Jump to content

moskeeën in Nederland


Ruwie

Recommended Posts

Die eerste inderdaad niet omdat het gewoon een lelijk vervallen gebouw is, maar die tweede zou ik geen probleem mee hebben. Ik vind deze kleuren en vormen mooier dan een saaie kerk van bakstenen.

Bewerkt: door LBG
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 280
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ruwie

    26

  • -->nick<--

    23

  • Sdajafol

    17

  • TomHagen

    12

Ik ben zelf moslim niet zo van die echt streng gelovige ben gewoon in Nederland geboren en me familie draagt geen hoofddoekjes enzo. Mijn ouders komen uit Afghanistan.

Wij gaan niet echt naar een moskee maar mijn vader gaat wel meestal na de ramadan wanner het suiker feest is die dag.

Maar even over die moskee 's er zijn nu best veel moskee 's. Maar veel moskee 's zijn van Turkse mensen en Marokkaanse ze zamelen zelf geld in met hun vrienden groep en laten dan een moskee bouwen in een moskee bidden ze niet alleen, als er iemand overleden is komen ze daar ook bij elkaar. maar ik heb nog nooit een moskee gezien met een kantine en dan nog een Lcd scherm van mij mogen dat soort moskee 's wel weg.

De meeste moskeeen worden gebouwd met geld van de gemeente oftewel het geld wat iedereen inleverd, dus eigenlijk ons geld.

Link to comment
Delen op andere websites

De meeste moskeeen worden gebouwd met geld van de gemeente oftewel het geld wat iedereen inleverd, dus eigenlijk ons geld.

Moskeeen worden (in België) gebouwd door geld dat door moslims word afgegeven aan de marrokaanse/turkse gemeenschap. Bij kerken (in België) niet, deze worden gebouwd door geld van de gemeente...

Ik heb dit ooit eens gehoord in de les godsdienst...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik woon in Oss. Als ik nu bij gordijnen open doen dan zie ik schuin voor me een ''moskee''.

Daarom heb ik altijd mijn gordijnen dicht.

:7

Hoor jij s'morgens dan ook altijd dat gezang uit die toren??

Een vriend van mij word daar elke morgen van wakker ;)

Link to comment
Delen op andere websites

ik snap niet waarom ze die mokeen hier weg zetten volgens mij staan er ook geen kerken in marokko

Dat is echt de grootste onzin die er is. Het zijn er niet veel maar dat is ook vrij logisch aangezien het grootste aantal inwoners in Marokko Islamitisch is. Maar er staan echt wel kerken in Marokko. Ik zal eens in mijn foto's van mijn vakantie in Marokko gaan speuren. Dan zal ik je er wel 1 laten zien :Y

Link to comment
Delen op andere websites

ik snap niet waarom ze die mokeen hier weg zetten volgens mij staan er ook geen kerken in marokko

Dat is echt de grootste onzin die er is. Het zijn er niet veel maar dat is ook vrij logisch aangezien het grootste aantal inwoners in Marokko Islamitisch is. Maar er staan echt wel kerken in Marokko. Ik zal eens in mijn foto's van mijn vakantie in Marokko gaan speuren. Dan zal ik je er wel 1 laten zien :Y

Maar zijn dit dan ook echt christelijke kerken, of gewoon kerken van hun oude cultuur? ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Maar zijn dit dan ook echt christelijke kerken, of gewoon kerken van hun oude cultuur? ;)

Gewoon Christelijke kerken die ook gebruikt worden :7

Ik denk dat er in Marokko wel kerken geaccepteerd worden inderdaad, volgens mij is Marokko best een goed, modern land. Maar ik denk dat ik andere arabische landen, die niet zo modern zijn, en niet echt een goed regeringsbeleid hebben kerken niet zo vlug toestaan. Of heb ik het fout?

Link to comment
Delen op andere websites

Maar zijn dit dan ook echt christelijke kerken, of gewoon kerken van hun oude cultuur? ;)

Gewoon Christelijke kerken die ook gebruikt worden :7

Ik denk dat er in Marokko wel kerken geaccepteerd worden inderdaad, volgens mij is Marokko best een goed, modern land. Maar ik denk dat ik andere arabische landen, die niet zo modern zijn, en niet echt een goed regeringsbeleid hebben kerken niet zo vlug toestaan. Of heb ik het fout?

In Mekka zal je er niet gauw een tegen komen, maar ik denk dat er weinig Arabische landen zijn die het niet toestaan dat er een kerk wordt gebouwd.

En in Nederland vindt ik het niet erg. Hier posten super veel mensen met een oude mannetjes bril op volgens mij. "Vroeger waren er nog geen moskeën, toen was alles beter." Kom op, als we mensen toe staan te wonen in dit land, moeten we ook hun geloof hier toestaan. Een moskee moet natuurlijk wel binnen de wetten van Nederland passen (als ze met van die geluidssprekertjes geluidsoverlast bezorgen mag je daar echt wel een aanklacht tegen dienen).

Tijden veranderen, en de Nederlandse cultuur veranderd door buitenlandse invloeden. En dat is alleen maar mooi anders liepen we nog steeds op klompen :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...