Jump to content

moskeeën in Nederland

Recommended Posts

Geplaatst:

@Ruwie, worden daarmee alleen maar politieke vluchtelingen bedoelt of ook b.v. economische vluchtelingen?

Ik heb afgelopen jaar op school juist geleerd dat veel van de immigranten/vluchtelingen die naar Nederland komen dat uit economische redenen doen, en niet uit politieke :?

• Reacties 280
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Ruwie

26

• -->nick<--

23

• Sdajafol

17

• TomHagen

12

Geplaatst:
@Ruwie, worden daarmee alleen maar politieke vluchtelingen bedoelt of ook b.v. economische vluchtelingen?

Ik heb afgelopen jaar op school juist geleerd dat veel van de immigranten/vluchtelingen die naar Nederland komen dat uit economische redenen doen, en niet uit politieke :?

Hiermee worden de politieke vluchtelingen bedoeld..

Ik denk dat je het verkeerd hebt opgevat in de les want veel econmishe immigranten WILLEN in nederland komen werken maar worden vrijwel altijd teruggestuurd.

Maar van de politieke vluchtelingen word ook 99,4% teruggestuurd :N

Geplaatst:

Bron?

Mijn geschiedenisleraar :puh: We hadden het er met een discussie over en ik nam zonder meer aan dat dit goed was.. Kan mij fout zijn als het tegendeel bewezen is.

Geplaatst:

Bron?

Kan mij fout zijn als het tegendeel bewezen is.

Dat slaat nergens op. Jij beweert iets wat je van een persoon hebt gehoord, en dan neem je dat voor waar aan tenzij het tegendeel bewezen is? :7

Geplaatst:

Bron?

Kan mij fout zijn als het tegendeel bewezen is.

Dat slaat nergens op. Jij beweert iets wat je van een persoon hebt gehoord, en dan neem je dat voor waar aan tenzij het tegendeel bewezen is? :7

Ik ben het ook niet echt met je eens Ruwie. Er blijven genoeg vluchtelingen in Nederland, ook krijgen ze na een tijd een verblijfsvergunning, nu weet ik niet of je het verkeerd gehoord hebt of je geschiedenis leraar of hij het denkt dat hij het ergens gehoord heeft maar het klinkt erg onlogisch.

Geplaatst:
Landen met de grootste groep vluchtelingen binnen de grenzen

1-1-2005 1-1-2004

1. Iran 1.046.000 984.900

2. Pakistan 960.600 1.124.300

3. Duitsland 876.622 960.400

4. Tanzania 602.100 649.800

5. Verenigde Staten 420.900 452.500

6. China 299.400 299.400

8. Verenigd Koninkrijk 289.100 276.500

7. Joegoslavië 276.700 291.400

9. Tsjaad 259.900 146.400

10. Uganda 250.500 230.900

(...) (...) (...)

20. Nederland 155.257 185.558

Bron: 2004 Global Refugee Trends, UNHCR, juni 2005

Je vergeet er alleen bij te melden dat die landen minstens 20 keer zo groot zijn als Nederland. ;)

Als je kijkt naar de grote en inwoner aantallen van die landen, dan heeft Nederland relatief erg veel vluchtelingen in vergelijking tot andere landen. Meer dan 1 op de 17 inwoners van Nederland in moslim. En dan al die moskees. Ik vind dat er niet echt zuinig wordt omgegaan met de Nederlandse cultuur. We laten het gewoon verislamiseren. Ik zou echt geen moskee vlakbij m'n huis willen, het is hier geen Fata Morgana van de Efteling. Nu kun je wel gaan roepen dat ik een xenofobie heb. Roep dat maar. Ik weet toch dat dat niet zo is. Ik wil gewoon niet dat Nederland over 20 jaar Nederlandistan o.i.d. is.

Geplaatst:
Dit slaat nergens op jij ***** *** aap. Moskeen mogen hier gebouwd worden net zoals kerken. Nederland is voor iedereen gek iedereen bouwt hier als het mag. Jullie rasictische opmerkingen wat voor acties zijn dit. Jullie willen nederland echt voor je zelf houden. Jullie geven mij echt het gevoel dat jullie allemaal hitler'tjes zijn en hier joden proberen dood te maken. Hou toch is op man bemoei je met je eigen zaken.

En waarom zegt iedereen dat er muziek wordt gedraait is moskees. WTF DAT HEB IK NOG NOOIT GEHOORD.

Muziek mag je ten eerste niet eens draaien in moskees laat staan feesten.

Geen muziek en feesten?

Kom dan maar hier heen en eens kijken of hier geen feesten of muziek wordt gedraaid, Het is zelfs zo dat er om de week weer een feestje of iets dergelijks is, en dat is alleen voor moslims, als je een ander geloof hebt kom je daar echt niet binnen.

En als er weer een wedstrijd is van het nationale elftal van Turkije is dat daar ook op de tv.

Maar je zult daar in ieder geval nooit het Nederlands elftal of een Nederlandse club zien.

Buiten Turkije is er alleen Galatasaray te zien.

Geplaatst:
Jullie geven mij echt het gevoel dat jullie allemaal hitler'tjes zijn en hier joden proberen dood te maken.

Hmm, ik ze gelijkenis niet tussen miljoenen joden martelen/vermoorden en vinden dat er veel moskeën in Nederland zijn...

Hou toch is op man bemoei je met je eigen zaken.

Zegt er 1 wat... :7

En waarom zegt iedereen dat er muziek wordt gedraait is moskees. WTF DAT HEB IK NOG NOOIT GEHOORD.

Muziek mag je ten eerste niet eens draaien in moskees laat staan feesten.

Dus... ...dat jij nog nooit muziek uit een moskee hebt horen komen..betekend dus dat het er dus nooit word gedraaid...?

Geplaatst: (bewerkt)
Landen met de grootste groep vluchtelingen binnen de grenzen

1-1-2005 1-1-2004

1. Iran 1.046.000 984.900

2. Pakistan 960.600 1.124.300

3. Duitsland 876.622 960.400

4. Tanzania 602.100 649.800

5. Verenigde Staten 420.900 452.500

6. China 299.400 299.400

8. Verenigd Koninkrijk 289.100 276.500

7. Joegoslavië 276.700 291.400

9. Tsjaad 259.900 146.400

10. Uganda 250.500 230.900

(...) (...) (...)

20. Nederland 155.257 185.558

Bron: 2004 Global Refugee Trends, UNHCR, juni 2005

Je vergeet er alleen bij te melden dat die landen minstens 20 keer zo groot zijn als Nederland. ;)

Als je kijkt naar de grote en inwoner aantallen van die landen, dan heeft Nederland relatief erg veel vluchtelingen in vergelijking tot andere landen. Meer dan 1 op de 17 inwoners van Nederland in moslim. En dan al die moskees. Ik vind dat er niet echt zuinig wordt omgegaan met de Nederlandse cultuur. We laten het gewoon verislamiseren. Ik zou echt geen moskee vlakbij m'n huis willen, het is hier geen Fata Morgana van de Efteling. Nu kun je wel gaan roepen dat ik een xenofobie heb. Roep dat maar. Ik weet toch dat dat niet zo is. Ik wil gewoon niet dat Nederland over 20 jaar Nederlandistan o.i.d. is.

Tanzania, Joegoslavië, Tsjaad en Uganda zijn niet 20 keer zo groot... En nederland heeft ook inderdaad veel vluchtelingen, Maar Nederland is ook 20 keer zo rijk als de vooraangenoemde landen...

Je zegt dat 1 op de 17 inwoners moslim is, maar jij vergeet erbij te zeggen dat meer dan de helft van die moslims mensen zijn buiten het midden-oosten. Daarmee kan dus worden bedoeld: Indonesie, Eygypte, West-Afrika, India, Sri Lanka, China. Deze landen herbergen stuk voor stuk meer moslims dan er in ons land voorkomen. Dus er zitten ook veel moslims in Nederland die gewoon de Nederlandse indentiteit hebben, en goed zijn aangepast aan de Nederlandse samenleving..

Er zijn ook al veel geboren en getogen Nederlanders die ook moslim worden. Alleen dan met versoepelde regels. Ik vind dat moslims te vaak in verband worden gelegd met de Jihad en het terrorisme. Dit komt ook gedeeltelijk door de media en politiek. Ik vind het jammer want als je de Koran niet al te letterlijk neemt staan er best goede dingen in, waar wij Westerlingen nog wat van kunnen leren.....

@ Froop, 2fast:

Ik heb nog even op internet gezocht en een bron gevonden. De kop luidt: Nederland wijst 99,4% van de vluchtelingen af.

Dit bericht is wel van 2003 maar er is de laatste tijd is dalende lijn vluchtelingen in ons land opgenomen. Dus we kunnen er gerust van op aan dat die trend zich voortzet in 2007/2008.

Bron: http://www.gebladerte.nl/10963f60.htm

Bewerkt: door Ruwie
Geplaatst:

Ja de nederlandse cultuur? Dit stuk grondgebied wat nu Nederland wordt genoemd is van orgine ook niet protestants/christelijk. Het christendom is hier ook over komen waaien vanuit een ander land, wat geef jou het recht om te zeggen dat Nederland van christenen en protestanten is? Lang voordat zij hier woonden, woonden er andere volkeren met andere geloven. Iedereen heeft het recht om haar geloof uit te oefenen waar hij/zij wilt, waarom mogen christenen hier wel kerken bouwen maar moslims geen moskeeën? Kom nu niet met een argument dat Nederland christelijk is want dat is nieteens zo, het klopt dat de meerderheid dat is maar dat wilt niet zeggen dat Nederland als stukje grond alleen maar voor de christenen is.

Geplaatst:

Ja de nederlandse cultuur? Dit stuk grondgebied wat nu Nederland wordt genoemd is van orgine ook niet protestants/christelijk. Het christendom is hier ook over komen waaien vanuit een ander land, wat geef jou het recht om te zeggen dat Nederland van christenen en protestanten is? Lang voordat zij hier woonden, woonden er andere volkeren met andere geloven. Iedereen heeft het recht om haar geloof uit te oefenen waar hij/zij wilt, waarom mogen christenen hier wel kerken bouwen maar moslims geen moskeeën? Kom nu niet met een argument dat Nederland christelijk is want dat is nieteens zo, het klopt dat de meerderheid dat is maar dat wilt niet zeggen dat Nederland als stukje grond alleen maar voor de christenen is.

Nedeland is een protestants land.

De Nederlanders zijn over het algemeen gewoon protestands.

En welk geloof hier ook geweest is het is nooit veel anders geweest dan het christendom.

En de Islam is ook gewoon over komen waaien in het Midden-Oosten maar daar kun je echt geen kerk of iets dergelijk bouwen. :N

En er worden in Nederland toch nauwelijks kerken meer gebouwd, dus waarom moeten de moslims nog wel moskeeen hebben?

Geplaatst:

En welk geloof hier ook geweest is het is nooit veel anders geweest dan het christendom.

En de Islam is ook gewoon over komen waaien in het Midden-Oosten maar daar kun je echt geen kerk of iets dergelijk bouwen. :N

En er worden in Nederland toch nauwelijks kerken meer gebouwd, dus waarom moeten de moslims nog wel moskeeen hebben?

Het protestantisme bestaat zowiezo pas sinds de 16e eeuw, daarvoor hebben hier dus al duizenden jaren mensen gewoond met andere geloven. Natuurlijk is de meerderheid christen maar dat wil toch niet zeggen dat christenen alleen hier mogen wonen en geloven? Waarom wel kerken en geen moskeeën? Elk dorp heeft in Nederland minstens 1 kerk, waarom mogen moslims in die gemeenschap dan geen moskee? Nederland is gewoon een vrij land waar iedereen mag doen en laten wat hij wilt (qua geloof), als iemand moslim wilt zijn dat moet hij dat helemaal zelf weten, godsdiensten verbieden is in mijn ogen een ernstige vorm van dictatuur. Ik zelf ben alles behalve gelovig maar ik vind toch dat mensen die wel willen geloven de kans moeten krijgen om te geloven in wie ze willen. Of ze nou in Letland, Nederland of Egypte wonen, het staat hier in de grondwet en in de verdragen van de VN en EU, iedereen heeft het recht om te geloven.

Geplaatst:

Ik ken niemand die protestants is.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik snap niet wat het protestants zijn van Nedeland met het onderwerp te maken heeft, dit is in Nederland namelijk absoluut niet het geval. Wat men in Nedeland aanhangt zal voor de discussie dus een braadworst wezen.

[edit]

Trouwens:

Het antwoord op je vraag is heel eenvoudig: Er zijn de laatste - tientallen - jaren steeds minder christelijken en steeds meer islamieten in Nederland.

Bewerkt: door Moonbeam

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...