GolfG60 Geplaatst: 15 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2012 De enigste reden waarom ik hem liet rijden was omdat het een recht stuk van 500 meter was en je echt een enorme idioot moet zijn om daar op je bakkes te gaan.. Zelfs op een fiets weet je dat je je remmen niet op die manier moet inknijpen. Denk dat het schrikreactie was, maarja, hopelijk is ie eerlijk en zorgt ie ervoor dat je schakelbrommer weer wordt opgelapt. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit afloopt. Reageren
ColaGlas Geplaatst: 15 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2012 I'll keep you posted. Reageren
moechy Geplaatst: 15 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2012 I'll keep you posted. Les geleerd, zelfs al zeggen ze dat ze met een schakelbrommer kunnen rijden, niemand zou ooit met mijn auto/motor mogen rijden . Ben op dat vlak waarschijnlijk redelijk egoïstisch maar zo ben ik tenminste zeker dat er niks mee gebeurd. Trouwens die kappen zou ik gewoon laten lijmen en opnieuw overspuiten, gaat goedkoper uitkomen dan een nieuwe kap (even uit het hoofd, nieuwprijs van rechtervoorkap + onderkapje is in totaal €800 ) Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 15 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2012 (bewerkt) Ik heb wel eens 20/30 meter op een scooter gereden, maar alleen dan omdat het een recht stukje was en er was geen auto in de buurt. To be honest, er is géén kunst aan het rijden met een scooter. 12 jarigen kunnen dat ook! Schakelbrommers is dan weer wat anders.. Schakelbrommers zijn imo juist makkelijker te berijden, door de langere wielbasis en de daarbij behorende stabiliteit. Verder, als het net als in Nederland is, jouw verzekering gaat niet uitkeren, die van je vriend net zo min. Hij zal dus alle schade moeten vergoeden. Doet hij dit niet dan kan jij een civiele procedure starten. Hierbij moet je wel de afweging maken van wat de kosten zullen zijn, voor wie die zullen zijn en wat je kansen zijn. Edit: En de tijd die het kan gaan kosten natuurlijk. Bewerkt: 15 oktober 2012 door Teh_Ninja Reageren
moechy Geplaatst: 15 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2012 Moest hij je toestemming niet hebben gehad zou het een ander verhaal zijn en kan je wel alle kosten op hem verhalen, maar dit is niet het geval. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 15 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2012 En dan moet het alsnog via de rechter gaan. Reageren
moechy Geplaatst: 15 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2012 En dan moet het alsnog via de rechter gaan. Dus je zit sowieso met administratieve kosten, die de tegenpartij ook nog eens moet betalen als zij verliezen. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 15 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2012 (bewerkt) Die hoeft de tegenpartij niet per definitie te betalen. Ligt aan de uitspraak van de rechter, al komt het vaak wel voor. Bewerkt: 15 oktober 2012 door Teh_Ninja Reageren
MegaPilot Geplaatst: 16 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 16 oktober 2012 Denk dat het schrikreactie was, maarja, hopelijk is ie eerlijk en zorgt ie ervoor dat je schakelbrommer weer wordt opgelapt. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit afloopt. Toen ik die scooter voelde trekken had ik ook wel een schrikreactie, maar de gas lossen en de rem zachtjes indrukken werkte goed genoeg.. (Dat een rem helemaal indrukken niet gezond is heb ik met m'n fiets per ongeluk ontdekt op een pijnlijke manier..) Schakelbrommers zijn imo juist makkelijker te berijden, door de langere wielbasis en de daarbij behorende stabiliteit. Verder, als het net als in Nederland is, jouw verzekering gaat niet uitkeren, die van je vriend net zo min. Hij zal dus alle schade moeten vergoeden. Doet hij dit niet dan kan jij een civiele procedure starten. Hierbij moet je wel de afweging maken van wat de kosten zullen zijn, voor wie die zullen zijn en wat je kansen zijn. Edit: En de tijd die het kan gaan kosten natuurlijk. Schakelen lijkt me echt facking ingewikkeld. En je moet er mee bezig zijn tijdens het rijden. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 16 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 16 oktober 2012 Valt wel mee. En dan alsnog, al gaat dat fout, in een rechte lijn ga je daardoor niet onderuit. Reageren
ColaGlas Geplaatst: 22 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2012 M'n klasgenoot heeft het eindelijk (na een week) tegen zijn ouders durven te vertellen. Tot nu toe ziet het eruit dat ik het netjes terugbetaald ga krijgen. Reageren
moechy Geplaatst: 22 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2012 @megapilot: in het begin let je hierop d.m.v. je toerenteller, op den duur ga je gewoon op het geluid af. Reageren
ColaGlas Geplaatst: 11 november 2012 Rapport Geplaatst: 11 november 2012 Vandaag een schakelbrommertochtje gemaakt met 5 maten van me. Hier een filmpje ervan, sorry van de slechte kwaliteit, het is namelijk gefilmt met een on-board camera'tje van $15. Je ziet mij met m'n TZR meestal voor de camerabrommer (originele Honda Dax) rijden. In de credits zie je welke type brommers er nog meereden. (o.a. Zundapps ) http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4oY6YYM8A38#! Reageren
Djmaddox Geplaatst: 11 november 2012 Rapport Geplaatst: 11 november 2012 Waarom heb die ene een L achterop dan? Reageren
moechy Geplaatst: 11 november 2012 Rapport Geplaatst: 11 november 2012 (bewerkt) Waarom heb die ene een L achterop dan? Omdat hij een voorlopig rijbewijs heeft en zen praktijkproef nog niet gedaan heeft. Trouwens ik zou wat meer afstand houden en waarom rijden jullie op het fietspad? Ik reed zelfs op banen van 70 op de weg . Bewerkt: 11 november 2012 door moechy Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.