Jump to content

moskeeën in Nederland


Ruwie

Recommended Posts

Nou, het zit zo:

De meeste moslims die ik ken zijn dan wel klootzakken.

Maar ook van (zogenaamd) aardige moslims moet ik gewoon niks hebben.

Mohammed is namelijk de valse profeet waar Jezus het over had.

En ik vind een offerfeest ook zo'n onzin.

Leuk, even iemand (een schaap in dit geval) vermoorden! :7

Nee, ik vind het allemaal maar niks.

Ik ben ook vegetarier trouwens.

Goed geraden, ik vind ook het Christendom maar niks.

Maar helaas is dat de Godsdienst van dit land en valt daar niks aan te doen.

Het Christendom is niet de godsdienst van dit land. Het is lange tijd de enigste geweest, waar ook iedereen aan mee deed, maar de tijden zijn veranderd. De Islam wordt steeds groter in Nederland, terwijl steeds minder mensen Christen zijn.

En misschien vind jij de geloofsuitingen van de Islam niks, maar zo lang dat binnen de wet van Nederland blijft is het toch goed?

En hoe je over Moslims praat is onzin. Dat je er problemen mee hebt ligt waarschijnlijk meer aan jouw vooroordelen dan aan hun. En het is al helemaal belachelijk dat je daardoor ook de aardige moslims niks vind. Misschien moet je eens leren nadenken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 280
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ruwie

    26

  • -->nick<--

    23

  • Sdajafol

    17

  • TomHagen

    12

Nou, het zit zo:

De meeste moslims die ik ken zijn dan wel klootzakken.

Maar ook van (zogenaamd) aardige moslims moet ik gewoon niks hebben.

Mohammed is namelijk de valse profeet waar Jezus het over had.

En ik vind een offerfeest ook zo'n onzin.

Leuk, even iemand (een schaap in dit geval) vermoorden! :7

Nee, ik vind het allemaal maar niks.

Ik ben ook vegetarier trouwens.

Goed geraden, ik vind ook het Christendom maar niks.

Maar helaas is dat de Godsdienst van dit land en valt daar niks aan te doen.

Een ding snap ik niet, je kent een paar aardige of volgens jou normale Moslims, maar toch moet je er niks van hebben :S

Ieder ras heeft zijn rotte eieren, ook de Nederlanders hebben dat, En sommige voeren geen klap uit, maar ook sommige Nederlanders doen dat.

Sommige Moslims zijn criminelen, maar ook sommige Nederlanders zijn dat.

UITEINDELIJK ZIJN WEL ALLEMAAL HETZELFDE!

Moslims hebben zo hun eigen cultuur en dat hebben de Nederlanders ook.

Ze bouwen hier toch ook kerken voor de Christenen? Dus waarom niet voor de Moslims?

Met Kerst eten de meeste toch ook haas of dergelijke?

In principe zijn de Geloven niet zo verschillend, sommige dingen zijn ze anders maar ook dat valt mee.

Ik zelf ben geen Moslim, ken er zat Moslims die aardig zijn, ook die beetje grof gezegt kut zijn, maar zo ken ik ook een paar Nederlanders de aardig zijn en ook grof gezegt een paar die kut zijn.

Greetz

Edit, SoaDTOM was me voor, en ik geef hem groot gelijk.

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Maar ook van (zogenaamd) aardige moslims moet ik gewoon niks hebben.

Mohammed is namelijk de valse profeet waar Jezus het over had.

Goed geraden, ik vind ook het Christendom maar niks.

Maar helaas is dat de Godsdienst van dit land en valt daar niks aan te doen.

Ligt het aan mij of spreek je jezelf nou tegen? Van aardige moslims moet je niets hebben, want Mohammed is de valse profeet waar Jezus het over had... Maar je vind het Christendom ook niks, dus waarom gebruik jij de woorden van een profeet waar je ook niet in geloofd?

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ook van (zogenaamd) aardige moslims moet ik gewoon niks hebben.

Mohammed is namelijk de valse profeet waar Jezus het over had.

Goed geraden, ik vind ook het Christendom maar niks.

Maar helaas is dat de Godsdienst van dit land en valt daar niks aan te doen.

Ligt het aan mij of spreek je jezelf nou tegen? Van aardige moslims moet je niets hebben, want Mohammed is de valse profeet waar Jezus het over had... Maar je vind het Christendom ook niks, dus waarom gebruik jij de woorden van een profeet waar je ook niet in geloofd?

Je maakt een beetje een omweg om te zeggen dat hij zichzelf tegenspreekt. Het is makkelijker om te zeggen dat hij gewoon onzin spreekt ;)
Link to comment
Delen op andere websites

Nou, het zit zo:

De meeste moslims die ik ken zijn dan wel klootzakken.

Maar ook van (zogenaamd) aardige moslims moet ik gewoon niks hebben.

Mohammed is namelijk de valse profeet waar Jezus het over had.

En ik vind een offerfeest ook zo'n onzin.

Leuk, even iemand (een schaap in dit geval) vermoorden! :7

Nee, ik vind het allemaal maar niks.

Ik ben ook vegetarier trouwens.

Goed geraden, ik vind ook het Christendom maar niks.

Maar helaas is dat de Godsdienst van dit land en valt daar niks aan te doen.

Een ding snap ik niet, je kent een paar aardige of volgens jou normale Moslims, maar toch moet je er niks van hebben :S

Ieder ras heeft zijn rotte eieren, ook de Nederlanders hebben dat, En sommige voeren geen klap uit, maar ook sommige Nederlanders doen dat.

Sommige Moslims zijn criminelen, maar ook sommige Nederlanders zijn dat.

UITEINDELIJK ZIJN WEL ALLEMAAL HETZELFDE!

Moslims hebben zo hun eigen cultuur en dat hebben de Nederlanders ook.

Ze bouwen hier toch ook kerken voor de Christenen? Dus waarom niet voor de Moslims?

Met Kerst eten de meeste toch ook haas of dergelijke?

In principe zijn de Geloven niet zo verschillend, sommige dingen zijn ze anders maar ook dat valt mee.

Ik zelf ben geen Moslim, ken er zat Moslims die aardig zijn, ook die beetje grof gezegt kut zijn, maar zo ken ik ook een paar Nederlanders de aardig zijn en ook grof gezegt een paar die kut zijn.

Greetz

Edit, SoaDTOM was me voor, en ik geef hem groot gelijk.

Het gaat mij niet om een ras maar om een Godsdienst.

Het eten van een haas een ook van een schaap vind ik gewoon normaal.

Waar het mij om gaat is dat er zo'n feest van wordt gemaakt en dat het doden van het dier voor God gebeurt.

Ik kan me niet voorstellen dat God wil dat mensen andere dieren doden voor hem.

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat mij niet om een ras maar om een Godsdienst.

Het eten van een haas een ook van een schaap vind ik gewoon normaal.

Waar het mij om gaat is dat er zo'n feest van wordt gemaakt en dat het doden van het dier voor God gebeurt.

Ik kan me niet voorstellen dat God wil dat mensen andere dieren doden voor hem.

Je vindt het eten van hazen en schapen gewoon normaal maar toch ben je vegetariër? :?

Overigens hebben andere godsdiensten andere gewoonten en andere normen en waarden, die moet je respecteren, als zij graag een schaap slachten gaan ze hun gang maar..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken ook een paar ''beruchte'' families hier in borculo, gevangenis en diefstal en alles, en dat zijn moslims. Misschien zij nniet alle moslims zo, maar ik vind het wel teovallig.

Ben helemaal niet gelovig trouwens.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken ook een paar ''beruchte'' families hier in borculo, gevangenis en diefstal en alles, en dat zijn moslims. Misschien zij nniet alle moslims zo, maar ik vind het wel teovallig.

Ben helemaal niet gelovig trouwens.

Als je weet dat hun moslim zijn, zal je ze wel goed kennen. Want of iemand moslim is of niet, dat kan je niet aan de buitenkant zien.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap dit niet. Hun mogen hier moskeeën bouwen, en wat als wij nederlanders, bijvoorbeeld in marroko een kerk gaan bouwen ? Mag dat.... Nee. Dat vindt ik dat het hier ook niet mag.

Ik vindt het maar een raar volk die moslims... Als het aan mij lag, kickte ik ze hier het land uit. Voorbeeld uit de koran. Je mag eerwraak doen (of hoe je het ook gebruikt in een zin )

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap dit niet. Hun mogen hier moskeeën bouwen, en wat als wij nederlanders, bijvoorbeeld in marroko een kerk gaan bouwen ? Mag dat.... Nee. Dat vindt ik dat het hier ook niet mag.

Ik weet niet of je eens in Marokko geweest bent maar er zijn heus wel kerken. Vooral als je je in de grote steden bevind. Tegenwoordig keren zich veel mensen tot het Cristendom in Islamitische landen als Marokko. Er komen steeds meer kerken en synagoges. Vooral in steden als Casablance en Tanger kun je ze vinden. Meestal zijn het prachtige gebouwen die gebouwd zijn in een stijl van de moskee.

Bewerkt: door GTA-fan2
Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap dit niet. Hun mogen hier moskeeën bouwen, en wat als wij nederlanders, bijvoorbeeld in marroko een kerk gaan bouwen ? Mag dat.... Nee. Dat vindt ik dat het hier ook niet mag.

Ik weet niet of je eens in Marokko geweest bent maar er zijn heus wel kerken. Vooral als je je in de grote steden bevind. Tegenwoordig keren zich veel mensen tot het Cristendom in Islamitische landen als Marokko. Er komen steeds meer kerken en synagoges. Vooral in steden als Casablance en Tanger kun je ze vinden. Meestal zijn het prachtige gebouwen die gebouwd zijn in een stijl van de moskee.

En hier worden de moskeeën ook niet gebouwd in de stijl van kerken.

Want ik vind die gebouwen er niet uitzien.

In die Islamitische landen vind ik dat weer wel. (die passen gewoon bij dat klimaat)

Link to comment
Delen op andere websites

En hier worden de moskeeën ook niet gebouwd in de stijl van kerken.

Want ik vind die gebouwen er niet uitzien.

In die Islamitische landen vind ik dat weer wel. (die passen gewoon bij dat klimaat)

Ja daar ben ik het ook wel mee eens. De Moskee in Nederland mag wel wat aangepast worden te op zichte van de Moskee in het Midden-Oosten bijvoorbeeld. Maar dat wil niet zeggen dat die er anders helemaal niet mag komen.
Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat mij niet om een ras maar om een Godsdienst.

Het eten van een haas een ook van een schaap vind ik gewoon normaal.

Waar het mij om gaat is dat er zo'n feest van wordt gemaakt en dat het doden van het dier voor God gebeurt.

Ik kan me niet voorstellen dat God wil dat mensen andere dieren doden voor hem.

Je vindt het eten van hazen en schapen gewoon normaal maar toch ben je vegetariër? :?

Overigens hebben andere godsdiensten andere gewoonten en andere normen en waarden, die moet je respecteren, als zij graag een schaap slachten gaan ze hun gang maar..

Nou, weet je wat het is,

Mensen zitten zo in elkaar dat ze vlees kunnen eten.

Dat vind ik dan ook normaal.

Ikzelf doe het alleen niet vanwege een aantal redenen:

1. Ik vind vlees niet lekker, maar dat kan ook komen door de onderstaande redenen.

3. De mens is meer planteneter dan vleeseter. Het is meer zo, dat men vlees zou kunnen eten maar het is niet perse nodig.

4. Zolang het niet nodig is, wil ik geen beest slachten om het op te eten. Ik wil dus ook niet dat anderen dat voor mij doen zolang het niet nodig is.

5. Mijn moeder is een hindoe/hindoestaan (ik weet het zelf nieteens) en is vegetarisch en mijn vader heeft altijd geweigerd vlees te eten bij hem thuis omdat hij het smerig vond en vind. Verhalen en hun denken hebben invloed op mij gehad.

Dan het volgende:

Als moslims graag een schaap willen slachten, dan gaan ze voor mijn part inderdaad gewoon hun gang maar.

Ik vind het dan maar niks, maar ik kan het ze niet verbieden.

Zoals in mijn profiel te zien is heb ik respect voor iedereen die respect heeft voor mij.

Maar dat wil niet meteen zeggen dat ik respect heb voor de dingen die mensen doen.

Ik moet dan ook niks van moslims hebben, maar respect heb ik wel voor ze, mits ze voldoen aan bovenstaande.

Link to comment
Delen op andere websites

Mij gaat het er niet om dat een moslim een schaap op eet.

Mij gaat het erom hoe het dier vermoord wordt, want de keel doorsnijden bij een beest wat leeft is gewoon bruut en niet normaal.

Als je hem dood zonder dat hij het voelt en voor de rest alles goed heeft zeg ik nog ok maar de manier die ze nou gebruiken slaat nergens op.

Bewerkt: door -->nick<--
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...