Jump to content

Voor Trein Springen


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Wat iemands probleem ook is, zelfmoord vind ik maar een zwakke oplossing. Maak wat van je problemen, probeer ze op te lossen of leer ermee leven, maar ik kan me geen probleem voorstellen dat zo groot is dat je liever dood bent. Dan heb je het namelijk sowieso van je probleem verloren. Kom nu trouwens alsjeblieft niet aan met iets als "ja maar mijn probleem is echt erg hoor!!". Als je iets als argument wil aandragen moet je dat argument ook geven, je kunt niet iets als argument geven maar dan het feitelijke argumenten verborgen houden.

Piet Herr ondanks dat ik het altijd met je eens ben eigenlijk krijgen we we toch ons eerste meningsverschil. Ik heb een vriend gehad, die jongen was zwaar shizofreen. Zelfs met medicijnen werd hij continu tot het uiterste gedreven. Zichzelf pijn doen. Anderen pijn doen. Zijn hele omgeving leefde eigenlijk in totale angst wat er nu weer zou gebeuren. Elke keer als hij weer een zelfmoordpoging gedaan had vonden ze hem. Normaliter zou ik zeggen dat het een schreeuw om aandacht is, aangezien bjna elke zelfmoordpoging die mislukt een schreeuw om aandacht is. Maar bij hem wist je het gewoon zo zeker dat hij echt niet meer verder wilde leven. Ook niet tijdens zijn goede dagen. Ik heb nachten met hem gepraat en hij wilde gewoon niet meer.

Toen op een dag is het wel gelukt... Niet op een manier waar anderen last van hadden zoals voor een trein springen ofzo. Maar ik weet nu zeker dat hij eindelijk de rust heeft waar hij zijn hele leven naar op zoek is geweest.

Dan heb ik er ook vrede mee. Zelfs zijn ouders zijn voor hem blij dat het afgelopen is.

Het is altijd moeilijk om iemand te verliezen, maar de manier waarop maakt een heel erg verschil. In het nieuws hoor je vaak dat iemand voor de trein is gesprongen omdat zijn vrouw een ander had. Het is moeilijk om zelfmoordenaars te groeperen, want de ene hebben wel een goede reden (waar je het dus van snapt en je erbij kan neerleggen) en de anderen hebben een reden waar je je boos om kan maken, en waarbij een treinconducteur op de bank ligt te huilen met zijn vrouw die hem troost. Die familie zal dat nooit kunnen vergeten.. en de treinspringer is van zijn problemen af. Maar de familie van die treinspringer misschien weer niet. Bij sommige redenen kunnen de nabestaanden rusten en bij de anderen niet. ;)

Ten slotte wil ik nog zeggen dat ik Mirr een topvriend vind, want voor hem zullen die jaren ook erg moeilijk zijn geweest zijn en toch bleef hij steunen. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 291
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    29

  • Groot-Duimpje

    22

  • Fiegel5

    16

  • 2fast{0}

    15

Paar dagen terug was er een jongen bij het station achter langs een stil staande trein gegaan, hij kon niet zien dat er van de andere kant een trein aan kwam, en daardoor is hij ook nog is geraakt.

Kranten stukje:

Jongen (13) overleeft botsing met trein

OOST-SOUBURG - Op de spoorwegovergang bij het NS-station in Oost-Souburg is dinsdagmorgen een dertienjarige scholier uit Oost-Souburg gewond geraakt nadat hij met zijn fiets werd gegrepen door een stoptrein. Het slachtoffer verkeert niet levensgevaar.

Ongeluk_souburg_553232b.jpg

Zwaargewonde jongen wordt in de ambulance gelegd. foto Ruben Oreel

Volgens de politie liep de jongen langs de achterkant van een passerende trein over het spoor terwijl de overgang dicht was. Hierdoor zag hij niet dat er nog een andere trein aankwam. De jongen werd geraakt door de trein en belandde naast de rails. De trein reed niet op volle snelheid.

Het ongeluk vond plaats rond half negen. Na de botsing werd het treinverkeer tussen Vlissingen en Middelburg volledig stilgelegd. Als gevolg van het ongeluk liepen de vertragingen op tot een uur. Ook werd de Draaibrug over het Kanaal door Walcheren tijdelijk afgesloten.

Twee ambulances en twee brandweervoertuigen rukten uit om hulp te verlenen. Het slachtoffer is per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis in Vlissingen. Het treinverkeer werd vanaf tien uur hervat.

Bron: pzc.nl

Maar even voor de duidelijkheid,dit is geen zelfmoord actie, maar ik wil wel duidelijk maken, dat een langzaam rijdende trein al een hoop kan veroorzaken.

Bewerkt: door -supremecars-
Link to comment
Delen op andere websites

Het zelfmoord moet je zelf weten, Maar doe het dan op een andere menier want dit is niet leuk voor de machinist Als je zelfmoord doet Doe het dan op een manier waar anderen geen last van hebben :S

hij zit er niet meej hij is tog dood en als ie opslag dood is voelt hij ook niks dus daarom doen ze dit, maar ik ben het wel met je eens laat je inslapen,overdossis,ophangen(lijkt me niet fijn)

Link to comment
Delen op andere websites

t's wel zielig hoor om zelfmoord te plegen op zo'n manier...

als je het zo erg graag wilt laat je je toch gewoon inslapen ofzo???

trouwens

kenny van southpark is voor de trein gevallen vandaag ;);)

heb ik ook gezien van South Park _O_

Ontopic:die jongen die is omgekomen vind ik het erg zielig , maar toch ook een beetje zijn eigenschuld , natuurlijk is dit wel iets heel anders dan zelfmoord, maar 1 overeenkomst zit er wel in: De machinist moet stoppen!

Link to comment
Delen op andere websites

t's wel zielig hoor om zelfmoord te plegen op zo'n manier...

als je het zo erg graag wilt laat je je toch gewoon inslapen ofzo???

trouwens

kenny van southpark is voor de trein gevallen vandaag ;);)

heb ik ook gezien van South Park _O_

Ontopic:die jongen die is omgekomen vind ik het erg zielig , maar toch ook een beetje zijn eigenschuld , natuurlijk is dit wel iets heel anders dan zelfmoord, maar 1 overeenkomst zit er wel in: De machinist moet stoppen!

bedoel je south park of die nieuws bericht ? :puh: nouja ik reageer maar :puh: als ik het niet goed heb zeg het dan doorstreep ik het :Dhij is gewond geraakt en is niet overleden hier het bericht en heb het ffuh odnerstreept voor je maar als je het over south park had heb ik je verkeerd begrepen en gaat dit bericht weg :D:tu:

Paar dagen terug was er een jongen bij het station achter langs een stil staande trein gegaan, hij kon niet zien dat er van de andere kant een trein aan kwam, en daardoor is hij ook nog is geraakt.

Kranten stukje:

Jongen (13) overleeft botsing met trein

OOST-SOUBURG - Op de spoorwegovergang bij het NS-station in Oost-Souburg is dinsdagmorgen een dertienjarige scholier uit Oost-Souburg gewond geraakt nadat hij met zijn fiets werd gegrepen door een stoptrein. Het slachtoffer verkeert niet in levensgevaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Bij ons zijn meerdere keren in de buurt mensen voor de trein gesprongen , in ieder geval niet toen ik in de trein zat. Ik vind het een vreselijk manier om zo een einde aan je leven te maken , het word er niet echt beter van :7

Maar als mensen niet voor de trein springen , dan jagen ze wel een kogel door hun hoofd dus als ze het een niet doen , doen ze vast en zeker het andere :duh:

Greetz :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf ook weleens iemand zien springen voor een trein

ik stond er wel ff bij still

in vind zelfmoord een van de ergste dood

natuurlijk schilt het er ook aan hoe je zelfmoord pleegt.

neem nou bijvoorbeeld de trein , dan heb je er meerdere mensen ermee te maken.

thuis ophangen is natuurlijk ook verschrikkelijk , alleen minder erg niet iedereen hoeft het te zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat van "een kogel door hun kop jagen" vind ik echt voor GTA verslaafde die met hun hoofd al in een andere wereld leven ver buiten de realiteit. Een nederlands huishouden heeft geen vuurwapen in huis, dit is verboden. Mensen die wel een vuurwapen hebben hebben vooraf eerst een psychologische test moeten ondergaan om te bestuderen of ze wel in staat zijn ermee om te gaan. Als ze dit certificaat niet hebben zijn ze strafbaar.

Terug naar realiteit dus.

Overigens om even terug te komen op het verhaal van mirrrr, waarin iemand meerdere keren faalde in zijn zelfmoordpoging... Dit vind ik ook niet echt logisch. Doodgaan is niet zo moeilijk. Het falen in een zelfmoordactie is dus eigelijk het domste wat je kan doen, want dood ben je snel genoeg, desnoods electrocuteer je jezelf door de magnetron bij je in bad te doen.

(Met al het respect, want het is en blijft een pittig verhaal, kusje mirrr, hvj :$ )

Bradley H.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat van "een kogel door hun kop jagen" vind ik echt voor GTA verslaafde die met hun hoofd al in een andere wereld leven ver buiten de realiteit. Een nederlands huishouden heeft geen vuurwapen in huis, dit is verboden. Mensen die wel een vuurwapen hebben hebben vooraf eerst een psychologische test moeten ondergaan om te bestuderen of ze wel in staat zijn ermee om te gaan. Als ze dit certificaat niet hebben zijn ze strafbaar.

je bent metzoveel dingen strafbaar maar het gebeurt overal, scooters opvoeren =strafbaar (ierdreen bij ons op school rijd/kan harder dan 45 hoor :7 )

Tja als je het niet wilt zien dan is het er niet maar je schiet er niets mee op hoor...

het is veels te makkelijk aan een pistol/geweer te komen kijk eens bij het topic Wapenbezit, het zal je verbazen waarschijnlijk

Bewerkt: door Plantebak
Link to comment
Delen op andere websites

je bent metzoveel dingen strafbaar maar het gebeurt overal, scooters opvoeren =strafbaar (ierdreen bij ons op

Hartelijk gefeliciteerd Plantebak dat jij het gebruik van een wapen en de koop daarvan vergelijkt met het opvoeren van scooters. :tu: Plantebak for president!

Link to comment
Delen op andere websites

Dat van "een kogel door hun kop jagen" vind ik echt voor GTA verslaafde die met hun hoofd al in een andere wereld leven ver buiten de realiteit. Een nederlands huishouden heeft geen vuurwapen in huis, dit is verboden. Mensen die wel een vuurwapen hebben hebben vooraf eerst een psychologische test moeten ondergaan om te bestuderen of ze wel in staat zijn ermee om te gaan. Als ze dit certificaat niet hebben zijn ze strafbaar.

je bent metzoveel dingen strafbaar maar het gebeurt overal, scooters opvoeren =strafbaar (ierdreen bij ons op school rijd/kan harder dan 45 hoor :7 )

Tja als je het niet wilt zien dan is het er niet maar je schiet er niets mee op hoor...

het is veels te makkelijk aan een pistol/geweer te komen kijk eens bij het topic Wapenbezit, het zal je verbazen waarschijnlijk

dat vind ik wel wat anders hoor een scooter opvoeren :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...