Jump to content

Spookverhalen


MightyDuck

Recommended Posts

je kan in 2 dingen echt geloven:

biologisch denken..dat het lichaam van een mens gewoon afsterft na gemiddeld 70 jaar, en er verder niks gebeurd met je ziel.

je kan ook denken dat wij hier niet voor niets zijn..misschien hebben we hier een doel?

misschien hadden wij nooit ontstaan mogen worden...maarre ff over die geesten..

er is niks engs aan, het ziet en klinkt allemaal eng, maar het is gewoon de natuur

enne dat gedoe met dat geesten oproepen : nooit doen!

maar ik geloof in reincarnatie...

want daarom misscien ook die bekende ''deja-vu's''

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Robin B

    32

  • Melchior

    22

  • Clowntje_93

    22

  • LBG

    20

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dat ik (bijna) puur biologisch denk wil niet zeggen dat ik geloof dat we hier zonder doel zijn... Alleen dat doel is minder kant en klaar. Je zult er zelf iets van moeten maken.

En nee, ik kan niet bewijzen dat geesten niet bestaan, of dat er geen hiernamaals is. Ik ben voor zover ik weet nog nooit gestorven, dus hier kan ik geen keihard argument voor geven (Alhoewel de functie van reïncarnatie me een beetje ontgaat, wanneer je je vorige levens toch vergeet, maar ja).

En aan de andere kant maakt het voor mij weinig uit om hierover te piekeren. Ik zal toch nooit antwoord krijgen voor het zover is. En als het zover is, dan zie ik het wel. Zolang ik niets weet over de dood houd ik me met mijn leven bezig.

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb een verhaal gehoord dat je om 12.00 snacht elke klokslag 12 keer bladymary moet roepen, als je dat doet moet je in een spiegel staan waar je je zelf helemaal kon zien.

Ik zelf heb het niet gedurft maar een vriendin van mij zag bloedspetters aan de muur ;)

Andere versie van Bladymary:

ga voor de spiegel staan, rond 12:00 s'nachts. zeg drie keer bladymary. Dan komt het, je hoort een paard aankomen rennen, en je ziet hem in de spiegel op jou afkomen rennen. op het paard zit een ruiter, bladymary. en voordat je weg kunt, komt er een paardehoef dwars door de spiegel en ramt tegen je voorhoofd. Zodat je vooraltijd met een rode plek op je hoofd loopt, en dan kan iedereen zien dat je bladymary hebt opgeroepen.

- ik was een keer in de badkamer, en beneden hadden we het net over bladymary en andere spookverhalen gehad. En ik stoote mijn hoofd tegen het wasmachinedeurtje en had een rode plek op me voorhoofd. Ik liep naar beneden en zei dat ik Bladymary had opgeroepen. iedereen schrok zich dood. Ik heb maar verteld dat het een grapje was, maar mijn zus durfde evengoed de hele dag niet meer in de badkamer te komen! :lol: :puh::D

Link to comment
Delen op andere websites

1:Ikke maak heel vaak mee dat ik iets droom en dat dan de volgende dag het ook echt gebeurt

2: Ik lag dus te slapen en oppeens wordt ik wakker en me bed en ik zaten helemaal te trillen (niet denken dat ik gek ben hé)

en denken jullue nooit na "wat gebeurt er met me als ik dood ben" ik heb dat wel is :blink:

Daar denk ik heel vaak over

Dat is niks engs, dat is natuurlijk, elk mens heeft ze wel eens, veel mensen verwarren het met een nachtmerrie of iets dergelijks...

fjew

Bewerkt: door wcplee
Link to comment
Delen op andere websites

en denken jullue nooit na "wat gebeurt er met me als ik dood ben" ik heb dat wel is :blink:

Daar denk ik heel vaak over

Ik denk daar ook heel vaak over, van wat hierna gaat gebeuren. Waar ga je heen, of is er niets. en los je gewoon op, net zoals voor je geboorte.... :unsure:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf wat mee gemaakt maar geen zin om te vertellen :puh: maar ik wil wel wat zeggen.

Wat me vaak opvalt kijk: je leeft, je word oud, je gaat dood maar wat je mee maakt kan je niet meer na vertellen. door wie is dat zo gemaakt wie heeft gezegt als iemand dood gaat dan blijft hij weg en hij kan niks meer na vertellen.

of als iemand met 2 van die dingen die stroom door jou lichaam doen om hart weer laten kloppen, wie dat mee maakt zegt ook vet vaak dat hij allemaal dingen zag.

Ik zag dat soort dingen erg vaak op discovery channel dat mensen dood ging en later weel levend en dan is mij vraag Wat maak je in die tussen tijd door als je hart stil staat ben je toch dood al zeggen ze dat een deel van je lichaam nog functioneert.

Ik bedoel niet dood ik bedoel dat je hart stil staat.

En dat wij ooit apen waren word ook vaak gezegt maar dan is weer zo'n ding als je aap bent geweest hoe kan je dan een kat worden :blink:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zag dat soort dingen erg vaak op discovery channel dat mensen dood ging en later weel levend en dan is mij vraag Wat maak je in die tussen tijd door als je hart stil staat ben je toch dood al zeggen ze dat een deel van je lichaam nog functioneert.

Ik bedoel niet dood ik bedoel dat je hart stil staat.

Als je bijvoorbeeld een hartstilstand krijgt op de operatietafel(ik zeg maar ff een voorbeeld) ben je in feitelijk dood,ook al kunnen ze je reanimeren,je bent toch voor een paar seconde dood.

En als er nog dingen in je lichaam leve,waarom zou jijzelf dan niet leven? ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk altijd 3 dingen over doodgaan.

1. Je wordt geest

2. Je krijgt een ander leven

3. Je bent niks en je bent net zoiets als een steen, levenloos dus.

Bij punt 3 kan je heel lang over nadenken, net zoals het heelal.

De heelal is oneindig en er komt nooit een eind aan, ik vind dat zelf te moeilijk om te begrijpen maar het is wel zo.

- ik was een keer in de badkamer, en beneden hadden we het net over bladymary en andere spookverhalen gehad. En ik stoote mijn hoofd tegen het wasmachinedeurtje en had een rode plek op me voorhoofd. Ik liep naar beneden en zei dat ik Bladymary had opgeroepen. iedereen schrok zich dood. Ik heb maar verteld dat het een grapje was, maar mijn zus durfde evengoed de hele dag niet meer in de badkamer te komen!   

Whehe wel grappig, iemand zal dat eens moeten proberen kijken of het echt zo is :D

Er staat niet bij dat zown hoefijzer vanuit de spiegel tegen je hoofd pijn doet, dus mischien voel je wel niks maar loop je wel met een rode plek op je kop.

Vroeger was er welleens een programma, dat ging ook over mensen die iets hadden meegemaakt, ook iets spookachtigs keek ik welleens naar, dat soort dingen vind ik toch wel interessant, alleen jammer dat er nooit bewijs is, dus het kan net zo goed zijn dat het allemaal onzin is en dat ze gewoon iets verbeeld hebben en dat geesten gewoon helemaal niet bestaan, alleen in films enzo.

Bewerkt: door MightyDuck
Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij word je niet opnieuw geboren als je dood gaat. want dat zou beteken dat je leven nu voor niks is, want je komt tog weer terug. (en ik geloof al helemaal niet dat je als kat of hond terug komt.)

En dat je een geest word, is volgens mij alleen bij mensen die zelf niet weten dat ze dood zijn. En dan nog steeds denken dat ze hier leven.

Maar ik denk wel dat hierna, als je dood bent. Dat je ergens heen gaat. Natuurlijk niet de hemel met wolkjes en mensen die harp spelen. Maar naar iets anders, ik weet niet wat...

@ MightyDuck : Ik denk dat als zo'n hoefijzer tegen je kop aan krijgt, dat het best pijn zal doen. Denk je niet? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...