Jump to content

Het grote: Wii topic


Jowx

Recommended Posts

Oppergod Jowxus heeft dat al eens eerder uit gelegd. Het klopt niet volledig met jouw situatie, maar ik denk dat je heir toch wel wijzer uit zult worden. Anders zul je Nintendo moeten contacteren. ;)

dus wat moet ik nu doen? :? moet ik nu dus die Wifi USB Stick installeren? en hoe want ik heb 1 grote pakket van draadloos netwerk gekocht bij Paradigit voor 70 euro ofzo en ik heb nu een Router, USB Stick enz. Mijn vraag is: Wat nu? :puh:

Met die router kan je op zich al met de Wii online, je moet dan de juiste gegevens van je router bij de Wii invoeren. Die USB stick is waarschijnlijk voor je PC om het signaal van je router te ontvangen, die ontvangt dus en verzend niet. Het enigste wat je moet doen is zorgen dat je router geinstalleerd wordt en dan de Wii op het draadloze netwerk aansluiten, daarvoor kan je beide gebruiksaanwijzingen voor raadplegen. :)

Maar Steel Dogg vraag niks over de Wii! :cry: Al is het wel hetzelfde voor de Nintendo DS. ;)

>>> Door Jowx: Lol, ik was idd even in de war met de Wii. :puh: <<<

Overigens had dit ook prima 'hier' gepast. :7

Bewerkt: door SamShine
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 689
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jowx

    123

  • Piet-Herr

    93

  • SamShine

    65

  • Yohan

    64

Top Posters In This Topic

Ik neem aan dat je snapt hoe je een router moet installeren, anders moet dat in de handleiding van die router staan. De instellingen op de Wii zijn vrij simpel, als je zorgt dat je alle benodigde gegevens bij de hand hebt kan het haast niet fout gaan.

  1. Druk in het startscherm van de Wii op het Wii logo linksonder, druk vervolgens op 'Wii-instellingen'.
  2. Ga met behulp van het blauwe pijltje naar pagina 2, druk daar vervolgens op 'Internet'.
  3. Druk op 'Verbindingen', als het goed is zie je nu 3 verbindingen staan.
  4. Vervolgens druk je op 'Verbinding 1', nu heb je de keuze tussen een 'Wi-Fi-verbinding' en een 'LAN-kabelverbinding'.
  5. Aangezien je een draadloos netwerk wilt druk je op 'Wi-Fi-verbinding', dan krijg je drie opties te zien.
  6. Druk nu op 'Handmatig instellen', op deze manier weten we zeker dat we in één keer het goede 'Acces Point' (je router dus) gevonden hebben.
  7. Nu kom je in een scherm waarin je de SSID van je router moet invullen, deze kun je vinden bij de instellingen van je router en je kan ze ook vinden door naar de eigenschappen van je draadloze netwerk te klijken. (Configuratiescherm -> Netwerkverbindingen -> rechts klikken op de draadloze verbinding -> Eigenschappen -> Tabblad 'Draadloze netwerken' -> selecteer je netwerk -> Eigenschappen -> Tabblad 'Koppelingen') Je kan al die informatie ook ergens afdrukken, maar ik kan op dit moment eventjes niet meer bedenken waar dat was. :puh:
  8. Als je de SSID hebt ingevuld druk je op het blauwe pijltje dat naar rechts wijst, aangezien ik er van uit ga dat je het netwerk wilt beveiligen (dit moet je vooral doen, anders kunnen anderen van je internetverbinding mee genieten) kan je in dit scherm de beveiligingsinstellingen doorvoeren zodat de Wii toegang krijgt tot je netwerk. Afhankelijk van de beveiliging die je kiest kan je op vier knoppen drukken, dit heb je zelf ingesteld bij je router en deze informatie moet je dus zelf weten. Als je op een van de vier knoppen gedrukt hebt, moet je het wachtwoord van het netwerk invullen.
  9. Als ook dat goed verlopen is druk je weer op het blauwe pijltje naar rechts, nu kom je bij de instellingen van het IP-adres. Normaal is het voldoende als je 'Ja' selecteerd bij 'Automatisch IP-adres, dit werkt zowel bij statische als bij dynamische IP-adressen prima.
  10. Vervolgens druk je weer op het blauwe pijltje naar rechts, nu kom je bij de DNS instellingen. Ook hier is het voldoende om 'Ja' te selecteren bij 'Automatische DNS'.
  11. We gaan weer een stapje verder naar rechts, nu kom je in de instellingen voor het gebruik van een Proxyserver, ik ga er van uit dat je die niet gebruikt dus selecteer je hier gewoon 'Nee'.
  12. Vervolgens ga je weer een stapje naar rechts, nu kom je bij de MTU waarde. Dit kan je gewoon laten voor wat het is.
  13. Druk nu onderaan op 'Opslaan', je moet nu de verbinding testen.Zorg ervoor dat de router aan staat, druk vervolgens op 'Oké'.

Als alles goed verloopt heb je nu toegang tot het internet op je Wii, mocht er iets fout gaan dan kan je de fout inclusief code hier plaatsen zodat we je kunnen helpen. Zorg dat je alle instellingen goed invoert, een enkel foutje zorgt ervoor dat de internetverbinding niet werkt. Het kan zijn dat je word gevraagd om een Óvereenkomst/bedrijfsiformatie' te lezen en te accepteren, dit moet je gewoon doen. Als je klaar bent en alles werkt wordt waarschijnlijk het systeem gelijk geüpdate met de nieuwste software, als dat lukt ben je er 100% zeker van dat alles werkt zoals het moet. De instellingen voor WiiConnect24 staan ook op pagina 2 van de Wii-instellingen, dat spreekt voor zich. Ik hoop dat alles lukt, als je een vraag hebt kan je die altijd in dit topic stellen. Veel succes! :bier:

Dit is btw allemaal met plaatjes te vinden op blz 227 t/m 235 van de 'Wii-Handleiding - Kanalaen en instellingen'', dat is dat dikke witte boekje dat jebij de Wii geleverd kreeg. In het grijze boekje staat alleen informatie over de systeeminstallatie, hier heb je vrij weinig aan als je informatie zoekt over instellingen.

[Topics -> Samengevoegd]

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Gisteren The Godfather: Blackhand Edition aangeschaft. Ik heb pas een uurtje gespeeld, maar het bevalt me redelijk. De besturing is eventjes wennen na anderhalve week lang alleen maar Red Steel gespeeld te hebben, maar alles gaat lekker soepel (afgezien van het autorijden... maarja, ik ben dan ook iets te veel aan GTA gewend - wat nou kijken waar je rijd? Gewoon lekker beuken! :clown: ). Het maken van je eigen gangster lijkt niet erg speciaal maar uitendelijk zijn er best veel verschillende opties. De controller reageert goed op bewegingen en het richten gaat ook prima, dus waarschijnlijk zal ik er wel eventjes lol mee hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Nieuwe Operabrowser voor Wii te downloaden

Nieuws | 12 april 2007 - De Operabrowser voor de Wii is af. Al sinds 22 december van vorig jaar is het mogelijk om met de Wii op het internet te surfen met een testversie van de browser en vanaf vandaag is het mogelijk de uiteindelijke versie te downloaden. De Operabrowser biedt de volgende vernieuwingen:

  • De browser start sneller
  • Er is een zoekknop toegevoegd
  • Tekst blijft beter leesbaar na inzoomen
  • De knoppenbalk kan worden gesloten waardoor je een groter browserscherm krijgt

De browser is tot eind juni gratis te downloaden in het winkelkanaal van de Wii. Na juni zul je er 500 Wii-punten voor neer moeten leggen.

Bron: InsideGamer

-------------------------

Ik moet zeggen dat het veel beter werkt als de testversie, dit gaat een stuk sneller en het browsen is een stuk verbeterd. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet zeggen dat het veel beter werkt als de testversie, dit gaat een stuk sneller en het browsen is een stuk verbeterd. ^_^
Meld je dit nu op je Wii of op je PC? :sigaar:

Goed van Nintendo dat ze nu een goeie gratis webbrouwser aanbieden, daar kan Microsoft nog wat van leren... Jammer genoeg voegt het weinig toe aan de console zelf, naar mijn mening kunnen ze de moeite en geld wat ze hierin hebben gestoken beter steken in een aantal systemsellers, waarvan de Wii er heel weinig heeft. Ondanks dat is hij wel amper aan te slepen, maar als het qua titels nog lang zo doorgaat zitten al die mensen na een tijdje met de gebakken peren... Kom op Nintendo! 8)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook een Wii aangeschaft. ^^ 2 weken geleden was ik alle winkels aan het afbellen, ze zeiden dat er een wachtrij van 16 mensen stond. Ze krijgen per week 2 Wii-consoles binnen en dat betekend dus dat ik hem over 8 weken kon halen. Ik vind het echt sneu dat er tekort aan Wii's is in Nederland. Maargoed, voor mij geen probleem, want Bart Smit belde om half 10 's ochtends dat ik de Wii op kon komen halen. =] En nu heb ik 'm. Ik zit te wachten op Mario Party 8 en Soul Calibur IV.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vraagje over wat spellen voor de Wii. Mijn broertje heeft een Wii en nog maar 1 spel. Wario Ware Smooth Moves. Hij vindt het een gaaf spel, alleen zie ik nu dat hij het een beetje beu is om de hele tijd dat spel te spelen. Hij doet het nog wel af en toe, maar de spellen die hij heeft: Wii Sports, Wii Play en Wario Ware Smooth Moves is die een beetje beu. Zijn er spellen die jullie hem kunnen aanraden met een leuke single-player mode? The Godfather BlackHand edition heeft die al geprobeerd, maar na een uur weer teruggebracht omdat het te donker was.

Weten jullie iets?

Link to comment
Delen op andere websites

Zelda is de enige systemseller voor de Wii, die game dus. Verdere uitleg lijkt me niet nodig, alle Zelda's waren keer op keer geweldig, waar Twillight Princes geen verandering in bracht. Het wachten voor de SP Wii-games zet voort.. :N

Edit: Dit is iets wat ook 'hier' had gepast. ;)

Bewerkt: door SamShine
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vraagje over wat spellen voor de Wii. Mijn broertje heeft een Wii en nog maar 1 spel. Wario Ware Smooth Moves. Hij vindt het een gaaf spel, alleen zie ik nu dat hij het een beetje beu is om de hele tijd dat spel te spelen. Hij doet het nog wel af en toe, maar de spellen die hij heeft: Wii Sports, Wii Play en Wario Ware Smooth Moves is die een beetje beu. Zijn er spellen die jullie hem kunnen aanraden met een leuke single-player mode? The Godfather BlackHand edition heeft die al geprobeerd, maar na een uur weer teruggebracht omdat het te donker was.

Weten jullie iets?

De beste singleplayer game die op het moment beschikbaar is, is natuurlijk The Legend of Zelda: Twilight Princess. Met deze game ben je zeker een hele tijd bezig, maar dan moet je natuurlijk wel van Zelda games houden. Verder is er Call of Duty 3, dat niet fantastisch werd ontvangen, maar nog best een aardige game zou zijn. Als je van shooters houd kun je ook Medal of Honor: Vanguard proberen, maar daar zijn nog niet zo veel reviews van. Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2 lijkt ook wel goed te zijn. Dit is de eerste fighting-game die van de Wii-controls gebruik maakt en dat pakt helemaal niet slecht uit. Ik heb de game zelf niet gespeeld, maar als ik de reviews mag geloven werkt het best goed.

Dit zijn, op TP na, niet de allerbeste games, maar er is op dit moment nog niet zo veel. Het wachten is, zoals Sammie zei, op de echte grote singleplayer avonturen, maar ik heb er al het vertrouwen in dat het daarmee helemaal goed gaat komen. Al met al zijn de bovenstaande games toch wel het proberen waard.

Link to comment
Delen op andere websites

Nieuwe Operabrowser voor Wii te downloaden

Nieuws | 12 april 2007 - De Operabrowser voor de Wii is af. Al sinds 22 december van vorig jaar is het mogelijk om met de Wii op het internet te surfen met een testversie van de browser en vanaf vandaag is het mogelijk de uiteindelijke versie te downloaden. De Operabrowser biedt de volgende vernieuwingen:

  • De browser start sneller
  • Er is een zoekknop toegevoegd
  • Tekst blijft beter leesbaar na inzoomen
  • De knoppenbalk kan worden gesloten waardoor je een groter browserscherm krijgt

De browser is tot eind juni gratis te downloaden in het winkelkanaal van de Wii. Na juni zul je er 500 Wii-punten voor neer moeten leggen.

Bron: InsideGamer

-------------------------

Ik moet zeggen dat het veel beter werkt als de testversie, dit gaat een stuk sneller en het browsen is een stuk verbeterd. ^_^

Ben ik het zeker mee eens. Hier nog een klein fimpje ervan:

Rechter muis knop -> Doel Opslaan Als

Bewerkt: door Ewoud
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Ik heb ook een vraagje. Als ik de Wii vandaag apart laat leggen bij dixons. En vraagt of ze me bellen dat ik hem kan halen als ze hem binnen hebben. Over hoe lang krijgen ze die Wii dan binnen? :?

Link to comment
Delen op andere websites

-------------------------

Lara Croft ook naar de Wii

Nieuws | 15 mei 2007 - Eidos heeft laten weten dat Lara Croft Tomb Raider: Anniversary naast de PlayStation 2 en PC ook op de Wii zal verschijnen. Deze Wii-versie zal aan het eind van het jaar moeten verschijnen.

Of de Wii-versies extra's krijgt die de andere twee versies niet hebben, valt nog af te wachten. Wat wel vaststaat is dat we straks een persbericht krijgen waarin beweerd wordt dat de game gebruik gaat maken van de innovatieve mogelijkheden die de Wii-controller biedt. En welke dat vervolgens weer zijn, krijgen we vast later te horen.

Bron: InsideGamer.nl

-------------------------

-------------------------

Aftellen tot nieuwe Smash Bros-website

Nieuws | 15 mei 2007 - Op de officiële Smash Brothers-website is een countdown-teller geplaatst. Deze telt af tot het moment dat de nieuwe site de lucht in gaat. Op het moment van schrijven duurt dit nog zeven dagen.

Het is natuurlijk aannemelijk dat de nieuwe website gepaard gaat met nieuwe informatie over het aankomende Wii-knokspel. Mogelijk worden enkele nieuwe speelbare karakters onthuld. Super Smash Bros. Brawl zal in het najaar gaan verschijnen.

Bron: InsideGamer.nl

-------------------------

-------------------------

Weer drie nieuwe Wii-ontwikkelaars erbij

Nieuws | 16 mei 2007 - Het gaat goed met de Wii. De spelcomputer is een half jaar na de lancering nog steeds stijf uitverkocht en steeds meer ontwikkelaars maken bekend te werken aan Wii-spellen. Vandaag kunnen we weer drie nieuwe namen bijschrijven op het steeds groter wordende lijstje met Wii-ontwikkelaars.

De bekendste studio is waarschijnlijk NanaOnSha. Dit is de ontwikkelaar van de bekende (PlayStation) serie PaRappa the Rapper. Volgens Masaya Matsuura van NanaOnSha gaat de Wii een groot succes worden. Hij houdt er echter wel een ietwat vreemde beredenering op na. Volgens Matsuura zal de grootte van de spelcomputer namelijk grotendeels het succes van de spelcomputer bepalen. De PlayStation 3 is volgens Matsuura veel te groot, terwijl bij de Xbox 360 juist de voeding te groot is. De grootte van de Wii is volgens hem perfect.

De tweede overige ontwikkelaars die zich sinds kort 'Licensed Wii Developer' mogen noemen zijn Aspyr Studios en WayForward. Aspyr kennen we onder andere van het Xbox-spel Dreamfall: The Longest Journey en het PC-spel Gothic 3. Ook werkte het bedrijf mee aan de shooter Prey. WayForward is het bedrijf van de broer van IGN-redacteur Mark Bozon. WayForward kennen we onder andere van het Game Boy Colour-avonturenspelletje Shantae.

Helaas maakte geen van de drie ontwikkelaars bekend welke spellen ze momenteel in ontwikkeling hebben.

Bron: InsideGamer.nl

-------------------------

-------------------------

Dokters adviseren Wii voor revalidatie patiënten

Nieuws | 16 mei 2007 - The Glenrose Rehabilitation Hospital heeft een nieuwe manier gevonden om patiënten met beweeg- en balansproblemen te laten revalideren. De problemen worden namelijk opgelost door de Nintendo Wii. Volgens Dr. Grigore Burdea is de Wii al wel in enkele ziekenhuizen te vinden maar wordt het apparaat alleen gebruikt voor entertainment. In The Glenrose Rehabilitation Hospital wordt de Wii gebruikt voor het oplossen van de beweegproblemen wat volgens Dr. Grigore Burdea nog niet eerder is gebeurd.

Volgens Burdea zijn mensen verslaafd aan games maar in dit geval is dat een positief punt omdat het de revalidatie bevorderd. Don Simoneau is een therapeut bij Glenrose die de Wii gebruikt voor de revalidatie. Volgens Don vinden de patiënten de revalidatieoefeningen vaak saai maar sinds ze de Wii gebruiken, spelen ze uren op de console van Nintendo. Ondanks dat er nog maar vijf patiënten zijn behandeld, zijn er nu al tweehonderd ziekenhuizen die ook aan de slag willen gaan met deze nieuwe manier van behandelen.

Bron: InsideGamer.nl

-------------------------

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook een vraagje. Als ik de Wii vandaag apart laat leggen bij dixons. En vraagt of ze me bellen dat ik hem kan halen als ze hem binnen hebben. Over hoe lang krijgen ze die Wii dan binnen? :?

Tja, de Wii is nog steeds heel slecht verkrijgbaar. Ik weet niet precies hoe lang de wachtlijsten op dit moment zijn, maar de levering is in ieder geval nog heel slecht. Toen ik laatst bij de Free Record Shop stond, zeiden ze dat ze er vorige week één binnen hadden gekregen, dus de kans is groot dat je wel een tijdje moet wachten. Als je een Wii wil hebben zou ik bij zo veel mogelijk winkels pre-orderen, dan maak je de meeste kans dat je hem krijgt. En als je dan ergens een Wii koopt kun je je andere pre-orders gewoon afzeggen, daar doen ze niet moeilijk over. Het kan trouwens ook de moeite lonen om iedere week op vrijdag, dan zijn dacht ik de leveringen, even langs de Free Record Shop te gaan. Daar doen ze niet aan pre-orders, dus daar kun je hem na een levering zonder reservering kopen. Even geleden was ik trouwens bij de Mediamarkt in Den Haag en daar kan ik me herinneren dat ze er een aantal hadden staan. Ik weet het niet zeker, maar je kunt ze natuurlijk gewoon bellen en als ze hebben even langs gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...