht, dan kan ik denk ik meteen een heel nieuw systeem kopen en m'n oude pc verkopen. Zal denk ik ongeveer 300 euro opleveren en had even snel een samenstelling gemaakt met de Gtx 960 voor 550 euro. In principe betaal ik dan 250 euro. Ik had de AMD FX-8320 als processor. Ik zal wel een keer het hele systeem laten zien.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik dacht, dan kan ik denk ik meteen een heel nieuw systeem kopen en m'n oude pc verkopen. Zal denk ik ongeveer 300 euro opleveren en had even snel een samenstelling gemaakt met de Gtx 960 voor 550 euro. In principe betaal ik dan 250 euro. Ik had de AMD FX-8320 als processor. Ik zal wel een keer het hele systeem laten zien.

Ik denk niet dat je 300 euro krijgt voor je huidige systeem, of je moet een gek vinden die het er voor wil betalen, realistischer bedrag is rond de 100-150 euro.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat Limbolander ook zegt, je zal niet heel veel meer ervoor terug krijgen. Hardware veroudert nou eenmaal snel, en upgraden naar iets snellers kost nog veel meer.

Je kan beter kijken naar een flinke upgrade, zoals dit:

post-35628-0-59925500-1431946747.png

Je hebt dan een nieuw moederbord, snelle processor, GTX 960, goede voeding en een nieuwe kast waar alles in past. Het RAM-geheugen kun je gewoon meenemen uit je huidige PC (is ook DDR3) en ook je disk-drives (harde schijf) kun je meenemen. Optioneel zou ik je aanraden ook een SSD erbij te nemen voor ongeveer €60,- en daar Windows en programma's op installeren, dat is echt gigantisch veel sneller dan een HDD. Met deze upgrade kun je in ieder geval weer een paar jaar vooruit.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik had een AMD FX 8320 en een duurder moederboord, want ik wil waarschijnlijk m'n cpu gaan overclocken en mensen zeiden dat je dan niet zomaar een moederboord kan kiezen. Ik had daarom ook deze cpu koeler erbij. Ik had ook een 80+ gold omdat iemand dat zei in dit topic. Maar maakt dat dan heel erg uit 80+ gold of bronze? Behuizing was ik nog voor aan het kijken.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

http://tweakers.net/pricewatch/355304/biostar-a960d+-ver-6x.html

Maar ik zou niet weten welke wel en welke niet goed voor overclocken is. De goedkoopste met AM3+ is http://tweakers.net/pricewatch/286144/asus-m5a78l-m-le.html.

Ik had eerst ook een standard ATX omdat ik ook dacht dat dat beter was, maar omdat jij ook een mini ATX had toch even verder op internet gekeken en het maakte niet heel veel uit, je hebt alleen meer slots en het is groter.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou dat moederbord niet gaan gebruiken met een 8-core FX. Daar zijn dat soort relatief goedkope borden niet geschikt voor (te weinig fases stroomvoorziening cpu)

Een relatief goed en betaalbaar AM3+ bord is de 970A-UD3P van Gigabyte: http://tweakers.net/pricewatch/355350/gigabyte-ga-970a-ud3p.html. Daar kun je tenminste een 8-core FX op plakken en heb je nog wat ruimte om te overclocken.

Met een i5 zal je echter in games betere prestaties krijgen dan met een FX processor.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou dat moederbord niet gaan gebruiken met een 8-core FX. Daar zijn dat soort relatief goedkope borden niet geschikt voor (te weinig fases stroomvoorziening cpu)

Een relatief goed en betaalbaar AM3+ bord is de 970A-UD3P van Gigabyte: http://tweakers.net/...970a-ud3p.html. Daar kun je tenminste een 8-core FX op plakken en heb je nog wat ruimte om te overclocken.

Met een i5 zal je echter in games betere prestaties krijgen dan met een FX processor.

Ik had eens gekeken wat het verschil tussen AMD en Intel was, en zo ook met AMD en Nvidia. Ze zeggen dat AMD alleen gericht is op gaming en Intel/Nvidia ook op gaming gericht is, maar ook op videobewerking, photoshop enzo.

Kan ik met jouw samenstelling de Intel processor ook overklokken?

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou dat moederbord niet gaan gebruiken met een 8-core FX. Daar zijn dat soort relatief goedkope borden niet geschikt voor (te weinig fases stroomvoorziening cpu)

Een relatief goed en betaalbaar AM3+ bord is de 970A-UD3P van Gigabyte: http://tweakers.net/...970a-ud3p.html. Daar kun je tenminste een 8-core FX op plakken en heb je nog wat ruimte om te overclocken.

Met een i5 zal je echter in games betere prestaties krijgen dan met een FX processor.

Ik had eens gekeken wat het verschil tussen AMD en Intel was, en zo ook met AMD en Nvidia. Ze zeggen dat AMD alleen gericht is op gaming en Intel/Nvidia ook op gaming gericht is, maar ook op videobewerking, photoshop enzo.

Kan ik met jouw samenstelling de Intel processor ook overklokken?

Er is niet echt iets concreets over te zeggen, het ligt aan de processor en aan de processorstructuur waarvoor die gemaakt is, AMD en Intel hebben hier beide een heel arsenaal aan verschillende line-ups van processoren voor.

Zo'n B41 chipset moederbord is zeker niet geschikt om te overclocken, in jouw budget heb je ook weinig tot geen ruimte om een beetje goede hardware te kopen om te kunnen overclocken. Buiten dat is overclocken ook geen 5-10 minuten werk, je moet je goed inlezen en er relatief verstand van hebben wat je doet. Aangezien je de kennis al niet hebt om je eigen PC samen te stellen raad ik je dan ook sterk af te beginnen aan overclocken, daar heb je gewoonweg de kennis (nog) niet voor.

Link to comment
Delen op andere websites

http://tweakers.net/...0d -ver-6x.html

Maar ik zou niet weten welke wel en welke niet goed voor overclocken is. De goedkoopste met AM3+ is http://tweakers.net/...a78l-m-le.html.

Ik had eerst ook een standard ATX omdat ik ook dacht dat dat beter was, maar omdat jij ook een mini ATX had toch even verder op internet gekeken en het maakte niet heel veel uit, je hebt alleen meer slots en het is groter.

Overclocken van een FX CPU gaat een flinke aanslag leveren op je mobo, je zal niet de eerste zijn waarvan de achterkant helemaal bruin wordt en uiteindelijk de contact punten los laten

Je moet inderdaad, zoals de rest al aangeeft, wel een mobo zoeken die dat goed aankan

Vergeet ook niet dat een FX flink wat stroom vreet, al helemaal wanneer je hem gaat overclocken

Zoals Limbolander aangeeft is overclocken ook niet zo simpel, ik heb het dan uiteindelijk wel geleerd, maar nog ver van perfect zegmaar

Ik heb dan nog een mobo die het overclocken een stuk makkelijker maakt, waardoor je met Youtube al een heel eind komt :7

Overigens heb ik zelf deze mobo (ook met een FX CPU)

http://tweakers.net/...-formula-z.html

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...