Jump to content

moskeeën in Nederland


Ruwie

Recommended Posts

Als ik door een grote stad rij merk ik op dat er steeds mee moskeeën en gebedshuizen bij komen.

We hebben nou ongeveer 512 moskeeën in Nederland staan en elke 2 maanden komt er 1 bij.

Ik denk dat we eens een grens moeten stellen..

Als het zo doorgaat komen er over een paar jaar meer moskeeën dan kerken!!!

Dit vind ik dus niet kunnen.. (Nou moeten jullie niet denken dat ik iets tegen moslims heb ;) )

Wat vinden jullie ervan?

Hier een kaartje van 2004 waarin je kan zien dat de moskeeën in heel het land verspreidt staan:

moskee.gif

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 280
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ruwie

    26

  • -->nick<--

    23

  • Sdajafol

    17

  • TomHagen

    12

Ik vind het opzich best wel jammer, want de Nederlandse cultuur verdwijnt.

We krijgen hier veel Polen, Turken, Marokanen. Ik heb niks tegen hun, vond het ook niet erg dat er hier en daar een moskee stond. Maar ik woon in een nogal christelijk dorp en hier staan evenveel moskee's als kerken.

Link to comment
Delen op andere websites

hier in den-haag zijn ook best wel veel moskeeen en van mij mogen ze weg :duh:

waarom niet in hun eigen land ? waarom moeten ze ons land helemaal naar die van hun ombouwen :N

Bewerkt: door powerpats
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het opzich best wel jammer, want de Nederlandse cultuur verdwijnt.

We krijgen hier veel Polen, Turken, Marokanen. Ik heb niks tegen hun, vond het ook niet erg dat er hier en daar een moskee stond. Maar ik woon in een nogal christelijk dorp en hier staan evenveel moskee's als kerken.

Precies, voledig mee eens.

Het klopt inderdaad dat de officiale Nederlandse cultuur een beetje verdwijnt.

D'r komen steeds meer mensen vanuit Polen, Turkije, Marokko etc.

Dus mja..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het opzich best wel jammer, want de Nederlandse cultuur verdwijnt.

We krijgen hier veel Polen, Turken, Marokanen. Ik heb niks tegen hun, vond het ook niet erg dat er hier en daar een moskee stond. Maar ik woon in een nogal christelijk dorp en hier staan evenveel moskee's als kerken.

Inderdaad en ik vind het zowiezo nergens op slaan want die moskee hier in de buurt wordt nauwelijks voor het geloof gebruikt want er zit een hele kantine in met pooltafel en al en meestal gaan de moslims uit dit dorp gezellig naar de moskee voetbal kijken :duh: (en dat noem je streng gelovig? dan kan die hoofddoek ook wel af :duh: ) Trouwens dat puntje schuin onder Enschede is de moskee die hier in het dorp staat. (de onderste op die kaart van twente.)

En dan als je daar boven komt hadden ze zogenaam geen geld om alles mooi te versieren met tegels( dat zeggen ze) terwijl beneden een kantine met plasma scherm en al zit :{

Bewerkt: door -->nick<--
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het opzich best wel jammer, want de Nederlandse cultuur verdwijnt.

We krijgen hier veel Polen, Turken, Marokanen. Ik heb niks tegen hun, vond het ook niet erg dat er hier en daar een moskee stond. Maar ik woon in een nogal christelijk dorp en hier staan evenveel moskee's als kerken.

Ja dat bedoel ik dus...

Ik vind het het ook niet erg dat er een paar moskeeën staan, maar als het er evenveel gaan worden dan kerken dan moeten we echt iets doen..

Ik weet dat in Nederland het recht op vrijheid in godsdienst geldt maar dit gaat gewoon veelste ver....

Een paar van die moslims (zeker niet allemaal) verschuilen zich achter deze wet, en denken dat ze hier net zo kunnen/mogen leven als in hun eigen land..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind eigenlijk dat het wel kunnen kan, maar ik vind dan ook weer dat het niet téveel moet worden. Ik bedoel, als er in elke stad 20 inzitten, vind ik het ook weer overdreven. Misschien 5 per stad, verspreid over de hele stad, is wel goed. Ik ben er niét voor, maar ook niét tegen. Gewoon, tussenin ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, als er nog meer turken en marokkanen naar Nederland komen moeten er nog meer moskeeën worden gebouwd.

Zelf heb ik er geen problemen mee en die kerken in Nederland zullen heus wel blijven staan..

Als je een kaart gaat zoeken van alle kerken in Nederland zijn dat er meer als de moskeeën. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Maar als de regering dit gewoon toelaat word het steeds erger..

ik bedoel maar.. waar ligt de grens dan nog?

Een voorbeeldje:

Bij mijn vader op het werk (hij werkt bij Philips) hebben ze een project niet op tijd afgekregen omdat 4 collega's van hun moslims waren... En die kregen een dag vrij i.v.m suikerfeest... Zo heeft het lab waar ze werken flink wat geld misgelopen.

Ik denk dat de regering over 5 jaar suikerfeest tot een officiele feestdag uitroept... De regering is hier gewoon veelste soft in :N

Link to comment
Delen op andere websites

Maar als de regering dit gewoon toelaat word het steeds erger..

ik bedoel maar.. waar ligt de grens dan nog?

Een voorbeeldje:

Bij mijn vader op het werk (hij werkt bij Philips) hebben ze een project niet op tijd afgekregen omdat 4 collega's van hun moslims waren... En die kregen een dag vrij i.v.m suikerfeest... Zo heeft het lab waar ze werken flink wat geld misgelopen.

Ik denk dat de regering over 5 jaar suikerfeest tot een officiele feestdag uitroept... De regering is hier gewoon veelste soft in :N

Hier stond zelf in de krant dat men voor een Nederlands feest maar geen vrij meer moet krijgen zodat het suikerfeest vrij kon worden :duh:

Bewerkt: door -->nick<--
Link to comment
Delen op andere websites

Tja, het is een multicultureel land... Ik heb er niks op tegen, maar het moeten er niet meer worden dan de kerken. Nederland moet niet helemaal vernieuwen. En het suikerfeest mag van mij ook wel een officiele feestdag worden, want dingen als pinksteren, pasen e.d. zijn voor mij gewoon een dag vrij. Ik ken niet echt mensen die er echt wat mee doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom moeten wij het altijd maar accepteren dat ze hier moskeeen bouwen terwijl we dat niet bij hen mogen :duh: Want wij mogen echt geen kerk of iets dergelijks bouwen in een Islamitisch land want dat willen hun ook niet.

En zeg niet dat wij gewoon voorlopen op iedereen want als jij bij iemand thuis komt ga je ook niet alles veranderen en dan zeggen dat je voorloopt op iedereen :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, het is een multicultureel land... Ik heb er niks op tegen, maar het moeten er niet meer worden dan de kerken. Nederland moet niet helemaal vernieuwen. En het suikerfeest mag van mij ook wel een officiele feestdag worden, want dingen als pinksteren, pasen e.d. zijn voor mij gewoon een dag vrij. Ik ken niet echt mensen die er echt wat mee doen.

Dus dan ben jij het er ook mee eens dat als suikerfeest een officiele feestdag word dat al het werk dan neergelegd word???

Het moet niet gekker worden!!! :N

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vindt het on- toepasselijk dat er zo veel moskeeén worden gebouwd. Ik loop 1 staat verder van me school om naar de andere locatie te lopen. En je hoort al van afstand het harde gekreis van een gast die zit te zingen door de stad . Ik vindt dat DE NEDERLANDSE CULTUUR moet blijven en alle andere culturen moeten een beetje zich inhouden. Je kan makkelijk een moskee bouwen maar kerken enzo vindt ik veel belangrijker.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...