Jump to content

moskeeën in Nederland


Ruwie

Recommended Posts

Wat het punt is met de moskeeen is dat ze op de verkeerde plekken gebouwd worden. Ze passen meestal totaal niet het totaal plaatje van een wijk.

Als ze nouw is die dingen moderner maken en meer in het straatbeeld laten passen mogen ze er mij van gerust staan.

Kortom het totaal plaatje moet goed zijn en ze moeten niet zomaar ergens tussen gepropt worden!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 280
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ruwie

    26

  • -->nick<--

    23

  • Sdajafol

    17

  • TomHagen

    12

Jullie kennen vast 'De Kuip' in Rotterdam. Daar vlakbij is ook zo'n moskee in arabische stijl. Ik vind dit helemaal niet bij de Nederlandse cultuur passen en door jullie posts door te lezen zijn jullie het met mij eens. Ik laat er even een plaatje bij zien:

essalaminmorningsunme7.jpg

Minaretten Essalam moskee in Rotterdam

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet of jullie het weten

maar 4% van irak is Christen

en in nederland is 5,8% moslims :duh:

dus weet echt niet hoe jullie erbij komen dat je ge'excuteerd word als Christen in Irak :duh:

Alleen uitgaan van cijfers heeft geen nut, je moet je indenken in de plaatselijke situatie.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet of jullie het weten

maar 4% van irak is Christen

en in nederland is 5,8% moslims :duh:

dus weet echt niet hoe jullie erbij komen dat je ge'excuteerd word als Christen in Irak :duh:

Alleen uitgaan van cijfers heeft geen nut, je moet je indenken in de plaatselijke situatie.

Eh nee juist niet. Als je in je plaatselijke situatie een conflict hebt met een mosim, kan je toch niet zeggen dat de hele Islam fout is?! Je moet juist denken in de gehele situatie, als je geen enkel totaalbeeld hebt van de Nederlandse cultuur (dus over heeeel Nederland) kan je er ook niks over zeggen. Als je dat plaatje ziet met plaatsen van moskeën kan je toch wel zeggen dat ze vooral in de randstand staan en grote steden. Daar zullen mensen zich misschien gaan ergeren aan het straatbeeld van de moskee. Maar in kleine plaatsjes wordt er echt geen moskee gebouwd.

En ten tweede, je kan de Islam niet met het Christendom binnen Nederland vergelijken. De Islam wordt steeds groter hier, terwijl de kerken alleen maar geldgebrek hebben.

Het enige wat me tegenstaat aan de moskeeën is dat ze vaak gebouwd worden op kosten van rijke mensen uit Moslim-landen. Als ze hier niet wonen, waarom willen ze dan wel een moskee hier? Omdat ze andere landen willen islamiseren?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet of jullie het weten

maar 4% van irak is Christen

en in nederland is 5,8% moslims :duh:

dus weet echt niet hoe jullie erbij komen dat je ge'excuteerd word als Christen in Irak :duh:

Alleen uitgaan van cijfers heeft geen nut, je moet je indenken in de plaatselijke situatie.

Eh nee juist niet. Als je in je plaatselijke situatie een conflict hebt met een mosim, kan je toch niet zeggen dat de hele Islam fout is?! Je moet juist denken in de gehele situatie, als je geen enkel totaalbeeld hebt van de Nederlandse cultuur (dus over heeeel Nederland) kan je er ook niks over zeggen. Als je dat plaatje ziet met plaatsen van moskeën kan je toch wel zeggen dat ze vooral in de randstand staan en grote steden. Daar zullen mensen zich misschien gaan ergeren aan het straatbeeld van de moskee. Maar in kleine plaatsjes wordt er echt geen moskee gebouwd.

En ten tweede, je kan de Islam niet met het Christendom binnen Nederland vergelijken. De Islam wordt steeds groter hier, terwijl de kerken alleen maar geldgebrek hebben.

Het enige wat me tegenstaat aan de moskeeën is dat ze vaak gebouwd worden op kosten van rijke mensen uit Moslim-landen. Als ze hier niet wonen, waarom willen ze dan wel een moskee hier? Omdat ze andere landen willen islamiseren?

Daar doel ik ook niet op. Ik wou alleen zeggen dat het verkeerd is als je alleen met cijfers meet, want cijfers hoeven vaak helemaal niet te kloppen, en het geeft amper wat weer.

Link to comment
Delen op andere websites

R'dams ziekenhuis komt met allochtonenmenu

Gepost door Rob (R@b) - Bron: Algemeen Dagblad

Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2007 @ 09:30

Icoon GezondheidAls allochtone ziekenhuispatiënt ben je binnenkort goed uit in het Medisch Centrum Rijnmond Zuid (MCRZ). Daar wordt weldra aan allochtonen voedsel 'uit hun eigen cultuur' geserveerd, alhoewel dit al tot kritiek heeft geleid vanuit de politiek. Begin 2008 komt er een menukaart die meer inspeelt op de wensen van Marokkaanse, Turkse, Antilliaanse en Surinaamse patiënten. Zo komt bijvoorbeeld couscous met lam op de kaart te staan. De huidige kaart bevat voornamelijk Nederlandse gerechten.

Het MCRZ hoopt met de nieuwe multiculturele menukaart een tweeledig doel te bereiken: meer hygiëne en betere controle op het dieet van patiënten. Nu is het zo dat nogal wat familieleden van allochtone patiënten thuis bereid voedsel naar het ziekenhuis meenemen. Hetgeen het risico op ziekmakende bacteriën vergroot en een gevaar oplevert voor het dieet van een patiënt. Met als gevolg dat de patiënt soms meer en dus duurdere ziekenhuiszorg nodig heeft.

Halal

De politieke kritiek is afkomstig van de Partij voor de Dieren (PvdD). Zij vrezen dat de kans groot is dat straks halal vlees op het ziekenhuismenu komt te staan, waarvoor dieren op rituele wijze worden geslacht. Een vertegenwoordiger van de PvdD haast zich te zeggen dat dit niet enkel geldt voor vlees dat geslacht is volgens de islamitische regels. ''Wij zijn tegen het eten van elk soort vlees dat afkomstig is van onverdoofd geslachte dieren. Dus ook tegen koosjer vlees, dat vooral door joden wordt gegeten'', aldus Lieke Keller namens de Dierenpartij.

Voor moslims is vlees halal als de slachter van het dier een moslim is en het dier onverdoofd met een mes de hals wordt doorgesneden. Daarbij moet de kop van het beest richting Mekka staan en tijdens de slacht de spreuk 'Bismillah, Allahu Akbar', worden uitgesproken. Voor religieuze joden geldt het soortgelijke. Met een vlijmscherp mes moet in één haal luchtpijp en slokdarm door worden gesneden. Het mag alleen gedaan worden door joden die daarvoor speciaal opgeleid zijn. Bovendien moet het beest koosjer zijn: landdieren die gespleten hoeven hebben èn herkauwen (paarden en varkens vallen hier buiten).

en NOG een bericht! :tu:

Moslima moet alleen in nood hulp accepteren

Gepost door Rob (R@b) - Bron: Nederlands Dagblad

Gepubliceerd: zaterdag 10 november 2007 @ 10:04

Icoon MedischHet staat moslimvrouwen in Nederland vrij om hulp van een mannelijke arts te weigeren, behoudens in het geval dat het leven van een ongeboren kind in gevaar is. Dat heeft voorzitter Peter Holland van artsengenootschap KNMG gisteren gezegd op een gynaecologencongres in Arnhem.

Volgens Holland mogen patiënten in grote mate zelf beslissen door wie ze geholpen willen worden. ''Of je een arts nu te jong of te oud vindt, of dat de pukkel op zijn neus je niet aanstaat, als patiënt hoef je niet te motiveren waarom je niet door een arts geholpen wilt worden. Een islamitische vrouw mag zodoende ook een mannelijke arts weigeren. Ook als zij met persweeën in het ziekenhuis ligt en er geen vrouwelijke gynaecoloog voorhanden is. Zolang het ongeboren kind niet in gevaar is, heeft zij dit recht.''

Pas als het ongeboren kind in levensgevaar is, zijn een gedwongen narcose en spoedkeizersnede soms noodzakelijk, zo zegt Holland. Iedere arts heeft volgens hem namelijk de plicht een ongeboren leven te beschermen. De behandeld gynaecoloog zou mogelijk wel een tuchtzaak aan zijn broek kunnen krijgen, maar Holland ziet dat met vertrouwen tegemoet. ''Ik moet de tuchtrechter nog tegenkomen die een gynaecoloog veroordeelt omdat hij het leven van een kind heeft gered.''

Mocht er tijdens de bevalling een lastige orthodoxe moslim in de de verloskamer mannelijke artsen gaan bedreigen, is volgens Holland de oplossing simpel: Die dient onmiddellijk verwijderd te worden.

Richtlijn

Het KNMG werkt momenteel aan een richtlijn over de omgang met moslims. Daaraan is behoefte vanwege incidenten tussen islamitische patiënten en medici. Moslima's - maar vaker hun echtgenoten - weigeren soms een mannelijke arts, omdat de islam zou voorschrijven dat ze alleen door vrouwen geholpen mogen worden.

Een bekend incident vond plaats in het Meander Medisch Centrum in Amersfoort. Een Iraakse vrouw met bevallingsproblemen kon niet geholpen worden omdat haar agressieve echtgenoot een mannelijke gynaecoloog verbood zijn vrouw in barensnood te helpen. Er was echter geen vrouwelijke gynaecoloog voorhanden. De moslima werd uiteindelijk overgeplaatst naar een kliniek waar op dat moment wel een vrouwelijke arts dienst had.

De problemen met moslims die een mannelijke arts in noodsituaties weigeren, speelt niet alleen in Nederland. Ook in bijvoorbeeld Frankrijk en België komt het voor.

Fantastische cultuur, nietwaar? :7

En Piet herr, ik denk niet dat iemand hier fasistische ideën heeft. Misschien wel nationalistisch, en dat kan ik erg goed begrijpen. HEEL GOED zelfs.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet of jullie het weten

maar 4% van irak is Christen

en in nederland is 5,8% moslims :duh:

dus weet echt niet hoe jullie erbij komen dat je ge'excuteerd word als Christen in Irak :duh:

Alleen uitgaan van cijfers heeft geen nut, je moet je indenken in de plaatselijke situatie.

Eh nee juist niet. Als je in je plaatselijke situatie een conflict hebt met een mosim, kan je toch niet zeggen dat de hele Islam fout is?! Je moet juist denken in de gehele situatie, als je geen enkel totaalbeeld hebt van de Nederlandse cultuur (dus over heeeel Nederland) kan je er ook niks over zeggen. Als je dat plaatje ziet met plaatsen van moskeën kan je toch wel zeggen dat ze vooral in de randstand staan en grote steden. Daar zullen mensen zich misschien gaan ergeren aan het straatbeeld van de moskee. Maar in kleine plaatsjes wordt er echt geen moskee gebouwd.

En ten tweede, je kan de Islam niet met het Christendom binnen Nederland vergelijken. De Islam wordt steeds groter hier, terwijl de kerken alleen maar geldgebrek hebben.

Het enige wat me tegenstaat aan de moskeeën is dat ze vaak gebouwd worden op kosten van rijke mensen uit Moslim-landen. Als ze hier niet wonen, waarom willen ze dan wel een moskee hier? Omdat ze andere landen willen islamiseren?

Daar doel ik ook niet op. Ik wou alleen zeggen dat het verkeerd is als je alleen met cijfers meet, want cijfers hoeven vaak helemaal niet te kloppen, en het geeft amper wat weer.

Dan kan het CBS wel stoppen met zijn statistieken. Cijfers kunnen heel goed aanduiden waar een probleem zit of wat een gemiddelde is.

Je moet alleen niet alleen meten met cijfers, want dan ga je wel de mist in.

Bewerkt: door Ewoud
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er geen baat bij dezelfde discussie honderd keer te blijven herhalen en reageer dus maar op 1 ding uit de beginpost, in plaats van dit hele topic door te spitten:

(Nou moeten jullie niet denken dat ik iets tegen moslims heb ;) )

In dat geval mag je me uit gaan leggen wat het je dan in godsnaam zou kunnen schelen als er meer moskeeën dan kerken komen (laat me niet lachen, maar dat terzijde) of toegeven dat je gewoon glashard staat te liegen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet of jullie het weten

maar 4% van irak is Christen

en in nederland is 5,8% moslims :duh:

dus weet echt niet hoe jullie erbij komen dat je ge'excuteerd word als Christen in Irak :duh:

met christen wordt ook vaak bedoeld geen geloof

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het jammer want de Nederlandse cultuur verdwijnt, het wordt langzamerhand een islamitische cultuur.

En Piet-Herr, ik vind het echt niet kunnen dat er een kantine in een moskee zit!

En een moskee is daar ook niet voor bedoelt! Het is bedoelt als gebeds huis waar je met zijn allen komt om te bidden naar allah of iets dergelijks. En dat is geen voetbal kijken naar het Internationale Turkse elftal. Want er wordt geen Nederland uitgezonden hoor. Alleen turkse kanalen en ook het Turkse voetbal.

En dan ook nog vervolgens zeggen dat ze niet genoeg geld kregen om daar boven in het belangrijkste gedeelte af te maken vind ik belachelijk!

En alles hier veranderd wel want als er niets was veranderd zouden hier nog gewoon Negerzoenen liggen met die naam!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...