Jump to content

Film Geert Wilders


Arjen

Recommended Posts

Wat een fokking racist. De islam is een geloof zoals elk ander, maar facisten en terroristen maken er misbruik van.

Weetje wat de KKK deed in de jaren 50?

Ze brachten een film uit. Gelijk groeide de groep enorm.

Dit is onacceptabel.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 404
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Arjen

    34

  • TomHagen

    25

  • Vegeta

    23

  • Jay;

    20

Top Posters In This Topic

Wat een fokking racist. De islam is een geloof zoals elk ander, maar facisten en terroristen maken er misbruik van.

Weetje wat de KKK deed in de jaren 50?

Ze brachten een film uit. Gelijk groeide de groep enorm.

Dit is onacceptabel.

Als je niet weet wat je zegt, houdt jezelf dan alsjeblieft buiten dit topic. Wilders uitmaken voor fascist is wel de domste opmerking die ik heb gehoord.

Link to comment
Delen op andere websites

Wilders is geen racist, hij zegt alleen dat er teveel buitenlanders in NL zijn.

Daar ben ik mee eens, alleen hoeft hij niet over hun geloof te beginnen.

Zolang buitenlanders hier zich aan de regels houden, vind ik het wel oke! :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een fokking racist. De islam is een geloof zoals elk ander, maar facisten en terroristen maken er misbruik van.

Weetje wat de KKK deed in de jaren 50?

Ze brachten een film uit. Gelijk groeide de groep enorm.

Dit is onacceptabel.

Als je niet weet wat je zegt, houdt jezelf dan alsjeblieft buiten dit topic. Wilders uitmaken voor fascist is wel de domste opmerking die ik heb gehoord.

Hij heeft gezegd dat de Koran een verschrikkelijk en gewelddadig boek is!!

Link to comment
Delen op andere websites

Wilders uitmaken voor fascist is wel de domste opmerking die ik heb gehoord.

Als we toch op die fiets rijden is dit het wel het állerdomste dat ik ooit gehoord heb:

...dat iedere terrorist iets met het Islam en dus de Koran heeft te maken.

Hoe kom je erbij? :7 De wereld bestaat uit Nederland en een zandbak in het oosten neem ik aan? Ierland, Zuid Amerika, Oklahoma City, Spanje en het zuiden van de verenigde staten zijn in ieder geval niet aanwezig, laat staan dat daar 0% Islam gerelateerde aanslagen plaatsvinden. :Y Het idee alleen al.

Precies, en dat wil hij gaan bewijzen. En als je hem niet eens de kans wilt geven om het hem te laten bewijzen, waarom ben je dan nog in Nederland?

Ja, wat moet je nou in Nederland als je geen suporter van een haatzaaiende semi-facist bent en zo iemand niet helpt in zijn doen? :?

Link to comment
Delen op andere websites

Precies en dat is nou het grote probleem. De moslimextremisten is geen apart groep, dat is niet iemand waarvan je op straat ziet 'Oh dat is een extremist'. En ik ben het helemaal met Wilders eens in dat opzicht. Helaas brengt hij het op een manier waar ik het dan niet weer mee eens ben. Overigens scheer ik niet alles over een kam, maar ik zeg dat bij de aanslagen van de laatste paar jaar dat de grote meerderheid van de terroristen een Islamitische achtergrond hebben.

Klopt, natuurlijk ze hebben een islamitische achtergrond, en zeggen dat ze de Islam verdedigen met hun acties. Daardoor krijgt de Islam haar imago van één grote extremistische terroristenbende. Maar ik heb vorig jaar op school nog heel mooi met argumenteren geleerd dat de volgende redenatie niet klopt:

Mensen die de laatste jaren terroristische aanslagen hebben gepleegd, hebben bijna altijd een islamitische achtergrond.

Bijna alle mensen die een islamitische achtergrond hebben, hebben de laatste jaren terroristische aanslagen gepleegd.

Die eerste klopt, de tweede niet. En dat wordt vaak vergeten. Vooroordelen heet dat, je denkt een groep te kunnen omvatten voor één kenmerk te noemen. Dat is gewoon fout. En ik heb het idee dat Wilders dus alle moslims als bedreiging ziet, omdat er een aantal moslims zijn die de islam misbruiken voor hun terroristische doeleinden.

Als hij een film maakt waarin hij het puur heeft over moslim-terrorisme, en hoe dat aangepakt moet worden, vind ik niet dat er iets aan de hand is. Maar hij pakt alleen het eerste woord, moslim, en gaat vervolgens die groep beledigen. Je mist dan twee dingen, je jaagt een groot aantal mensen tegen je in het harnas die helemaal niets fout doen. En je neemt het tweede woord te weinig, want er zijn wel meer terroristen dan alleen moslim-terroristen. Met een moslim is opzich niets fout, met een terrorist alles. Daarom vind ik dat hij zich beter toe kan spitsen op terrorisme in plaats van de confrontatie aan te gaan met moslims.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe kom je erbij? :7 De wereld bestaat uit Nederland en een zandbak in het oosten neem ik aan? Ierland, Zuid Amerika, Oklahoma City, Spanje en het zuiden van de verenigde staten zijn in ieder geval niet aanwezig, laat staan dat daar 0% Islam gerelateerde aanslagen plaatsvinden. :Y Het idee alleen al.

Je snapt wel dat ik het over de aanslagen heb van de laatste tijd, waarbij altijd Islamieten bij betrokken zijn geweest. Je hoort nooit een terrorist die niet van Islamitische afkomst is en ook nog eens een aanslag heeft gepleegd waarbij meer dan duizend mensen zijn omgekomen. Natúúrlijk zijn er 'blanke' terroristen in de wereld. Maar die kan je niet bestrijden, er bestaan gewoon zulke gekken op aarde.

Precies, en dat wil hij gaan bewijzen. En als je hem niet eens de kans wilt geven om het hem te laten bewijzen, waarom ben je dan nog in Nederland?

Ja, wat moet je nou in Nederland als je geen suporter van een haatzaaiende semi-facist bent en zo iemand niet helpt in zijn doen? :?

Dat jij van mening bent dat hij haat zaait is jouw probleem. Ik zie het als bescherming van Nederland, en zoals ik al eerder zei, Wilders doet het op een manier waar ik niet achter sta, maar wel wat hij wil. Natuurlijk kun je niet alle moslims zo het land uit sturen, maar je kunt de extremisten ook het land niet uitsturen want die groep herken je niet, die bestaat niet. Wat Wilders dus het liefst wil is alle terroristen er uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, natuurlijk ze hebben een islamitische achtergrond, en zeggen dat ze de Islam verdedigen met hun acties. Daardoor krijgt de Islam haar imago van één grote extremistische terroristenbende. Maar ik heb vorig jaar op school nog heel mooi met argumenteren geleerd dat de volgende redenatie niet klopt:

Mensen die de laatste jaren terroristische aanslagen hebben gepleegd, hebben bijna altijd een islamitische achtergrond.

Bijna alle mensen die een islamitische achtergrond hebben, hebben de laatste jaren terroristische aanslagen gepleegd.

[...] de grote meerderheid van de terroristen een Islamitische achtergrond hebben.

Kijk mijn citaat.

Die eerste klopt, de tweede niet. En dat wordt vaak vergeten. Vooroordelen heet dat, je denkt een groep te kunnen omvatten voor één kenmerk te noemen. Dat is gewoon fout. En ik heb het idee dat Wilders dus alle moslims als bedreiging ziet, omdat er een aantal moslims zijn die de islam misbruiken voor hun terroristische doeleinden.

Als hij een film maakt waarin hij het puur heeft over moslim-terrorisme, en hoe dat aangepakt moet worden, vind ik niet dat er iets aan de hand is. Maar hij pakt alleen het eerste woord, moslim, en gaat vervolgens die groep beledigen. Je mist dan twee dingen, je jaagt een groot aantal mensen tegen je in het harnas die helemaal niets fout doen. En je neemt het tweede woord te weinig, want er zijn wel meer terroristen dan alleen moslim-terroristen. Met een moslim is opzich niets fout, met een terrorist alles. Daarom vind ik dat hij zich beter toe kan spitsen op terrorisme in plaats van de confrontatie aan te gaan met moslims.

Ik zou graag een idee van je willen horen hoe je dan het moslim-terrorisme moet aanpakken. Zoals ik dus al eerder zei, het is óf alle moslims uit het land óf helemaal niks doen. Terrorisme bestrijden gaat niet op een andere manier, tenminste niet een die ik ken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou graag een idee van je willen horen hoe je dan het moslim-terrorisme moet aanpakken. Zoals ik dus al eerder zei, het is óf alle moslims uit het land óf helemaal niks doen. Terrorisme bestrijden gaat niet op een andere manier, tenminste niet een die ik ken.
Dit slaat toch nergens op? Je kan toch niet zeggen:

"Veel terrotisten hebben een Islamitische achtergrond, dus moeten alle Moslims het land uit". Ik denk dat nog geen 1% van alle moslims in Nederland terroristische ideëen heeft. Dan kan je niet iedereen er maar uit zetten. Bovendien kunnen we op deze manier niet de fout recht zetten die we in het verleden hebben gemaakt door van buitenlanders een Nederlander te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Er bestaal al =>een topic<= dat grotendeels gaat over dit onderwerp, maar dat even terzijde.

Nederland is een vrij land en je mening uiten, ongeacht wat voor één, mag en kan. Maar een mening moet wel op feiten gebaseerd zijn en niet op vooroordeelse gedachten. En dat de Koran te vergelijken valt met Mein Kampf is gewoonweg je reinste flauwekul.

Volgens Geertje staat in de Koran zó veel dingen die tot geweld aansporen, dat als je die eruit zou laten je een boekje zou krijgen ter dikte van de Donald Duck (ook al zo'n passende vergelijking, al zeg ik het zelf :7). Volgens mij heeft Geert niet eens de Koran gelezen, want dat is wel de grootste onzin. Geert strooit valse beschuldigingen in het rond, ongeargumenteerd, en zo racistisch als maar zijn kan.

Er zijn een paar extremistische mensen die moslim zijn. Die paar mensen beslaan hoogstens 0,00000000001% van de complete islam. Daar gaat Geert alweer de fout in: hij scheert iedereen over één kam en schildert álle moslims af tot extremisten. Ik heb er niks op tegen dat Geert Nederland zogenaamd veiliger wil maken, maar pak het probleem dan bij de wortel aan.

Ikzelf heb weinig zin in Geert Wilders' filmpje, heel eerlijk gezegd. Als die film over de Koran dezelfde inhoud bevat als Geert Wilders' discussie zelf, vrees ik dat de film nul sterren waardering gaat krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

@ SoadTom: Wij zijn voor democratie. Wij zijn het met de landen eens waar de extremisten het liefst kernwapens op afsturen. Als we geen voorzorgsmaatregelen nemen zijn we binnen de kortste keren ook in oorlog met de Taliban.. Wat zeg ik, we zijn al in oorlog met de Taliban. En wat als er wel zo'n aanslag gebeurt?

Natuurlijk is het hard om zomaar alle moslims het land uit te sturen. Het klinkt ook zo negatief, maar Nederland is een land die het meeste geld uitgeeft aan hulpmiddelen voor het buitenland. Dus waarom niet ook voor deze mensen?

Bewerkt: door Arjen
Link to comment
Delen op andere websites

Nederland is een vrij land en je mening uiten, ongeacht wat voor één, mag en kan. Maar een mening moet wel op feiten gebaseerd zijn en niet op vooroordeelse gedachten. En dat de Koran te vergelijken valt met Mein Kampf is gewoonweg je reinste flauwekul.

Heb je zelf de Koran gelezen? Ik in ieder geval niet, dat is ook een reden waarom hij juist van mij mag uitleggen hoe hij er bij komt dat in de Koran dingen staan die mensen aansporen tot geweldpleging.

Volgens Geertje staat in de Koran zó veel dingen die tot geweld aansporen, dat als je die eruit zou laten je een boekje zou krijgen ter dikte van de Donald Duck (ook al zo'n passende vergelijking, al zeg ik het zelf :7). Volgens mij heeft Geert niet eens de Koran gelezen, want dat is wel de grootste onzin. Geert strooit valse beschuldigingen in het rond, ongeargumenteerd, en zo racistisch als maar zijn kan.

Nogmaals, heb je de Koran gelezen? Kom dan niet met je vooroordelen. Helemaal niet als je zegt dat Geert zelf de Koran niet heeft gelezen, waarom zou hij er anders over beginnen? En hoezo beargumenteerd hij zijn beschuldigingen niet? Hij wil er zelfs een film over laten maken!! Dit is geen racisme, dit heet veiligheid.

Er zijn een paar extremistische mensen die moslim zijn. Die paar mensen beslaan hoogstens 0,00000000001% van de complete islam. Daar gaat Geert alweer de fout in: hij scheert iedereen over één kam en schildert álle moslims af tot extremisten. Ik heb er niks op tegen dat Geert Nederland zogenaamd veiliger wil maken, maar pak het probleem dan bij de wortel aan.

Zo weinig denk je? Wat als ik zeg dat er tussen de 20.000 en 30.000 radicale moslims in Nederland zijn. Voor mij zijn dat 30.000 teveel.

Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn een paar extremistische mensen die moslim zijn. Die paar mensen beslaan hoogstens 0,00000000001% van de complete islam. Daar gaat Geert alweer de fout in: hij scheert iedereen over één kam en schildert álle moslims af tot extremisten. Ik heb er niks op tegen dat Geert Nederland zogenaamd veiliger wil maken, maar pak het probleem dan bij de wortel aan.

Zo weinig denk je? Wat als ik zeg dat er tussen de 20.000 en 30.000 radicale moslims in Nederland zijn. Voor mij zijn dat 30.000 teveel.

Er zijn ook radicale Nederlanders in Nederland gaan we nu alle Nederlanders uit Nederland zetten? :7 Je argument raakt kant noch wal.

Daarnaast moet je echt even stoppen met dubbelposten, ik heb er hier nu al 2 gezien, en dat zijn er 2 teveel. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Nou Arjen vroeg laatst aan mij of ik voor of tegen de film van Geert Wilders was en toen heb ik niet echt mijn mening beargumenteert. Dus bij deze.

Allereerst ben ik dus tegen de maak van de film aangezien dit voor Terroristen de kans is om ook eens Nederland een bezoekje te komen brengen. Ik snap ook niet hoe hij het in zijn hoofd haalt om te zeggen dat hij dit voor de veiligheid van Nederland doet terwijl hij als politicus zou moeten weten dat dit alleen de veiligheid schaadt.

Wat mij het meeste stoort aan zijn gedrag is dat hij als hij de Koran gelezen heeft (en voor de duidelijkheid dat heb ik dus :) ) hij moet weten dat er nergens in het boek wordt opgeroepen tot massale moordpartijen naar niet-Islamieten.

Daarbij is het in Nederland op dit moment eindelijk weer wat rustiger aan het worden na de moord op Theo van Gogh.

Waarom moet hij dan weer onrust gaan zaaien?

Ik vraag me soms echt af of die man een vroegtijdige doodswens heeft ofzo. Daarbij kost het de Nederlandse staat een kapitaal aan geld voor beveiliging elke keer.

En maar klagen dat hij niet normaal over straat kan lopen of ergens in een gevangenis gedumpt wordt omdat dat de enige plek is waar ze zijn veiligheid kunnen garanderen. Naar mijn mening zoekt hij het gewoon op en is hij niks meer dan een wandelende tijdbom.

Als er nu een Islamiet is die hem na die film voor zijn kop schiet sterft hij naar mijn mening net zoals een zelfmoordterrorist.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...