Jump to content

Film Geert Wilders


Arjen

Recommended Posts

In regeringskringen is grote beroering ontstaan over filmplannen van Geert Wilders. De PVV-leider werkt in stilte aan een provocerende tv-film over de Koran, die eind januari op de Nederlandse buis moet verschijnen.

Dit wordt in kringen rond het kabinet gemeld. De film is een aanklacht tegen de Koran. Geschriften uit het heilige boek voor moslims zullen beeldend voor de camera worden gebracht, mogelijk in een 'Submission-achtige' stijl. Die film van Theo van Gogh leidde tot woedende reacties in moslimkringen. De filmmaker werd kort na de verschijning ervan in 2004 door een radicale moslim in Amsterdam vermoord.

Wilders bevestigt desgevraagd dat hij aan een film werkt waarin de Koran centraal staat. "In de film leidt dat tot iets", aldus de politicus, die niet wil zeggen of hij de Koran bijvoorbeeld verscheurt, dan wel verbrandt. "Ik wil daar niets over kwijt. Mensen moeten maar kijken."

De filmplannen van Wilders hebben in kabinetskringen voor grote onrust gezorgd. Naast veiligheidszorgen in ons eigen land zou het gevaar kunnen bestaan van anti-Nederlandse acties in de islamitische wereld na het verschijnen van de film. Achter de coulissen wordt op Wilders ingepraat door drie betrokken departementen: Buitenlandse Zaken, Justitie en Binnenlandse Zaken. Ook de nationaal coördinator terrorisme bestrijding, Tjibbe Joustra, is bij de gesprekken betrokken. Een woordvoerder van Justitie zegt dat "het kabinet alles in het werk stelt om voorbereid te zijn op een plotseling heftige discussie in binnen- en buitenland." Wilders zei eerder dat moslims de helft uit de Koran moeten verscheuren als zij in Nederland willen blijven. Ook noemde hij het boek de islamitische 'Mein Kampf'. De PVV-leider praat nog met een tv-zender over uitzending van het werk. Anders wil hij het via de zendtijd voor politieke partijen op tv lanceren.

De vraag van mij is nu: Vind jij dat Geert Wilders recht heeft om zijn film uit te zenden?

Gelieve dit topic niet samenvoegen met het 'Geert Wilders'-topic. Bvd.

BEKIJK FITNA HIER!

Bewerkt: door Arjen
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 404
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Arjen

    34

  • TomHagen

    25

  • Vegeta

    23

  • Jay;

    20

Top Posters In This Topic

Ik vind dat hij wel recht heeft om deze film uit te zenden.

Omdat iedereen dat recht heeft dus waarom hij niet?

Ik vind dat als hij die film niet mag uitzenden mag hij dus ook niet voor zijn mening uitkomen.

En wel leven toch in een vrij land?

Dus hij heeft het volste recht. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat hij niet het recht heeft om een film te maken, die kritiek geeft op een heel geloof en dat heilige boek. Als politicus heeft hij de verplichting om de nationale veiligheid niet te risceren. De gevolgen kunnen wel eens heel groot zijn, want in het buitenland zien ze het niet als een film van en rare politicus, maar als een film van de Nederlandse Overheid. Die komt dan in een kwaad daglicht te staan waardoor de Internationale positie van Nederland ook niet echt meer positief is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind van niet, zeker als je ziet hoe hij zelf redeneert.

Toen hij zich aangevallen voelde door de kersttoespraak moest zij meteen uit de regering. Mensen die zich aangevallen voelen door zijn film moeten dit kunnen "incasseren" volgens hem. Als je al zo denkt, dat jij anderen wel aan mag vallen, maar anderen jouw niet, vind ik niet dat je dan nog het recht heb om films als deze uit te zenden. Het is gewoon vragen om ruzie.

Link to comment
Delen op andere websites

Ondanks dat het vragen is om ruzie is dat natuurlijk niet voor niks.

Geert Wilders doet dat ook niet omdat hij teveel vrijetijd heeft ofzo.

En al zou dat wel zijn reden zijn heeft hij nog dat recht vind ik.

En als hij inderdaad vind dat hij wel andere aan mag vallen en niet zelf aangevallen worden, heeft hij dat mis ben ik het ook mee eens.

Maar dan nog neemt dat zijn recht niet weg vind ik.

Dan komt hij daar toch zelf wel achter dat hij zelf net zo veel rechten heeft als anderen. :cya:

En dat hij daarbij zijn eigen veiligheid mee in gevaar brengt zegt al genoeg vind ik.

Bewerkt: door sjors12345
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat hij er zeker een film over mag maken, maar als hij op tv wordt uitgezonden dan brengt hij zijn eigen veiligheid en de veiligheid van Nederland heel erg in gevaar. Bij meneer van Gogh en mevrouw Hirsi Ali was het precies hetzelfde verhaal, en iedereen weet inmiddels hoe het daarmee is afgelopen. Dus ookal heeft hij het recht om er een film over te maken, vind ik het zeer eigenwijs en stom van hem om die film ook daadwerkelijk op tv uit te zenden. We moeten van het verleden leren, en als we dat niet doen dan vrees ik na het uitzenden van de film veel protesten en brandende Nederlandse vlaggen in de Islamitische wereld, waar het imago van Nederland (onterecht) zal veranderen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind absoluut dat hij het recht heeft deze film te maken en uit te zenden. Ik denk echter absoluut niet dat het verstandig of slim is, en ook ben ik het er niet mee eens maar omdat ik het er niet mee eens ben betekent niet dat hij niet het recht heeft zo'n film te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind van niet, zeker als je ziet hoe hij zelf redeneert.

Toen hij zich aangevallen voelde door de kersttoespraak moest zij meteen uit de regering. Mensen die zich aangevallen voelen door zijn film moeten dit kunnen "incasseren" volgens hem. Als je al zo denkt, dat jij anderen wel aan mag vallen, maar anderen jouw niet, vind ik niet dat je dan nog het recht heb om films als deze uit te zenden. Het is gewoon vragen om ruzie.

Geert Wilders ziet zijn actie als een soort van bescherming van Nederland. En wat krijgt hij er voor terug? Een uitspraak van de koningin die zegt dat men uit moet kijken voor onverdraagzaamheid. Natuurlijk is het zo geformuleerd dat het niet richting hem is, maar wel toevallig dát het er in staat.

Wilders wil aantonen dat de Koran een soort van 'Mein Kampf' is. Als ik mijn eerste gedachte moet vertellen toen dit nieuws boven water kwam, dat is dat iedere terrorist iets met het Islam en dus de Koran heeft te maken. Zie 9/11, zie Irak nu, zie Israël... Moet dat dan van Allah?

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien ik van verscheidende "televisie-imans" heb horen zeggen dat terrorisme niet word goedgekeurt in de islam denk ik dat ze een eigen islam tak hebben en daarom allah aanbidden. net zoals je in Nederland bijvoorbeeld de katholieke en de prothestanse kerk hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Geert Wilders ziet zijn actie als een soort van bescherming van Nederland. En wat krijgt hij er voor terug? Een uitspraak van de koningin die zegt dat men uit moet kijken voor onverdraagzaamheid. Natuurlijk is het zo geformuleerd dat het niet richting hem is, maar wel toevallig dát het er in staat.

Wilders wil aantonen dat de Koran een soort van 'Mein Kampf' is. Als ik mijn eerste gedachte moet vertellen toen dit nieuws boven water kwam, dat is dat iedere terrorist iets met het Islam en dus de Koran heeft te maken. Zie 9/11, zie Irak nu, zie Israël... Moet dat dan van Allah?

Dit is weer iedereen over één kam scheren. Er zijn een aantal moslims die zich als extremisten op de Koran beroepen. Meteen wordt de hele islam als enorme bedreiging gezien die ons in zijn geheel wil verwoesten. Als je aan de normale moslim zijn mening over 9/11 geeft, zal dit waarschijnlijk nog wel iets heftiger zijn dan dat van ons over Al-Qaida en dergelijke. En als je het aan een moslim vraag, is dat ook niet de wil van Allah. Er zijn een paar extremisten die de hele islam het imago geven van een gewelddadige godsdienst die met zijn allen aanslagen aan het plegen zijn.

Maar hoe zou je dan de aanslagen kunnen verklaren op objecten waar alleen maar moslims zijn? De moord op Benazir Bhutto? Dat was een overtuigd moslima, een organisatie gaat echt niet haar eigen leden ombrengen. Oftewel, je moet "de islam" en "moslimextremisten" uit elkaar houden. Dat vergeet Wilders vaak ook. Als het aan hem lag gaat elke willekeurige moslim het land uit, omdat er in Nederland een aantal extremistische zijn, dat vind ik totaal te ver gaan. Als je dan deze hele groep belachelijk gaat maken, is het niet gek dat je dan wél de hele groep tegen je in het harnas jaagt.

Bewerkt: door Baffie
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat sommige mensen vergeten wat het beroep is van Wilders. Hij zit in de politiek en vertegenwoordigt daarmee Nederland, ook al is zijn partij niet al te groot. Het gaat hier over de internationale positie van Nederland. Daarom kan dit nog veel heftiger worden opgevat dan de film van Theo van Gogh (ook al speelde daar een kamerlid in).

Link to comment
Delen op andere websites

Maar hoe zou je dan de aanslagen kunnen verklaren op objecten waar alleen maar moslims zijn? De moord op Benazir Bhutto? Dat was een overtuigd moslima, een organisatie gaat echt niet haar eigen leden ombrengen. Oftewel, je moet "de islam" en "moslimextremisten" uit elkaar houden. Dat vergeet Wilders vaak ook. Als het aan hem lag gaat elke willekeurige moslim het land uit, omdat er in Nederland een aantal extremistische zijn, dat vind ik totaal te ver gaan. Als je dan deze hele groep belachelijk gaat maken, is het niet gek dat je dan wél de hele groep tegen je in het harnas jaagt.

Precies en dat is nou het grote probleem. De moslimextremisten is geen apart groep, dat is niet iemand waarvan je op straat ziet 'Oh dat is een extremist'. En ik ben het helemaal met Wilders eens in dat opzicht. Helaas brengt hij het op een manier waar ik het dan niet weer mee eens ben. Overigens scheer ik niet alles over een kam, maar ik zeg dat bij de aanslagen van de laatste paar jaar dat de grote meerderheid van de terroristen een Islamitische achtergrond hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...