NicolaB Geplaatst: 10 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 10 augustus 2013 Klopt, die zie Aerox'en zie ik eigenlijk alleen maar 'opgekrikt' rondrijden. Leuk om popie-jopie te zijn, of als je passie in sleutelen ligt. Maar die van mij ligt, in het feit dat een scooter mij goedkoop en makkelijker van A naar B brengt, dan mijn fiets en vaak ook het ov. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Davedavy Geplaatst: 10 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 10 augustus 2013 Maar die van mij ligt, in het feit dat een scooter mij goedkoop en makkelijker van A naar B brengt, dan mijn fiets en vaak ook het ov. Dat is de reden dat ik er een heb gehaald, mijne rijd nu 1 op 30 dus dan zou ik voor ongeveer 2 euro per dag kunnen reizen en als ik de bus neem makkelijk 5 euro Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
moechy Geplaatst: 10 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 10 augustus 2013 Klopt, die zie Aerox'en zie ik eigenlijk alleen maar 'opgekrikt' rondrijden. Leuk om popie-jopie te zijn, of als je passie in sleutelen ligt. Maar die van mij ligt, in het feit dat een scooter mij goedkoop en makkelijker van A naar B brengt, dan mijn fiets en vaak ook het ov. Als je passie in sleutelen ligt moet je geen aerox kopen lol. Dan kan je beter een oldtimer kopen zoals S-te-Fan eentje heeft. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
RustyRustler89 Geplaatst: 10 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 10 augustus 2013 Maar die van mij ligt, in het feit dat een scooter mij goedkoop en makkelijker van A naar B brengt, dan mijn fiets en vaak ook het ov. Dat is de reden dat ik er een heb gehaald, mijne rijd nu 1 op 30 dus dan zou ik voor ongeveer 2 euro per dag kunnen reizen en als ik de bus neem makkelijk 5 euro En voor mij ook, want heb ook gewoon een auto staan M'n auto rijdt met stadsverkeer zo'n 1 op 10/11, m'n scooter (Kymco Super8) rijdt 1 op 40 (4 takt) En wat ook een voordeel is, is dat ik niet meer in de file sta, wat m'n reistijd stukken korter maakt Ik rij er zo'n 45 tot 60 km per dag mee, dus ook goed te merken, en er staat inmiddels 10700km op (gekocht met 5800km) Geen idee hoelang hij nog mee zal gaan, maar heb de volgende alvast uitgezocht, een Honda NSC50R Honda NSC50R, 4takt injectie: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
NicolaB Geplaatst: 11 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 11 augustus 2013 Klopt, die zie Aerox'en zie ik eigenlijk alleen maar 'opgekrikt' rondrijden. Leuk om popie-jopie te zijn, of als je passie in sleutelen ligt. Maar die van mij ligt, in het feit dat een scooter mij goedkoop en makkelijker van A naar B brengt, dan mijn fiets en vaak ook het ov. Als je passie in sleutelen ligt moet je geen aerox kopen lol. Dan kan je beter een oldtimer kopen zoals S-te-Fan eentje heeft. Dan moet je wel van oldtimers houden Ikzelf vind het geniaal om " echte " oldtimers te zien rijden en functioneren alsof ze net uit de fabriek zijn gekomen. Alleen helaas heb ik 2 rechterhanden, en ben ik linkshandig. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Davedavy Geplaatst: 11 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 11 augustus 2013 Niet slim van me, ik had moeten weten dat dit natuurlijk te maken heeft met dit Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
onbekendeIV Geplaatst: 11 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 11 augustus 2013 Myn Gilera Gsm heeft al wat aardig kilometers gemaakt. Ik heb de brommer gekocht met 15.500km en na 21 maanden staat er bijna 38.500km op de teller. Naast de gebruikelyke slijtage van oa: banden, tandwielen, remblokjes ketting en de rem/koppelingkabels is er verder nog geen onderhoud nodig geweest. Best knap voor een 2t vind ik. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
S-te-Fan Geplaatst: 11 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 11 augustus 2013 (bewerkt) Dan kan je beter een oldtimer kopen zoals S-te-Fan eentje heeft. Jeh, m'n mooie Zündapp Sprinter uit '81. Ziet u niet dat alles perfect pruttelt? Lekker robuust, voor een lange tijd vrijwel onderhoudsvrij. 50cc, loopt als een speer. Standaard 60km/u maar makkelijk op te voeren heb ik me wijs laten maken (wat ik overigens niet nodig vind). Alleen moet er een nieuw zadel op en de snelheidsmeter is er mee uitgescheden afgelopen week. Bewerkt: 11 augustus 2013 door S-te-Fan Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
NicolaB Geplaatst: 15 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 15 augustus 2013 (bewerkt) Niet slim van me, ik had moeten weten dat dit Damn, altijd leuk om achter dat soort dingen te komen na de koop :S Ik hoop dat het niet te veel mankementen laat tonen (en dat het een showmodel was ofzo). Bewerkt: 15 augustus 2013 door NicolaB Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Davedavy Geplaatst: 15 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst: 15 augustus 2013 Natuurlijk heb ik de dealer op gebeld (in de hoop geld terug te krijgen :$) hij wist het zelf ook niet en daarom krijg ik 100 euro terug Al met al een hele goeie deal geslagen nu Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
ColaGlas Geplaatst: 14 september 2013 Rapport Share Geplaatst: 14 september 2013 Wow Stefan, mooie Zündapp! Maat van me heeft dezelfde, alleen in het rood. Anyways, hier een filmpje van het rinkelend geluid dat vanuit links onder de tank komt bij m'n TZR. Iemand suggesties? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Djmaddox Geplaatst: 17 september 2013 Rapport Share Geplaatst: 17 september 2013 Ligt er ergens een ringetje in of zo? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
NicolaB Geplaatst: 19 september 2013 Rapport Share Geplaatst: 19 september 2013 Natuurlijk heb ik de dealer op gebeld (in de hoop geld terug te krijgen :$) hij wist het zelf ook niet en daarom krijg ik 100 euro terug Al met al een hele goeie deal geslagen nu Ik hoop dat dat het enige is, want dat hoort een dealer natuurlijk wel te weten. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
RustyRustler89 Geplaatst: 21 september 2013 Rapport Share Geplaatst: 21 september 2013 Hmm ik zit te twijfelen om een nieuwe zuiger in m'n Kymco Super 8 te laten zetten Het gaat me ong 150 euro kosten (gewoon bij de dealer), en wil hem laten vervangen vanwege het hoge olie verbruik (productie fout) Scooter heeft 'pas' 11900km gelopen en is van 2008, dus de revisie zou opzich nog wel moeten kunnen En vanwege de kilometerstand wordt dan dus ook alleen de zuiger gedaan Is 150 euro een nette prijs, gewoon bij de dealer inclusief onderdelen en arbeidsuren Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Michael Geplaatst: 22 september 2013 Rapport Share Geplaatst: 22 september 2013 Scooters lijken me zelf wel leuk, maar zou je niet van zo'n ding af vallen? Of moet jezelf dat gewicht proberen te belanceren. Heb dat nooit namelijk echt geweten Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.