Jump to content

moskeeën in Nederland


Ruwie

Recommended Posts

Ik weet niet of jullie het weten

maar 4% van irak is Christen

en in nederland is 5,8% moslims :duh:

dus weet echt niet hoe jullie erbij komen dat je ge'excuteerd word als Christen in Irak :duh:

Dan moeten ze dat maar niet op tv uitzenden!!! :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 280
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ruwie

    26

  • -->nick<--

    23

  • Sdajafol

    17

  • TomHagen

    12

Ik weet niet of jullie het weten

maar 4% van irak is Christen

en in nederland is 5,8% moslims :duh:

dus weet echt niet hoe jullie erbij komen dat je ge'excuteerd word als Christen in Irak :duh:

Dan moeten ze dat maar niet op tv uitzenden!!! :duh:

wat uitzenden ? :?

Link to comment
Delen op andere websites

Hij bedoelt de media die negatief over Irak enzo praat. Maarja, dan krijg je geen kijkcijfers, want het is Irak.Dé land die er bekend om staat dat er oorlog gevoerd word. Als je geen negatief nieuws uitzend, dan is het niet meer waar het bekend om werd en dat wilt de media niet. Dusja, we zoeken lekker de slechte dingen op en zenden die uit zodat de achterlijke mensen gaan denken dat het er zó slecht aan toegaat in Irak en het journaal veel kijkcijfers krijgt. Kijk nu kun je het er niet mee eens zijn, maar dat is het toch écht wel. ;)

Bewerkt: door Steel Dogg
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet of jullie het weten

maar 4% van irak is Christen

en in nederland is 5,8% moslims :duh:

dus weet echt niet hoe jullie erbij komen dat je ge'excuteerd word als Christen in Irak :duh:

Maar omdat 4% christen is wil dat nog niet zeggen dat er ook boven er ook zoveel kerken staan en wij hebben daar ook geen kantine in een kerk dus waarom zouden ze dat hier dan wel hebben en ook nog zeggen dat ze niet genoeg geld kregen van het GEMEENTEHUIS om daarboven in het belangrijkste van de moskee het goed te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ik geen enkel moslim-land zal je een katholieke kerk zien staan.. Dus ik snap niet dat de nederlandse regering niet harder optreedt...

Wij leven wel in een multi-culturele samenleving.

En ik denk dat het daarom zo is, dat er hier in Nederland en Belgie wel van die gebouwen word gebouwd.

Link to comment
Delen op andere websites

Precies, voledig mee eens.

Het klopt inderdaad dat de officiale Nederlandse cultuur een beetje verdwijnt.

D'r komen steeds meer mensen vanuit Polen, Turkije, Marokko etc.

Dus mja..

De officiële Nederlandse cultuur? Noem eens een direct voorbeeld van de 'Nederlandse cultuur' die aan het verdwijnen is?

Inderdaad en ik vind het zowiezo nergens op slaan want die moskee hier in de buurt wordt nauwelijks voor het geloof gebruikt want er zit een hele kantine in met pooltafel en al en meestal gaan de moslims uit dit dorp gezellig naar de moskee voetbal kijken :duh: (en dat noem je streng gelovig? dan kan die hoofddoek ook wel af :duh: )

Voor zo ver ik weet staat nergens in de Koran dat moslims geen voetbal mogen kijken, dus waarom moet dat een probleem zijn? Bovendien is nergens gezegd dat alle moslims ook meteen streng gelovig moeten zijn.

En verder, kerken zijn vaak ook meer dan alleen een plek waar je op zondagochtend heen gaat. Veel kerken zijn er voor allerlei gelegenheden, zoals bijeenkomsten, feesten, concerten en als een plek om andere mensen te ontmoeten. Kortom, gezelligheid. Waarom mag het christendom dat wel en de islam niet?

Ja dat bedoel ik dus...

Ik vind het het ook niet erg dat er een paar moskeeën staan, maar als het er evenveel gaan worden dan kerken dan moeten we echt iets doen..

Ik weet dat in Nederland het recht op vrijheid in godsdienst geldt maar dit gaat gewoon veelste ver....

Een paar van die moslims (zeker niet allemaal) verschuilen zich achter deze wet, en denken dat ze hier net zo kunnen/mogen leven als in hun eigen land..

Dat mag toch ook? :? Zolang iedereen de wet handhaaft is er niets aan de hand en ik kan me vergissen, maar volgens mij is een moskee niet tegen de wet.

Maar als de regering dit gewoon toelaat word het steeds erger..

ik bedoel maar.. waar ligt de grens dan nog?

Een voorbeeldje:

Bij mijn vader op het werk (hij werkt bij Philips) hebben ze een project niet op tijd afgekregen omdat 4 collega's van hun moslims waren... En die kregen een dag vrij i.v.m suikerfeest... Zo heeft het lab waar ze werken flink wat geld misgelopen.

Ik denk dat de regering over 5 jaar suikerfeest tot een officiele feestdag uitroept... De regering is hier gewoon veelste soft in :N

Jammer zeg, maar misschien hadden ze het wél op tijd af kunnen hebben als je vader gewoon had doorgewerkt op Goede Vrijdag, Pasen, 2e paasdag, Hemelvaart, Pinksteren, 2e Pinksterdag, Kerstmis en 2e kerstdag. Waarom hebben 'wij' 8 nota bene christelijke feestdagen waar vrij voor wordt gegeven en zouden moslims er niet één mogen? Want laten we even eerlijk zijn, dagen als 2e paasdag, 2e pinksterdag en 2e kerstdag zijn volstrekt nutteloos en ze hebben vrij weinig meer te doen met het oorspronkelijk feest. Zou het niet mooi zijn als Nederland één van deze achterhaalde feestdagen zou inruilen voor een islamitische feestdag?

Nederland moet niet helemaal vernieuwen. En het suikerfeest mag van mij ook wel een officiele feestdag worden, want dingen als pinksteren, pasen e.d. zijn voor mij gewoon een dag vrij. Ik ken niet echt mensen die er echt wat mee doen.

Precies. Voor veel mensen is paasweekend niets meer dan een lekker lang weekendje en is 2e paasdag alleen maar de dag waarop we gezellig naar de meubelboulevard gaan. Beetje onzinnig, vind ik dan.

Waarom moeten wij het altijd maar accepteren dat ze hier moskeeen bouwen terwijl we dat niet bij hen mogen :duh: Want wij mogen echt geen kerk of iets dergelijks bouwen in een Islamitisch land want dat willen hun ook niet.

Omdat Nederland een vrij land is, landen waar wat jij zegt voor geldt zijn dat niet.

En zeg niet dat wij gewoon voorlopen op iedereen want als jij bij iemand thuis komt ga je ook niet alles veranderen en dan zeggen dat je voorloopt op iedereen :duh:

Niemand 'verandert alles' hier, dus dat is onzin. Maar goed, om in dezelfde vergelijking te blijven: Als ik moslim zou zijn en ik zou bij iemand thuis komen, dan zou ik me solidair op stellen tegenover iedereen, maar dan verwacht ik ook dat anderen mij respecteren. Zou ik bijvoorbeeld blijven eten en de gastheer serveert doodleuk varkensvlees, terwijl hij weet dat ik moslim ben, dan zou het voor mij ook gauw afgelopen zijn. Dat heeft niets met 'alles veranderen' te maken, dat is gewoon respect hebben voor andermans cultuur.

Dus dan ben jij het er ook mee eens dat als suikerfeest een officiele feestdag word dat al het werk dan neergelegd word???

Het moet niet gekker worden!!! :N

Op dezelfde manier als dat het werk wordt neergelegd op Goede Vrijdag, Pasen, 2e paasdag, Hemelvaart, Pinksteren, 2e Pinksterdag, Kerstmis en 2e kerstdag. Ik zie het verschil niet, jij wel?

Ik vindt het on- toepasselijk dat er zo veel moskeeén worden gebouwd. Ik loop 1 staat verder van me school om naar de andere locatie te lopen. En je hoort al van afstand het harde gekreis van een gast die zit te zingen door de stad . Ik vindt dat DE NEDERLANDSE CULTUUR moet blijven en alle andere culturen moeten een beetje zich inhouden. Je kan makkelijk een moskee bouwen maar kerken enzo vindt ik veel belangrijker.

En waar heb je het precies over als je het over 'DE NEDERLANDSE CULTUUR' hebt? De christelijke cultuur? De Westerse cultuur? Persoonlijk hecht ik meer waarde aan een variërende cultuur waar voor iedereen plek is dan een cultuur met een achterhaald superioriteitsgevoel, waar alleen plek is voor oer-Hollandse inwoners.

Probeer eens een kerk te bouwen in Baghdad.. Dan wordt je ter plekke geëxecuteerd!

Misschien moeten we inderdaad daar maar een voorbeeld aan nemen. Goed plan :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Ze komen nu veel te veel om geld te verdienen. Als je echt voor een oorlog vlucht ofzo mag je wel hierheen komen, maar sommigen komen hier om het vervolgens oneens te zijn met alle Nederlanders een beetje racistisch te gaan doen tegen ons :? Zeker niet allemaal, het merendeel niet! Maar ze moeten zich meer aanpassen en ook dankbaar zijn. En met aanpassen bedoel ik meedoen met de cultuur, Je mag wel nog Allah de grote aanbidden ofzo, maar dan moeten ze het beperkt houden.

Link to comment
Delen op andere websites

slopen stuk voor stuk

Totally agree with that!

Sorry hoor maar dat "multiculturele" samenlevingsgedoe gaat in mijn ogen veel te ver, turkse muziek op de radio, islamitische scholen, overal moskeeen etc. Straks leven we niet meer in nederland maar in de Islamitische neder-landen. o.i.d. Als het ooit zo ver komt emigreer ik wel. Naar een mooi clean land zoals bijvoorbeeld noorwegen o.i.d. Ik heb op zich niks tegen buitenlanders als ze zich maar normaal gedragen. Al dat "ghetto gedrag" van "yow wij zijn da nigga's" etc vind ik totaal niks. Bij mij in de klas zat ook een turk en alle leraren durfden hem geen straf te geven als hij vervelend was omdat ze bang waren dat ze kapotgeslagen werden. Dit gaat mij echt te ver, wij nederlanders moeten bang zijn in ons eigen land? Dacht het niet en dat is ook precies waarom ik liever niet heb dat andere culturen maar gewoon hier komen wonen en hun eigen cultuur houden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ze komen nu veel te veel om geld te verdienen. Als je echt voor een oorlog vlucht ofzo mag je wel hierheen komen, maar sommigen komen hier om het vervolgens oneens te zijn met alle Nederlanders een beetje racistisch te gaan doen tegen ons :? Zeker niet allemaal, het merendeel niet! Maar ze moeten zich meer aanpassen en ook dankbaar zijn. En met aanpassen bedoel ik meedoen met de cultuur, Je mag wel nog Allah de grote aanbidden ofzo, maar dan moeten ze het beperkt houden.

Hier ben ik het volledig mee eens ;) De oorlogsslachtoffers mogen gerust hierheen komen.. We hebben geld zat hier ;)

Maar de economishe vluchtelingen hebben we al meer dan genoeg denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Ze komen nu veel te veel om geld te verdienen.

Ik ben hier ook om geld te verdienen, wat is daar mis mee? Mensen die geld verdienen houden de economie draaiend.

Als je echt voor een oorlog vlucht ofzo mag je wel hierheen komen, maar sommigen komen hier om het vervolgens oneens te zijn met alle Nederlanders een beetje racistisch te gaan doen tegen ons :?

Mensen die hier racistisch doen zijn fout bezig, maar het moet natuurlijk wel van twee kanten komen. Als ik de reacties van mensen hier lees, kan ik me goed voorstellen dat je bepaalde vooroordelen krijgt tegen Nederlanders.

Link to comment
Delen op andere websites

Ze komen nu veel te veel om geld te verdienen.

Ik ben hier ook om geld te verdienen, wat is daar mis mee? Mensen die geld verdienen houden de economie draaiend.

Als je echt voor een oorlog vlucht ofzo mag je wel hierheen komen, maar sommigen komen hier om het vervolgens oneens te zijn met alle Nederlanders een beetje racistisch te gaan doen tegen ons :?

Mensen die hier racistisch doen zijn fout bezig, maar het moet natuurlijk wel van twee kanten komen. Als ik de reacties van mensen hier lees, kan ik me goed voorstellen dat je bepaalde vooroordelen krijgt tegen Nederlanders.

Hier ben ik het wel mee eens...

Maar vind je dan niet dat de nederlandse samenleving veelste veel islamiseert?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het opzich best wel jammer, want de Nederlandse cultuur verdwijnt.

We krijgen hier veel Polen, Turken, Marokanen. Ik heb niks tegen hun, vond het ook niet erg dat er hier en daar een moskee stond. Maar ik woon in een nogal christelijk dorp en hier staan evenveel moskee's als kerken.

Zoals ji het zegt 2fast{} , vind ik briljant , " de Nederlandse cultuur verdwijnt .

inderdaad krijgen wij veel Polen , Turken en Marokanen , maar ik heb ook in me buurt veel Duitsers en Belgen wonen , ik vind het niet super erg , maar liever niet.

Het is jammer , maar ze blijven komen , en wij kunnen er niks aan doen ..

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry hoor maar dat "multiculturele" samenlevingsgedoe gaat in mijn ogen veel te ver, turkse muziek op de radio, islamitische scholen, overal moskeeen etc.

Sorry, maar als je al bang bent voor buitenlandse muziek is het wel heel erg met je gesteld :7 Als jij liever oer-Hollandse liederen, Deutsche Schlager of hardcore holland hebt dan is dat je goed recht, maar laat andere muziekstijlen in hun waarde. Je hóeft er niet naar te luisteren.

Islamitische scholen hebben in mijn ogen evenveel bestaansrecht als christelijke scholen, zodra je christelijke scholen voortrekt boven islamitische scholen ben je racistisch bezig, vind ik. Voor moskeeën geldt hetzelfde.

Straks leven we niet meer in nederland maar in de Islamitische neder-landen. o.i.d. Als het ooit zo ver komt emigreer ik wel. Naar een mooi clean land zoals bijvoorbeeld noorwegen o.i.d.

Als je het zo brengt klinkt het in mijn oren wel erg fascistisch. Sorry, maar een ander woord heb ik er niet voor.

Ik heb op zich niks tegen buitenlanders als ze zich maar normaal gedragen. Al dat "ghetto gedrag" van "yow wij zijn da nigga's" etc vind ik totaal niks.

Ah, maar dat is een subcultuur, geen cultuur en ik vind het erg egocentrisch om een bepaalde subcultuur te verbannen alleen omdat Boris H. er problemen heeft. Moeten we allemaal maar verder gaan leven naar de leer van Boris H. en iedereen die dat niet doet het land uit gooien?

Bij mij in de klas zat ook een turk en alle leraren durfden hem geen straf te geven als hij vervelend was omdat ze bang waren dat ze kapotgeslagen werden. Dit gaat mij echt te ver, wij nederlanders moeten bang zijn in ons eigen land? Dacht het niet en dat is ook precies waarom ik liever niet heb dat andere culturen maar gewoon hier komen wonen en hun eigen cultuur houden.

Agressieve typjes heb je overal en altijd wel, geen reden tot paniek. En ik weet het niet hoor, maar waarom kunnen Nederlanders niet 'bang zijn' in 'hun eigen land'? Omdat alle Nederlanders lievertjes zijn en al het kwaad van buitenaf komt? Zegt de term 'chauvinisme' je iets?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...